Thursday, February 28, 2019

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡIΑΡΧΕΙΟΥ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ - ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡIΑΡΧΕΙΟΥ ΤΗΣ ΣΕΡΒΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Το ρεπορτάζ, που παραθέσαμε στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, στηρίζεται σε έγγραφο που έστειλε ο Πατριάρχης των Σέρβων Ειρηναίος στον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Με την επιστολή του ο Σέρβος Προκαθήμενος διευκρινίζει ότι

1.) Θεωρεί άκυρη την "Ενωτική Σύνοδο" της Ουκρανίας.

2.) Θεωρεί άκυρη την αποκατάσταση των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας.

3.) Θεωρεί ως μη υποστατή την Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.

4.) Θεωρεί ότι ο Μακαριώτατος Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιος δεν έχει υποστατή αρχιερωσύνη πολλώ μάλλον δεν αποδέχεται ότι είναι Προκαθήμενος της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

5.) Θεωρεί τις αποφάσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου για το Ουκρανικό ως εισπήδηση στο κανονικό έδαφος του Πατριαρχείου της Ρωσσίας.

6.) Το Πατριαρχείο της Σερβίας απαγορεύει στους ιεράρχες του να έχουν οποιαδήποτε κοινωνία με τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας.

7.) Το πιο ανησυχητικό είναι ότι το Πατριαρχείο της Σερβίας απαγορεύει στους ιεράρχες του να έχουν εκκλησιαστική κοινωνία, όχι μόνον με τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας, αλλά και με όσους έχουν εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους.

Η απαγόρευση αυτή σημαίνει ότι

1.) Το Πατριαρχείο της Σερβίας προχώρησε ή θα προχωρήσει σύντομα σε διακοπή της Εκκλησιαστικής κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

2.) Το Πατριαρχείο της Σερβίας στέλλει τελεσίγραφο σε όλες τις Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες ότι θα διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους, αν τολμήσουν να δεχτούν σε εκκλησιαστική κοινωνία τους εκπρόσωπους της Αυτοκέφαλης Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

3.) Το Πατριαρχείο της Σερβίας προειδοποιεί ότι θα ακολουθήσει την Εκκλησία της Ρωσσίας στην δημιουργία Πανορθόδοξου Σχίσματος.

Οι χειρότεροι μας φόβοι επαληθεύονται. Το Πανορθόδοξο Σχίσμα θα λάβει σύντομα σάρκα και οστά.

Θα επανέλθουμε -συν Θεώ- σύντομα να αναλύσουμε τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία της Σερβίας τάσσεται αναφανδόν υπέρ του Πατριαρχείου της Ρωσσίας.

30 comments:

  1. Μόνοι τους αποκόπτονται. Στο καλό και καλή απολογία στο Θεό.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Σας παρακαλώ κ. Τσόμπο να αναλογιστείτε τι σημαίνει η απόφαση της Εκκλησίας της Σερβίας για την Ορθοδοξία.

      Βρισκόμαστε μπροστά στο κατώφλι (ή καλύτερα στον προθάλαμο) Πανορθόδοξου Σχίσματος που μπορεί να διαρκέσει ακόμη και αιώνες.

      Δεν είναι δυνατόν να μη συγκλονιζόμαστε και να είμαστε στα γόνατα για να παρακαλούμε τον Θεό να δώσει διέξοδο στο φοβερό αυτό δράμα της Ορθοδοξίας που ζούμε σήμερα.

      Η ενότητα της Εκκλησίας διατρέχει θανάσιμο κίνδυνο.

      Delete
    2. Είναι δικό τους πρόβλημα τι θα κάνουν με την ψυχή τους από δω και πέρα εάν θέλουν να καταντήσουν σαν τους παλαιοημερολογίτες. Δηλαδή τι να κάνουμε εμείς επειδή οι εθνοφυλετιστες δεν υπακούουν σε θεοπνευστους κανόνες κατοχυρωμένους από οικουμενικές συνόδους; Αυτοί θα δώσουν λόγο στο Θεό για το σχίσμα εάν τελικά το υλοποιήσουν. Ίσως και όλο αυτό να είναι πρόνοια του Θεού για να καθαρίσει την εκκλησία του από τους θεομπαιχτες.

