Wednesday, June 30, 2010

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΤΙΜΙΟ ΤΗΣ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑΣ









Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ
ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΤΙΜΙΟ ΤΗΣ ΑΚΟΙΝΩΝΗΣΙΑΣ*
===============

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, ο μέχρι πρότινος τοποτηρητής της αλλοτινής Μητροπόλεως Αττικής, Μεσογαίας Νικόλαος, έχει προσφερθεί μέσα από συνεντεύξεις του, πρόσφατα και μέσα από το Amen.gr, να παραιτηθεί, προσφέροντάς σας την Μητρόπολή του, εάν αυτό συμβάλει στη διευθέτηση της υποθέσεως σας.

Μητρ. Νικόδημος: Κοιτάξτε, αυτό το είδα και εγώ. Είδα όμως και κάτι άλλο. Ότι ταυτοχρόνως έγραψε μια επιστολή σε όλους τους Μητροπολίτες να εκλέξουν άλλον. Έναν ευνοούμενο του, τον οποίο παρουσίασε ως το άνθος της εποχής. Πως αυτά τα δύο δένουν; Δεν το καταλαβαίνω… Και είδα και το άλλο. Είπε, «είμαι έτοιμος να παραιτηθώ, αλλά ο Νικόδημος δεν θα δεχθεί». Είναι άλλο τώρα το τι σκέπτομαι εγώ. Αυτό όμως που είπε πως το κρίνετε; Και κάτι άλλο που δεν το διάβασα αλλά μου το μετέφεραν. Όταν στην Ιεραρχία έθεσαν το θέμα του επιτιμίου, ξέρετε οι ψηφοφορίες αρχίζουν από τους νεότερους, όταν λοιπόν ήρθε η σειρά του ψήφισε να μην αρθεί το επιτίμιο. Μετά, προχωρώντας η ψηφοφορία και όταν κάποιος μητροπολίτης είπε «να αρθεί το επιτίμιο αλλά να κάνει και κάποια υποχώρηση ο Νικόδημος», τότε είπε και αυτός πως με τις προϋποθέσεις αυτές ψηφίζει την άρση του επιτιμίου. Εξηγείστε μου αυτά οπότε όταν έρθει εδώ να του πω ότι έλαβα τις εξηγήσεις και είμαι ικανοποιημένος!

Ν.Π.: Και γιατί κάποιος να προσφέρει το δικό του Μητροπολιτικό Θρόνο, όταν υπάρχουν δύο κενοί μητροπολιτικοί θρόνοι…

Μητρ. Νικόδημος: Είδατε… μου ζητάτε εξηγήσεις… Εγώ πως μπορώ να σας δώσω αυτές τις εξηγήσεις;

Ν.Π.: Σεβασμιώτατε, επανέρχομαι στο βασικό ερώτημα μου. Ο Μητροπολίτης Νικόδημος Γκατζιρούλης θα ήθελε να γίνει ξανά επαρχιούχος Μητροπολίτης;

Μητρ. Νικόδημος: Κοιτάξτε, το τι θα ήθελα να γίνω δεν θα το πω αυτή την στιγμή. Όχι για άλλο λόγο αλλά γιατί υπάρχει αυτή η εμπλοκή των εξελίξεων. Δεν θα πάρουν την άποψή μου. Το τι θα πω εγώ κατ΄ ενώπιων Θεού, θα το πώ όταν θα έρθει εκείνη η ώρα και θα δω τον Θεό.

Ν.Π.: Δεν το αρνείστε όμως…

Μητρ. Νικόδημος: Δεν αρνούμαι τίποτα. Με ίντριγκες όμως δεν ασχολούμαι… Εάν έχω αδελφική επικοινωνία, θα μιλήσω ως αδελφός. Αν αντιμετωπίσω ίντριγκες και η πρόθεση είναι να καθορίσουν την στάση τους βάσει των σκέψεων μου, αυτό δεν θα το κάνω.

