Wednesday, February 20, 2019

ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ;


ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ Η ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===== 

Σε πρόσφατη ανάρτηση, παραθέσαμε αποσπάσματα από αποκαλυπτικό κείμενο που μετέφρασε η “Φαίη” για το ιστολόγιο “Αβέρωφ”, αναφορικά με την προσκυνηματική επίσκεψη του Σεβ. Μητροπολίτη Οδησσού κ. Παύλου και της συνοδείας του στο Άγιον Όρος. 

Στην αναδημοσίευση αφαιρέσαμε όλους τους χαρακτηρισμούς του κειμένου που αποκαλούν άμεσα ή έμμεσα Σχισματικούς τους αντιπρόσωπους της, υπό τον Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιο, Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ;
________


Για ποιο λόγο;

Σχισματικός είναι αυτός που δεν βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με τουλάχιστον μία Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία.

Η Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας βρίσκεται σε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο και κατ’ επέκταση εμμέσως με όλες τις Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.

Αν κάποιος θεωρεί ότι η Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας είναι Σχισματική για να είναι συνεπής με την θέση του οφείλει αμέσως να θέσει εκτός εκκλησιαστικής κοινωνίας και το Οικουμενικό Πατριαρχείο, επειδή έχει πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με θεσμό που ο ίδιος θεωρεί Σχισματικό.

Αν δεν το κάνει σημαίνει ότι έμμεσα τους αναγνωρίζει ως επισκόπους με υποστατή αρχιερωσύνη.

Όλες οι Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες (του Πατριαρχείου Ρωσσίας μη εξαιρουμένου. Αν χρειαστεί θα επανέλθω επί αυτού) έχουν άμεσα ή έμμεσα εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Επομένως εξάγεται αβίαστα το συμπέρασμα ότι η Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν είναι Σχισματική, ούτε οι επίσκοποι, οι άλλοι κληρικοί και λαικοί που είναι μέλη της είναι Σχισματικοί, αλλά πρώην Σχισματικοί.

ΝΟΜΙΜΕΣ ΟΙ ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΤΗΤΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
_________

1.) Βεβαίως μπορεί κάποιος να πιστεύει (και να προσκομίζει ισχυρά επιχειρήματα για να κατοχυρώσει την θέση του) ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο κακώς αποκατέστησε τους πρώην Σχισματικούς της Ουκρανίας.

2.) Έχει κάθε δικαίωμα να θεωρεί ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο έκανε εισπήδηση στην Ουκρανία, επειδή -κατά την άποψή του που κατοχυρώνει με ισχυρά επιχειρήματα- ανήκει στην κανονική Δικαιοδοσία του Πατριαρχείου της Ρωσσίας.

3.) Είναι ενδεχόμενο να φρονεί ότι πρέπει να συνέλθει Πανορθόδοξη Σύνοδος ή Σύναξη των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών για να επιληφθεί του θέματος και να ανατρέψει τις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.

Δεν έχει, όμως, κανένα απολύτως δικαίωμα να ισχυρίζεται ότι μία Εκκλησία που βρίσκεται σε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι Σχισματική.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΟΣΩΝ ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ;
_______

Ορισμένοι που ηγούνται της “Αργοναυτικής εκστρατείας” υπέρ του πολιτικού και εκκλησιαστικού Ρωσσικού ιμπεριαλισμού στην Ουκρανία τρέφουν απολύτως δικαιολογημένη αντιπάθεια προς τον αρχιοικουμενιστή Πατριάρχη Βαρθολομαίο. 

Έτσι, για το Ουκρανικό, εφαρμόζουν στην πράξη την αρχή “ο εχθρός του εχθρού μου είναι σύμμαχός μου”. 

Επιτραπήτω μοι να είπω ότι η στάση αυτή ούτε χριστιανική είναι, ούτε την ενότητα και την αλήθεια της Εκκλησίας εξυπηρετεί.

Ο ΑΡΧΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ
_______

Όλοι γνωρίζουμε ποιος είναι ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Είναι ο κακός καραβοκύρης που ρίχνει την Ιερή Ολκάδα της Ορθοδοξίας στις ξέρες, στους υφάλους και στους σκοπέλους του Οικουμενισμού, της εκκοσμίκευσης και των νεωτερισμών. 