      Delete
    3. Είμαστε όλοι υπεύθυνοι αν δεν κάνουμε ότι περνά απο το χέρι μας για να αποσοβηθεί Πανορθόδοξο Σχίσμα.

      Εκτός Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία, γι' αυτό οφείλουμε να προσευχόμαστε και να κάνουμε ότι μπορούμε για να αποσοβηθεί το μεγάλο αυτό κακό στην Εκκλησία.

      Delete
    4. Προς κύριο Τσόμπο :

      Το γεγονός να έχει αυτοαποκοπεί ο αιρετικός Βαρθολομαίος από το Σώμα του Χριστού, γιατί δεν σου περνάει από το μυαλό ?

      Delete
    5. Προς κ. Βαρβερη: Ό,τι να `ναι.

      Delete
  2. Χρειάζεται κ. Τελεβάντο , νά έχει κάποιος κάποιον ύστερο λόγο για νά ακολουθήσει και νά υποστηρίξει την νομιμότητα , την Κανονικότητα , το δίκαιο ; Στά σημεία που συνοψίζεται η ανακοίνωση του πατριαρχείου Σερβίας περιέχονται ή τουλάχιστον εννοούνται ως γνωστές και οι ανάλογες ΙεροΚανονικές και εκκλησιολογικές εξηγήσεις και δικαιολογήσεις . Είναι λογικό νά ψάχνουμε νά βρούμε ψυχολογικά ή συμφεροντολογικά ή συγκυριακά αίτια όταν παρακάμπτεται το δίκαιο . Όταν εφαρμόζεται το δίκαιο , η συγκυρία απλά βοηθά . Σε κάθε περίπτωση πώς συμβαίνει το όλως αντίθετο ; Στην περίπτωση των θεμελιωδών παραβάσεων την εκκλησιολογία και τους Ιερούς Κανόνες νά τους κάνουμε γαργάρες , νά τους ξεπερνάμε μέ κάποιες ελαφρές επιπλήξεις , στην δε εφαρμογή του δικαίου ψάχνουμε νά βρούμε ποιόν ύποπτο λόγο έχει κάποιος για νά απαιτεί την εφαρμογή του δικαίου ; Φαίνεται έχουμε συνηθίσει τόσο πολύ στην ανομία , ώστε ενοχοποιείται το δίκαιο! Ζητάμε την αιτιολογία γιατί κάποιος νά θέλει άραγε την εφαρμογή του δικαίου ! Δεν σας φαίνεται αυτό ως μία διαστροφή ; Έστω και άν η εκκλησία της Σερβίας έχει δικούς της λόγους -- προφανώς για νά μήν πάθει και αυτή τα ίδια -- για νά επικαλείται τις αρχές του εκκλησιαστικού δικαίου , παύουν αυτές οι αρχές νά έχουν την αυτόνομη , αρχέτυπη οντότητά τους , ανεξάρτητη απο συμφέροντα και συγκυρίες ;

    Συνεπώς το ερώτημά σας που μας προαναγγέλλετε , γιατί η εκκλησία της Σερβίας τάσσεται μέ το μέρος του πατριαρχείου Μόσχας, είναι άτοπο ! Τάσσεται μέ το μέρος των αιτιάσεων που η ανακοίνωσή της περιέχει και δεν χαρίζεται στην Μόσχα . Το κείμενό της είναι επαρκώς αιτιολογημένο και θεμελιωμένο . Δεν έχει σκοτεινά σημεία που αφήνουν κενά για ανοίκειους λόγους .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Είναι πράγματι συγκινητικό, κ. Λωρίτου, ότι το Πατριαρχείο της Σερβίας προμαχεί πάντοτε υπέρ του δικαίου και της Ορθοδοξίας και προπαντός της τήρησης των Ιερών Κανόνων.

      Ως γνωστόν οι Σέρβοι ιεράρχες δεν συμπροσεύχονται με αιρετικούς και αλλόθρησκους, δεν ανάβουν μενόρες, αποφάσισαν την έξοδο από το Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών, δεν υπέγραψαν το κείμενο της Ραβέννας, δεν εξόντωσαν τον Σεβ. Αρτέμιο με απολύτως αντικανονικές μεθοδεύσεις, οι ιεράρχες της δεν πήραν το δακτυλίδι του Πάπα, ουδέποτε επισκέπτονται το Βατικανό και το κυριώτερο διέκοψαν την εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τις άλλες οικουμενιστικές Εκκλησίες επειδή διαφωνούν για τις ακροβασίες σε θέματα πίστεως, πιστοί μαθητές όντες του κορυφάιου αντιοικουμενιστή θεολόγου Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς.

