Saturday, January 14, 2012

Η ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ" ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΩΝ ΙΩΑΝΝΗ


Η ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ “ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ” ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΧΡΙΔΩΝ ΙΩΑΝΝΗ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

============


Ανακοίνωση που εξέδωσε η Αρχιεπισκοπή Αχρίδος ανιχνεύει τις αιτίες για τις οποίες είναι εγκλεισμένος στη φυλακή των Σκοπίων ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Αχριδών Ιωάννης.


Είναι πράγματι αποκαρδιωτικό να διαπιστώνει κάποιος δύο πράγματα. Καταρχήν την πλήρη παραβιάση και των πιο στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα Σκόπια και δεύτερον την προκλητική και αντιχριστιανική συμπεριφορά της σχισματικής “Εκκλησίας της Μακεδονίας”, η οποία όχι μόνον δεν προασπίζεται - ως έχει χρέος - τη θρησκευτική ελευθερία και τα ανθρώπινα δικαιώματα του Σεβασμιότατου Αχρίδος, αλλά και πρωτοστατεί στη δίωξή του, στον εγκλεισμό του σε φυλακή και στην προσπάθεια να του απαγορευθεί ακόμη και να εμφανιστεί στο δικαστήριο για να υπερασπιστεί τον εαυτό του.


Ντροπή για τα Σκόπια που θέλουν να καταστούν μέλος της Ευρωπαικής Ενωσης, ενώ δεν δείχνουν τον παραμικρό σεβασμό προς τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θρησκευτικές ελευθερίες.


Ντροπή επίσης στους κανίβαλους της Σχισματικής “Εκκλησίας της Μακεδονίας”, οι οποίοι επιχαίρουν για τη φυλάκιση του μαρτυρικού ιεράρχη Ιωάννη και κάνουν ότι μπορούν για να καταστήσουν το μαρτύριό του επαχθέστερο.


Ας μην ελπίζουν ποτέ ότι με αυτή τη νοοτροπία θα γίνουν μέλος της κοινωνίας των Ορθοδόξων Εκκλησιών.


Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ

=========


Γνωρίζοντας πόσο παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ιδιαίτερα τα θρησκευτικά δικαιώματα στη ΠΓΔΜ και δεδομένου ότι όλες οι προηγούμενες δικαστικές διαδικασίες εναντίον του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη ήταν πολιτικές, το αίτημα του Δημόσιου Κατήγορου αν και παράνομο, δεν προκαλεί έκπληξη.


Παράδοξο είναι που αυτό ξεκίνησε και υποστηρίζεται από την σχισματική εκκλησία, λεγομένη «μακεδονική ορθόδοξη εκκλησία». Παρά το γεγονός ότι η λεγόμενη «εκκλησία» της ΠΓΔΜ είναι σε σχίσμα με όλες τις ορθόδοξες εκκλησίες, ταυτόχρονα είναι και μια θρησκευτική οργάνωση. Για οποιαδήποτε θρησκευτική οργάνωση, αλλά κυρίως για τους Χριστιανούς, ουσιώδες είναι να σταθούν στην υπεράσπιση των ανθρωπίνων και θρησκευτικών δικαιωμάτων, ακόμα και να είναι ελεήμονες σε όσους παραβίασαν κάποιο νόμο. Αλλά, η σχισματική εκκλησία κάνει το παν να καταργήσει πλήρως τα ήδη περιορισμένα ανθρώπινα και θρησκευτικά δικαιώματα του Αρχιεπισκόπου Ιωάννη.


Όταν το 2005 ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης καταδικάστηκε για υποκίνηση εθνικού και θρησκευτικού μίσους και ήταν στην φυλακή, ένας από τους επισκόπους της σχισματικής εκκλησίας, ο οποίος αποκαλούσε τον εαυτό του ως αγιορείτης (ήταν επτά έτη στο Άγιον Όρος), ζήτησε από την τότε κυβέρνηση της ΠΓΔΜ να καταδικασθεί ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης για προδοσία του κράτους και να καταδικασθεί ισόβια.


Τις τελευταίες 30 μέρες, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος παραμένει στην φυλακή, εμφανίστηκαν με δημόσιες δηλώσεις και δύο από τους παλαιότερους επισκόπους της σχισματικής εκκλησίας ζητώντας από το κράτος, ο Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης να παραμείνει στην φυλακή και να μην του επιτραπεί το δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτό του αυτοπροσώπως.


Τέτοιες ενέργειες και δηλώσεις από τους επισκόπους της σχισματικής, λεγόμενης μακεδονικής εκκλησίας, δεν είναι να τις σχολιάσει κανείς επειδή η αναισχυντία τους και ιδιαίτερα η μη χριστιανική αιτιολόγηση είναι άμεσα εμφανής.


Ήδη, όλοι οι ορθόδοξοι, και ευρύτερα, αναγνωρίζουν τον Αρχιεπίσκοπο Ιωάννη για σύγχρονο ομολογητή της πίστεως, αλλά το ερώτημα που τίθεται είναι: πως η σχισματική εκκλησία με μια τέτοια συμπεριφορά και πλήρως μη χριστιανική νοοτροπία, σκέφτεται ότι μπορεί να ενταχθεί στην ενότητα και σε κοινωνία με τις άλλες Ορθόδοξες εκκλησίες;


Είναι προφανές ότι δεν έχει ειλικρινή πρόθεση να είναι μια αληθινή εκκλησία και να βγει από το σχίσμα, αλλά για να μην αντιμετωπίζεται ως αιρετική οργάνωση, αυτή θέλει στο κοινό και στον λαό να αφήσει την εντύπωση ότι ενδιαφέρεται να επιλύσει την κατάσταση του σχίσματος στην οποία βρίσκεται.


Αλλά, η Εκκλησία είναι μία οικογένεια η οποία αναγνωρίζει τους οικείους της.



ΠΗΓΗ:


Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ


No comments:

Post a Comment