Friday, May 6, 2011

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. κ. ΑΡΤΕΜΙΟ


ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΒ. κ. ΑΡΤΕΜΙΟ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Η επιστολή του Σεβ. Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ διευκρινίζει κάποια ερωτήματα, αναφορικά με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, την οποία κοινοποίησε στους Σεβασμιότατους Ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας, με την οποία θεωρεί ως καθαιρεμένο τον Σεβ. κ. Αρτέμιο.


ΤΙ ΛΕΓΕΙ Ο ΣΕΒ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

___________

Με την επιστολή του ο Σεβασμιότατος εξηγεί ότι

1.) Συνεχίζει να θεωρεί αντικανονική την καθαίρεση του κ. Αρτέμιου,

2.) Στη Σύνοδο υπεστήριξε τον Σεβ. κ. Αρτέμιο και καταχωρήθηκε στα πρακτικά η διαφωνία του, αλλά η πλειοψηφία της Συνόδου αποφάσισε αντίθετα, με την άποψή του, και γι’ αυτό το λόγο και ΜΟΝΟΝ η υπογραφή του βρίσκεται στην ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου,

3.) Προτίθεται να επαναφέρει στη Σύνοδο το θέμα του Οικουμενισμού στην Εκκλησία της Σερβίας και ιδιαίτερα τη βάπτιση με επίχυση νερού, που χρησιμοποιούν ευρέως στην Εκκλησία της Σερβίας για αιώνες, και η οποία πρακτική, ακολουθεί το Παπικό πρότυπο και γίνεται κατά κραυγαλέα παράβαση σαφών Αποστολικών και άλλων Κανόνων Οικουμενικού κύρους, αλλά και σε αντίθεση με τη διδασκαλία περί του Αγίου Βαπτίσματος της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ

_____________

Αυτά που ανέφερε ο Σεβασμιότατος Πειραιώς είναι σαφή μεν, τον τιμούν οπωσδήποτε, αλλά δεν μας βοηθούν να σχηματίσουμε ορθή εικόνα για τα γεγονότα.

Και εξηγούμαι. Το ότι δέχεται ως αντικανονική την καθαίρεση του Σεβ. κ. Αρτέμιου δεν σημαίνει αυτόματα ότι είναι διατεθειμένος να παρακούσει τις εντολές της Συνόδου και να δεχθεί σε εκκλησιαστική κοινωνία ή ακόμη και σε συλλείτουργο τον Σεβ. κ. Αρτέμιο.

Πολλές πράξεις πολλών Αυτοκεφάλων Εκκλησιών είναι αντικανονικές αλλά, αφού τις δέχεται η Εκκλησία και τις επικυρώνουν με την εκκλησιαστική τους κοινωνία οι επίσκοποι των Εκκλησιών, αποκτούν κανονική ισχύ.


ΠΛΗΘΟΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

__________

Μήπως ο θεσμός του βοηθού επισκόπου είναι κανονικός; Μήπως το μεταθετόν είναι κανονικό; Μήπως η αναληψη κοσμικού αξιώματος από κληρικούς είναι κανονική; Μήπως η χειροτονία ανώριμων κληρικών ως διακόνων, πρεσβυτέρων, ή επισκόπων είναι κανονική; Μήπως οι συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους είναι κανονικές; Μήπως η πήξις θυσιαστηρίων και Μονών εκτός των ορίων της οικείας Μητροπόλεως από ένα Ιεράρχη είναι κανονική; Μήπως η χωρίς δίκη και απολογία εκθρόνιση και επιβολή επιτιμίου ακοινωνησίας και η κατάτμηση της Μητροπόλεως χωρίς την άδεια του οικείου ιεράρχη είναι κανονικές; Μήπως η χειροτονία ανθρώπων με κωλύματα ιερωσύνης είναι κανονική; Επιλείψη ο χρόνος ημάς διηγουμένους τις αντικανονικότητες που συμβαίνουν συστηματικά στην Εκκλησία.


ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΝ ΣΕΒ. κ ΑΡΤΕΜΙΟ ΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ;

__________

Επομένως το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι τούτο, και εκ μέρους του Αγίου Πειραιώς, και εκ μέρους του π. Γεώργιου Μεταλληνού, και εκ μέρους του π. Θεόδωρου Ζήση.

Είστε διατεθειμένοι να κάνετε παρακοή στη Σύνοδο και να δεχτείτε σε εκκλησιαστική κοινωνία τον Σεβ. κ. Αρτέμιο και να ανατρέψετε έτσι στην πράξη την απόφαση της Συνόδου; Αυτό μετρά και αυτό έχει σημασία! Τα υπόλοιπα καλά είναι αλλά δεν παράγουν αποτέλεσμα.

Δεύτερο ερώτημα.


ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΚΑΘΑΙΡΕΘΗΚΕ Ο ΣΕΒ. κ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ;

______________

Ο Σεβ. Πειραιώς πιστεύει ότι ο Σεβ. κ. Αρτέμιος καθαιρέθηκε, επειδή είναι αντιοικουμενιστής και επειδή υπέγραψε την “Ομολογία”, όπως αποδέχονται οι πρωτοπρεσβύτεροι Θεόδωρος Ζήσης και Γεώργιος Μεταλληνός ή επειδή ήταν εμπόδιο στα σχέδια των επικυρίαρχων του Κοσσόβου, όπως νομίζει ο γράφων;

Αν μεν δέχεται ότι καθαιρέθηκε επειδή ήταν αντιοικουμενιστής, σημαίνει ότι καθαιρέθηκε για λόγους πίστεως. Οπότε σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με ποια λογική και ποιο κανονικό δίκαιο ο Σεβασμιότατος Πειραιώς, ο π. Θεόδωρος Ζήσης και ο π. Γεώργιος Μεταλληνός αποδέχονται τις αποφάσεις της Συνόδου;

Ποιος είπε ποτέ ότι “η των πλειόνων ψήφος κρατεί” σε θέματα πίστεως;

Επομένως αν η υποστήριξη που προσφέρουν στον Σεβ κ. Αρτέμιο είναι απλά και μόνον δηλώσεις συμπαράστασης ότι καθαιρέθηκε αντικανονικά δεν τον βοηθούν ποσώς να άρει την αντικανονικώς επιβληθείσα σε αυτόν καθαίρεση.

Και το κυριώτερο! Μένουν οι ίδιοι εκτεθειμένοι ότι αποδέχονται στην πράξη την καθαίρεση επισκόπων που πολεμούν αίρεση. Στην προκειμένη περίπτωση τον Οικουμενισμό.


ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΚΔΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΘΑΙΡΕΘΗΚΕ

__________

Ας προσεχθεί λοιπόν ΠΟΥ ακριβώς αποδίδουμε την καθαίρεση του Σεβασμιότατου επειδή, αν εμφιλοχωρούν θέματα πίστεως - και όχι απλά παραβάσεις κανόνων -, τότε απορρέουν ορισμένες αδήριτες υποχρεώσεις για όσους υιοθετούν αυτή την εκδοχή.


Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ π. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΤΑΛΛΗΝΟΥ ΚΑΙ π. ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΖΗΣΗ

___________

Μου κάνει πάντως εντύπωση ότι ο Σεβ κ. Αρτέμιος τελευταία επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη. Δεν πληροφορηθήκαμε όμως, αν ο π. Θεόδωρος Ζήσης συλλειτούργησε μαζί του, ούτε ακούσαμε αν ο π. Γεώργιος Μεταλληνός τον προσκάλεσε να λειτουργήσουν στην εκκλησία που διακονεί.

