Friday, March 3, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ

Του ιατρού κ. Λυκούργου Νάνη
=====

Θεωρώ άκρως επιβεβλημένη τη συγκεκριμένη ελεγκτική παρέμβαση του μητροπολίτου Φθιώτιδος που σκοπεί στην αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας αναφορικά με το λεγόμενο "εκκλησιαστικό ζήτημα" και τη συνυφασμένη αναποσπάστως με αυτό προσωπικότητα του μακαριστού αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου του Α', δεινώς και αισχρώς διαβληθέντος κατά καιρούς, από μία ετερόκλητη συμμαχία εκκλησιαστικών και πολιτικών παραγόντων, εκπροσώπων της ακαδημαικής θεολογίας, δημοσιογράφων και διαφόρων παραγόντων της "πνευματικής", κοινωνικής και οικονομικής ζωής του τόπου.

Προκαλεί μεγίστη έκπληξη, βαθύτατη θλίψη αλλά και απέραντη αγανάκτηση το γεγονός ότι το εν θέματι προιόν της γραφίδος του μητροπολίτου Καλαβρύτων (τότε αρχιμανδρίτου Αμβροσίου Λενή) κρίθηκε υπό του συντάκτου του σκόπιμο να "διακοσμήσει" τις στήλες τιμητικών αφιερωμάτων μετά πολλά έτη από της αρχικής δημοσιεύσεώς του και ενώ η αχλύς της λήθης το είχε αρκούντως καλύψει.

Θα περίμενε κανείς ότι ο συντάκτης του θα είχε σπεύσει από πολλών ετών να εξαφανίσει από προσώπου γης το συγκεκριμένο κείμενο και ή να συντάξει έτερο, πλήρως ανακλητικό των υπό του πρώτου διαλαμβανομένων και να εκζητήσει, ταυτοχρόνως, τη συγγνώμη των τόσο αδίκως, υπ αυτού, στοχοποιηθέντων και διαβληθέντων επισκόπων, επί τη βάσει του γνωστού λογίου "ο τρώσας και ιάσεται" ή να επιλέξει τη σιωπή.

Τυγχάνει δε χαρακτηριστικό, ότι με αφορμή τη συγκεκριμένη επανέκδοση-επαναδημοσιοποίηση του εν λόγω πονήματος πολλοί, αν όχι οι περισσότεροι, των παρακολουθούντων επιμελώς τα εκκλησιαστικά πράγματα και ασχολουμένων επισταμένως με αυτά πληροφορήθηκαν μετ’ εκπλήξεως, κατ αρχήν, την ταυτότητα του συντάκτη!

Δεν θα ήταν προτιμότερο και πλέον συμφέρον τόσο για το μητροπολίτη Καλαβρύτων όσο και για το κύρος της Εκκλησίας της Ελάδος και του ιεραρχικού της σώματος να "θαβόταν" στα απροσπέλαστα βάθη της συγχρόνου εκκλησιαστικής Ιστορίας η συγκεκριμένη πληροφορία και να μην αντικρύσει ποτέ το φως της δημοσιότητος; Γιατί να μάθει ο κόσμος ότι αυτός που συνέταξε το επιεικώς απαράδεκτο αυτό κείμενο είναι ο συγκεκριμένος μητροπολίτης;

Αλήθεια, θεωρεί ο άγιος Καλαβρύτων ότι τόσο η επανέκδοση του κειμένου όσο και η αποκάλυψη της ταυτότητας του συντάκτη του περιποιεί τιμή στο πρόσωπό του;

Έχω τη γνώμη ότι εάν άκουγε και συμμορφωνόταν με τη συνετή σύσταση-παρακίνηση από την πλευρά του συνεπισκόπου του, μητροπολίτη Φθιώτιδος, περί αποσύρσεως του προδιαληφθέντος επιμάχου κειμένου και το προσωπικό του κύρος θα διαφύλαττε, και πολύς κόσμος δεν θα σκανδαλιζόταν και δεν θα εδημιουργείτο μία ακόμη αφορμή δημοσίας αντιδικίας μεταξύ δύο επισκόπων, πράγμα που αναντιλέκτως τραυματίζει το κύρος και αμαυρώνει τη δημόσια εικόνα της κατ’ Ελλάδα Εκκλησίας.

No comments:

Post a Comment