Ν.Π.: Αδικεί την υπόθεσή σας η άποψη μερίδας της Ιεραρχίας πως όλα τα κάνετε για να επιστρέψετε στον θρόνο; Πιστεύετε λειτουργεί αποπροσανατολιστικά σε σχέση με τη δική σας άποψη περί τηρήσεως και εφαρμογής των Κανόνων;

Μητρ. Νικόδημος: Η εμπειρία μου, εμπειρία τριάντα έξι χρόνων και όχι τριάντα έξι ωρών, ημερών ή μηνών, δείχνει μια προσπάθεια να εξοντώσουν τον Νικόδημο. Ε, ας με εξοντώσουν. Παραπάνω τι θέλετε να κάνω;

Ν.Π.: Θεωρείτε ότι όλα αυτά που συζητήσαμε, περί αναβλητικότητας, καθυστερήσεων, δείχνουν ότι κάποιοι δεν θέλουν τον Νικόδημο στην Ιεραρχία; Μιλήσατε για εξόντωση…

Μητρ. Νικόδημος: Τι άλλο είναι; Πέστε μου πως αλλιώς μπορεί κάποιος να το εκτιμήσει. Τριάντα έξι χρόνια ένα πράγμα ζητάω. Δικάστε με. Αυτό έχουν το δικαίωμα, το αναγνωρίζω. Μπορούν να με δικάσουν. Να με καλέσουν να απολογηθώ για τα σφάλματα που έχω κάνει και να μου επιβάλλουν όχι μόνο τριάντα έξι χρόνια αλλά εβδομήντα δύο χρόνια αργία. Ώστε να μπορέσουν μετά να κάνουν και κάποια οικονομία και να τα κάνουν εξήντα…Και να εμφανιστούν και μεγαλόψυχοι. Δικάστε με. Λέτε ότι έχω κάνει αυτό ή το άλλο. Δικάστε με. Και έχετε όλο το δικαίωμα, όχι μόνο αργία αλλά οποιαδήποτε ποινή θέλετε να μου επιβάλλετε. Αλλά έτσι, χωρίς δίκη, ποια τιμωρία να βάλουμε στο Νικόδημο…Γίνεται αυτό; Γιατί επί τριάντα έξι χρόνια δεν με έχουν καλέσει ποτέ σε απολογία για οποιοδήποτε θέμα;


Ν.Π.: Είστε σε μια ηλικία που μπορεί αύριο να μην ζείτε...

Μητρ. Νικόδημος: Το περιμένω. Αλλά εσείς ως πιστό μέλος της Εκκλησίας δεν θα πείτε ότι μπορεί να ξαναγίνει ότι έγινε επί Νικοδήμου. Θα μείνει ότι δεν έγινε δεκτό. (χτυπάει το χέρι στο τραπέζι). Ούτε ο πρώτος, ούτε ο δεύτερος, ούτε ο εκατοστός είμαι που αδίκησε το Σώμα της Εκκλησίας. Ο Άγιος Γρηγόριος ο θεολόγος, μεταξύ άλλων λέει: ««Οι συνθύται μου δυσμενείς εχθρών πέρα͵ Ουδέ τράπεζαν μυστικήν δεδοικότες…». Δηλαδή, λέει, ότι περισσότερο από τους εχθρούς δυσμενείς είναι απέναντί μου οι συνθύται μου, οι συλλειτουργοί μου, χωρίς να φοβούνται ούτε την Αγία Τράπεζα. Αδελφέ μου, μερικές φορές το επαναλαμβάνω και εγώ. Δεν ξέρω αν έχω το δικαίωμα να το επαναλάβω.

Ν.Π.: Είπατε για στίγμα. Φοβάστε ότι μπορεί να φύγετε από την ζωή «στιγματισμένος»;

Μητρ. Νικόδημος: Δεν θέλω να μείνει πίσω αυτή η πρακτική. Από εκεί και πέρα δεν ξέρω αν ο καλός Θεός ή ο Άγιος Πέτρος μου ζητήσουν χαρτί από την Σύνοδο…Αν μου ζητηθεί θα πω στον Άγιο Πέτρο ότι δεν έχω…Δεν ξέρω…Αν δώσουν ένα χαρτί που θα απευθύνεται στον Άγιο Πέτρο, και όχι σε μένα, που θα λέει, «Άγιε Πέτρο έχουμε άρει το επιτίμιο της ακοινωνησίας στο Νικόδημο, έχετο υπόψη σου», τότε να το έχω να το βάλω στο φέρετρο να το παρουσιάσω. Δεν ξέρω αν διαφωνείτε…

ΠΗΓΗ:

Πρακτορείο εκκλησιαστικών ειδήσεων “ΑΜΗΝ”

No comments:

Post a Comment