Tuesday, June 8, 2010

ΑΓΙΕ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ κ. ΝΙΚΟΛΑΕ ΜΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΑΤΕ ΟΙΚΤΡΑ!




ΑΓΙΕ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ κ. ΝΙΚΟΛΑΕ

ΜΑΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΑΤΕ ΟΙΚΤΡΑ!



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

==============


Παραθέτω εμβρόντητος απόσπασμα από την προσφώνηση του Μητροπολίτη Μεσογαίας κ. Νικόλαου κατά την ενθρόνιση του Μητροπολίτη Κηφισίας κ. Κύριλλου. Η προσφώνηση μιλά από μόνη της και δείχνει το βαθμό της αναλγησίας του Σεβασμιότατου Μεσογαίας έναντι του κανονικού δράματος της Μητροπόλεως Αττικής. Ο κ. Νικόλαος μιλά σαν να αγνοεί ότι ο κ. Κύριλλος είναι μοιχεπιβάτης.


Υποκρίνεται ότι δεν γνωρίζει ότι η εκλογή του δεν είναι “εξαγωγή εις αναψυχήν”! Προσποιείται ότι δεν κατανοεί τη διάκριση των όρων “κατ’ ευδοκίαν Θεού” και “κατά παραχώρησιν Θεού” όταν αναφέρεται στην εκλογή του κ. Κύριλλου!


Μιλά για τη χαρά και την ανακούφιση του ποιμνίου της Μητροπόλεως για τη λήξη της εκκρεμότητας των πέντε χρόνων αφ’ ότου ανέλαβε τοποτηρητής. Δεν κάνει όμως την παραμικρή μνεία για το στεναγμό του Σεβασμιότατου κ. Νικόδημου αλλά και όσων πιστών παρακολουθούν αποκαρδιωμένοι το δράμα της Μητροπόλεως Αττικής για 36 ολόκληρα χρόνια!


Εχει την υποκρισία να επικαλείται κανόνα για το αναγκαίο της πλήρωσης σε σύντομο χρονικό διάστημα μιας κενής Μητρόπολης. Δεν αναφέρει, όμως, ότι η Μητρόπολη Αττικής δεν είναι κενή βάσει των κανόνων. Εχει κανονικό και νόμιμο ποιμενάρχη, τον Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο ο οποίος εξεδιώχθη, όπως και οι άλλοι έντεκα ανεπίληπτοι Μητροπολίτες ως κακούργοι, χωρίς λόγο και αιτία, χωρίς δίκη και απολογία, παρά πάσαν έννοια ηθικής και δικαίου.


"Οι πικρές αναμνήσεις και οι ανεπίτρεπτες απογοητεύσεις, ανέφερε στην προσφώνησή του, ο Σεβασμιότατος Μεσογαίας σβήνουν διακριτικά"!!!


Κύριε ελέησον Σεβασμιότατε! Πώς ακριβώς σβήνουν αφού ο νόμιμος Μητροπολίτης του θρόνου δεν απεκατεστάθη; Και σε ποια διάκριση αναφέρεστε; Οχι βέβαια στη μείζονα πασών των αρετών, καθ’ ότι η μείζων αρετή “διάκριση” προυποθέτει την επανόρθωση της αδικίας!


Μένω κυριολεκτικά εμβρόντητος από τη συμπεριφορά του Σεβασμιότατου Μεσογαίας. Εδωσε βέβαια ικανά δείγματα γραφής που δεν τον τιμούν “πάλαι τε και επ’ εσχάτων” αλλά ότι θα έφθανε στο κατάντημα να μιλήσει με αυτή τη γλώσσα στην ενθρόνιση του Κηφισίας Κύριλλου ομολογώ ότι δεν το περίμενα.


