Wednesday, March 29, 2017

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΕΦΡΑΙΜ, ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Ο Ηγούμενος Εφραίμ της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, στην πρόσφατη επίσκεψή του στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, υποστήριξε με θέρμη τη Σύνοδο της Κρήτης. Αντί άλλης απάντησης στην ολοκληρωτική αυτή στήριξη της Συνόδου της Κρήτης, από τον Γέροντα Εφραίμ, παραθέτουμε την ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg, ημερομηνίας 29 Νοεμβρίου 2016, όπου αναφέρεται  στο κείμενο ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’, της Συνόδου της Κρήτης, στην οποία επισημαίνει με σαφήνεια τις αντιφάσεις, καθώς και το ότι δεν είναι σύμφωνες οι αντιφάσεις αυτές, με όσα διδάσκει η δογματική και κανονική Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν είναι συμβατές με βάση το γράμμα και το πνεύμα των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων. Γιατί τέτοια στήριξη της Συνόδου της Κρήτης, από τον Γέροντα Εφραίμ; 

Γίνεται επίσης ρητή αναφορά στην ανακοίνωση αυτή, για την παρουσία των ετεροδόξων ‘’παρατηρητών’’ στη Σύνοδο, με την ως εξής ορθόδοξη σαφήνεια: ‘’…ετεροδόξων θρησκευτικών ομάδων (Ρωμαιοκαθολική, Αγγλικανική κλπ)’’. Αυτό που επισημαίνεται εδώ και καιρό στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι «εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα, και το να ονομάζονται ‘’εκκλησίες’’ είναι  θεολογικό, δογματικό και κανονικό λάθος», βρήκε την Ορθόδοξη εκφραστική συνέχειά του στην ανακοίνωση αυτή του Πατριαρχείου Βουλγαρίας. Από πού ερείδεται η θέρμη της στήριξης της Συνόδου της Κρήτης, από τον Γέροντα Εφραίμ;

Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας επισημαίνει με σαφήνεια και τα εξής αναφορικά με τη ‘’θεωρία των κλάδων’’ και τα συναφή οικουμενιστικά ατοπήματα: «Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί τις διαφορετικές έννοιες και τα δόγματα στα οποία οι ετερόδοξοι έχουν δικαιολογήσει αυτήν την ενότητα, όπως είναι οι θεωρίες για την ύπαρξη μιας φαινομενικής ‘’ενότητας’’ όλων των χριστιανικών δογμάτων, όπως οι διδασκαλίες για την ‘’αόρατη εκκλησία’’, τη ‘’θεωρία των κλάδων’’, τη ‘’βαπτισματική θεολογία’’ ή την ‘’ισότητα των δογμάτων’’». Επισημαίνεται με ορθόδοξη σαφήνεια στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι αυτές οι θεωρίες καταδικάζονται από την Αγία μας Εκκλησία. Επίσης γίνεται αναφορά στην αναζήτηση της ‘’χαμένης ενότητας όλων των Χριστιανών’’, χαρακτηρίζοντάς την απαράδεκτη, γιατί η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει χάσει ποτέ την ενότητά της (Μέρος Ι, Παρ. 2 της ανακοίνωσης).

Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, επισημαίνει στο Μέρος Ι, Παρ. 6 για το γεγονός της νομιμοποίησης της συμμετοχής στο Π.Σ.Ε., την παρήγορη σημείωση που αναφέρει τα εξής: ‘’στο οποίον (Π.Σ.Ε.), η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας, ευτυχώς, εδώ και πολύ καιρό δεν συμμετέχει’’. Ως γνωστό η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας έχει αποχωρήσει από το Π.Σ.Ε. το έτος 1998. 

Αυτά αν μελετήσει ο Γέροντας Εφραίμ, θα εξακολουθήσει την τόσο θερμή στήριξη της Συνόδου της Κρήτης; Θα προσθέσω αντί επιλόγου την ομολογιακή αναφορά στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι «Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο οποίος είναι ‘’η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή’’», που μας θύμισε την παρήγορο ομολογία στην επιστολή του Οσίου Παϊσίου προς τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, αναφορικά με τις οικουμενιστικές και φιλενωτικές ενέργειες του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα: «Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει».

No comments:

Post a Comment