Monday, December 11, 2017

Η ΚΥΡΙΑ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΘΕΡΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ


Η ΚΥΡΙΑ ΛΩΡΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΘΕΡΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ
=====

Το σεξ ανήκει στα διαβλητά πάθη ή όχι; Αν όχι, τότε το είχε και ο Θεάνθρωπος Χριστός και μάλιστα, θου Κύριε, υπό την οποιαδήποτε επιλογή. Τότε σε τι διαφέρει ο Θερμός, ψυχρός και ανάποδος από τους κατά καιρούς βλάσφημους, που η Εκκλησία έχει αφορίσει όπως ο Καζαντζάκης; Τότε γιατί χρειάζεται η ειδική ιερολογία του γάμου, για να γίνεται η χρήση του σέξ στην υπηρεσία της τεκνογονίας και της διαιώνισης; 

Μπορεί ο γάμος να είναι και κάποια άλλα πράγματα όπως η ολοκλήρωση των συμβαλλομένων, όμως ο πυρήνας είναι η τεκνογονία. Κανένα ζευγάρι δεν είναι και τόσο ευτυχισμένο, όταν δεν υπάρχουν παιδιά. Ακόμα και οι ομοφυλόφιλοι θέλουν να υιοθετήσουν παιδί. Όταν αυτονομείται αυτή η λειτουργία από την υπηρεσία της στην τεκνογονία και στον βαθμό που αυτονομείται, λειτουργεί εις βάρος της ασκητικής. Αν ο σκοπός του γάμου ετερόφυλου ή ομόφυλου είναι η "ολοκλήρωση" τότε αυτό σημαίνει ότι οι μη συμβαλλόμενοι στον γάμο είναι ανολοκλήρωτοι. Τότε αυτό σημαίνει ότι ο Θερμός -αν είναι δυνατόν να λέγεται παπάς- καταργεί τον θεσμό του μοναχισμού και την εγκράτεια και μέσα στο γάμο ως πνευματική κατάσταση. Η Εκκλησία έχει θέσει τα πράγματα σε μία ισορροπία. 

Ο Απόστολος Παύλος ευλογεί τον γάμο ως λελογισμένη και κατά φύσιν θεραπεία της πορνείας μέσα στα πλαίσια της υπηρεσίας του στην δημιουργία. Κάθε εγωιστική αυτονόμηση του σεξ είναι αμαρτία και χάνει το ηθικό πλεονέκτημα της δημιουργίας. Κανένας Θερμός δεν έχει το δικαίωμα να διασαλεύει τις ισορροπίες που έθεσε η Εκκλησία και ο Θεός. Πώς να το κάνουμε; Όταν φοβόμαστε να πούμε τις αλήθειες με το όνομά τους όλο και κάποιος Θερμός θα βγει που θα μας αναγκάσει θέλοντας και μη να τις πούμε. Ο γάμος είναι η συγκατάβαση του Θεού στον πεπτωκότα άνθρωπο. Ο Θεός και η Εκκλησία είναι αυτή που προσδιορίζει τον βαθμό της συγκατάβασης και αυτό είναι ένα θέμα υπακοής στο θείο νόμο που άλλωστε είναι καταγεγραμμένος στην οντολογία του ανθρώπου. 

Στην αρχή βγήκε ο Γιανναράς και είπε “τι πέντε λεπτά πριν, τι πέντε λεπτά μετά” και τώρα ολοκληρώνει ο Θερμός με την πλήρη ανατροπή της φυσιολογίας και οντογίας του ανθρώπου. Αν υπήρχε Εκκλησία θα έπρεπε να καταδικάσει με αφορισμό και καθαίρεση τους ανθρώπους αυτούς και τις διδασκαλίες τους. Προσωπικώς δεν μούρχεται να τον πω παπά.
Θέλω να πω, δηλαδή, ότι κανένα πάθος υπό την οποιαδήποτε μορφή γκέι, στρέιτ ή οτιδήποτε άλλο ακατονόμαστο δεν απενοχοποιείται και η θεσμοθέτηση και η ιερολογία του γάμου δεν έχει αυτό τον σκοπό. Η μόνη ευλογημένη από την Εκκλησία και την φυσιολογία του ανθρώπου ένταξη του σέξ στο γάμο δεν μοιράζεται το ηθικό πλεονέκτημά του με καμμία άλλη κατάσταση. 

Για την θεραπεία των παθών ετερόφυλων, ομόφυλων, ζωόφιλων και δεν ξέρω τι άλλο, η Εκκλησία προτείνει την ευλογημένη εγκράτεια, ας πούμε αυτή την αλήθεια, γιατί μόνο η αλήθεια μπορεί να θεραπεύσει τον πεπτωκότα άνθρωπο και ψυχολογικά να τον αναπαύσει.

6 comments:

  1. Βασικά, πυρήνας του γάμου δεν είναι η τεκνογονία αλλά η απο κοινού σωτηρία των συζύγων. Η τεκνογονία είναι αποτέλεσμα του γάμου και θέλημα Θεού σε όσους μας έδωσε. Δεν αποτελεί όμως και κέντρο του γάμου..

    ReplyDelete
  2. Συγγνώμη , εσείς ξέρετε καλύτερα , δέν είμαι και η πλέον αρμόδια για να μιλήσω , άν το κάνουμε είναι γιατί κάποιοι πάνε να μας τρελλάνουν Οταν όμως μιλάτε για ΄΄αποτέλεσμα του γάμου ΄΄ δέν μιλάτε για μία τελολογία , η οποία καθιστά τον ετερόφυλο γάμο -- λές και μπορεί να υπάρξει και ομόφυλος ΄-- έναν μοναδικό θεσμό μέ προοπτική στην δημιουργία ; ΄΄από κοινού σωτηρία ΄΄ μπορεί να έχει κανείς μέ φίλους , μέ πνευματικούς αδελφούς , μέ πνευματικούς πατέρες , μέ διδασκάλους κ.τ.λ. Δηλαδή ΄΄από κοινού σωτηρία ΄΄ μπορεί νά γίνει κατά ποικίλους τρόπους και εκτός του γάμου Τί είναι αυτό που διαφοροποιεί τον γάμο ; Ζητώ συγγνώμην .....

