Sunday, March 26, 2017

ΤΡΕΙΣ ΜΟΝΑΧΟΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ ΕΚΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΗ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΤΟΥΣ



ΤΡΕΙΣ ΜΟΝΑΧΟΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΚΟΥΤΛΟΥΜΟΥΣΙΟΥ ΕΚΔΙΩΚΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΟΝΗ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΤΟΥΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Τρεις κελλιώτες μοναχοί της Ιεράς Μονής Κουτλουμουσίου του Αγίου Όρους (οι Μακάριος, Ιωσήφ και Ιλαρίων) εξεδιώχθησαν από τη Μονή της μετανοίας τους με απόφαση του Καθηγουμένου της Μονής Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλου και της Γεροντίας της Μονής.

Οι τρεις μοναχοί αποτειχίστηκαν πρόσφατα και απέκοψαν κάθε κοινωνία με τη Μονή.

Η Μονή τους έστειλε μέσω της αστυνομίας τα απολυτήριά τους και τους έδωσε μόλις δέκα μέρες περιθώριο για να μαζέψουν τα πράγμάτα τους και να αποχωρήσουν από τα όρια της Μονής.

Διερωτόμαστε τι ακριβώς εξυπηρετεί ο διωγμός των εν λόγω μοναχών. Αν φύγουν με την επέμβαση της αστυνομίας από τα όρια της Μονής Κουτλουμουσίου πού θα πάνε; Μοναχοί είναι δεν μπορούν να γυρίζουν στον κόσμο αδέσποτοι.

Τι κακό θα πάθαινε η Μονή αν έδειχνε ανοχή προς τους τρεις μοναχούς; Ποια ζημιά θα προκαλείτο αν τους άφηνε ανενόχλητους να διαμένουν στα όρια της Μονής πολλώ μάλλον αφού -ως κελλιώτες- δεν παρενέβαλλαν πρόβλημα στις ακολουθίες και στα διακονήματα της Μονής;

Και πού θα καταφύγουν τώρα οι τρεις μοναχοί; Θα τους δεχτεί κάποιο Αγιορείτικο κελλί ή Μονή του Αγίου Όρους ή θα απελαθούν από τον Άθωνα;

Δεν θα ήταν πιο συνετό η Μονή να επεδείκνυε οικονομία και να προσπαθούσε με την πειθώ να συνεννοηθεί με τους τρεις μοναχούς;

Είναι αλήθεια ότι ορισμένοι από τους 33 Αγιορείτες μοναχούς που αποτειχίστηκαν δεν έχουν ξεκαθαρίσει τη στάση τους. Δεν έχουν εξηγήσει σαφώς -τουλάχιστον πολλοί από αυτούς- αν προέβησαν μόνον σε διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη -τουτέστιν του Πατριάρχη Βαρθολομαίου- ή αν προχώρησαν σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.

Αλλά εξακολουθούμε να μην αντιλαμβανόμαστε τι εξυπηρετεί ο διωγμός τους. Με την απόφασή της η Μονή ένα πράγμα κατορθώνει: Τους εξωθεί σε σχίσμα. Πώς δεν το αντιλαμβάνονται ο Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος και η Γεροντία της Μονής;

No comments:

Post a Comment