      Για να διασφαλιστεί το Ρωσσικό imperium στην Ουκρανία θα ακολουθήσουν την Ρωσσία στην δημιουργία Πανορθόδοξου Σχίσματος και αντί αυτό να σας συγκλονίσει, κυρία Λωρίτου, τρέμετε ακόμη και στην σκέψη επειδή θα αναλύσω τι κατά την άποψή μου οδηγεί τους Σέρβους να ακολουθήσουν την Ρωσσία στο Σχίσμα.

      Για τα θέματα της πίστεως μούγγα ή μάλλον ενθουσιώδης συμμετοχή σε όλα τα επίπεδα, αλλά για τις εθνικές βλέψεις και τις δικαιοδοσίες θα δημιουργήσουν με τους Ρώσσους Πανορθόδοξο Σχίσμα.

      Και καλά οι Σερβοι και οι Ρώσσοι!

      Εσείς όμως κυρία Λωρίτου;

      Delete
    2. Ό,τι να ναι. Ούτε ένα επιχείρημα δεν έχουν παρουσιάσει οι Μοσχοβίτες που να ερειζεται σε ιερούς κανόνες. ΟΥΤΕ ΈΝΑ. Και ο κύριος Τελεβαντος έχει γράψει κατ επανάληψη ότι τα επιχειρήματα του οικουμενικού Πατριαρχείου είναι συντριπτικά και ουδείς τα έχει αντικρούσει.

      Delete
    3. Η άποψή μου, κ. Τσόμπο, είναι ότι η υπαγωγή της Ουκρανίας στο Πατριαρχείο της Ρωσσίας δεινώς στασιάζεται από κανονικής απόψεως.

      Οι εν Φαναρίω προβάλλουν τους όρους με τους οποίους ανετέθη από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως η χειροτονία του Μητροπολίτη Κιέβου στον Πατριάρχη της Ρωσσίας. Οι όροι αυτοί ουδέποτε τηρήθηκαν.

      Ισχυρίζονται, επίσης, ότι ειδικοί λόγο ίσχυαν το 1686 όταν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, με επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Διονύσιου Δ΄, ανέθεσε την χειροτονία του Κιέβου στον Πατριάρχη της Μόσχας οι οποίοι δεν ισχύουν πια και γι' αυτό ανεκάλεσε την απόφαση του 1686.

      Οι δε εν Μόσχα, από την άλλη αντιτείνουν ότι το καθεστώς εξάρτησης της Ουκρανίας στο Πατριαρχείο της Ρωσσίας είναι πολλαπλά μαρτυρημένο για περισσότερους από τρεις αιώνες.

      Γι' αυτό θεωρούν αδιανόητη την αλλαγή του καθεστώτος τώρα και την στάση του Οικουμενικού Πατραρχείου σαν εισπήδηση στο κανονικό έδαφος της Εκκλησίας της Ρωσσίας.

      Επομένως;

      Αν κηδόμαστε της ενότητας της Εκκλησίας, που ήταν, είναι και θα παραμείνει, το μεγάλο διακύβευμα για το Ουκρανικό επιβάλλεται η άρση της ακοινωνησίας που επέβαλε το Πατριαρχείο της Ρωσσίας σε βάρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου και η συνεννόηση μεταξύ των δύο Εκκλησιών ώστε να αποφευχθεί το Πανορθόδοξο Σχίσμα.

      Delete
    4. Κράμερ εναντίον Κράμερ ! Στο πατριαρχείο Κων/πόλεως κάτι πρωτοφανές συμβαίνει . Δεν χρειάζεται κανείς νά πεί " ο πρώην πατριάρχης " μπορεί απλά νά πεί "ο πρώην Βαρθολομαίος " ! Είναι θεμιτό νά αναιρεί κανείς τον εαυτόν του ! Ο Φιλάρετος είναι σχισματικός απο το ' 90 και καθηρημένος απο το πατριαρχείο Μόσχας ! Ο "πρώην " Βαρθολομαίος επεκύρωσε αυτή την τάξη . Ο νύν Βαρθολομαίος κατα όπου φυσούν οι δυτικοί άνεμοι αναιρεί τον εαυτόν του. Είναι στοιχειώδης κανόνας της εκκλησιαστικής τάξεως νά αναιρεί τα επιτίμια η εκκλησία που τα επέβαλε !