Δεν είχε βεβαίως την άδεια του τοπικού επισκόπου, αλλά η άδεια αυτή γιατί δεν μπορούσε να εξασφαλιστεί; ΜΟΝΟΝ για ένα λόγο! Επειδή οι οικείοι επίσκοποι αναγνωρίζουν την απόφαση της Συνόδου.

Από τη στιγμή που οι π. Θεόδωρος Ζήσης και π. Γεώργιος Μεταλληνός δέχθηκαν την άρνηση του οικείου επισκόπου (ή ίσως να μην τόλμησαν καν να ζητήσουν την άδεια “διά τον φόβον των Ιουδαίων”), και συνεχίζουν το μνημόσυνο των οικείων επισκόπων, βάσει ποιου κανονικού δικαίου και βάσει ποιας λογικής, δεν δέχονται και οι ίδιοι - έστω και αν θεωρούν αντικανονική την καθαίρεση του Σεβ. κ. Αρτέμιου - ως υποστατή;


Ο ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

__________

Οίκοθεν νοείται ότι οι ευθύνες του Σεβ. Πειραιώς κ. Σεραφείμ είναι αυξημένες λόγω του υπεροχικού επισκοπικού αξιώματος που κατέχει.

Αν ο Σεβ. πιστεύει, όπως ο γράφων, ότι ο κ. Αρτέμιος καθαιρέθηκε για το Κόσσοβο ή έστω - κατά άλλους - για οικονομικές ατασθαλίες, αυτός δεν είναι λόγος για να παρακούσει την απόφαση της Συνόδου. Πρέπει να τη δεχτεί διαμαρτυρόμενος και δυσφορών, όπως τη δέχομαι κι εγώ, να καταθέσει τη διαφωνία του και να επιδιώξει να ξανασυζητηθεί το θέμα στη Σύνοδο. Και ουδέν τούτων πλέον.

Αν όμως δεχθεί, όπως εντελώς λανθασμένα νομίζουν οι π. Θεόδωρος Ζήσης και π. Γεώργιος Μεταλληνός, ότι ο κ. Αρτέμιος καθαιρέθηκε, επειδή έδωσε ορθόδοξη ομολογία, καμιά υπακοή στη Σύνοδο δεν οφείλει. Οφείλει ανοιχτή ρήξη με ότι αυτή η ρήξη συνεπάγεται και ότι ο Αγιος Θεός ήθελε επιτρέψει.

Αλλά είναι αναγκαίο να επανέλθω - συν Θεώ - για να εξηγήσω τους λόγους - πέραν των όσων έγραψα σε πρόσφατο άρθρο- για τους οποίους έχω τη βεβαιότητα ότι ο Οικουμενισμός δεν είναι η αιτία της καθαίρεσης του Σεβ. κ. Αρτέμιου.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την επιστολή του Σεβ. Μητροπολίτη Πειραιώς που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.


*****


Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ ΠΕΙΡΙΑΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ:

ΕΜΜΕΝΩ ΕΙΣ ΤΑΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΚΑΘΑΙΡΕΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΡΑΣΚΑΣ


«Ἐλλογιμώτατε κ. Διευθυντά,

Εἰς τήν Ὑμετέραν ἔγκριτον ἔκδοσιν τῆς ΠΟΕ “Ὀρθόδοξος Τύπος” τῆς 22/4/2011 ἀριθμ. Φύλλου 1876 καί εἰς πρωτοσέλιδον δημοσίευμα: “Μεθοδεύουν τόν ἀφορισμόν τοῦ Σεβ. Ἀρτεμίου” περιέχονται σχόλια εἰς Ὑμέτερον ἐνυπόγραφον ἄρθρον, δι’ οὗ ἐκφράζεται ἔκπληξις καί προβληματισμός, διότι εἰς κυκλοφορηθεῖσαν ὑπό τῆς Ἱ. Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος Ἐγκύκλιον πρός τούς Σεβ. Ἱεράρχας Αὐτῆς, δι’ ἧς γνωστοποιεῖται τό περιεχόμενον τοῦ Πατριαρχικοῦ ἐγγράφου τοῦ Μακαριωτάτου Πατριάρχου Σερβίας κ. Εἰρηναίου ἀφορόν εἰς τόν Πανιερώτατον ἐπίσκοπον Ράσκας καί Πριζρένης κ. Ἀρτέμιον ὑφίσταται εἰς τά διαπέμποντα Μέλη τῆς Δ.Ι.Σ. καί τό ἡμέτερον ὄνομα. Ἐπί τῶν τεθέντων προβληματισμῶν ἐπάγομαι τά κάτωθι:

