Wednesday, May 11, 2011

ΝΕΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ












ΝΕΑ ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=========


Παραθέτουμε αποσπάσματα θαρραλέας επιστολής του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος με την οποία ζητεί την αποστολή επιστολής στην Εκκλησία της Σερβίας με την οποία να καταγγέλλει και να προειδοποεί για τα περαιτέρω εξαιτίας του αντικανονικού τρόπου τελέσεως του μυστηρίου του Αγίου βαπτίσματος από Σέρβους ιεράρχες και άλλους κληρικούς με τη έκχυση νερού αντί με την τριπλή βάφτιση στο νερό.


Για μια ακόμη φορά συγχαίρουμε τον Ομολογητή ιεράρχη επειδή στέκει άργρυπνος φρουρός στις επάλξεις της Ορθοδοξίας και προειδοποιεί για όσα ο αντικείμενος ημών διάβολος πράττει κατά της σωτηρίας μας με τις αιρέσεις.


Μεγάλες είναι πάντως και οι ευθύνες της Σερβικής Ιεραρχίας για το θεμα αυτό αλλά και του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη κ. Αρτεμίου ο οποίος εξ όσων τουλάχιστον έχει γνωσθεί δεν ήγειρε μείζων θέμα για την εξώφθαλμα αντικανονική αυτή ενέργεια και τη μεγάλη παράβαση γεγονός που μιλά εκκωφαντικά για το γεγονός ότι το δράμα της Εκκλησίας της Σερβίας σχετίζεται με την αγωνία των Σέρβων να σώσουν την κοιτίδα του πολιτιμσού τους το Κόσσοβο παρά για λόγους Οικουμενισμού. Είναι αλήθεια ότι ο Σεβασμιότατος κ. Αρτέμιος τηρούσε στα πλείστα θέματα την πιο ορθοδοξη γραμμή στη Σερβική Ιεραρχία όχι μόνον για οτ Οικουμενισμό αλλά και για τον Νεονικολαιτισμό αλλά ορίστε ότι σε ένα τόσο σημαντικό θέμα δεν είπε το παράπαν που να δημιουργήσει θέμα στην Εκκλησία της Σερβίας.


Προσοχή λοιπον να μην προσδίνουμε στις εθνικές διαφορές εκκλησιαστικό χρώμα επειδή ούτε θεάρεστη είναι μια τέτοια προσπάθεια, ούτε την κατά Θεόν ευόδωση των εθνικών αγώνων προωθεί.


Παραθέτουμε τστη συνέχεια αποσπάσματα της επιστολής του ομολογητή Μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****




Μακαριώτατε Δέσποτα,

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!


Υποβάλλω διά τῆς παρούσης κανονικήν διαμαρτυρίαν διά τήν ὑπό τῆς Ἀδελφῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας ἀπαράδεκτον, ἀντικανονικήν καί ἄθεσμον στέβλωσιν τοῦ ἱεροῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος καί ἰδίᾳ τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων Ν΄ τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων καί ΝΘ΄ τῆς ΣΤ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί τῆς τελετουργικῆς Κανονικῆς τάξεως καί μίμησιν τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς παρασυναγωγῆς διά τῆς πρότριτα (17/4/2011) ὁμαδικῆς «βαπτίσεως» 550 μαθητῶν τῆς Α΄βαθμίου καί Β΄βαθμίου Ἐκπαιδεύσεως εἰς τόν αὔλειον χῶρον τοῦ Ἱ. Ναοῦ Ἁγίου Μάρκου Βελιγραδίου ὑπό τοῦ Βοηθοῦ Ἐπισκόπου τοῦ Μακ. Πατριάρχου Σερβίας, Χβόσνου κ. Ἀθανασίου, διοργανωθεῖσαν ὑπό τῆς ἐπιτροπῆς Θρησκευτικῶν τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Βελιγραδίου καί Καρλοβικίου, δι’ ἐκχύσεως εἰς τήν κεφαλήν ὕδατος ἤ ῥαντισμοῦ κατά τήν ὡς εἴπομεν Ρωμαιοκαθολικήν στρέβλωσιν τοῦ Ἱ. Μυστηρίου. Ἡ τοιαύτη ἀντικανονικότης ὑφίσταται εἰς τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας δυστυχῶς ἀπό τῶν ἐτῶν τῆς κατοχῆς τῆς χώρας ὑπό τῆς δυαδικῆς Αὐστροουγγρικῆς Αὐτοκρατορίας, ἐπί βασιλείας τῆς Μαρίας Θηρεσίας (1717-1780).