Απορία: Αν μη τι άλλο δεν μπορούσε να σιωπήσει; Δεν μπορούσε να αρνηθεί να ενθρονίσει τον κ. Κύριλλο; Δεν μπορούσε να μιλήσει με άλλη γλώσσα που να μην προκαλεί τόσο βάναυσα κάθε έννοια ηθικής και δικαίου; Γιατί θεώρησε αναγκαίο να προκαλέσει τόσο βάναυσα τη συνείδηση των πιστών;


Επ’ ευκαιρία: Τι έγινε με την υπόσχεση ότι τριμελής αντιπροσωπεία της Συνόδου θα επισκέπτετο το Σεβασμιότατο κ. Νικόδημο για να βρούν κανονική λύση του προβλήματος;


Εξακολουθεί να βρίσκεται εν ισχύ η πρόταση του Σεβασμιότατου κ. Νικόλαου ότι είναι έτοιμος να παραιτηθεί από το θρόνο της Μητρόπολης Μεσογαίας για να αποκατασταθεί ο κ. Νικόδημος;


Παραθέτω στη συνέχεια απόσπασμα από το ρεπορτάζ της ενθρόνισης του κ. Κύριλλου από το Εκκλησιαστικό πρακτορείο ειδήσεων “Ρομφαία” για να διαπιστώσουν οι αναγνώστες το μέγεθος της υποκρισίας αλλά και της αναλγησίας που έδειξε ο Σεβασμιότατος κ. Νικόλαος με την προσφώνησή του:


ΑΠΟ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΘΡΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ ΚΥΡΙΛΛΟΥ
__________


“Τον Μητροπολίτη Κηφισίας κ. Κύριλλο προσφώνησε ο μέχρι πρότινος Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας κ. Νικόλαος.


Ο κ. Νικόλαος μεταξύ άλλων τόνισε: «Η σημερινή μέρα, αναμενόμενη επί μακρόν, είναι για τη Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού μέρα χαράς μεγάλης και συμπυκνωμένης ελπίδος. Στο φόντο της, πικρές αναμνήσεις, και ανεπίτρεπτες απογοητεύσεις σβήνουν διακριτικά. Είναι μέρα ιστορική, αφού υποδεχόμαστε τον πρώτο Μητροπολίτη της νεοΐδρυτης αυτής Μητροπόλεως. Eίναι όμως και σημαδιακή, αφού φέρνει το μήνυμα της αποκαταστάσεως μιας χρονίζουσας εκκρεμότητας στον πολύπαθο λαό της. Γι’ αυτό και αισθάνομαι ότι οφείλω, μαζί με το θερμό και εγκάρδιο καλωσόρισμα του νέου Μητροπολίτου, τη στιγμή αυτήν, να καταθέσω και τη φωνή της βαθειάς καρδίας του διψασμένου και τραυματισμένου κλήρου και λαού».


«Η Ιερά Μητρόπολις Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού είναι μέν νεοσύστατη, ο κλήρος όμως και ο λαός της ζουν την ποιμαντική τους ορφάνια εδώ και 64 περίπου μήνες. Η Τοποτηρητεία έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κηδεμονίας, με κανέναν όμως τρόπο δεν θα μπορούσε να διεκδικήσει τις αρμοδιότητες της πατρικής ευθύνης και παρουσίας. Αυτός είναι και ο λόγος που ο 74ος Κανών της εν Καρχηδόνι Συνόδου υπογραμμίζει την ανάγκη ο λαός να μην κηδεμονεύεται επί μακρόν από μνημονευόμενο επίσκοπο-διοικητή, αλλά να ποιμαίνεται από επίσκοπο-πατέρα», συνέχισε ο Μητροπολίτης Νικόλαος.


Επίσης τόνισε: «Μακαριώτατε, η υπερπενταετής καθυστέρηση αποτελεί σκάνδαλο για τη σύγχρονη εκκλησιαστική ιστορία μας. Δεν είναι δική μας αρμοδιότητα ούτε καθήκον της στιγμής να αναζητήσουμε αίτια, εξηγήσεις η ενόχους γι’ αυτό. Είναι όμως της στιγμής να δοξάσουμε τον Κύριο που «εξήγαγεν ημάς εις αναψυχήν».


