Monday, January 2, 2012

ΣΙΩΠΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ή ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΗΔΗ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΑ;


ΣΙΩΠΑ ΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ή ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΗΔΗ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΑ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

============

Πολύς λόγος - ως μη όφειλε - γίνεται για την υποτιθέμενη σιωπή - "εκκωφαντική σιωπή" μάλιστα - του Φαναρίου για την προφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ.

Καταρχήν πώς γνωρίζουν όσοι διατυπώνουν αυτές τις θέσεις ότι το Φανάρι σιωπά; Γιατί είναι τόσο βέβαιοι ότι το Πατριαρχείο δεν ενήργησε ήδη παρασκηνιακά και μακρυά από τα φώτα της δημοσιότητας για να δοθεί λύση προς την ορθή κατεύθυνση;

Τι περίμεναν δηλαδή; Να δημιουργήσει ο Πατριάρχης ιστοσελίδα Vartholomaiosarchontonis.blogspot.com για να συγκεντρώνει υπογραφές υπέρ της αποφυλάκισης του π. Εφραίμ; Μήπως τον πέρασαν για τον Γιωργάκη;

΄Η μήπως ανέμεναν να συνέλθει η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Θρόνου - σε μεταμεσονύχτιο συνεδρία - για να εκδώσει Ανακοινωθέν που να υποδεικνύει στην Ελληνική Δικαιοσύνη τι να πράξει; Καλά είναι σοβαροί οι άνθρωποι;

ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΕΝΗΡΓΗΣΕ ΗΔΗ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΑΚΑ

___________

Προσωπικα δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το Πατριαρχείο άσκησε ήδη τη δέουσα πίεση παρασκηνιακά προς κάθε κατεύθυνση αλλά ασφαλέστατα έκανε ότι έκανε με τρόπο που δεν προκαλεί τις Αρχές της Ελληνικής Δικαιοσύνης και δεν δημιουργεί προβλήματα στην πατρίδα μας στο Ελληνικό κράτος. Εκτός φυσικά από τα προβλήματα που παρουσιάζονται πάντοτε όσων έχουν μονίμως τρικυμία εν κρανίω.

ΟΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΠΡΟΣΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ

_____________

Από πού συνάγεται το συμπέρασμα ότι το Πατριαρχείο ενήργησε ήδη διακριτικά; Από το ότι διέρρευσε η πληροφορία από λίαν φιλικά προς τον Γέροντα Εφραίμ πρόσωπα - και στην Ελλάδα και στην Κύπρο - ότι η αποφυλάκιση του Γέροντα Εφραίμ είναι θέμα χρόνου και εξάντλησης της διαδικασίας ώστε να μη δοθεί η εντύπωση ότι η Ελληνική Δικαιοσύνη χειραγωγείται εξαιτίας πολιτικών ή άλλων αντιδράσεων από το εξωτερικό ή από την Ελλάδα ή ότι παραβιάζεται ο χωρισμός των τριών εξουσιών που πρέπει να υπάρχει σε ένα σύγχρονο ευνομούμενο κράτος.

Η ΚΡΑΥΓΑΛΕΑ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΡΟΙΚΟΝΝΗΣΟΥ

_____________

Από πού αλλού συνάγεται το συμπέρασμα το Πατριαρχείο ενήργησε παρασκηνιακά; Από το γεγονός ότι ο λίαν εγγύς προς τον Παναγιότατο διαπρεπής Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου - Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Προικοννήσου κ. Ιωσήφ - εξεδήλωσε - για πολλοστή φορά - δημόσια την υποστήριξή του προς τον Γέροντα Εφραίμ και τον επισκέφθηκε μάλιστα στις φυλακές για να του εκφράσει την συμπαράστασή του. Θα ήταν δυνατόν ο Σεβασμιότατος να υποστηρίζει τόσο ανοιχτά τον π. Εφραίμ αν ο Παναγιότατος μελετούσε κακά κατά του Γέροντα Εφραίμ; Μόνον ένας ασυγχώρητα αφελής θα μπορούσε να πιστέψει κάτι τέτοιο!

