Monday, January 30, 2012

ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΝΑ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΣ ΟΙ ΣΕΒ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΚΑΙ π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ













ΘΕΡΜΗ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΝΑ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΣ ΟΙ ΣΕΒ. ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΚΑΙ π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Είναι φανερόν ότι ο κ. Παναγιώτης Ανδριόπουλος - ιδιοκτήτης του ιστολογίου “Ιδιωτική Οδός” - επιδιώκει συστηματικά να εκθέσει τον π. Θεόδωρο Ζήση - με κάθε τρόπο - επειδή είναι ο ηγέτης του αγώνα εναντίον του Οικουμενισμού.

Ταυτόχρονα ούτε που μπαίνει στον κόπο να κρύψει την αντιπάθεια που τρέφει για τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο.

Με τη σημερινή του ανάρτηση - που παρατίθεται στη συνέχεια - είναι φανερόν ότι προσπαθεί “να ρίξει με ένα σπάρο δυο τρυγόνια”.

Και οι μεν προθέσεις του κ. Ανδριόπουλου είναι διάτρητες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα καταγγελόμενα υπό αυτού δεν χρήζουν διευκρίνισης και διερεύνισης.

Ο π. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΖΗΣΗΣ
_______

Θα παρακαλέσουμε καταρχήν θερμά τον π. Θεόδωρο Ζήση να μας βοηθήσει να αντιληφθούμε για ποιο λόγο έστειλε τιμητικό άρθρο για τον αείμνηστο αρχι-οικουμενιστή Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ιάκωβο (Κουκούζη).

Αν μεν αυτό το έκανε πριν “έρθη εις εαυτόν” έχει καλώς. Η κατανόησή μας είναι εκ των προτέρων δεδομένη.

Αν όμως έστειλε άρθρο για να τιμήσει τον οικουμενιστή μέχρι μυελού οστέων αείμνηστο Ιάκωβο μετά την αποστασιοποίησή του από τους οικουμενιστικούς κύκλους του Φαναρίου, θα μας πικράνει αφάνταστα.

Αν μας εζητείτο να δώσουμε ένα κατάλογο με τους δέκα επιφανέστερους (γράφε διαβόητους) Οικουμενιστές του 20ού αιώνα το όνομα του αείμνηστου Ιάκωβου, θα συμπεριλαμβανόταν οπωσδήποτε.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος, συνήθιζε να χαρακτηρίζει τον ειδεχθούς μνήμης συγκκρητιστή Πατριάρχη Αθηναγόρα ως “Μεγάλο Αθηναγόρα”.

Γι’ αυτό αλίμονον αν ο π. Θεόδωρος έδωσε άρθρο για να συμπεριληφθεί στον τιμητικό τόμο υπέρ του Αρχιεπισκόπου Αμερικής Ιάκωβου και μετά την αποστασιοποίησή του από τον Οικουμενισμό.

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΝΑ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΜΑΣ
__________

Δική μου εκτίμηση είναι ότι ο σεβαστός μας Γέροντας έκανε - την όντως αξιόμεπτη αυτή πράξη - την περίοδο που διατελούσε κάτω από την επιρροή του Οικουμενιστή Καθηγητή Παναγιώτη Χρήστου.

Τον παρακαλούμε όμως θερμά να καθησυχάσει τη συνείδησή μας ο ίδιος, ότι δεν είναι ένοχος αυτού του κρίματος.

Πώς να το κάνουμε;

Το να τιμά κάποιος τον Ιάκωβο πάει πολύ. Πάρα πολύ! Πολύ περισσότερο από ότι μπορεί να ανεχτεί η ορθόδοξη συνείδηση.

ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΠΡΟΞΕΝΗΣΕ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΑΚΩΒΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
__________

Ας μου επιτραπεί να καταθέσω - με πολύ πόνο ψυχής - την ισχυρή προσωπική μου εκτίμηση ότι ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος ενστάλαξε στο ίδιο το DNA της Αρχιεπισκοπής Αμερικής τον Οικουμενισμό και την εκκοσμίκευση.

Γι’ αυτό ΜΟΝΟΝ ένα θαύμα μπορεί να αντιστρέψει την κατάσταση. Και αυτό ακριβώς το θαύμα επιτελείται μπροστά στα μάτια μας στις μέρες μας με την ίδρυση μοναστηριών στην Εκκλησία της Αμερικής από τον αγίας βιοτής Γέροντα Εφραίμ της Αριζόνας.

Αλλά κανείς δεν τρέφει ψευδαισθήσεις. “Για να γυρίσει ο μύλος θέλει δουλειά πολλή”.

Η ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΕΙΑ ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ Α΄
__________

Δεν θα υπεισέλθω - τώρα - στην αξιολόγηση του π. Θεόδωρου για την Αρχιεπισκοπεία του αείμνηστου Ιερώνυμου Α΄, τον οποίο - παρόλα τα μεγάλα λάθη του - θεωρώ πολύ σπουδαίο Αρχιεπίσκοπο.

Η ΚΑΚΟΔΟΞΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΡΩΣΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ
__________

Να σημειώσω πάντως ότι με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο οι εκτιμήσεις του π. Θεόδωρου για τους Ρώσους θεολόγους της Διασποράς, επειδή - πέραν της όποιας θετικής τους προσφοράς - η "στοχαστική" και όχι "εμπειρική" θεολογία τους βρίθει Προτεσταντικών κακοδοξιών και εθνοφυλετικών τάσεων.

Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
_________

Θα παρακαλέσουμε στη συνέχεια τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημο να μας πει αν οι καταγγελίες του π. Θεόδωρου αναφορικά με την αρωγή που έδωσε προς τους Ρώσους εθνοφυλετιστές σε βάρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι ακριβείς ή αν - όπως ελπίζουμε - ο σεβαστός μας Γέροντας π. Θεόδωρος Ζήσης παρενόησε τις θέσεις και τις επιδιώξεις του.

ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΟΙ ΔΙΑΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ
____________

Να σημειώσουμε όμως - χωρίς κανένα ενδοιασμό - τη διαφωνία μας για την προσπάθεια να σπιλωθουν κληρικοί με υπαινιγμούς.

Αν ο Σεβασμιότατος κατέχει στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι οι δύο ιεράρχες στους οποίους αναφέρεται είναι διαβεβλημένα πρόσωπα τότε ασφαλώς δεν έχει απλά δικαίωμα αλλά αδήριτη υποχρέωση να τους καταγγείλει στην Ιερά Σύνοδο για να επιληφθεί του θέματος.

Μέχρις ότου συλλέξει όποια τυχόν στοιχεία υπάρχουν εναντίον των δύο αυτών αρχιερέων ο δημόσιος διασυρμός τους δεν εξυπηρετεί σε τίποτα.

Ο ΙΛΙΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ
___________

Γιατί δεν κάνει το άλλο ο Σεβασμιότατος;

Γιατί δεν θέτει το ερώτημα προς τον Σεβ. Μητροπολίτη Ιλίου Αθηναγόρα, για τις επιδόσεις του στον Οικουμενισμό;

Συγκεκριμένα ο Σεβασμιότατος καταγγέλθηκε από το ιστολόγιο “Ορθόδοξο Παρατηρητήριο” - και όχι μόνον - ότι, όχι μόνον προσκάλεσε καρδινάλιους στη Μητρόπολή του να παραστούν σε ακολουθία, αλλά και ότι εξανάγκασε μάλιστα τους ιερείς τους να παραστούν στην οικουμενιστική αυτή συνάντηση.!!!

Εκτοτε το θέμα αποσιωπήθηκε πλήρως.

Γιατί;

Αληθεύει; Αν αληθεύει πρέπει να υπάρχουν μαρτυρίες. Αφού υπάρχουν μαρτυρίες γιατί δεν καταγγέλλεται ο Σεβασμιότατος στη Σύνοδο για δεινή παράβαση των Ιερών Κανόνων επειδή συμπροσευχήθηκε με αιρετικούς;

Ο ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΔΕΝ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΕΙΤΑΙ
__________________

Ο διασυρμός επίσης του Σεβ. Μητροπολίτη Κηφισίας Κύριλλου στον οποίο αναφέρεται συστηματικά ο γνωστός σοβαρά παρανοικός και σατανικός κληρικός Αρχιμανδρίτης Μελέτιος Βαδραχάνης δεν στοιχειοθετείται επαρκώς.

"Το τρενάκι στο Κολωνάκι" κτλ. στο οποίο αναφέρεται ο ελεεινός κληρικός Βαδραχάνης δεν είναι απόδειξη για να στηριχθεί κατηγορία σε βάρος του Σεβασμιότατου.

Ο ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ ΜΕ ΥΠΟΝΟΟΥΜΕΝΑ ΔΕΝ ΟΙΚΟΔΟΜΕΙ
____________

Τα υπόλοιπα υπονοούμενα - ή και σαφείς δημόσιες καταγγελίες - του Σεβ. Αττικής δεν οικοδομούν.

Η φωτογραφία λ.χ. του Σεβ. κ. Αθηναγόρα με κοσμική πλήρως απάδουσα για κληρικό περιβολή στη Μύκονο, μπορεί - και πρέπει - να καταγγελθεί ως εντελώς απαράδεκτος νεωτερισμός, αλλά από μόνη της δεν είναι αρκετή για να στοιχειοθετήσει καταγγελία για ανηθικότητα.

