Ο ΣΕΒ. ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΜΙΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========
Εντυπωσιακή - όπως πάντοτε - η διεισδυτική και πατερική θεολογική σκέψη του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ναυπάκτου κ. Ιερόθεου, ο οποίος με ομιλία του στην Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης που ήταν προσκεκλημένος, έδωσε μια νέα διάσταση στην ερμηνεία του βιβλίου της Αποκαλύψεως.
Ανακοίνωση της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσσης αναφέρει ότι ο Σεβ. Ναυπάκτου ανέπυτξε το θέμα «Η άκτιστη θεία Λειτουργία στον άκτιστο Ναό».
Στην αρχή ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι το βιβλίο αυτό είναι δυσκολοερμήνευτο, γι' αυτό και μόνον μερικοί από τους Πατέρες και εκκλησιαστικούς συγγραφείς ασχολήθηκαν με την ερμηνεία του, ενώ πολλοί σύγχρονοι αναλύουν την Αποκάλυψη μέσα από σύγχρονα ιστορικά γεγονότα.
Όμως, κατά την άποψή του η διήκουσα έννοια της Αποκαλύψεως είναι η φανέρωση της θείας Λειτουργίας που γίνεται στον ουρανό και οι προϋποθέσεις συμμετοχής σε αυτήν.
Όταν διαβάζη κανείς προσεκτικά το βιβλίο της Αποκαλύψεως, βλέπει μια προοδευτική είσοδο στην θεία Λειτουργία και την συμμετοχή στον Γάμο του Αρνίου. Και τελικά, βέβαια, φαίνεται η νίκη του Αρνίου της Αποκαλύψεως εναντίον του θηρίου της Αποκαλύψεως.
Ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου διάρθρωσε το θέμα του σε τέσσερεις ενότητες.
Η πρώτη αναφερόταν στο βιβλίο της Αποκαλύψεως του Ευαγγελιστού Ιωάννου και έδωσε μερικά στοιχεία για το βιβλίο που περιγράφει το όραμα του Ευαγγελιστού που έγινε κατά την ημέρα της Κυριακής «εν πνεύματι».
Η δεύτερη ανέλυε την Λειτουργία την οποία είδε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης στον ουρανό, δηλαδή την μεγαλοπρεπή εμφάνιση του Χριστού, την είσοδο του ιδίου –τού Ευαγγελιστού Ιωάννου– στην θεία Λειτουργία, το ιερό σύνθρονο με τους Πρεσβυτέρους και τα τέσσερα όντα, δηλαδή τους Ευαγγελιστές, το «Αρνίον, το εστηκός ως εσφαγμένον», το ιερό Θυσιαστήριο, τον πολύν όχλον, τους μάρτυρες και τους παρθένους, το λιβανωτό με τα θυμιάματα, το ανεωγμένον βιβλίον, τους εσφραγισμένους με το όνομα του Αρνίου και του Πατρός Του, το δείπνο του Αρνίου και τον μακαρισμό των νεκρών που κοιμήθηκαν εν Χριστώ.
Μεταξύ των τμημάτων της ουράνιας αυτής Λειτουργίας παρεμβάλλονται και άλλα τμήματα, όπως η προτροπή στους Επισκόπους να αγωνίζωνται για να συμμετάσχουν σε αυτήν την θεία Λειτουργία, η βοήθεια στους αγαπητούς του Θεού που βρίσκονται ακόμη στην γη και οι πληγές που δημιουργούνται στους ανθρώπους, οι οποίοι ζουν σε μια παραλειτουργία.
Η τρίτη ενότητα παρουσίαζε τον άκτιστο Ναό, στον οποίο τελείται η θεία Λειτουργία, που είναι ο καινός ουρανός και η καινή γή, η αγία Πόλη που είναι ολόκληρη ένας Ναός που στο κέντρο υπάρχει το Ξύλο της ζωής.
Η τέταρτη ενότητα αναφερόταν στην αντανάκλαση αυτής της ουράνιας ζωής στην θεία Λειτουργία της Εκκλησίας, δηλαδή πώς οι Πατέρες της Εκκλησίας προσάρμοσαν την κατασκευή των Ιερών Ναών και το τυπικό της θείας Λειτουργίας που τελούμε σε αυτούς σύμφωνα με το όραμα του Ευαγγελιστή Ιωάννου.
Κατέληξε δε ότι το βιβλίο της Αποκαλύψεως δείχνει την Λειτουργία που γίνεται ακατάπαυστα στον ουρανό, την σύνδεσή της με την θεία Λειτουργία που γίνεται στην γή, την παραλειτουργία της οποίας άρχοντας είναι ο Αντίχριστος, καί, τέλος, ότι ο σκοπός της όλης εκκλησιαστικής ζωής είναι να κάνη τους Χριστιανούς να ζουν πραγματικά μέσα στον χώρο της θείας Λειτουργίας που γίνεται στους Ναούς και να αξιωθούν να συμμετάσχουν στην ουράνια θεία Λειτουργία. (Πυλώνας Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ)
Μια καταπληκτική πραγματικά ερμηνεία από ένα κορυφαίο θεολόγο της Εκκλησίας και ένα διαπρεπή ορθόδοξο ιεράρχη.
Ευχαριστούμε θερμά Σεβασμιότατε.!
Ομολογώ ότι είναι η πρώτη φορά που συνειδητοποιώ αυτή τη διάσταση του βιβλίου της Αποκαλύψεως ενός όντος δυσερμήνευτου βιβλίου το οποίο ελάχιστοι Πατέρες της Εκκλησίας ερμήνευσαν.
Πραγματικά! “Δρόσος αερμών” ο όντως θεολογικός λόγος του Σεβασμιότατου Ναυπάκτου στις μέρες μας.
No comments:
Post a Comment