ΤΑ ΜΜΕ ΕΒΑΖΑΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΚΑΘΑΙΡΟΥΣΕ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ

__________________

Να υπενθυμίσω σε όσους έχουν επιλεκτική μνήμη ότι τα ΜΜΕ έβαζαν πυρ ομαδόν εναντίον του Πατριάρχη όταν ξέσπασε το σκάνδαλο επειδή δεν καθαιρούσε τον Γέροντα Εφραίμ. Και ότι, όταν μετά από μήνες ο Παναγιότατος κάλεσε για εξηγήσεις στη Βασιλεύουσα τον π. Εφραίμ και τον π. Αρσένιο, τα ΜΜΕ τον σφυροκοπούσαν ανελέητα επειδή δεν τον καθαίρεσε, αλλά τον άφησε ουσιαστικά κυρίαρχο του παιγνιδιού.

Και όχι μόνον αυτό! Κατηγορούσαν - χωρίς ίχνος ντροπής - τον Πατριάρχη ότι τα “κονόμησε” από το Βατοπαίδι για να κάνει τα στραβά μάτια. Ο γράφων ενθυμείται πάρα πολύ καλά τον διάσημο άνκορμαν κ. Χατζηνικολάου να λέγει χωρίς περιστροφές και ειρωνικότατα στην εκπομπή του με τον κ. Τράγκα, τον κ. Τριανταφυλλόπουλο και ορισμένους άλλους ότι το Φανάρι δεν καθαίρεσε τον Γέροντα Εφραίμ επειδή είναι θεσμός με πολλές οικονομικές ανάγκες.!!!

Αυτά τα ξέχασαν όσοι βάζουν κατά του Πατριαρχείου;

Φταίει ο Πατριάρχης επειδή η ανακρίτρια και το Συμβούλιο Εφετών έκριναν προφυλακιστέο τον π. Εφραίμ; Ή ζήτησε τη γνώμη του Παναγιότατου ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου που αρνήθηκε να ακυρώσει το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών;

