Tuesday, May 24, 2011

ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝ ΔΙΚΑΙΩ


ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΕΝ ΔΙΚΑΙΩ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Οι εξηγήσεις του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων είναι σαφέστατες.

Κάτω από διάφορα προσχήματα οι Ρουμάνοι εθνοφυλετιστές - ακολουθώντας κατά πόδας τους Ρώσους εθνοφυλετιστές - προσπαθούν να καταφέρουν ακόμη μια βαθειά πληγή στο χιλιοτραυματισμένο Σώμα της “Μητέρας πασών του Θεού Εκκλησιών”.

Αν ήθελε το Πατριαρχείο να χτίσει ξενώνα για άνετη διαμονή των Ρουμάνων προσκυνητών στους Αγίους Τόπους δεν υπήρχε ασφαλώς πρόβλημα αλλά να χτίζουν ένα τεράστιο ναό σε μια Γη γεμάτη από ναούς που λειτουργούν - όσοι από αυτούς ακόμη λειτουργούν - με την παρουσία ελάχιστων πιστών είναι προκλητικό.

Παραβιάζει κατάφωρα τους Ιερούς Κανόνες και την ορθόδοξη Εκκλησιολογία, δυναμιτίζει την ενότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας, υποδαυλίζει τα πάθη του εθνοφυλετισμού, είναι φυτίλι στο βαρέλι με το μπαρούτι που είναι έτοιμο να εκραγεί στην Αγία Γη μεταξύ διάφορων εθνικών ομάδων.

Το Πατριαρχείο Ρουμανίας πρέπει να υποχωρήσει κατά κράτος, επειδή “ήρξατο χειρών αδίκων” και επειδή η πολιτική του βρίσκεται στα πλαίσια της αίρεσης του εθνοφυλετισμού και συνιστά έσχατον κίνδυνο για την ενότητα της Εκκλησίας.

Είχαμε αρκετά σοβαρά προβλήματα να αντιμετωπίσουμε. Το τελευταίο πράγμα στον κόσμο που χρειαζόταν ήταν έξαρση της αίρεσης του εθνοφυλετισμού.

Το Πατριαρχείο Ρουμανίας, αντί να υιοθετεί την αίρεση του εθνοφυλετισμού, θα έπρεπε να έχει κόψει τις απανωτές συμπροσευχές με αιρετικούς και αλλόθρησκους που έχουν καταντήσει ρουτίνα στη ζωή του.

Παραθέτουμε στη συνέχεια την είδηση που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
Ανακοίνωση Αρχιγραμματείας του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων
===========

Ὅσον ἀφορᾷ τόν ἰσχυρισμόν ὅτι ἡ διακοπή τοῦ μνημοσύνου καί ἡ καθαίρεσις τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἱερωνύμου εἶναι ἀντικανονικαί πράξεις, διότι εἶχεν ἀρχίσει ὁ ἐπί τοῦ θέματος διάλογος, ἀπεφασίσθη οὕτως ὑπό τῆς Ἁγίας καί Ἱερᾶς Συνόδου, διότι τόσον ἐκ τῆς ἐπιστολῆς τοῦ Πατριάρχου Ρουμανίας, ὅσον καί ἐκ τῆς ἐπισκέψεως τοῦ θεοφιλεστάτου βοηθοῦ Ἐπισκόπου κ. Κυπριανοῦ, ἦτο προφανές ὅτι ὁ διάλογος οὗτος ἐννοεῖτο ὑπό τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας ὡς ὁδηγῶν μόνον εἰς τήν νομιμοποίησιν τῆς δημιουργηθείσης ἀντικανονικῆς καταστάσεως.

Ὅσον ἀφορᾷ τόν ἰσχυρισμόν τοῦ θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Κυπριανοῦ περί τῆς καθαιρέσεως τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Ἱερωνύμου, ὡς κληρικοῦ ἄλλης δικαιοδοσίας, χωρίς οὗτος νά κληθῇ προηγουμένως, τοῦτο δέν εὐσταθεῖ, διότι ἡ καθαίρεσις αὐτοῦ ἀπεφασίσθη, καθ’ ὅτι τό ἐκκλησιαστικόν παράπτωμα αὐτοῦ ἔλαβε χώραν εἰς τήν κανονικήν δικαιοδοσίαν τοῦ Πατριαρχείου Ἱεροσολύμων καί καθ’ ὅτι οὗτος ἐπανειλημμένως προσεκλήθη καί προειδοποιήθη.

Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων δέν δύναται νά συμμερισθῇ τήν θέσιν τοῦ θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου κ. Κυπριανοῦ εἰς τήν συνέντευξιν αὐτοῦ τῆς 12ης Μαΐου 2011 περί ὀνομασίας νῦν τοῦ ἀντικανονικῶς πηχθέντος θυσιαστηρίου ὡς “settlement” / «συνοικισμοῦ» ἤ «ἐγκαταστάσεως», ποίας κατηγορίας; οὔτε καί περί διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου διά δογματικάς παρεκκλίσεις μόνον. Οἱ κανόνες τῆς Ἐκκλησίας διά πῆξιν θυσιαστηρίου εἰς μή οἰκείαν δικαιοδοσίαν εἶναι σαφεῖς καί ἀπερίφραστοι.

Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων διευκρινίζει πρός πάσας τάς ἀδελφάς Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, πρός τάς ὁποίας καί θα ἀποστείλῃ προσεχῶς τήν σχετικήν Συνοδικήν ἀπόφασιν τῆς 26ης Ἀπριλίου/9ης Μαΐου 2011 περί διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου, ὅτι ἡ ἀπό τό πρόσχημα τῶν προσκυνητῶν ἐπιχειρουμένη δικαίωσις καί παγίωσις τῆς ἀντικανονικῶς δημιουργηθείσης καταστάσεως ὑπό τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας ἀποτελεῖ τήν ἀπαρχήν τῆς σταδιακῆς ἀποδομήσεως τοῦ δικαιοδοσιακοῦ πλαισίου αὐτοῦ καί μετατροπῆς αὐτοῦ εἰς ἐλεύθερον πεδίον δράσεως, μή ὁριζομένου ποιμαντικῶς ὑπ’ αὐτοῦ, ὡς συνέβαινε διά μέσου τῶν αἰώνων.

Τό Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων παραμένει σταθερόν εἰς τόν προσανατολισμόν τῆς ἐν Χριστῷ πλήρους κοινωνίας μετά τοῦ Πατριαρχείου Ρουμανίας, ἐφ’ ὅσον αὕτη θα ἑδρασθῇ ἐπί τήν πέτραν τῆς ἀπολύτου ὁμοφωνίας τοῦ ἀπαραβάτου σεβασμοῦ τῶν ἀπ’αἰῶνος δικαίων αὐτοῦ ἐν τῇ Ἁγίᾳ Γῇ.


ΠΗΓΗ:

Πυλώνας εκκλησιαστικών ειδήσεων ΑΜΗΝ

No comments:

Post a Comment