      Delete
  3. Και στην τελικη, ας πει κάποιος στους Σέρβους ότι δεν απαιτείται καμμιά αναγνώριση από μέρους τους. Όλα ληγουν με την επίδοση του τόμου αυτοκεφαλιας. Τέλεια και παύλα.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αφού το λέτε εσείς κ. Τσόμπο ! Δεν χρειάζεται να το πεί κάποιος άλλος ! Τελεία και παύλα !

      Delete
    2. Σας παρακαλώ κ. Τελεβάντο κρατείστε το επίπεδο και το ήθος του διαλόγου που πάντα όσο σας γνωρίζω είχατε καί μήν επιτρέπετε φαινόμενα προπαγάνδας και εντυπώσεων απο διαδικτυακούς αερόλιθους . Δεν μπορεί κανείς μαζί τους νά έχει τίποτα , γιατί το πλέον ακαταμάχητο επιχείρημα είναι η βλακεία .

      Delete
    3. Προς κ.Τσόμπο :

      Έτσι από περιέργεια, σε ποια "Μητρόπολη" ανήκετε "εκκλησιαστικώς" ?

      Delete
    4. Γιατί βάζεις εισαγωγικά;

      Delete
  4. Και βέβαια είναι πολύ χρήσιμο, κατά την γνώμη μου, να αναλύσετε κατά την γνώμη σας, τους λόγους που οδηγούν τους Σέρβους, όχι μόνο σε πλήρη συμπόρευση με την Ρωσία, αλλά από χθές σε ένα βήμα πάρα πέρα από την Μόσχα, γιατί αυτή η απόφαση της διακοπής της συλλειτουργίας όχι μόνο για τους κληρικούς του Οικουμενισκού Πατριαρχείου, αλλά γενικότερα και όσους μελλοντικά τολμήσουν να συλλειτουργούν με τον Μητροπολίτη Επιφάνιο και τους κληρικούς του, ακούγεται μάλλον σαν απειλή προς πάσα κατεύθυνση, ακόμη και την Ελληνική Εκκλησία. Μη ξεχνάμε ότι τέτοια απειλή δεν διατύπωσε ακόμη ούτε αυτή η Ρωσική Εκκλησία, αλλά ούτε και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας υπό την ηγεσία του Μητροπολίτου κ. Ονουφρίου. Να θεωρήσω ότι ο φόβος επανάληψης απόδοσης Αυτοκεφαλίας, στα Σκόπια με το όνομα Ορθόδοξη Εκκλησία της Αχρίδος ή και και στο Μαυροβούνιο, είναι μόνο η αιτία τόσο απόλυτων θέσεων; Εμένα προσωπικά δεν με πείθει αυτή η σκέψη. Να υποθέσω ότι κίνητρο κυρίως είναι η εφαρμογή των Ιερών Κανόνων; Δεν είμαι στην ψυχή κανενός για να το γνωρίζω, θα θεωρούσα δε πολύ σημαντικό κάτι τέτοιο, αλλά δυστυχώς η σύγχρονη Εκκλησιαστική πραματικότητα άλλα με έχει διδάξει. Θα συμφωνούσα, εάν άκουγα ότι η Εκκλησία της Σερβίας, προς το παρόν, δεν αναγνωρίζει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, έως ότου λυθεί το θέμα Πανορθόδοξα ή έστω με διάλογο των διεστώτων Πατριαρχείων, αλλά η καταδίκη, είναι δικαίωμα όχι μίας τοπικής Εκκλησίας, αλλά Πανορθόδοξης ή Μεγάλης έστω Συνόδου. Αν και προσωπικά είμαι αντίθετος σε όσα έγιναν και γίνονται στην Ουκρανία από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αυτή η χθεσινή εξέλιξη, εάν μάλιστα υποθέσουμε ότι έγινε σε συννενόηση με την Ρωσική Εκκλησία, είναι όντως πολύ επικίνδυνη.