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

Η ΕΚΚΩΦΑΝΤΙΚΗ ΣΙΩΠΗ ΤΟΥ ΦΑΝΑΡΙΟΥ

Του Νικηφόρου Φωκᾶ

===========

. Ἐγράφησαν καὶ θὰ γραφοῦν πολλὰ ἐπικριτικὰ σχόλια γιὰ τὴν ἐκκωφαντικὴ σιωπὴ τοῦ Φαναρίου (καὶ τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν) στὴν ὑπόθεση τῆς παράνομης σύλληψης τοῦ Γέροντα Ἐφραὶμ μετὰ ἀπὸ τὴν ἀπόφαση τοῦ Συμβουλίου Ἐφετῶν Ἀθηνῶν, ποὺ κατὰ πᾶσα πιθανότητα ἐλήφθη ἔπειτα ἀπὸ κυβερνητικὴ παρέμβαση στὴν δικαιοσύνη καὶ πολιτικὸ ἐπηρεασμὸ τῶν δικαστῶν. Ἐνῶ ἡ κριτικὴ φαίνεται ἐκ πρώτης ὄψεως νὰ εἶναι δικαιολογημένη, ἀδικεῖ τὸ Φανάρι καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ Μεγάλη Ἐκκλησία παραμένει ἐν αἰχμαλωσίᾳ. Τὸ θέμα εἶναι μεγάλο καὶ δὲν μπορεῖ νὰ ἀναλυθεῖ σὲ ἕνα σύντομο ἄρθρο. Ὅμως, θὰ προσπαθήσω νὰ ἐξηγήσω καὶ νὰ δικαιολογήσω τὴν πράγματι ἐκκωφαντικὴ σιωπὴ τοῦ Φαναρίου (ἡ περίπτωση τῆς ἐξ ἴσου προκλητικῆς σιωπῆς τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν ὅμως εἶναι διαφορετική).
. Ἔχει ἐξηγηθεῖ ὅτι ἡ σύλληψη τοῦ Γέροντα Ἐφραιμ ἔγινε μὲ τρόπο ποὺ παραβιάζει τὸν Καταστατικὸ Χάρτη τοῦ Ἁγίου Ὄρους, τὸ Σύνταγμα τῆς Χώρας καὶ διεθνεῖς συνθῆκες, καὶ ὅτι τὸ βούλευμα τοῦ Συμβουλίου Ἐφετῶν Ἀθηνῶν εἶναι νόμῳ ἀβάσιμο καὶ ἀναιτιολόγητο, παραβιάζει δὲ ὄχι μόνο διεθνεῖς συνθῆκες ποὺ προστατεύουν τὸ ἀνθρώπινο δικαίωμα τῆς ἐλευθερίας ἀλλὰ καὶ τὴν δικαιοδοσία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη, ἀφοῦ ἐλέγχει τὸν Γέροντα Ἐφραὶμ γιὰ πνευματικὰ θέματα, ὅπως τὸ μοναχικὸ πολίτευμα καὶ ἡ πνευματικὴ ἀποστολή του.
. Ὅμως
δὲν ἔχει γίνει ἐπαρκῶς κατανοητὸ ὅτι τὸ Φανάρι ἐξαρτᾶται οἰκονομικὰ καὶ πολιτικὰ ἀπὸ τὴν ἑλληνικὴ κυβέρνηση. Μπορεῖ κανεὶς νὰ περιμένει ἀπὸ τὸ Φανάρι νὰ διακινδυνεύσει τὴν ὕπαρξή του γιὰ τὸν Γέροντα Ἐφραίμ, τὴν Μονὴ Βατοπαιδίου καὶ τὸ Ἅγιον Ὄρος, ἐπικρίνοντας τὴν ἑλληνικὴ δικαιοσύνη ἢ ἐπικαλούμενο τὴν διεθνῆ εὐθύνη τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους ποὺ προκύπτει ἀπὸ τὴν παραβίαση διεθνῶν συνθηκῶν;
. Ἐπίσης
