Sunday, March 8, 2015

ΓΙΑΤΙ Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΘΕΙΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2016, ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΔΕΝ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ;



ΓΙΑΤΙ Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΘΕΙΣΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2016, ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ, ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΔΕΝ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ;

(Προς χάριν των Παπικών δεν καλείται Οικουμενική;) 

Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
=====

Γιατί η προγραμματισθείσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν καλείται Οικουμενική; Η συμμετοχή των τοπικών Εκκλησίων θα είναι πλήρης. Γιατί λοιπόν δεν καλείται Οικουμενική; Εμμέσως πλην σαφώς υπονοείται από κάποιους η απουσία των Παπικών. Άλλοι φοβούνται την έκβαση των διαλόγων, που η μακροχρόνια ενασχόληση τους με τα ‘’ελάσσονα’’, αλλότριους καρπούς έφερε. 

Η Εκκλησία της Ρώμης παρίστατο στις Αγίες Οικουμενικές Συνόδους, πριν το έτος 1054. Οι αποστάντες Παπικοί με την αποκοπή τους από την Μία, Αγία Εκκλησία, την Χάριν απώλεσαν. 

Ο Άγιος Βασίλειος στην  Προς Αμφιλόχιον περί κανόνων λέγει «Οι Καθαροί και αυτοί των απεσχισμένων εισί…διότι η μεν αρχή δια σχίσματος γέγονεν». Το αυτό δεν συνέβηκε με τους Παπικούς;  Από το έτος 1054 μ.Χ., οι Παπικοί σε αιρέσεις περιέπεσαν. 

«Οι δε της Εκκλησίας αποστάντες», συνεχίζει ο Άγιος Βασίλειος «ουκέτι έσχον την χάριν του Αγίου Πνεύματος εν εαυτοίς». Να το επεξηγήσει κανείς; Ο Άγιος Βασίλειος, ξεκάθαρα αναφέρει «Ουκέτι έσχον την χάριν του Αγίου Πνεύματος εν εαυτοίς».

Γιατί δίνουν το δικαίωμα σε κάποιους να ανησυχούν; Η συμμετοχή των τοπικών Εκκλησίων θα είναι πλήρης και ως εκ τούτου η προγραμματισθείσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πρέπει να κληθεί  Οικουμενική. Κανείς λόγος δεν συντρέχει να μην καλείται Οικουμενική. Εξάλλου αν  κληθεί έτσι, θα της δοθεί και το αρμόζον Ορθοδόξως νοούμενο κύρος.

Οι αναφορές που γίνονται από κάποιους για συμμετοχή των πρεσβυγενών Πατριαρχείων πλην της Ρώμης, εάν αποσκοπούν με την αναφορά τους αυτή, σαν αιτιολογικό γιατί η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν καλείται Οικουμενική, αυτό αναμφισβήτητα δεν είναι σύμφωνο με την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία. 

Η Μία, Αγία Εκκλησία δεν απώλεσε την Οικουμενικότητά της μετά την αποκοπή των Παπικών από αυτήν. Οι αποστάντες Παπικοί την Χάριν απώλεσαν. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός λέγει «ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν» και πιο κάτω συνεχίζει «αιρετικοί εισίν άρα και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν».

Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς, αναφέρει: «Οι Άγιοι χριστοφόροι Απόστολοι έδωσαν άπαξ διαπαντός τον ορισμόν της θεανθρωπίνης εκκλησιαστικότητος: ‘’Έδοξε τω Αγίω Πνεύματι και ημίν’’ (Πραξ. 15,28). Πρώτον το Άγιον Πνεύμα και κατόπιν ημείς˙ ημείς τόσον, όσον δίδομεν χώρον εις το Άγιον Πνεύμα δια να ενεργή δι’ ημών».

Όσα σχίσματα και αν έγιναν, όσοι κι αν έχουν αποκοπεί από την Μία, Αγία Εκκλησία, ουδέποτε έχασε την Οικουμενικότητά της, ούτε έπαψε να είναι «από περάτων έως περάτων της γης», όπως ορθά χαρακτηρίζεται η Εκκλησία μας στα αρχαία λειτουργικά κείμενα.

«Οι δε της Εκκλησίας αποστάντες ουκέτι έσχον την χάριν του Αγίου Πνεύματος εν εαυτοίς», λέγει Άγιος Βασίλειος. Το αυτό ισχύει και διά τους Παπικούς, προς χάριν των οποίων, η προγραμματισθείσα Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας -πιστεύω- δεν καλείται Οικουμενική.

No comments:

Post a Comment