1. Εἶναι παγκοίνως πλέον γνωστόν ὅτι κατεδείχθη οὐσίᾳ δυνάμει τῆς ὑπ΄ ἀριθμ. ἀποφάσεως 1410/2010 τοῦ Στ΄ Ποινικοῦ Τμήματος Αὐτοῦ ὅτι ἡ ὅλη δίωξις, ἔκπτωσις καί καθαίρεσις τοῦ Πανιερωτάτου Ἐπισκόπου Ράσκας καί Πριζρένης κ. Ἀρτεμίου ὑπό τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας τυγχάνει προσχηματική, ἀνεπέρειστος καί εὐθέως ἀντικανονική. Τό σαθρόν οἰκοδόμημα τῶν σκευωρῶν κατέπεσεν μετά πατάγου καί συνετρίβη. Αὐτό τό διεκήρυξα καί τό διακηρύττω μέ ὅλην τήν μικράν δύναμίν μου.

2. Εἰς τήν συνεδρίαν τῆς ΔΙΣ καθ’ ἥν ἐνημερώθημεν ὑπό τοῦ Προέδρου Αὐτῆς Μακ. Ἀρχιεπιεσκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου τοῦ Β΄ περί τοῦ ἐν τοῖς ὕπερθεν ἀναφερομένου γράμματος, διά μακρόν ἀπέδειξα τήν καταστρατήγησιν τῶν Ἱερῶν Κανόνων καί τοῦ θύραθεν δικαίου ὑπό τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας διά τήν βιαίαν ἔξωσιν κατ’ ἐπιταγήν τοῦ Ἀμερικανοσιωνιστικοῦ παράγοντος τοῦ ὁποίου προτεκτορᾶτο τυγχάνει τό Κόσσοβον τοῦ Πανιερωτάτου κ. Ἀρτεμίου ἐξ αὐτοῦ, ἀναπτύσσων ἅμα καί τήν μεθοδείαν κατά τοῦ ὄντος μαρτυρικοῦ Ἐπισκόπου Ράσκας καί Πριζρένης καταγραφέντων τῶν θέσεών μου ἐν τοῖς τηρουμένοις Πρακτικοῖς.

Τά Διοικητικά ὅμως Σώματα τῆς Ἐκκλησίας κατά τήν Κανονικήν τάξιν ἀλλά καί κατά τήν θύραθεν νομοθεσίαν λειτουργοῦν καί ἀποφασίζουν ἐν τῷ ἀποστολικοπαραδότῳ Συνοδικῷ συστήματι κατά πλειοψηφίαν ὑπείκοντα εἰς τήν παγίαν Κανονικήν ἀρχήν “Κρατείτω ἡ τῶν πλειόνων ψῆφος” (Στ΄ Κανών Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου και 19ος τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ Συνόδου). Κατά ταῦτα κατεγράφη ἡ ἡμετέρα μειοψηφία εἰς τά Πρακτικά τῆς συγκεκριμένης συνεδρίας ἀλλά ἡ ἀπόφασις διά τήν γνωστοποίησιν τῶν ἀποφασισθέντων ὑπό τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Σεβίας ἐλήφθη κατά πλειοψηφίαν και ἑπομένως ἡ αὐτονόητος καί πασίδηλος αὕτη διαδικασία θά ἔδει νά ἄρη οἱονδήποτε προβληματισμόν ἐξ Ὑμῶν διά τήν τυχόν ὑποστολήν τῶν θέσεών μου. Ἄλλωστε ὅλαι αἱ Ἀποφάσεις τῶν συλλογικῶν ὀργάνων ἐκδίδονται καί ὑπογράφονται ὑπό τῶν μελῶν αὐτῶν δικαιουμένων μόνον νά καταχωρήσωσιν ἐν τοῖς Πρακτικοῖς τήν τυχόν μειοψηφίαν αὐτῶν.