"Σεβασμιώτατε, ο πιστός λαός και η κοινωνία τής Ιεράς Μητροπόλεως Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού Σας υποδέχονται με πολύ σεβασμό, μεγάλη αγάπη αλλά και τεράστιες προσδοκίες. Η Ιερά Σύνοδος θεώρησε πως ο καταλληλότερος για να διαποιμάνει αυτήν την Επαρχία ήταν η Σεβασμιότητά Σας. Και ο Θεός δεν παρεμπόδισε αυτή την πράξη και απόφασή της. Ήδη πρώτος Μητροπολίτης και Επίσκοπος της θεοσώστου αυτής Επαρχίας επελέγητε Εσείς, ο πρώτος μέχρι της εκλογής Σας πρεσβύτερος της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου της", πρόσθεσε ο κ. Νικόλαος.


Κλείνοντας, τόνισε: "Ο Θεός να Σάς στηρίζει, η χάρι Του να Σάς επισκιάζει και οι πολλές και μεγάλες ευλογίες Του να επιβεβαιώνουν την παρουσία Του στη ζωή και τη διακονία Σας. Η Μητρόπολη Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού ευχόμαστε να αποτελεί την πρώτη αγάπη Σας, τη μεγάλη χαρά Σας, την πύλη του ουρανού για Σας και όλους μας μαζί Σας. «Δεύτε αριστήσατε». Επιτρέψτε μου να το παρερμηνεύσω. Δώστε τον καλύτερο, τον άριστο, εαυτό Σας. Το χρειαζόμαστε, το περιμένουμε, Σας το ευχόμαστε."


2 comments:

  1. Και να γνώριζε, δεν είναι θέση του να βάλει λάδι στη φωτιά. Εκτός αυτού, αυτό είναι ένα θέμα που θα έπρεπε να απασχολεί γενικώς την Σύνοδο. Δεν μπορούμε να ξέρουμε γιατί είπε ό,τι είπε, ούτε είμαστε καρδιογνώστες να βγάζουμε άμεσα συμπεράσματα. Σε τελική ανάλυση, οπως λεει και ο αρχιμανδρίτης Τύχων (Καθηγ. ΙΜ Σταυρονικήτα) σε ομιλία του που αναδημιοσίευσε η Ι. Μητρ. Λεμεσού, με τίτλο "Μη κρίνετε ίνα μην κριθήτε":

    "Όχι μόνο δεν είναι επιτρεπτό να περιεργάζεται κανείς και να δίνει μεγαλύτερη σημασία στην κατάσταση που βρίσκονται ο ιερεύς ή οι πιστοί από την υπέρλαμπρη παρουσία του νοητού Ηλίου της Δικαιοσύνης, αλλά αποτελεί και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος αυτή η περιφρόνηση και σμίκρυνση της δεσπόζουσας παρουσίας του Θεανθρώπου και η ενασχόληση με τα αμαρτήματα ή ελαττώματα των διακόνων Του".

    ReplyDelete
  2. Επικοινωνείς με τον εγκέφαλό σου George ή δεν το θεωρείς απαραίτητο;

    Τι σχέση έχει το χωρίο που ανέφερες του Αγιου Συμεών με το θέμα που συζητούμε στο άρθρο;

    Δεν μου λες για να έχουμε καλό ρώτημα:

    Διάβασες το άρθρο ή έγραψες το σχόλιο χωρίς να το διαβάσεις;

    Μάλλον το δεύτερο!

    Οπως τον Αρχιεπίσκοπο είσαι και εσύ.

    Γιατί επιτρέπονται οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς ρωτά;

    Και δίνει την περισπούδαστη απάντηση:

    Επειδή οι κατηχούμενοι γίνονται δεκτοί στη Λειτουργία των Κατηχουμένων!!!

    Οι καρδινάλιοι του Πάπα είναι κατηχούμενοι!!! Και όποιος αντέχει να μη χάσει τα λογικά του.

    ReplyDelete