    ReplyDelete
  5. Απάντηση στον κ. Τελεβάντο 9.07

    Ομοίως και εγώ κ. Τελεβάντο  εκπλήσσομαι  μέ τις τοποθετήσεις  σας  .  Δεν  είστε  απο  τους  ανθρώπους   που  χλευάζετε  τους  Ιερούς  Κανόνες  και  τις  αρχές  της  εκκλησιολογικής  τάξεως  .  Δεν  ταυτίζετε  τους  Ιερούς  Κανόνες  και τους  αγίους  Πατέρες  μέ  την  σκληροκαρδία  του   πρεσβυτέρου  υιού  και  δεν  επιδεικνύετε  γενναιοδωρία  μεγαλύτερη  των  αγίων  Πατέρων ,  ώστε  νά  βλέπετε  στην   αμετανοησία  των   ταραχοποιών  την μετάνοια  του  ασώτου   υιού   . Δεν  είστε  τίποτα  απο  αυτά  που  ενίοτε  φιλοξενείτε  , αλλά  εσωτερικώς  πιστεύω  δεν  ταυτίζεστε  . 



    Σχετικά  μέ  το  θέμα   που  κουβεντιάζουμε   ,  δηλαδή  την  ανακοίνωση  της  εκκλησίας  της  Σερβίας  ,  η  θέση  μας   είναι  πολύ  απλή  και   αυτονόητη  .   Πρέπει  η  εκκλησία  της  Σερβίας   όπως  και  κάθε  άλλη  εκκλησία   νά   ορθοδοξούν   και  νά  μήν  κάνουν  όλα   αυτά  τά  άτοπα  που  πολύ  καλά   περιγράφετε  .  Ποιός  λέει  όχι  !  Πρέπει   λοιπόν   αυτά  νά   διορθώσουν  και  όχι  νά  επεκτείνουν  την  παραβατικότητα   εκτός  απο  τα  θέματα  της  πίστεως  και  στην  εκκλησιολογία  .  Δεν  υφίσταται  το  ερώτημα  τί  προτιμά  κανείς  νά  είναι  ,  αιρετικός  ή  σχισματικός  !  Τίποτα  απο  τα  δύο  !  Σε  κάθε  περίπτωση  δεν  είναι  κακό  νά  λειτουργήσει  κάπου  και  το  ένστικτο  της  αυτοσυντήρησης  , κάποιος  νά  ανακόψει  την  πτώση  και  νά  πεί  το  " Στώμεν  Καλώς "  !   Δεν  είναι  δά  !  και  κακό  νά  μήν  θέλει  η  Σερβία  νά  πάθει  ό,τι  έπαθε  η  Ουκρανία  !  Γιατί  νά  θέλει  η  Ελλάδα  νά  νομιμοποιήσει  το  δικό  της  σχίσμα  αμετανόητα  .  Ποιός  είναι   αυτός  ο  μεγαλόκαρδος  που  μοιράζει  "σωτηρία "  στους  σχισματικούς  !  Ποιός  είναι  αυτός  που  δεν  θέλει  την  επίλυση  των  εκκλησιολογικών  θεμάτων  σύμφωνα  μέ  την  τάξη  της  εκκλησίας  !  Ακόμα  και  απο  την  μικρή  Κύπρο  ο  Βαρθολομαίος  έφαγε  πόρτα  .  Ο  Ιερώνυμος  ακόμα  βολιδοσκοπεί  ,  αλλά   δεν  είναι  τόσο  εύκολο  νά  το  περάσει  παρά  την  ενδοτικότητά   του  .  Υπάρχει  κάποιος  μέχρι  στιγμής  που  αναγνώρισε  το  καθεστώς  της  Ουκρανίας  ;  Γιατί  νά  θέλει  νά  το  αναγνωρίσει  η  Σερβία  που  έχει  δικά  της  θέματα  !  Μήν  μου  πείτε  το  γνωστό  "  οι  Κανόνες  έγιναν  Κανόνια  "  !  Βλέπετε  κάποια  υποκρισία  στην  προκειμένη  περίπτωση  στην  επίκληση  του  δικαίου  ;  Κάποιοι   όνομα  καί  μή  χωριό  --  Τσίπρας  ,  Βαρθολομαίος  ,  Ιερώνυμος  --   νομίζουν  επειδή  έχουν  ένα  αξίωμα  ,  όταν  αυτοί  αποχωρήσουν  ή  λόγω  θανάτου  ή  επειδή  θα  πάνε  σπίτι  τους  ,  πίσω  τους  νά  αφήσουν  ένα  Κρανίου  τόπο  ,  στάχτη  και  αποκα'ί'δια  ,  γέα  πυρί  μειχθήτω  !  Έστω  και  νά  μήν  είναι  κανείς  τόσο  καλός  χριστιανός  ,  νά  μήν  βιώνει  τις  Αλήθειες  της  πίστεως  σε  ένα  βαθμό  "θέωσης"   ,  ο  καλός  Θεός  έχει  βάλει  μέσα  στην  συνείδηση  του  ανθρώπου   οντολογικά  το  πρωταρχικό  κριτήριο  ,  την  διάκριση  του  καλού  και  του  κακού  και  το  καλώς  νοούμενο  συμφέρον  . Αν  δεν  λειτουργούσαν   αυτοί  οι   πνευματικοί  νόμοι  όπως  λειτουργούν  οι  φυσικοί  νόμοι  θα  είχε  διαλυθεί  το  πάν  πρίν  τον  Βαρθολομαίο  !  Δεν  θα  εχρειάζετο  κάν   η  πρωτοτυπία  του  Βαρθολομαίου  ! 



