Monday, March 27, 2017

ΓΙΑΤΙ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ Ο ΑΡΧΙΜ. ΕΦΡΑΙΜ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ;



ΓΙΑΤΙ ΠΗΓΕ ΣΤΟ ΦΑΝΑΡΙ Ο ΑΡΧΙΜ. ΕΦΡΑΙΜ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάζουμε στο ιστολόγιο “Φως Φαναρίου”:

“Ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης, ἐδέχθη εἰς ἀκρόασιν τόν Πανοσιολ. Ἀρχιμανδρίτην κ. Ἐφραίμ, Καθηγούμενον τῆς ἐν Ἁγίῳ Ὄρει Ἱ. Μονῆς Βατοπαιδίου, μετά τῶν ἐκ τῶν μελῶν τῆς Ἀδελφότητος αὐτῆς Ὁσιωτ. Ἱερομονάχου κ. Εὐδοκίμου καί Μοναχοῦ κ. Ἀρσενίου.”

Δεν αναφέρει το ιστολόγιο για ποιον ακριβώς λόγο ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ μετέβη στη Βασιλεύουσα εν μέσω Μεγάλης Τεσσαρακοστής.

Ποιος ξέρει τι χρέος είχε να ξεχρεώσει ο Άγιος Καθηγούμενος που οδήγησε τα βήματά του στας Αυλάς του Κυρίου; Πνευματικό χρέος εννοούμε φυσικά, αλίμονον αν πήγαινε το μυαλό μας αλλού, τοσούτον μάλλον εφόσον τον συνόδευσε στο ταξίδι του ο Μοναχός Αρσένιος που έχει -κατά γενική ομολογία- ιδιαίτερη έφεση στα πνευματικά θέματα.  

Εικασία κάνουμε -δεν έχουμε πληροφορίες- αλλά διερωτόμαστε: Μήπως ο Πανοσιολογιώτατος δεν πήγε αυτοβούλως στην Κωνσταντινούπολη; Μήπως -λέμε τώρα- ο Παναγιώτατος προσκάλεσε τον Άγιο Καθηγούμενο στη Βασιλεύουσα για να εξομολογηθεί τώρα την Μεγάλη Τεσσαρακοστή; Δεν γνωρίζουμε φυσικά αν συνέβηκε κάτι τέτοιο αλλά γιατί να το αποκλείσουμε; Μήπως ο Πατριάρχης Αθηναγόρας δεν εξομολογήθηκε στον Γέροντα Γαβριήλ της Ιεράς Μονής Διονυσίου όταν πήγε για τους εορτασμούς της χιλιετηρίδας του Αγίου Όρους;

Ας αφήσουμε, όμως, τις εικασίες για να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στα ουσιώδη. 

Το γεγονός της μετάβασης του π. Εφραίμ στη Βασιλεύουσα εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τις κακοδοξίες που υποστήριξε για τη Σύνοδο της Κρήτης στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στην Ιερά Μητρόπολη Κορίνθου την αμέσως προηγούμενη μέρα της μετάβασης του στο Πατριαρχείο.

Οι προκλητικές αυτές δηλώσεις του π. Εφραίμ δεν είναι απλά αστήρικτες. Έρχονται σε σαφή αντίθεση με το Ανακοινωθέν που εξέδωσε η εντεταλμένη επιτροπή του Αγίου Όρους για τη Σύνοδο της Κρήτης. Δυστυχώς, όμως, ο Άγιος Καθηγούμενος δεν δίστασε να παραποιήσει βάναυσα την αλήθεια και να παραπλανήσει το πλήρωμα της Εκκλησίας.

No comments:

Post a Comment