ΕΠΙ ΠΟΙΩΝ ΕΘΡΙΑΜΒΕΥΣΕ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ;
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ομιλητής στον πατριαρχικό ναό της Βασιλεύουσας την Κυριακή της Ορθοδοξίας, παρόντος του Παναγιωτάτου, βρέθηκε ο νεωστί χειροτονηθείς, Σεβ. Σμύρνης κ. Βαρθολομαίος. Εξαίρoντας το νόημα της Εορτής ο Σεβασμιώτατος ανέφερε, μεταξύ άλλων και τα εξής: «Το μυστήριο τούτο του ευαγγελισμού και του επανευαγγελισμού της ανθρωπότητος, της ορθοδόξου αληθείας, διακήρυξε στεντορεία τη φωνή και η, υπό την προεδρίας της υμετέρας θειοτάτης Παναγιότητος, συνελθούσα εν Κρήτη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, διακηρύξασα ότι αύτη «αποτελεί αυθεντικήν μαρτυρίαν της πίστεως, της ελπίδος και της αγάπης», ότι «ευαγγελικώς προϊσταμένη των δογμάτων και των ευσεβών παραδόσεων, φθέγγεται θεοπνεύστως».
Σχόλιο: Για το θρίαμβο της Ορθοδόξου πίστεως επί των αιρέσεων ο Σεβασμιώτατος ούτε φωνή, ούτε λαλιά. Λησμόνησε πρωτίστως την απάντηση του Αγίου προκατόχου του ιερομάρτυρος Σμύρνης Πολυκάρπου προς τον αιρετικό Μαρκίωνα: «επιγινώσκω σε τον πρωτοτοκον του σατανά». Ποια σχέση έχει η Σύναξη του Κολυμβαρίου με την Ορθόδοξη ομολογία; Είδατε εσείς τη Σύναξη αυτή να γνοιάζεται περί «των δογμάτων και των ευσεβών παραδόσεων»; Αν τα πράγματα ούτως έχουσι και οι αντιτιθέμενοι σ’ αυτήν είναι γυμνή τη κεφαλή συκοφάντες και ουδέν έτερον, πώς ΔΕΝ είπε λέξη λ.χ. για το κακοφρόνως εισαχθέν υπό του Παπισμού δόγμα περί της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος «και εν του Υιού» (Filioque);
Εκτός κι αν ο Σεβασμιώτατος νομίζει ότι το καινοφανές Άρθρο 6, το αναφερόμενο «σε ετερόδοξες Εκκλησίες και ομολoγίες» σχετίζεται το παράπαν με τα δόγματα της Εκκλησίας, τις ευσεβείς παραδόσεις και την «άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν». Ποιες αιρέσεις και κακοδιδασκαλίες; Εδώ στο Κολυμβάριο εξαφανίσθηκαν ως δια μαγείας ΟΛΕΣ οι αιρέσεις! Έγιναν οβιδιακώς «ετερόδοξες Εκκλησίες και ομολογίες»!!! Συγκρίνετε απλώς την ομιλία του Σεβασμιώτατου κ. Βαρθολομαίου με την Εγκύκλιον του Σεβασμιώτατου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά. Τα συμπεράσματα τα αφήνω σε σας.
No comments:
Post a Comment