Ἡ τριττή κατάδυσις καί ἀνάδυσις ἐπιβάλλεται:


Α) Ἐκ τοῦ γεγονότος ὅτι τό χριστιανικόν βάπτισμα γίνεται εἰς τό ὄνομα τῆς ἁγίας Τριάδος (Ματθ. κη΄ 19).


Β) Ἐκ τῆς συσχετίσεως τῆς χριστιανικῆς ἐννοίας τοῦ βαπτίσματος πρός τήν τριήμερον ταφήν τοῦ Κυρίου καί τήν μετά τρεῖς ἡμέρας Ἀνάστασιν αὐτοῦ καί


Γ) Ἐκ τῆς ἀρχαιοτάτης καί ἰσοκύρου τῶν Ἱερῶν Εὐαγγελίων Ἱερᾶς Παραδόσεως.


Ὁ Μ. Βασίλειος ῥητῶς ἀποφαίνεται «ἐν τρισίν καταδύσεσι καί ἰσαρίθμοις ἐπικλήσεσι τό μέγα μυστήριον τοῦ Βαπτίσματος τελειοῦται (Περί Ἁγ. Πνεύματος, 15).


Ὁ πρό τοῦ βαπτίσματος καθαγιασμός τοῦ ὕδατος εἶναι παλαιοτάτη ἱεροτελεστική πράξις ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ. Ἤδη ὁ Τερτυλλιανός, ὡς προαναφέρομεν, μαρτυρεῖ σαφῶς περί αὐτῆς (De vaptismo 5,9) ὁ δέ ἅγιος Κυπριανός ὑπολαμβάνει τήν τελετήν ταύτην τοσοῦτον ἀναγκαίαν ὥστε νά θεωρηθῇ τό ἄνευ αὐτῆς βάπτισμα τῶν ἐθνικῶν ὡς μή ἔγκυρον (ΕΠ 70,1). Διά τῆς ἱεροτελεστίας ταύτης ἐπιδιώκεται πρῶτον μέν ὁ διά τῆς θείας χάριτος ἁγιασμός τοῦ ὕδατος, εἶτα δέ ἡ καταστροφή καί ἐκμηδένισις τῶν ὑποκρυπτομένων εἰς τό ὕδωρ δαιμονικῶν δυνάμεων. Ὁ Μ. Βασίλειος λέγει: «εὐλογοῦμεν δέ τό τε ὕδωρ τοῦ βαπτίσματος καί τό ἔλαιον τῆς χρίσεως καί προσέτι αὐτόν τόν βαπτιζόμενον».


Ὁ Ἅγιος καί Θεοφόρος Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης εἰς τήν ἑρμηνείαν αὐτοῦ εἰς τόν Ν΄ Κανόνα τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων ἀναφέρει ὅτι τρία εἶναι τά «ἀναγκαιότατα καί πάντῃ πάντως ἀπαραίτητα ἐν τῷ μυστηρίῳ τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος. Νερόν ἡγιασμένον, κατάδυσις τριττή καί ἀνάδυσις ἐν τῷ ὕδατι καί ἐπίκλησις τῶν τριῶν ὑπερθέων ὑποστάσεων.


Εἶναι πλῆθος οἱ ἀναφορές τῶν ἁγίων Πατέρων Μ. Ἀθανασίου, Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, Γρηγορίου Νύσσης, Ἱ. Χρυσοστόμου, Ἱ. Δαμασκηνοῦ, Μ. Βασιλείου ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ καί πολλῶν ἑτέρων ἀναφερομένων εἰς τήν τριττήν κατάδυσιν καί ἀνάδυσιν ἐντός τοῦ ὕδατος διά τήν πλήρωσιν τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος.