    Είναι  άτοπο  κ.  Τελεβάντο   το  ερώτημά  σας   , αφού  η  εκκλησία  της  Σερβίας  δεν  ορθοδοξεί  ,  γιατί  δεν  καταλύει  και  την  εκκλησιολογική  συγκρότηση  της  εκκλησίας  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ας υποθέσουμε ότι ορθά η Εκκλησία της Σερβίας δεν αναγνωρίζει τις πρωτοβουλίες τπου Οικουμενικού Πατραρχείου για το Ουκρανικό.

      Γιατί δεν περιορίζεται να μην έχει κοινωνία με την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας, αλλα προθυμοποιείται να διακόψει την εκκλησιαστική κοινωνία όχι μόνον με το Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά και με όσες τυχόν Εκκλησίες ή επισκόπους έχουν εκκλησιαστική κοινωνία την Αυτοκέφαλη Εκκλησάι της Ουκρανίας;

      Δεν άφησαν κανόνα για κανόνα οι Σέρβοι που να μην ποδοπατήσουν. Τώρα ειδικά τους έπιασε η προθυμία να δημιουργήσουν ακόμη και σχίσμα για την τήρηση των κανόνων;

      Ωρία ας μην αναγνώριζαν τις ενέργειες του Πατριαρχείου στην Ουκρανία αλλά για τι προχωρούνσε δημιουργία Πανορθόδοξου Σχίσματος;

      Delete
    2. Αυτό κ. Τελεβάντο , είναι μέγα εκκλησιολογικό παράπτωμα ! Νά συλλειτουργήσει κανείς μέ σχισματικό άνθρωπο ! Εδώ αρμόζει το " ο κοινωνών ακοινωνήτω ..." και δεν φαίνεται καθόλου υπερβολικό . Πώς θα μάς εφαίνετο άν κανείς συλλειτουργούσε μέ κάποιον δικό μας του παλαιού ; Δεν θα τον αποβάλαμε της εκκλησιαστικής κοινωνίας ;

      Delete
    3. Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, κυρία Λωρίτου, υποστηρίζετε την δημιουργία Πανορθόδοξου Σχίσματος;

      Δηλαδή αν αύριο τυχόν η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίσει την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας πιστεύετε ότι είναι ενδεδειγμένο το Πατριαρχείο Σερβίας να αφορίσει το σύνολον της Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως έκανε η Σύνοδος του Μίνσκ;

      Σε απλά Ελληνικά, κυρία Λωρίτου, θέλετε να αφοριστείτε;

      Delete
    4. Ανήκω στην εκκλησία των αγίων και των Πατέρων ! Κανείς οικουμενικός τρομοκράτης δεν μέ εξουσιάζει, σε καμμία εκκλησία πονηρευομένων δεν ανήκω ! Τί θα πεί αφορισμός ! Μας έχουν αφορίσει και οι οικουμενιστές ! Απο πού απο το σπίτι τους ;