3. Εἰς ἐπίρρωσιν διακεκηρυγμένων θέσεών μου διά τόν Πανιερ. κ. Ἀρτέμιον καί διά τήν στρεβλήν οἰκουμενιστικήν πορείαν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας ἀναφέρω ὅτι προτίθεμαι νά ἐγείρω μέγα ζήτημα εἰς τήν Δ.Ι.Σ. εἰς την ὁποίαν μετέχω κατά τήν παροῦσαν περίοδον διά τήν ἀπαράδεκτον ὑπό τῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας παραβίασιν τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων καί τῆς τελετουργικῆς Κανονικῆς τάξεως ἰδίᾳ τοῦ Ν´ου τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων καί ΝΘ´ου τῆς ς΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί μίμησιν τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς παρασυναγωγῆς διά τῆς πρότριτα (17/4/2011) ὁμαδικῆς “βαπτίσεως” 550 μαθητῶν τῆς Α΄ βαθμίου καί Β΄ βαθμίου Ἐκπαιδεύσεως ἔξωθεν τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Μάρκου Βελιγραδίου ὑπό τοῦ Βοηθοῦ Ἐπισκόπου τοῦ Μακ. Πατριάρχου Σερβίας Χβόσνου κ. Ἀθανασίου, διοργανωθεῖσα ὑπό τῆς ἐπιτροπῆς Θρησκευτικῶν τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Βελιγραδίου καί Καρλοβικίου, δι΄ ἐπιχύσεως εἰς τήν κεφαλήν ὕδατος κατά τήν ὡς εἴπομεν Ρωμαιοκαθολικήν στρέβλωσιν τοῦ Ἱ. Μυστηρίου. Ἡ τοιαύτη ἀντικανονικότης ὑφίσταται εἰς τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας δυστυχῶς ἀπό τῶν ἐτῶν τῆς κατοχῆς τῆς χώρας ὑπό τῆς δυαδικῆς Αὐστροουγγρικῆς Αὐτοκρατορίας, ἐπί βασιλείας τῆς Μαρίας Θηρεσίας (1717–1780) καί ἐπειδή κατά τόν ὡς εἴρηται Ν΄ Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἔχοντος ἐπικύρωσιν ὑπό Οἰ κουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων συστατικόν στοιχεῖον ἀπαραίτητον τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος τυγχάνει ἡ τρισσή κατάδυσις καί ἀνάδυσις ἐντός ἡγιαμένου ὕδατος, ἐλέγχεται ὡς πάνυ ἀντικανονική ἡ εἰσδοχή τῶν Σέρβων ὁμοπίστων ἀδελφῶν ἡμῶν ἐν τῷ Σώματι τῆς Μιᾶς, Ἁγίας Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας καί ἐγείρει μεῖζον Κανονικόν θέμα δι’ ἡμᾶς, τούς κοινωνοῦντας μετ΄ αὐτῶν.

Εὐελπιστῶν ὅτι διεσκέδασα τούς Ὑμετέρους προβληματισμούς διατελῶ,

Μετά διαπύρων ἑορτίων εὐχῶν

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ».


ΠΗΓΗ:


Ακτίνες,


Ορθόδοξος Τύπος, 6/05/2011


No comments:

Post a Comment