Wednesday, May 25, 2011

ΑΘΕΜΙΤΟΣ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ


ΑΘΕΜΙΤΟΣ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========

Χάρηκα ιδιαίτερα επειδή το καλό και μαχητικό ιστολόγιο “Ορθόδοξο Παρατηρήριο” πήρε με τόση γενναιότητα και ευθύτητα - όπως συνηθίζει άλλωστε πάντοτε για όλα τα θέματα της πίστεως - την ορθή θέση για το θέμα του χωρισμού Πολιτείας και Εκκλησίας.

ΘΙΑΣΩΤΕΣ ΤΟΥ “ΧΩΡΙΣΜΟΥ” ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΤΕΡΥΓΕΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
___________

Ο χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας - προς μεγάλη μου έκπληξη και πλήρη απογοήτευση - έχει πολλούς θιασώτες ανάμεσα σε πολλούς Ιεράρχες, οι οποίοι ανήκουν σε όλες τις πτέρυγες της Ιεραρχίας.

Είναι εντυπωσιακό λ.χ. να βλέπεις ιεράρχες όπως οι Αττικής Νικόδημος, Μεσογαίας Νικόλαος, Ζακύνθου Χρυσόστομος, Φθιώτιδος Νικόλαος, Ναυπάκτου Ιερόθεος κτλ. να συμφωνούν ότι ο χωρισμός Πολιτείας και Εκκλησίας είναι θεμιτός και για ορισμένους μάλιστα από αυτούς επιβεβλημένος.

Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ ΤΟΥ ΑΙΤΗΜΑΤΟΣ
__________

Γιατί είναι θεολογικά ορθό να επιζητούμε τον χωρισμό; Προσπαθώ να καταλάβω ποια επιχειρήματα προσφέρουν οι θιασώτες του χωρισμού χωρίς - ομολογώ - καμιά επιτυχία.

Οι σχέσεις συναλληλίας δεν είναι οι μόνες επιθυμητές από την Εκκλησία; Δεν είναι αυτή η παράδοση που μας έχει κληροδοτηθεί; Δεν είναι ο σκοπός της Εκκλησίας να προσλάβει και να μεταμορφώσει όλες τις πτυχές της ζώης του ανθρώπου; Βάσει ποιας λογικής ή θεολογικής συνέπειας εμείς σπεύδουμε να υιοθετήσουμε το αίτημα των εκκλησιομάχων;

ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΠΑ
_____________

Για ποιο λόγο πρέπει να υπάρξει χωρισμός Εκκλησίας και Πολιτείας; Ποιος τον ζητά και γιατί; Τι εννοούν με τον όρο χωρισμός;

Στην Κύπρο λ.χ. οι επίσκοποι δεν εγκαθίστανται με προεδρικό διάταγμα. Ούτε ο Αρχιεπίσκοπος ορκίζει τους πολιτικούς άρχοντες. Ούτε κάνει αγιασμό στη Βουλή. Αυτό και μόνον εννοούν με τον όρο χωρισμός;

Στις ΗΠΑ, από την άλλη, που έχει αναγάγει σε δόγμα πίστεως την Α΄Τροποποίηση του Συντάγματος (First Amendment), η οποία κατοχυρώνει τον πλήρη χωρισμό Εκκλησίας και Πολιτείας, ο πρόεδρος εξακολουθεί στην ορκωμοσία του να επικαλείται την αρωγή του Θεού στο έργο Του.

ΤΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
________

Αν υπάρξει πραγματικός χωρισμός πρέπει να τροποποιηθεί το Σύνταγμα. Πόσο εύκολο είναι να επιτευχθεί τούτο;

Πότε ρωτήθηκε ο Ελληνικός λαός και απάντησε ότι επιζητεί το χωρισμό; Το αντίθετο γνωρίζουμε και από τις υπογραφές για την απάλειψη του θρησκεύματος στις ταυτότητες και από τις συνεχείς δημοσκοπήσεις που πραγματοποιούνται; Επομένως ποιος είναι αυτός που έχει το δικαίωμα να επιβάλει το χωρισμό αφού το Σύνταγμα λέγει το αντίθετο και η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών δεν επιθυμεί να πραγματοποιηθεί;

Πόσοι ανοίγουν επιχειρήσεις ή καταστήματα χωρίς να κάνουν αγιασμό;

Πόσοι πηγαίνουν στο δημαρχείο να παντρευτούν και στην Ελλάδα και στην Κύπρο;

Επομένως γιατί πρέπει να γίνει ο χωρισμός;

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΞΕΝΟΦΕΡΤΟ
_________

Ποιοι ζητούν βασικά τον χωρισμό; Οι “προοδευτικάριοι”, οι “φωταδιστές” και τα αριστερά κόμματα.

Και γιατί εμείς σπεύδουμε να τους κάνουμε τη χάρη και να προωθήσουμε τα σχέδιά τους, ενώ το ποίμνιο της Εκκλησίας - ακόμα και οι αδιάφοροι άνθρωποι - δεν επιθυμούν να συμβεί;

Για ποιο λόγο προσποιούμαστε ότι δεν κατανοούμε ότι το αίτημα είναι ξενόφερτο; Ολοι γνωρίζουμε ότι είναι καρπός του Διαφωτισμού. Εκφράζει το πνεύμα του “λαικού κράτους”. Οχι το πνεύμα της παράδοσης και της θέλησης του λαού μας.