      Delete
    5. Κύριε Τελεβάντο είστε σε θέση νά αμφισβητήσετε τα πάντα εκτός απο το τετελεσμένο των πράξεων του Βαρθολομαίου ! Ποιός είναι ο κύριος ;

      Delete
    6. Δηλαδή αν καταλαβα καλά θεωρείτε τους Ρώσσουςκαι τους Σέρβους που θα μας αφορίσουν αν οι Εκκλησίες στις οποίες ανήκουμε ως οικουμενικούς τρομοκράτες; Αν ναι προσυπογράφω δι' αμφοτέρων των χειρών

      Delete
    7. Εννοώ οτι άν η εκκλησία της Ελλάδος αγόμενη και φερόμενη απο τον οικουμενικό κακό δαίμονα δεχτεί σε κοινωνία τους σχισματικούς, καθηρημένους , ουνίτες και αμετανόητους της Ουκρανίας χάριν κάποιου επερφυούς σχεδίου άκουσον ! άκουσον ! ενότητος !
      καταπατώντας κάθε έννοια δικαίου , Κανονικότητος και
      Ορθοδόξου δόγματος δεν έχω καμμία υποχρέωση νά τους ακολουθήσω . Η " σωτηρία " δεν είναι ένα είδος εμπορίας για νά μας την πουλάνε κάποιοι ! Δεν πάνε νά χαθούνε ! Και όλα αυτά από μεγαλοκαρδία για τους καημένους τους σχισματικούς της Ουκρανίας του Φιλαρέτου και του Επιφανίου ! Μπράβο ! Υπερφυές σχέδιο !

      Delete
    8. Οντως κυρία Λωρίτου!

      Δεν έχετε υποχρέωση να δεχτείτε την απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος αν αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.

      Αλλά έλα που σε αυτή την περίπτωση ο αφορισμός του Πατριαρχείου της Ρωσσίας και του Πατριαρχείου της Σερβίας θα πέσει στο κεφάλι σας;

      τι θα πει αφορισμός;

      Σημαίνει ότι αν πάτε στην Σερβία ή στην Ρωσσία δεν θα σας επιτρέψουν ούτε να λειτουργήσετε ούτε να κοινωνήσετε.

      Delete
  6. Δεν σας κρυβω οτι ο λογισμος μου λεει οτι πιθανον η ενεργεια της Σερβικης Εκκλησιας εχει κυριως στοχο την Ιεραρχια της Εκκλησιας της Ελλαδος που προκειται σε λιγες μερες να αποφασισει για το Ουκρανικο Αυτοκεφαλο θετοντας τους Ελληνες Ιεραρχες προ της ευθυνης να δημιουργηθει Πανορθοδοξο Σχισμα εαν εκεινοι πρωτοι μετα το Φαναρι αναγνωριζαν την Εκκλησια της Ουκρανιας ανοιγωντας τον δρομο και για αλλες Εκκλησιες που αναμενουν την σταση των Ελληνων. Οποτε αυτες τις ημερες οι Ελληνες Ιεραρχες θα υποστουν πιεσεις και απο τις δυο αντιπαλες πλευρες και οσους συμμαχους στον Εκκλησιαστικο η και Πολιτικο χωρο διαθετει εκαστος. Ευχομαι ειλικρινα να σφαλλω στον λογισμο μου αυτο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Πιστεύετε ότι η "σύνοδος" του ΣΥΡΙΖώνυμου θα πει όχι στην απόφαση του Βαρθολομαίου ?

      Delete
    2. Θα φανεί στο σύντομο μέλλον

      Delete
  7. Αν μπαίνατε στον κόπο, κυρία Λωρίτου, να διαβάζετε τα άρθρα που γράφω δεν θα χρειζόταν να στείλετε σχόλια που δεν έχουν σχέση με την πραγματικοτητα.

    Την απάντηση στο ερώτημα που θέτετε θα την βρείτε στην τελευταία παράγραφο του άρθρου μου για όσους υποστηρίζουν τα ζωτικά εθνικά συμφέροντα της Ρωσσίας.

    ReplyDelete