Από την πρώτη ημέρα της ανάρρησής του στον Πατριαρχικό Θρόνο, πριν 25 χρόνια, εργάζεται καθημερινά συστηματικά για να εμπεδώσει τον "λαικό Οικουμενισμό” και την εν γένει παρακαταθήκη της οικουμενιστικής ασέβειας που του κληροδότησαν ο Μεγάλος Αποστάτης της πίστης μας Πατριάρχης Αθηναγόρας και ο αλήστου μνήμης μέντοράς του διαβόητος Μελίτωνας Χατζής.

ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
______

Αυτό, όμως, δεν νομιμοποιεί κανένα να παραγνωρίζει την αλήθεια για το Ουκρανικό. 

Ποια είναι η αλήθεια για το Ουκρανικό που όλοι γνωρίζουν, έστω και αν ορισμένοι προσποιούνται ότι δεν την κατανοούν;

Η Ουκρανία είναι το μήλον της έριδος των μεγάλων Δυνάμεων.

Εμείς είμαστε πολύ μικροί, αλλά και αναρμόδιοι, για να καθορίσουμε σε ποιου την σφαίρα επιρροής ανήκει ή πρέπει να ανήκει η Ουκρανία.

Είναι απαράδεκτο να τα ρίχνουμε -και δικαίως- στον Πατριάρχη Βαρθολομαίο για τις Οικουμενιστικές του ασχημίες, αλλά να καλύπτουμε τους Ρώσσους, τους Αντιοχειανούς και τους άλλους Οικουμενιστές, όταν προβαίνουν στους ίδιους ή και χειρότερους από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο οικουμενιστικούς ακροβατισμούς.

Εχθροί μας είναι ο Οικουμενισμός, οι νεωτερισμοί και η εκκοσμίκευση. Δυστυχώς και ο Οικουμενισμός και η εκκοσμίκευση και οι νεωτερισμοί καλά κρατούν στις πλείστες Ορθόδοξες Αυτοκέφαλες Εκκλησίες.

Σε κάθε περίπτωση καμιά απολύτως δουλειά δεν έχουμε να εμπλεκόμαστε στα γεωπολιτικά παιγνίδια των μεγάλων δυνάμεων.

9 comments:

  1. Αφήστε  κ.  Τελεβάντο  τον  Βαρθολομαίο !   Δηλαδή  τώρα  θεωρείτε  οτι  ο  Βαρθολομαίος  βρίσκεται  σε  εκκλησιαστική  κοινωνία  μέ  τις  αυτοκέφαλες  εκκλησίες  και  πρό  πάντων  μέ  την  συνείδηση  της  εκκλησίας  !  Τί  νά  σας  πώ  !  Πιό  αγαστή  σχέση  δεν  έχει  ξαναματαυπάρξει  !   Ποιός  σχίζει  την  εκκλησία  !  Όπως  λέμε  ούτε  το  σάλιο  δεν  αξίζει  !   Σε  λίγο  θα  τον  ξεσκίσει  ο  θάνατος  !  Δεν  τον  βλέπετε  ;  Σαν  μέσα  σε  φέρετρο  είναι  !  Αυτή  η  κιτρινίλα  !  Απο  ενδιαφέρον  το  λέω  !  Νά  τρώει  καλά  νά  δυναμώσει  λίγο  !  



    Έχει  πιό  πολύ  ενδιαφέρον  το  θέμα  μέ  την  Φαίη  !  Τί  έγινε  μέ  την  Φαίει  !  Δείξτε  μας  τα  email  !   Μιλήσατε  για   "   αποκαλύψεις  της  Φαίης  "  !   Φαντάζομαι  σας  εξαπέστειλε  μέ  καμμιά  συστατική  επιστολή  !  Μας  ενδιαφέρει  τί  έγινε  μέ  την  Φαίη  !   Θέλουμε  θέμα  ! 

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αν μπαίνατε στον κόπο κ. Λωρίτου να διάβαζετε τις αναρτήσεις μου πριν στέλλετε σχόλια θα διαπιστώνατε ότι δημοσίευσα το κείμενο της Φαίης που αναρτήθηκε στο ιστολόγιο "Αβέρωφ".

