Tuesday, March 14, 2017

ΕΓΧΡΩΜΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ‘’ΕΜΦΥΛΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ‘’


ΕΓΧΡΩΜΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ‘’ΕΜΦΥΛΩΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ‘’

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Παρατηρείται τον τελευταίο καιρό μεγάλη προσπάθεια, για διδασκαλία ‘’ανοχής’’ της ομοφυλοφιλίας σε εκπαιδευτικό επίπεδο και μάλιστα από την Προδημοτική Εκπαίδευση, ιδιαιτέρως στην Ευρώπη αλλά και στις ΗΠΑ. Αυξάνουν συνεχώς σε παγκόσμιο επίπεδο τα λεγόμενα ‘’έγχρωμα σχολεία’’. Τη μεταστροφή της εκπαιδευτικής πολιτικής στο θέμα των ‘’έμφυλων ταυτοτήτων’’, την ακολουθούν ολοένα περισσότεροι.  

Θα σταθούμε ιδιαίτερα στην προσπάθεια που γίνεται στην Ουάσιγκτον των ΗΠΑ, από το Ινστιτούτο οικογενειακής πολιτικής, αλλά και γενικότερα στην πολιτεία αυτή στο θέμα των ‘’έμφυλων ταυτοτήτων’’, για να καταδειχθεί τόσο η παγκοσμιότητα που έχει εκλάβει η αγωγή των παιδιών στο θέμα τούτο, αλλά και επακόλουθα να καταδειχθεί η ανάγκη να ακουστεί ακόμα πιο δυνατή η φωνή της Εκκλησίας.

Ήδη στην Ουάσιγκτον, στο Ινστιτούτο οικογενειακής πολιτικής, γίνεται αναφορά για διδασκαλία σε παιδιά μόλις πέντε χρονών, σε επίπεδο νηπιαγωγείων, δηλαδή να μάθουν περί της λεγόμενης ‘’ρευστότητας του φύλου’’, ‘’τις διαφορές μεταξύ των δύο φύλων’’ και ‘’τη σεξουαλική ταυτότητα’’. Αυτό θα υλοποιηθεί κατά το σχολικό έτος 2017-18 (Γραφείο του Εφόρου Δημόσιας Εκπαίδευσης της Ουάσιγκτον).

Επισημαίνεται ότι η ταυτότητα του φύλου και της έκφρασης του, αρχίζει από το νηπιαγωγείο.  Προβάλλεται το ότι αρχίζοντας από το νηπιαγωγείο ‘’οι μαθητές θα πρέπει να διδάσκονται σχετικά με τους πολλούς τρόπους που έχει για να εκφράσει το φύλο’’ (www.fpiw.org). Προς τούτο κάνουν αναφορά στη χρήση ενδυμάτων του αντίθετου φύλου, ως ‘’μορφή έκφρασης του φύλου’’, το λεγόμενο ‘’cross-dressing’’.

Η λεγόμενη ‘’επιλογή φύλου’’, στην αλλοτρίωση της έννοιας του φύλου παραπέμπει. Από την τετάρτη κιόλας τάξη, προβάλλουν ότι «θα πρέπει να αναμένεται να ‘’καθορίσουν τον σεξουαλικό προσανατολισμό’’», για τούτο γίνεται αναφορά στο «άν ένα άτομο προσδιορίζεται ως ετερόφυλο, ομοφυλόφιλο ή αμφιφυλόφιλο». Και φυσικά σύμφωνα με την σχετική αναφορά, ακολουθεί η διδασκαλία ‘’για την πρόληψη του ιού HIV’’.

Προς τούτο ομιλούν για τη ‘’σχετικότητα των ρόλων των δύο φύλων’’ και ότι οι ρόλοι αυτοί ‘’είναι κοινωνικά κατασκευάσματα που δεν είναι εγγενή σε αυτό που είμαστε’’, δηλαδή αρσενικό και θηλυκό. Η διάκριση που προβάλλεται, είναι ανάμεσα στο ‘’βιολογικό φύλο’’ και σε αυτό που καλείται ‘’κοινωνικό φύλο’’. Ήδη σε μια Σχολική Περιφέρεια στη Νεμπράσκα των ΗΠΑ, στάληκε έγγραφο στους εκπαιδευτικούς Μέσης Εκπαίδευσης, το οποίο ‘’συμβούλευε’’ να χρησιμοποιούνται εκφράσεις όπως «μωβ πιγκουίνοι», αντί αγόρι και κορίτσι.

Τα λόγια του Αποστόλου Παύλου, «…πόρνοις, αρσενοκοίταις …και ει τι έτερον  τη υγιαινούση διδασκαλία αντίκειται…» (Α΄Τιμ. 1,10), αρκούν για να δοθεί απάντηση στις προβαλλόμενες αυτές ηθικές εκτροπές. Η Εκκλησία μας αυτό το ήθος μας διδάσκει.


‘’Επαυξάνεται’’ δυστυχώς η διάκριση των φύλων.  Προετοιμάζονται τα παιδιά για την αποδοχή των ομοφυλοφιλικών παθών, γιατί άλλο είναι η πρέπουσα αγάπη προς τον συνάνθρωπό μας και άλλο η ανοχή προς την ίδια την αμαρτία. Ποια ηθική αγωγή θα δοθεί στα παιδιά; Με ποιους αξιολογικούς άξονες των εκπαιδευτικών σκοπών και δραστηριοτήτων θα προετοιμάσουν την κοινωνία του αύριο; «Παιδεία μετάληψις αγιότητος εστί» (Αγίου Ιωάννη Χρυσόστομου - Εις την Προς Εβραίους Ομιλία ΚΘ΄). Αυτό πρέπει να καθορίζει την παιδεία και οτιδήποτε αντιστρατεύεται τη διδασκαλία της Εκκλησίας μας πρέπει να αποφεύγεται.

No comments:

Post a Comment