Το επιχείρημα “μα αφού δεν μας θέλουν γιατί να μείνουμε;” είναι χωρίς αξία. Ποιοι είναι που δεν μας θέλουν; Οι ηγεσίες των αριστερών κομμάτων; Και γιατί πιστεύουμε ότι εκφράζουν τη θέληση ακόμη και των ψηφοφόρων που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν;

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΩΝ ΘΙΑΣΩΤΩΝ ΤΟΥ ΧΩΡΙΣΜΟΥ;
__________

Τι είναι που επιδιώκουν στην πραγματικότητα να επιτύχουν όσοι μιλούν για χωρισμό;

Απλά και μόνον να αρχίζουν οι εργασίες της βουλής χωρίς τον αγιασμό και να μην εγκαθίστανται οι επίσκοποι με προεδρικά διατάγματα;

Θα αστειευόμαστε ασφαλώς αν νομίζουμε ότι οι φιλοδοξίες των θιασωτών του Διαφωτισμού σταματούν μέχρις εδώ.


ΖΗΤΟΥΝ ΑΘΡΗΣΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ
_________

Αλλοι στην πραγματικότητα είναι οι στόχοι τους. Προσπαθούν να απαλλαγούν από τους ιερείς και τους θεολόγους. Δεν θέλουν την παρουσία θεολόγων στα σχολεία. Δεν θέλουν τα παιδιά μας “να μαθαίνουν γράμματα σπουδάγματα του Θεού τα πράγματα”, αλλά τα άθεα γράμματα του κόσμου τούτου. Και δεν θέλουν να επιβαρύνεται ο δημόσιος κορβανάς από τη μισθοδοσία των ιερέων.

Αυτό στην πραγματικότητα εννοούν όταν μιλούν για χωρισμό οι πολιτικοί και η αριστερή ιντελιτζένσια. Εμείς όμως γιατί σπεύδουμε να τους βοηθήσουμε; Αυτοί τη δουλειά τους κάνουν! Γιατί θέλουμε να τους δώσουμε ένα χεράκι για να προωθήσουν τα σχέδιά τους;

2 comments:

  1. Λέτε κ.Τελεβάντο,"Ποιοι ζητούν βασικά τον χωρισμό; Οι “προοδευτικάριοι”, οι “φωταδιστές” και τα αριστερά κόμματα."Kαι ποιό συγκεκριμένα κ.Τελεβάντο μου να προσθέσω οι απανταχού Κοινωνιολόγοι!Δηλαδή;Στα θεολογικά σπουδαστήρια εκτός απο Οικουμενιστικά μαθήματα,διδάσκονται οι καϋμένοι φοιτήτες των ιερών γραμμάτων και την "ανίερη" Κοινωνιολογία!Στο στ'εξαμηνο ιδιαίτερα η πλύση εγκεφάλου στα παιδιά μας είναι ποιό έντονη!Μου λέει ένας φίλος, ότι διδάσκονται στο "περισπούδαστο"μάθημα της Κοινων. Χριστιανισμό και κοινωνία τα εξής, απο τους καθηγητές του Α.Π.Θ. κ. Ιωάννη Πέτρου και κ.Τσιρώνη:"Στη σύγχρονη πραγματικότητα υπάρχουν πολλοί λόγοι που επιβάλλουν το διαχωρισμό του κράτους απο την εκκλησία...1.Βασικός λόγος είναι η ελευθερία του ανθρώπου.Η θρησκεία δεν είναι υπόθεση που μπορεί να επιβάλλεται απο το κράτος,αλλά είναι υπόθεση προσωπικής επιλογής...όσο είναι με οποιοδήποτε τρόπο συνδεδεμένη με το κράτος αδιαφορεί για τους ανθρώπους,δεν διαλέγεται με αυτούς και ζητά να επιβληθεί με κάθε τρόπο αδιαφορώντας για δημοκρατικες ευαισθησίες και περιθώρια επιτρεπτής δράσης...ακολουθούν κύριε Τελεβάντο μου ακόμα 2 λόγοι,όπως 2.Η ρύθμιση των σχέσεων του κράτους με τους θρησκευτικούς θεσμούς γίνεται ή πρέπει να γίνεται με βάση τη θρησκευτική ελευθερία....(και υπάρχει ένα κατεβατό αν το θέλετε σας το παρουσιάζω σε άλλο σχόλιο)και 3.λόγος είναι η σύνδεση της Εκκλησίας με το κράτος εμποδίζει το ίδιο το έργο της Εκλησίας....(Χριστιανισμός και Κοινωνία,Ιωάννη Σ. Πέτρου,σελ.161)Θελετε κιάλλους λόγους κ.Τελεβάντε;Αυτά φυτεύουν στα παιδάκια και μετά γίνονται κληρικοί και Επίσκοποι και αυτά μας αραδιάζουν!!!Όποιος θέλει να κάνει κάθαρση εντέρων, με εμετό, συνιστώ ανεπιφύλακτα το βιβλίο αυτό...

    ReplyDelete
  2. Ευχαριστώ για το σχόλιο Παναή.

    περιέχει πολλλές απόψεις οι οποίες θα με βοηθήσουν σε κάποια στιγμή να γράψω κάτι.

    ReplyDelete