ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
_____________
Κοσμάς Φλαμιάτος, Περιοδική έκδοση για την Ορθοδοξία μας, Τεύχος 1, Μάρτιος - Απρίλιος 2010, Δροσερό - Τρίκαλα, σσ. 80.
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
====================
Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από το επίπεδο, την καλαισθησία, τη σοβαρότητα και τον πλούτο των περιεχομένων του πρώτου τεύχους του περιοδικού “Κοσμάς Φλαμιάτος”.
Ας αρχίσουμε από την εμφάνιση. Είναι εκπληκτικό πώς κατόρθωσαν να δώσουν οι εκδότες του περιοδικού τόσο σεμνή αλλά και τόσο καλαίσθητη δουλειά. Χωρίς να χρησιμοποιούν πολυχρωμία ή χαρτί ιλλουστρατιόν κατορθώνουν να προσφέρουν μια έκδοση που είναι χάρμα οφθαλμών.
Τα κείμενα του περιοδικού είναι μεγάλου ενδιαφέροντος βατά σε κάθε αναγνώστη. Απευθύνονται, με μεγάλη επιτυχία, παράλληλα στο μέσο αλλά και στον απαιτητικό αναγνώστη. Ο “Κοσμάς Φλαμιάτος” ανήκει στα ελάχιστα περιοδικά που τα διαβάζει κανείς από την αρχή μέχρι το τέλος ευχάριστα.
Μια άλλη αρετή του περιοδικού είναι το πολύτιμο πληροφοριακό ιστορικό και θεολογικό υλικό που προσφέρει. Οταν τέλειωσα την ανάγνωση των άρθρων συνειδητοποίησα ότι έγινα γνώστης πολλών θεμάτων που αγνοούσα και από την Εκκλησιαστική ιστορία και από τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Μια άλλη αρετή του περιοδικού είναι η νηφαλιότητα και η σοβαρότητα με την οποία είναι γραμμένα τα άρθρα. Δεν αναφέρομαι μόνον στις αναδημοσιεύσεις κορυφαίων θεολόγων όπως του Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, του Αγίου Νεκταρίου, του Μελέτιου Πηγά, του Μητροπολίτη πρώην Φλωρίνης Αυγουστίνου, του Σεβασμιότατου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, του π. Θεόδωρου Ζήση, του π. Γεώργιου Μεταλληνού, του Φώτη Κόντογλου και του Αρχιμανδρίτη Σπυρίδωνα Μπιλάλη αλλά και στα άρθρα που συντάσσουν οι εκδότες και η συντακτική επιτροπή του περιοδικού.
Αυτή ομολογώ ήταν μια ιδιαίτερα ευχάριστη έκπληξη επειδή, για ορισμένους από τους τελευταίους, υπάρχει διάχυτη εντύπωση ότι υπερβαίνουν το μέτρο. Δεν γνωρίζω αν αυτό αληθεύει σε άλλα τους κείμενα που δεν έχω υπόψη αλλά στα κείμενα του τεύχους που διάβασα δεν υπήρξε το ελάχιστο που να με ενοχλήσει ως εμπαθές, υβριστικό ή μη κόσμιο. Ακόμη και όταν διαφωνούσα με τις απόψεις που κατέθεταν.
Συγχαίρουμε θερμά τους εκδότες και τη συντακτική επιτροπή του "Κοσμά Φλαμιάτου". Ευχόμαστε ότι θα συνεχίσουν τον ομολογιακό αγώνα τους εντός της Εκκλησίας ως πιστά μέλη Της χωρίς να προσχωρήσουν σε σχίσμα ή σε μη συντεταγμενη αποτείχιση, η οποία, αν ο μη γένοιτο αποτολμηθεί, θα αποβεί μοιραία.
Η αντίδραση των Οικουμενιστών, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεν είναι απρόβλεπτη. Απλούστατα όταν θα θεωρήσουν ότι η χρονική στιγμή τους ευνοεί θα καθαιρέσουν όλους τους κληρικούς που θα προχωρήσουν στην αποτείχιση και θα αναθεματίσουν όλους τους λαικούς και τους μοναχούς που θα τους ακολουθήσουν.
Και τότε;
Ποιες επιλογές θα υπάρχουν για τους αποτειχισμένους; Είτε θα επιστρέψουν ταπεινωμένοι (πράγμα λίαν απίθανον) είτε, κατά πάσαν πιθανότητα, θα προχωρήσουν σε σχίσμα με καθαιρεμένους ιερείς!