    ReplyDelete
  3. Αυτό που διαφοροποιεί τον γάμο είναι οι δυο σύ-ζυγοι αγωνίζονται ως ένας άνθρωπος. Γι αυτό και οι παλαιοί πνευματικοί συνιστούσαν στα ζευγάρια μέχρι και να εξομολογούνται μαζί. Στο γάμο οι σύζυγοι μπορούν με τις συζυγικές σχέσεις τους να κατευνάζουν την πύρωση της σαρκός που λέει και ο απ. Παύλος. Γι αυτό και στους Πατέρες διαβάζουμε ότι οι συζυγικες σχέσεις αποσκοπούν σε αυτό που λέει και ο απ. Παύλος. Η τεκνογονία είναι αποτέλεσμα αυτών των σχέσεων και όχι ο σκοπός τους ειδάλλως όσοι παντρεύονται και δεν μπορούν να κάνουν παιδιά θα πρέπει να χωρίζουν γιατί θα έχουν χάσει το σκοπό τους. Κάτι που κάνουν πολλοί κοσμικοί ενώ η Εκκλησία θέτει τον γάμο και τις σχέσεις εντός αυτού σε άλλη βάση. Αυτά μάθαμε απ τον πνευματικό μας που μαθήτευσε παρα τους πόδας του π. Επιφανιου.

    ReplyDelete
  4. Ok. Κύριε Γεράσιμε , είναι θέματα στά οποία εγώ δεν μπορώ νά έχω άποψη Εγώ αντικειμενικώς είπα, οτι σύν όλα αυτά ο γάμος έχει τό ηθικό πλεονέκτημα της τεκνογονίας και της συγκρότησης οικογένειας , που δέν έχει καμμία άλλη εκδοχή Αυτό δέν σημαίνει οτι κανείς έχει στό μυαλό του την λύση του δημογραφικού προβλήματος Τότε θά έπρεπε νά χτυπά και κάποια κάρτα Αυτό μάς τό λέει και η φύση Είδη που έχουν προέλθει απο παρά φύσιν διασταύρωση δέν αναπαράγονται Αυτό που λέτε για τους κοσμικούς ,οτι δηλαδή όταν δέν υπάρχουν παιδιά μερικές φορές χωρίζουν , μήπως μας δείχνει οτι σήμερα που όλα τα άλλα εκπληρώνονται θεσμικά ή άθεσμα , δέν θα υφίστατο κάν ο γάμος άν ένα απο τά συστατικά του στοιχεία δέν ήταν η τεκνογονία ; Σέ κάθε περίπτωση για νά επιστρέψουμε στό θέμα , νομίζω οτι δέν διαφωνούμε οτι κανείς Θερμός υπό οποιαδήποτε ιδιότητα είτε του παπά , είτε του ψυχιάτρου δέν έχει το δικαίωμα νά ανατρέπει την ευαγγελική διδασκαλία Τά πάθη πρέπει νά χαρακτηρίζονται μέ τό όνομά τους ως πάθη και τό μόνο φάρμακο είναι το ασκητικό πνεύμα καί ο αγιασμός μέ τά μυστήρια της εκκήσίας Ομως δυστυχώς η ψυχιατρική αποτυγχάνει νά θεραπεύσει ουσιαστικά την ψυχή και την συνείδηση του ανθρώπου και καταφεύγει στην γνωστή καί εύκολη λύση της αποενοχοποίησης Δέν ξέρω άν αυτό πρέπει νά τό αποδώσουμε στόν Φρουδισμό ή στον οικουμενισμό Αυτό που ξέρουμε είναι οτι ο εν λόγω κληρικός είναι ένας συρατευμένος του οικουμενισμού Ακόμα ξέρουμε οτι είναι ένας προστατευόμενος του αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου είτε ως Θηβών είτε ως Αθηνών

    ReplyDelete
  5. Δεν ήθελα να επέμβω στο διάλογο της κυρίας Λωρίτου και του Γεράσιμου, αλλά νομίζω ότι είναι αναγκαίο να λεχθεί ότι ο π. Επιφάνιος κάθε αλλο παρά συμφωνούσε με του Νεονικολαίτες ότι πρέπει να αποφεύγεται η πολυτεκνία.

    Υπάρχει πλήθος κειμένων του π. Επιφανίου που μαρτυρεί περί του αντιθέτου.

    Βεβαίως ο π. Επιφάνιος δεν περιόριζε το σκοπό του γάμου στην τεκνογονία, αλλά ας προσέξουμε να μην αφήνουμε -καλοπροαίρετα έστω- να καλλιεργούνται λανθασμένες εντυπώσεις για τις θέσεις του π. Επιφάνιου για την τεκνογονία.

    ReplyDelete
  6. Κα Λωρίτου ουσιαστικά δεν διαφωνούμε σε κάτι απλά επενέβην επειδή θεώρησα υπερβολικό τον χαρακτηρισμό της τεκνογονίας ως πυρήνα του γάμου. Κατα τ άλλα για τα δεινά που επιφέρει η "θέρμεια" θολολογία της αγάπης, θα πρέπει να ενεργοποιηθεί η Σύνοδος... Ναι, η Σύνοδος που επικύρωσε τα Νέα α-θρησκευτικά και την Κολυμπαροσυνοδο...

    ReplyDelete