      Όσο για τον εξωφρενικό σας ισχυρισμό ότι οι 14 Αυτοκέφαλες Εκκλησίες δεν βρίσκονται σε εκκλησιαστική κοινωνία με τον Οικουμενικό Πατραρχη τι φω και λαλήσω;

      Λοιπον κυρία Λωρίτου: Όλοι οι Πρωθιεράρχες στην Θεία Λειτουργία μνημονεύουν τους Προκαθημένους των Ορθόδοξών Εκκλησιών κάνοντας αρχή από τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

      Και εσείς κ. Λωρίτου; Στέλλετε σχόλιο για να μας πείτε ότι οι Ορθόδοξες Εκκλησίες δεν έχουν εκκλησιαστική κοινωνία με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο.!!!

      Για τον Θεό πια!

      Delete
  2. Αγαπητέ κ. Παναγιώτη Χαίρετε.

    Παρακολουθούμε με μεγάλο ενδιαφέρον την αρθρογραφία Σας και θα θέλαμε να πούμε κάτι σχετικό πάνω στο θέμα που θίγετε.
    Το μεγάλο πρόβλημα με την αποκατάσταση (εντός ή εκτός εισαγωγικών) των Ουκρανών σχισματικών είναι ότι η εν λόγω αποκατάσταση δεν έγινε σύμφωνα με τα εκ παραδόσεως ισχύοντα στην Ορθοδοξία μας, δηλαδή την παραδοχή των σχισματικών ότι βρίσκονται σε σχίσμα, την δημόσια μετάνοια και εκζήτηση συγχώρεσης. Συνεπώς οι εν λόγω σχισματικοί κακώς αποκαταστάθηκαν. Αλλά και επιπροσθέτως πρέπει να ενθυμηθούμε ότι δυστυχώς οι Αντιόχειοι πολλάκις μετέλαβαν αιρετικούς αλλά και ο ίδιος ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος μετέλαβε Παπικούς. Αυτό δύναται να τους κάνει μη αιρετικούς; Μάλιστα όπως Εσείς μας έχετε πληροφορήσει στο παρελθόν, οι της Αντιοχείας έχουν υπογράψει και διάφορες συνθήκες διακοινωνίας με τους Μονοφυσίτες. Πρέπει κι εμείς να Κοινωνούμε μαζί τους ή να παραδεχθούμε ότι είναι αποδεκτοί να Κοινωνήσουν στις Ενορίες μας; Μήπως είμαστε κι εμείς σε Κοινωνία μαζί τους; Κι αν αύριο (φευ) τους αναγνωρίσουν ως μη αιρετικούς με κάποιου τύπου φόρμουλα και με παρόμοιο τρόπο με τους Ουκρανούς, εμάς ή θέση μας δεν θα είναι να αντιδράσουμε;

    Εμείς το βλέπουμε ότι απλά ανεχόμαστε τους εν λόγω Πατριάρχες κατ'άκρα και καταχρηστική οικονομία, για τους δικούς του λόγους ο καθένας, αφού δεν υποχρεούμαστε από τους Ι. Κανόνες να διακόψουμε άμεσα την Κοινωνία μας μαζί τους αλλά με τίποτα δεν συν-Κοινωνούμε με τους κάθε λογής σχισματοαιρετικούς που αυτοί Κοινωνούν.

    Ευχαριστούμε για τη φιλοξενία

    ReplyDelete
    Replies
    1. Αγαπητοί φίλοι,

      Κάνετε ορισμένες παρατηρήσεις οι οποίες είναι εύστοχες και ορισμένες που δεν σχετίζονται με όσα έγραψα στο άρθρο.

      Ουδέποτε είπα ότι καλώς έγινε η αποκατάσταση των πρώην σχισματικών.

      Αυτο που είπα και το επαναλαμβανω και τώρα είναι ότι δεν είναι οι διαχειριστές των ιστολογίων που αποφασίζουν αν μια αποκατάσταση πρώην Σχισματικών έιναι νόμιμη ή άκυρη, αλλά οι Σύνοδοι των ορθοδοξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών.

      Το θέμα λοιπόν βρίσκεται εν εξλίξει επειδή μόνον 4 Εκκλησίες απέρριψαν ή δέχτηκαν την αποκατάσταση των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας.