δὲν ἔχει γίνει ἐπαρκῶς κατανοητὸ ὅτι τὸ Φανάρι ἔχει ἐξαρτήσει μιὰ σειρὰ ἀπὸ ζωτικὰ θέματά του (ὅπως τὴν ἐπαναλειτουργία τῆς Σχολῆς τῆς Χάλκης) ἀπὸ τὴν πολιτικὴ τῶν Η.Π.Α.. Εἶναι δὲ γνωστὴ ἡ θεωρία τοῦ μακαριστοῦ Πατριάρχη Ἀθηναγόρα γιὰ τὴν Ἀρχιεπισκοπὴ τῆς Ἀμερικῆς ὡς οἰκονομικῆς βακτηρίας τοῦ Φαναρίου. Ἔχει ἐπίσης γραφεῖ ὅτι τὸ Βατοπαίδι εἶναι μέρος σχεδίου Παπανδρέου-Ἀμερικανῶν γιὰ νὰ ἔλθει στὴν ἐξουσία ὁ Παπανδρέου («Ἀκρόπολη» καὶ «Romfea.gr», 24.06.2011). Μπορεῖ κανεὶς νὰ ἀπαιτήσει ἀπὸ τὸ Φανάρι νὰ τὰ βάλει μὲ τὴν Ἀμερικὴ καὶ νὰ διακινδυνεύσει ὅλα αὐτὰ τὰ ζωτικὰ θέματά του γιὰ τὸν Γέροντα Ἐφραίμ, τὴν Μονὴ Βατοπαιδίου καὶ τὸ Ἅγιον Ὅρος, μάλιστα καθ’ ὃν χρόνον ὁ Γέροντας Ἐφραὶμ προσεγγίζει τὴν Ρωσία καὶ προκαλεῖ τὸ μένος τῶν Ἀμερικανῶν καὶ τῶν φίλων τους (οἱ ὁποῖοι, ὅπως φαίνεται, μὲ τὸ σχέδιο «Πυθία» - βλ. «Ἐπίκαιρα», 16.06.2011-ξεφορτώθηκαν τὸν Καραμανλῆ);
. Ἐξ ἄλλου, Μητροπολίτες τοῦ κλίματος τοῦ Φαναρίου, ὅπως ὁ Προικοννήσου Ἰωσήφ, ἔχουν ἤδη ἐκφράσει τὴν στήριξή τους στὸν Γέροντα, στὴν Μονὴ Βατοπαιδίου καὶ στὸ Ἅγιον Ὄρος. Καὶ πρέπει νὰ θεωρεῖται πλέον βέβαιο ὅτι τὸ Φανάρι θὰ προσφέρει, παρασκηνιακὰ ἐν ἀνάγκῃ, βοήθεια στὴν κατάλληλη στιγμή. Δὲν μπορεῖ βέβαια νὰ ἐμφανιστεῖ νὰ ἐπεμβαίνει στὸ ἔργο τῆς ἑλληνικῆς δικαιοσύνης. Καί, ἂν ὁ Εἰσαγγελέας τοῦ Ἀρείου Πάγου κάνει αὐτὸ ποὺ πρέπει, γιὰ νὰ διασώσει τὸ κύρος τῆς δικαιοσύνης, εἶναι πολὺ πιθανὸ ὁ Γέροντας νὰ ἐλευθερωθεῖ καὶ νὰ ἀναμένει τὴν δίκαιη κρίση τῶν δικαστῶν, ἐὰν καὶ ὅταν ἔλθει ἡ ὑπόθεση στὸ ἀκροατήριο τοῦ ἁρμοδίου δικαστηρίου.
. Νομίζω ὅτι δὲν ἰσχύουν τὰ ἴδια γιὰ τὴν σιωπὴ τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν. Ἂν καὶ βρίσκεται στὴν «μπούκα τοῦ κανονιοῦ» τῶν ἐχθρῶν τῆς Ἐκκλησίας σὲ μερίδα τῆς κυβέρνησης καὶ τοῦ Λαοῦ, δὲν εἶναι ἐν αἰχμαλωσίᾳ (ἐκτὸς ἂν ἔχει αὐτο-αἰχμαλωτιστεῖ …). Ἀλλὰ δὲν νομιμοποιοῦμαι νὰ ὑποδείξω στὴν Ἱεραρχία τὸ καθῆκον της. Ἁπλὰ θὰ ὑπενθυμίσω ὅτι μετὰ τὸ Ἅγιον Ὄρος, σειρὰ ἔχει ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ὅ,τι καὶ ἂν κάνει. Καὶ θὰ ἐκφράσω τὴν εὐχὴ ὅτι ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος καὶ οἱ περὶ αὐτὸν Ἱερὰ Σύνοδος θὰ τὸ κατανοήσει αὐτὸ καὶ ὅτι τελικὰ ὁ πιστὸς λαὸς δὲν θὰ ἀκολουθήσει τὴν Ἱεραρχία ποὺ προτιμᾶ νὰ ἐπισκέπτεται τὸ Μαξίμου ἀντὶ τοῦ Κορυδαλλοῦ.


ΠΗΓΗ:

Χριστιανική Βιβλιογραφία,

antibaro.gr

1 comment:

  1. "Vartholomaiosarchontonis.blogspot.com"Πού τα βρίσκεται κύριε Τελαβάντε και τα γράφετε θα σπάσω!χαχαχαχαχα....θα σας κλέψουν την ιδέα οι Φαναριώτες τώρα....χαχαχα

    ReplyDelete