Παρακαλούμε τον Σεβασμιότατο Αττικής, που δοκίμασε και ακόμη δοκιμάζει για 38 χρόνια στο πετσί του την αδικία της Εκκλησιαστικής κακοδαιμονίας, να αναλογιστεί αν εξυπηρετεί την Εκκλησία ο δημόσιος διασυρμός της όποιας τυχόν αντιχριστιανικής ζωής κληρικών, αντί να γίνεται επώνυμη υπεύθυνη καταγγελία στη Σύνοδο.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

=========

Ο έκπτωτος Μητροπολίτης Αττικής Νικόδημος Γκατζιρούλης σε πρόσφατο κείμενό του ανασύρει και πάλι την χουντική πρακτική της "κάθαρσης", αφήνοντας υπονοούμενα - σαφέστατα! - για το ηθικό ποιόν των Μητροπολιτών Κηφισίας και Ιλίου. Παλιά του τέχνη κόσκινο...

Αντί άλλου σχολιασμού, παραθέτω ένα απόσπασμα του καθηγητού π. Θεοδώρου Ζήση για το "ποιόν" του εκπτώτου Νικοδήμου, από το κείμενό του "Η ελλαδική θεολογία", το οποίο δημοσιεύθηκε στον τιμητικό τόμο για τον αείμνηστο Αμερικής Ιάκωβο, υπό τον τίτλο Ξενία (Θεσσαλονίκη 1985, σ. 466-67).

Η πατερική θεολογία της Θεσσαλονίκης αποτελεί σήμερον ελπιδοφόρον παρουσίαν εις τον ελλαδικόν χώρον, μολονότι και εις αυτήν ακόμη την Θεσσαλονίκην δεν έχουν εκλείψει άλλαι θεολογικαί τάσεις. Αι τάσεις αυταί προέρχονται από τας θρησκευτικάς οργανώσεις, αι οποίαι διαμορφώνουν με την δραστηριότητά των κατά σοβαρόν μέρος τας θεολογικάς δυνάμεις εις την Ελλάδα. Μία μάλιστα εξ αυτών, η “Ζωή”, που προσέφερε αναμφιβόλως πολλά εις την χριστιανικήν, όχι όμως εις την ορθόδοξον, διαπαιδαγώγησιν των νεωτέρων θεολόγων και των πιστών, επεχείρησε κατά τη διάρκειαν της δικτατορίας και επέτυχε να καταλάβη αντικανονικώς την εκκλησιαστικήν εξουσίαν με σκοπό να εγκαθιδρύσει εις την Ελλάδα τον "ελληνοχριστιανικόν πολιτισμόν", όπως ανορθόδοξα και αντιπαραδοσιακά τον συνέλαβε και τον οικοδόμησε ο μνημονευθείς καθηγητής Τσιριντάνης.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι η εκκλησιαστική πολιτική του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου (Α'), ο οποίος εκλήθη να εφαρμόσει το πρόγραμμα αυτό, ομοιάζει καταπληκτικά με εκείνην του Θεοκλήτου Φαρμακίδου. Επεδίωξε την ολοκλήρωσιν του αυτοκεφάλου της Εκκλησίας της Ελλάδος, διά της υψώσεώς της εις πατριαρχείον και της πλήρους καταργήσεως των δικαιοδοσιών του Οικουμενικού Πατριαρχείου επί περιοχών του Ελληνικού κράτους.

Αποκαλυπτικό των προθέσεων αυτών είναι το κείμενον - λίβελλος - του στενοτέρου συνεργάτου του Ιερωνύμου, Μητροπολίτου πρώην Αττικής και Μεγαρίδος Νικοδήμου (Γκατζιρούλη) “Ανοικτό Υπόμνημα προς τους Έλληνες Ιεράρχες”.

Επαναλαμβάνει τα επιχειρήματα του Κοραή και του Φαρμακίδου αλλά και πολλών συγχρόνων Σλάβων Ορθοδόξων θεολόγων, οι οποίοι προετοιμάζουν θεολογικώς το έδαφος δια την άνοδον εις τον οικουμενικόν θρόνον της “Τρίτης Ρώμης», και υβρίζει προκλητικώς τους ιεράρχας της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως.

Είναι δε γνωστόν ότι κατά τας συζητήσεις δι᾽ ωρισμένας πρώιμους ενεργείας της Εκκλησίας της Ρωσσίας, σχετικώς με το αυτοκέφαλον της Ιαπωνικής Εκκλησίας, ο Νικόδημος, εκπρόσωπος τότε της Εκκλησίας της Ελλάδος (1972), συνετάχθη με την πολιτικήν της Εκκλησίας της Ρωσσίας και όχι με την του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Κατανοεί κανείς ούτω και την μεγάλην συμπάθειαν των προσκειμένων εις την «Ζωήν» θεολόγων προς την ρωσσική θεολογίαν, η οποία κατακλύζει εσχάτως διά θεολογικών συγγραφών τα θεολογικά βιβλιοπωλεία της Ελλάδος εν μεταφράσει εις την ελληνικήν, αλλά και μερικών Ρώσσων θεολόγων της Σχολής του Αγίου Βλαδιμήρου Αμερικής προς τους εκ της «Ζωής» προερχομένους ή προσκειμένους εις αυτήν Έλληνας θεολόγους.


ΠΗΓΗ:

Ιδιωτική Οδός

No comments:

Post a Comment