Τι θα κάνουν τότε;
Με αυτά τα δεδομένα, εκτός του ότι θα βάλουν σε έσχατο κίνδυνο την ψυχή τους, εκτός από το ότι θα δώσουν την ευκαιρία στους Οικουμενιστές να τους αχρηστεύσουν και εκτός του ότι οι συγκρητιστές θα πανηγυρίζουν ότι δικαιώθηκαν, όταν κατηγορούσαν τους παραδοσιακούς πιστούς ότι είχαν πρόθεση σχίσματος και όχι αντίστασης στα οικουμενιστικά σχέδια, τι άλλο θα πετύχουν;
Προφανώς τίποτα!
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ.Παναγιώτη Τελεβάντο.Όχι διότι τα λέει ο ίδιος, μόνο ,αλλά διότι η απόφαση γιά ΜΗ αποτείχιση έχει παρθεί απο Άγιους γεροντάδες,και όχι μόνον...Το σίγουρο μέχρις στιγμής και οι δηλώσεις του πολυαγαπητού μας πατέρα Θεοδώρου Ζήση είναι "Αχρι Καιρού",συντεταγμένα η ευλογημένη "Σύναξη Ορθοδόξων Κληρικών και Μοναχών"με χιλιάδες λαϊκούς να ακολουθούμε,αποφάσισαν με προεδρία τον πιό πάνω αξιοσέβαστο πατέρα,με τον π.Μεταλληνό,με τον γέροντα Ιωσήφ Ξηροποταμηνό,π.Σαράντη Σαράντο,π.Αρσένιο Βλιακόφτης,π.Λαυρέντιος,π.Γκοτσόπουλος ,π.Ιωσήφ Αϊβάζογλου,γέροντας Γρηγόριος(ηγούμενος Αγίας Τριάδος άνω Γαζέας Βόλου),5 Αγιορείτικα μοναστήρια (Ι.Μ.Κουτλουμουσίου,Ξηροποτάμμου,Καρακκάλου,Κωνσταμονίτου και Ζωγράφου)και πλήθος άλλων μοναστηριών απο Ελλάδα,Σερβία,Ρουμανία και Γεωργία και ααπο την Κύπρο μας η Ι.Μ. Σταυροβουνίου και απο Αγίους Τόπους η Ι.Μ.Αγίου Σάββα ,απο την αφρόκρεμα των πνευματικών και γεροντάδων της Ελλάδας να ΜΗΝ γίνει καμία Αποτείχιση και να ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ακόμη λίγο...οφείλουμε όσοι υπογράψαμε την Ομολογία πίστεως κατά του Οικουμενισμού να κάνουμε ΥΠΑΚΟΗ στο πλήθος των αγίων γερόντων που προίσταντο της Ιεράς Σύναξης,όσοι προχωρήσουν ή ακόμη χειρότερα παρασήρουν άλους ανθρώπους μαζί τους το κρίμα θα είναι στο λαιμό τους!!!Ελπίζουμαι οι αγαπητοί αδελφοί του "Κοσμά Φλαμιάτου"να κάνουν δεύτερες σκέψεις και όσοι άλλοι έχουν τέτοιο σκοπό.Κάντε ΥΠΟΜΟΝΗ!!!Οι οικουμενιστές περιμένουν πως και πώς να κάνουμε το λάθος και να αρχίσουμε μεμονομένες αποτειχίσεις!!!Παρακαλούμαι περιμένετε ότι είναι να γίνει,να γίνει μαζικά και ευλογημένα!Οι οικουμενιστές με τα καμώματά τους ,θέτουν ουσιαστικώς τους εαυτούς τους εκτός Εκκλησίας!Δέν χρειάζετε να τους κάνουμε την χάρη και να πέσουμε στην παγίδα του πονηρού και να σχίσουμε τον χιτώνα του Κυρίου και να αποσχιστούμε εμείς απο την εκκλησία!Όπως μας λέει και ο κ.Τσελεγγίδης(δέν υπάρχει λόγος να γίνει αποτείχιση,και όσοι θέλετε ρωτήστε τον και σαν Δογματολόγος του ΑΠΘ θα σας δώσει απαντήσεις) συχνάκις Στώμεν καλώς!Άχρι καιρού...μήν βιάζεστε ο κακός ο λύκος παραμονεύει,εμείς(ο κάθε ένας ξεχωριστά)ποιοί είμαστε που θα αποφασίσουμε μεμονομένα και αυτοβούλως να αποτειχιστούμε ,γράφωντας τους πιό πάνω Πατέρες στα παλιά μας τα παπούτσια;Μήπως το θέμα αποτείχιση(που το σκαλίζουν ορισμένοι συχνά)κρύβει αλαζονία ,έπαρση και κρυφό εγωΪσμό;;;
ReplyDeleteΚαι γιά όσους δέν το ξέρουν υπάρχει κάποιος γέροντας εν ζωή που έχει "πληροφορία"να περιμένουμε για το θέμα της αποτείχισης,τώρα άν θέλει κάποιος να προχωρήσει,δέν τον κατακρίνουμε,άς μην πάρει άλλους στο λαιμό του και ας το ξανασκεφθείς αδελφέ!!!
ReplyDeleteΠολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες μας δίνεις Παναή αναφορικά με τη στάση του κ. Τσελεγγίδη.
ReplyDeleteΚαι μόνον ότι ο κ. Τσελεγγίδης διαφωνεί με τις αποτειχίσεις είναι αφ' εαυτού εξαιρετικά σοβαρός λόγος για να προβληματιστούν όλοι όσοι την σκέφτονται.
Σε ένα περσινό μάθημα μας εξηγούσε ο κ.Τσελεγγίδης τον λόγο που δέν χρειάζετε να βγούμε εκτός Εκκλησίας,πόσον μάλλον να γίνει η διακοπή μνημοσύνου,όμως στερούμενος μνήμης δέν θυμόμουνα να σας το εκφράσω.Αλλά σήμερα με την Χάρη του Θεού άνοιξα το βιβλίο του πατρός Επιφανίου Θεοδωρόπουλου"Τα δύο Άκρα"στην σελίδα 104 βρήκα το θέμα που μας εξηγούσε ο πολυαγαπημένος μας καθηγητής κ.Τσελεγγίδης!!!"...Λέγοντες δηλαδή το<>,δεν παρέχομεν πιστοποιητικά ότι ο Επίσκοπος είναι <>και <>,και <>και ορθοτομεί την αλήθειάν!Όχι!Αλλά παρακαλούμεν απλώς τον Κύριο να χορηγή εις τον Επίσκοπον εντιμότητα,υγείαν,ορθοτομίαν της αλήθειας κ.τ.λ.(...όν χάρισαι ταίς αγίαις Σου Εκκλησίαις εν ειρήνη,σώον,έντιμον,κ.τ.λ. ...).Ευχήν εκφράζομεν,δέν χορηγούμεν βεβαιώσεις!" Πάνω σε αυτήν την βάση ο κ.Τσελεγγίδης μας εξήγησε τους λόγους της ΜΗ και ΑΧΡΕΊΑΣΤΗς εξόδου μας απο την Εκκλησία!
ReplyDeleteΤώρα Παναή ακόμα περισσότερο έχω πειστεί για την ορθότητα της θέσης.
ReplyDeleteΟ αντιοικουμενιστικός αγώνας στηρίζεται βασικά στη θεολογία δύο ανθρώπων. Στον Αγιο Ιουστίνο Πόποβτς και στον Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.
Aς ξεσκονήσουμε τα βιβλία των πιό πάνω Αγίων Πατέρων επι την ευκαιρία τών επίκαιρων θεμάτων που ανοίγονται(καλώς ή κακός),για να πάρουμε τα μέτρα μας αδελφοί!Πάντως μιά ματιά στα περιεχόμενα που έριξα σήμερα στο βιβλίο του πατρός Επιφανίου"Τα δύο Άκρα"οικουμενισμός και ζηλωτισμός,φαίνετε θαυμάσιο βιβλίο!!!Δίνει απαντήσεις για σημερινά προβλήματα,ιδιαίτερα ξεκαθαρίζει το θέμα της αποτείχισης,διακοπής μνημοσύνου και σχίσματος!!!Άγιε γέροντα Επιφάνιε πρέσβευε υπερ ημών των αμαρτολών!
ReplyDeleteΑπολογούμε που χάθηκαν οι λέξεις στα εισαγωγικά."Λέγοντες δηλαδή το ¨Εν πρώτοις μνήσθητι Κύριε,του Αρχιεπισκόπου ημών...¨,...ο Επίσκοπος είναι ¨σώος¨και ¨έντιμος¨,και ¨υγιοίς¨...,
ReplyDelete