Monday, March 9, 2015

Η ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΤΟ 2016



Η ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΤΟ 2016

Της Χριστούφαντου
=====

Στήν λεγομένη ''Μεγάλη Σύνοδο'' πού προετοιμάζεται καί ἔχει προγραματισθεῖ νά πραγματοποιηθεί τό 2016, λέγεται ὅτι ἀνάμεσα στά θέματα γιά συζήτηση καί λήψη ἀποφάσεων εἶναι καί ἡ ἀναπροσαρμογή τῆς νηστείας. Λόγω ὅμως τῶν "ὀρθοδόξων" οἰκουμενιστικῶν προδιαγραφῶν καί προϋποθέσεων, ἡ προγραμματισμένη αὐτή ''Μεγάλη Σύνοδος'', οὔτε Μεγάλη ἐκ τῶν πραγμάτων θά εἶναι, οὔτε Οἰκουμενική. 

Ἀλλά καί ἄν ἀκόμη ἐπιχειρήσουν ἀντικανονικά νά τήν καταξιώσουν - ἔστω καί σιωπηρά ἤ ἄτυπα - ὡς 8η Οἰκουμενική, καταστρατηγῶντας ἔτσι στήν συνείδηση τοῦ Ὀρθοδόξου πληρώματος τίς ἤδη ἀποδεκτές ὡς 8η καί 9η Οἰκουμενικές Συνόδους, ἐκεῖνες του 879-880 μ.Χ. καί 1351 μ.Χ. ἀντίστοιχα, τότε θά σημαίνει ὅτι ὁ σκοπός τῆς σύγκλησής της ἦταν μᾶλλον ἡ ἐκκλησιολογική ἀποδόμηση τῶν παραδοσιακῶν ἐκκλησιαστικῶν διατάξεων πού ἰσχύουν καί οἱ ὁποῖες θίγουν θεολογικά καί ἐκκλησιολογικά θεμάτα. Ἄν μάλιστα ἀποδεχθοῦν-ἀνακηρύξουν τόν Παπισμό καί τόν Προτεσταντισμό ὡς τμήματα τῆς ''διηρημένης'' Ἐκκλησίας - πού σημαίνει ὅτι θά ἀπορρίψουν αὐτόματα τίς 8η καί 9η Οἰκουμενικές Συνόδους -, τότε πράγματι θά εἶναι ἀντορθόδοξη καί ληστρική.

Παρ᾽ ὅλα αὐτά ὅμως, διερωτᾶται κανείς, τήν στιγμή πού στήν Σύνοδο αὐτή θά συμμετέχουν ὅλες οἱ τοπικές Ἐκκλησίες, γιατί ἄραγε, δέν τήν ὀνομάζουν ἀπό τώρα ''Οἰκουμενική''; Μήπως λόγω τῆς ἀπουσίας τῶν ἀποκομμένων  αἱρετικῶν Παπικῶν, οἱ ὁποῖοι πρίν τό Σχίσμα μετεῖχαν στίς Οἰκουμενικές Συνόδους καί τούς ὁποίους οἱ "ὀρθόδοξοι" Οἰκουμενιστές θεωροῦν ἀκόμη ὅτι ἀποτελοῦν ἀδελφή "Ἐκκλησία"; 

Ὅσον ἀφορᾶ τήν ἀναπροσαρμογή τῆς νηστείας, ἐφ᾽ ὅσον δέν ὑπάρχει πρόβλημα νηστείας στήν ζωή τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι νηστεύουν κατά τό μέτρο τῶν δυνατοτήτων τους, ὅπως καθοδηγοῦνται ἤ ''οἰκονομοῦνται'' ἀπό τούς πνευματικούς τους, κατά τήν τάξη καί παράδοση τῆς Ἐκκλησίας, δέν συντρέχει λόγος γιά ἀναπροσαρμογή τῆς νηστείας καί συγκεκριμένα, κατάργησης ἤ μείωσης κάποιων νηστειῶν. 

Ὁπότε, τό θέμα τῆς ἐπιδίωξης ἀναπροσαρμογῆς τῆς νηστείας, μᾶλλον δείχνει ὅτι ὑπάρχουν ἄλλες κρυφές σκοπιμότητες τῶν ὀργανωτῶν τῆς Συνόδου, οἱ ὁποῖοι ἴσως θά ἤθελαν νά ἀποδομήσουν τίς κείμενες διατάξεις τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἐκτός ἄλλων καί ἐκεῖνες περί νηστείας, προκειμένου νά ''συντονισθοῦν'' οἱ Ὀρθόδοξοι μέ τούς Παπικούς καί περισσότερο μέ τούς Προτεστάντες, οἱ ὁποῖοι δέν νηστεύουν καθόλου, μέσα στά διαμορφούμενα νεοεποχήτικα πλαίσια τῆς ὑποτιθέμενης κοινῆς ζωῆς τῶν Χριστιανῶν καί στά πλαίσια τοῦ ἐπελαύνοντος Οἰκουμενισμοῦ, ὁ ὁποῖος φιλοξενεῖ τό ἐκκοσμικευμένο πνεῦμα τους.

Ἀλλά ποιοί εἶναι αὐτοί πού ζητοῦν τήν ἀναπροσαρμογή; Εἶναι οἱ θεοφόροι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας; Μήπως πρόκειται περί φωτισμένων καί θεουμένων ἀνδρῶν, ὅπως εἶναι οἱ αὐθεντικοί καθοδηγητές μας, οἱ Ἅγιοι, πού μέ τόν φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος κυβερνοῦσαν τίς ψυχές καί συγκαλοῦσαν Συνόδους δίνοντας λύση σέ ἀνακύπτοντα ποιμαντικά ζητήματα; Εἶναι αὐτοί πού μέ τήν προσωπική τους νηστεία καί τόν ἀγώνα ἐξέβαλαν δαιμόνια; Δυστυχῶς, ἡ πραγματικότητα ἀποδεικνύει τό ἐντελῶς ἀντίθετο, ἀφοῦ ἀρνοῦνται τήν προσαρμογή τῆς ζωῆς τους καί τοῦ ποιμνίου τους (ἐάν ἔχουν) στήν γραμμή τῶν Ἁγίων Πατέρων καί διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας μας.

Καί ἄς μή λησμονοῦμε, πώς ὅσοι φρονοῦν ὅτι μόνον μέ τήν πλειοψηφία τῶν μελῶν τῆς Συνόδου, ἤ ἀκόμη καί τῆς πλήρους ὁμοφωνίας τους, θά περάσουν τίς θέσεις τους, ὅτι κριτήριον ἀληθείας δέν εἶναι ὁ ἀριθμός τῶν ψήφων σέ μία ἐκκλησιαστική σύνοδο, ἀλλά τό ἐάν θά σταθοῦν οἱ ἀποφάσεις της καί ἑδραιωθοῦν στήν συνείδηση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, δηλαδή τῶν κληρικῶν, μοναχῶν καί λαϊκῶν πιστῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν. Τότε θά σταθεῖ ὡς ἀληθής ἡ Σύνοδος. Στήν ἀντίθετη περίπτωση, θά χαρακτηρισθεῖ ὡς ληστρική, ὅπως συνέβη παλαιότερα καί μέ ἄλλες Συνόδους στήν Ἐκκλησιαστική Ἱστορία.

No comments:

Post a Comment