      Μου αναφέρετε ότι το Πατριαρχείο Αντιοχείας εφαρμόζει διακοινωνία μεταξύ Παπικών, Μονοφυσιτών και Ουνιτών.

      Παρόλα αυτά ανέχεστε τον Πατριάρχη Αντιοχείας κατ' οικονομίαν.

      Τι θα λέγατε αν κάποιος σας υποδείκνυε ότι αφού είστε διατεθειμένοι να κάνετε οικονομία για μια τοσο σοβαρή παράβαση κάντε και την ασύγκριτα πιο μικρή οικονομία για ανθρωπους που κατάντησαν σχισματικοι για λόγους προσωπικους ή εθνικούς;

      Ασφαλώς και το ένα είναι σφάλμα και το άλλο, αλλά είμαιαπολύτως βέβαιος ότι συμφωνούμε ότι το να έχει κάποιος πληρη μυστηριακή κοινωνία με όλους τους αιρετικούς είναι ασύγκριτα πιο μεγάλο πταίσμα από το Ουκρανικό.

      Μόνον οι Σύνοδοι των ορθοδοξων Εκκλησιών θα δώσουν λύση στο θέμα ανάλογα με την απόφαση που θα πάρουν για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας και την αποκατάστη των πρώην Σχισματικών.

      Delete
  3. Κύριε Τελεβάντο πολλές φορές κατά το πρόσφατο παρελθόν υποστηρίξατε ότι καλώς ο π. Θεόδωρος Ζήσης ηγείται του αντιοικουμενιστίκου αγώνα και εν μέρει καλέσατε τους πιστούς να συνταχθούν σε αυτή την γραμμή.Ερωτώ λοιπόν ο καθηγητής π. Θεόδωρος Ζήσης περί του αυτοκέφαλου της Ουκρανίας θεωρείται ότι εκφράζει λανθασμένες απόψεις; Καταλαβαίνω την αγωνία σας για ενότητα της εκκλησίας υπάρχουν όμως αρκετές ενστάσεις και απορίες .. π.χ κάποιος που ζεί στην Ουκρανία που είναι καλό να εκκλησιάζεται;

    ReplyDelete
    Replies
    1. Η απάντηση στα ερωτήματά σας υπάρχει στο άρθρο μου

      Delete
  4. Έθεσα με καθυστέρηση τις απορίες μου και δεν είχα προλάβει να διαβάσω το άρθρο σας το οποίο νομίζω πρέπει να μας καλύπτει όλους.

    ReplyDelete
  5. Σας  παρακαλούμε  κ . Τελεβάντο  ,  μείνετε  στο  πνεύμα   των  λεγομένων  και  μήν  στρεψοδικείτε  !  Το  πνεύμα  και  του  άλλου  σεβαστου  σχολιαστού  είναι  οτι  υπάρχει  η  φειδώ  ,  οτι  δεν  σκίζει  κανείς  την  εκκλησία  για  έναν  Βαρθολομαίο  που  σε  τέσσερα  χρόνια  θα  πεθάνει  -- λέμε  τώρα  ,  μπορεί  νά  πεθάνει  και  αύριο  --   που  πέρα  απο  ένα  black  χιούμορ  ο  κάθε  Βαρθολομαίος  είναι  πρόσκαιρος  ,  ενώ  η  εκκλησία  μένει  .  Επειδή  μας  κάθονται   στον  σβέρκο  κάποιοι  δεν  σημαίνει  οτι  τους  αποδεχόμαστε  ,  οτι  μετέχουμε  στα  δικά  τους  ανομήματα  .  Σε  αυτό  το  πνεύμα  μας  λέτε  γιατί  δεν  κάνουμε  το  ίδιο  και  για  τους  αχειροτόνητους  σχισματικούς  !   Ούτε  τους   αιρετικούς  δεχόμαστε  , ούτε  τους  σχισματικούς  !  Τί  είδους  αποκατάσταση  είναι  αυτή  .  Ο  κάθε  πικραμένος  που  φεύγει  απο  την  εκκλησία  και  κάνει  μιά  άλλη  δική  του  εκκλησία  θα  τον  αποκαθιστά  ο  Βαρθολομαίος  καταπατώντας  την  τάξη  της  εκκλησίας  ;   Βλέπουμε   οτι  οι  αυτοκέφαλες  εκκλησίες  νοιώθουν  αμήχανες   μπροστά  σε   αυτά  τα   πρωτόγνωρα   φαινόμενα   .   Πού  είδατε  εσείς   την  αποδοχή  !   Ακόμα  όμως  και  αποδοχή  των  προκαθημένων  νά  υπήρχε  --  καρπός  οπωσδήποτε  πιέσεων  κάι  συμφερόντων  --   σε  καμμία  περίπτωση   δεν   είναι   αυτό  το  μοναδικό   κριτήριο  .  Στά   εκκλησιαστικά   πράγματα   δεν   μετράμε   κουκιά  !   Τότε   στις  περιόδους   ακμής   και  επικράτησης  των  αιρέσεων   θα  έπρεπε  οι  αιρέσεις  νά   είχαν   και  το  δίκιο  μέ  το  μέρος  τους  .  Σταματήστε  νά  μετράτε  πόσοι  αποδέχονται   τό  νέο  καθεστώς  της  Ουκρανίας  .  Κανείς  δεν   το  αποδέχεται  .  Ενδεχομένως   κάποιος  νά  ρυμουλκηθεί   στο  άρμα  των  συμφερόντων  .