Ἐπειδή κατά τόν ὡς εἴρηται Ν΄ Κανόνα τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων ἔχοντος ἐπικύρωσιν ὑπό Οἰκουμενικῶν καί Τοπικῶν Συνόδων συστατικόν στοιχεῖον ἀπαραίτητον τοῦ Μυστηρίου τοῦ Βαπτίσματος τυγχάνει ἡ τριττή κατάδυσις καί ἀνάδυσις ἐντός ἡγιαμένου ὕδατος, καί ἡ τέλεσις τοῦ Μυστηρίου κατά τάς διατάξεις τοῦ ΝΘ΄ ἱεροῦ Κανόνος τῆς ς΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐν ταῖς Καθολικαῖς Ἐκκλησίαις καί οὐχί εἰς εὐκτηρίους οἴκους εἰς οἰκίας ἤ εἰς ὑπαιθρίους χώρους ἐλέγχεται ὡς ἀντικανονική ἡ ἐν λόγῳ εἰσδοχή τῶν Σέρβων ὁμοπίστων ἀδελφῶν ἡμῶν ἐν τῷ Σώματι τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας καί ἀσφαλῶς καί ἡ κατά τό παρελθόν καί τό παρόν κατά παραποίησιν τοῦ εἰρημένου Ἱ. Μυστηρίου παρομοία εἰσδοχή ὑπό τῆς Σερβικῆς Ἐκκλησίας τῶν μελῶν Της καί ἐγείρεται μεῖζον Κανονικόν θέμα δι’ ἡμᾶς, τούς κοινωνούντας μετ’ Αὐτῆς.


Ὅθεν πάνυ εὐσεβάστως καί εὐλαβῶς παρακαλῶ ὅπως ἀποφασισθῇ ἡ ἀποστολή ἐγγράφου πρός τόν Μακαριώτατον Πατριάρχην καί τήν Ἱ. Σύνοδον τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Σερβίας εἰς ὅ θά ἀναφέρωνται πάντα τά ἀνωτέρω καί ἀδελφικῶς θά παρακαλεῖται ἡ ἀδελφή ὁμόδοξος Ἐκκλησία τῆς Σερβίας διά τήν τήρησιν τῆς Ἀποστολικοπαραδότου Κανονικῆς τάξεως ἐν τῷ μυστηρίῳ τοῦ Βαπτίσματος διότι ἐν ἐναντίᾳ περιπτώσει ἐνσυνειδήτου ἐμμονῆς εἰς τήν κακόδοξον μίμησιν τῆς Ρ/Καθολικῆς στρεβλώσεως τοῦ Βαπτίσματος νά διευκρινισθῇ αὐτοῖς ὅτι ὑφίσταται διά τήν Ἁγιωτάτην Ἐκκλησίαν ἡμῶν μεῖζον κανονικόν θέμα.


Ἐπί δέ τούτοις διατελῶ μετά πολλῆς ἀφοσιώσεως,



Ἐλάχιστος ἐν Χριστῷ Ἀδελφός





+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

2 comments:

  1. Σωστά τα γράφει ο Μητροπολίτης
    Πειραιώς. Ας ρίξει όμως μια ματιά στους κληρικούς του διότι και αυτοί δια ραντισμού εντός της κολυμβήθρας βαπτίζουν τα παιδιά. Όταν προ ετών επί Καλλινίκου ζήτησα σε κεντρικό ναό -ως ανάδοχος- από κληρικό να γίνουν τρεις καταδύσεις αρνήθηκε. Έκανε τρεις έως τον ώμο και μετά ράντισε με την χούφτα του την βαπτιζομένη.
    Αυτή την βάπτιση κάνουν εκατοντάδες ιερέων και δεκάδες επισκόπων.

    ReplyDelete
  2. Αναστάσιε, πολύ σωστή η παρατήρησή σου.
    Να κοιτάνε πρώτα τα του οίκου τους.
    Ακολουθώ το πάτριο ημερολόγιο και γνωρίζω και τον ορθό τρόπο αλλά και την διάρκεια μιας βάφτισης.
    Σε πρόσφατη βάφτιση, πέρα του ότι ο ιερέας ζήτησε μπροστά απ' τον ανάδοχο 150€ τα οποία τα πήρε ανερυθρίαστα σε κοινή θέα, δεν διάβασε ούτε το ευχολόγιο, ούτε τριπλή βύθιση έκανε και ο ανάδοχος πάλευε να λαδώσει το βρέφος με τις σταγόνες που του έδωσε ο "ιερέας".

    ReplyDelete