       Επειδή  είναι  δύσκολο  μία  εκκλησία  μόνη  της  νά  αναλάβει  την  ευθύνη  του  σχίσματος  και  αμφισβήτησης  του  Βαρθολομαίου  και  των  ισχυρών  αφεντικών  του  ,  που  δεν  γνωρίζουν  από  Ιερούς  Κανόνες  ,  αλλά  απο  κανόνια  και  βόμπες  ,  ας  μήν  ρίχνουμε  το  βάρος  στις  συνόδους  των  αυτοκεφάλων  εκκλησιών  ,  αλλά  είναι  έργο  μιάς  πανορθοδόξου  Συνόδου  νά  καθίσει  στο  σκαμνί  τον  κάθε  υπεύθυνο  . 

     

    ReplyDelete


  6.   Επειδή  υπάρχουν  πολλοί  Ουκρανοί  μετανάστες  στην  χώρα  μας  ,  μέ  κάποιους  που  μίλησα  αισθάνονται  Ρώσοι  .  Είναι  άνθρωποι  απλοί  που  σου  μεταφέρουν  απλά  το  βίωμά  τους  ,  χωρίς  νά  είναι  επηρεασμένοι  απο  ιδεολογίες  ,  πολιτικές  τοποθετήσεις  κ.τ.λ.  Πώς  συμβαίνει  αυτοί  οι  απλοί  άνθρωποι  νά  σου  λένε  τά  ίδια  πράγματα  όπως  και  εμείς  τα  αντιλαμβανόμαστε  ,  οτι  δηλαδή   εκεί  ήταν  πάντα  Ρωσία  ,  ποτέ  δεν  υπήρχε  Ουκρανία  ,  οτι  θέλουν  στην  κοιλιά  της  Ρωσίας  νά  εγκαταστήσουν  στρατιωτικές  βάσεις  !  Είναι  τυχαίο  ;  Είναι  τελείως  ψευδές  κ.  Τελεβάντο  το  σκίτσο  που  εικονίζετε  ,  που  παρουσιάζει  μαλιστα  την  Ρωσία  ως  το  πλέον  άγριο  και  αρπακτικό  θηρίο  .  Δεν  μπορούμε  νά  λέμε  οτι  η  Ελλάδα   θέλει  νά  κατασπαράξει  την  Κύπρο  ,  ενώ  η  καημένη  η  Τουρκία  αμύνεται  !  Όσο  και  νά  ξορκίζετε  τους  γαιωπολιτικούς  σχεδιασμούς  των   " μεγάλων  δυνάνεων "  αυτούς  ακολουθείτε   μετερχόμενος  έναν  μινιμαλισμό  των  εκκλησιαστικών  θεμάτων  ,  δηλαδή  μέ  συνοπτικές  διαδικασίες  όπως -  όπως  δίνουμε  μία  λύση  όποια  καί  όπως  για  νά  μπορέσουν  νά  περπατήσουν  τα  σχέδιά  τους  .

    ReplyDelete