ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΑΣΥΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=========
Εμεινα εμβρόντητος από την ασυνέπεια, την υποκρισία, τη θρασύτητα και την έλλειψη εκκλησιαστικού φρονήματος που χαρακτηρίζουν τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο.
Θυμάστε πριν λίγες μέρες ότι επέστρεψε ως απαράδεκτη - με ιδιόχειρο σημείωμα - επιστολή του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Γλυφάδος κ. Παύλου, ο οποίος ζήτησε - διά της αρμοδίας οδού - ενημέρωση για την πορεία των διαλόγων.
Και η απάντηση του προπετούς ιεράρχη; “Καράβια χάνονται και συ βαρκούλες αρμενίζουν. Είναι έλλειψη σοβαρότητας να ασχοληθούμε με το θέμα”.
ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ
______________
Το πρώτο ερώτημα που αναφύεται φυσικά είναι το πώς και γιατί βρέθηκε η επιστολή, που έστειλε ο Αγιος Γλυφάδος, στα χέρια του Μεσσηνίας. Και η απάντηση είναι ότι ο άνθρωπος των σκοτεινών παρασκηνίων - που ακούγεται στο όνομα Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος - την ενεχείρισε παράνομα και αντιδεοντολογικά στον Σεβασμιότατο Μεσσηνίας για να αναλάβει με την λεπτότητα και την ιεροπρέπεια που τον διακρίνουν να “καθαρίσει”, κατά τη λαική έκφραση.
Δεν πρόκειται να σχολιάσω τη στάση του Μακαριότατου. Μόνον αμβλύνοες ή άνθρωποι με ταπεινά ελατήρια δεν κατανοούν ότι - ο διά τας αμαρτίας ημών - Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είναι κάτι λιγότερο από τον Γκορμπατσώφ της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
_________
Αλλά δεν μπορεί να μην επισημανθεί η ασυνέπεια και η θρασύτητα του Μητροπολίτη Μεσσηνίας. Ο Σεβασμιότατος επέστρεψε ως απαράδεκτη την επιστολή του συνεπισκόπου του Αγίου Γλυφάδος, που ζήτησε ενημέρωση από τον Αρχιεπίσκοπο για την πορεία των διαλόγων.
Λίγες μέρες αργότερα όμως ο ίδιος ο Σεβασμιότατος Μεσσηνίας - σε Ημερίδα της Θεολογικής Σχολής Αθηνών - “αρμένισε τις βαρκούλες” του Οικουμενισμού, ενώ “καράβια χάνονται”, χωρίς να προβληματίζεται ποσώς για την ασυνέπεια και την υποκρισία που τον χαρακτηρίζουν. Οι Καθηγητές και οι φοιτητές της Θεολογικής Σχολής είναι άξιοι ενημέρωσης για την πορεία των διαλόγων αλλά όχι οι Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος!!!
ΤΟ ΘΕΜΑ ΝΑ ΤΕΘΕΙ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ
__________
Ελπίζω ότι, όταν με το καλό ο Μακαριότατος αναρρώσει από την πρόσφατη περιπέτεια της υγείας του, και δεήσει να συνέλθει η Σύνοδος της Ιεραρχίας για να ασχοληθεί - επιτέλους - με τα τεράστια προβλήματα που απασχολούν την Εκκλησία, να τεθεί από τον Αγιο Γλυφάδος και άλλους ιεράρχες το θέμα προς συζήτηση και λήψη απόφασης.
Είναι αναγκαίο να στιγματιστούν οι συνωμοτικές μεθοδεύσεις του σκοτεινού ανθρώπου που κυβερνά την Εκκλησία αλλά και η προπέτεια και ο ετσιθελισμός του Μητροπολίτη Μεσσηνίας.
Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
__________
Οσο για την ορθόδοξη μαρτυρία, που κατέθεσε, στην Ημερίδα, ο Σεβασμιότατος Μεσσηνίας, ας μας επιτραπεί να έχουμε κρατούμενα, επειδή υπερασπίστηκε την ορθοδοξία του κειμένου της Ραβέννας.
Το εκκλησιολογικό κείμενο της Ραβέννας δεν είναι περισσότερο ορθόδοξο από ότι είναι η “Θάλεια” του Αρειου.
ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
______________
Ας αναλογιστούν την ευθύνη τους οι Καθηγητές της Θεολογικής Σχολής που ψήφισαν τον Σεβασμιότατο Καθηγητή του συστηματικού κλάδου και ας συνειδητοποιήσουν ότι, αν είναι να δίνεται αυτού του είδους η ορθόδοξη ομολογία για τους διαλόγους, είναι καλύτερα να μη διαργανώνονται Ημερίδες από τη Θεολογική Σχολή, για να μη διασύρεται περαιτέρω το ήδη καταρρακωθέν κύρος της, που έδωσε το δικαίωμα στους άθεους κυβερνώντες να προσπαθούν μέχρι και το Τμήμα της Κοινωνικής Θεολογίας να θέλουν παράνομα και αυθαίρετα να καταργήσουν.
Παραθέτουμε στη συνέχεια τα κείμενα που μας έδωσαν την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.
*****
“ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ”
Εκ της Θεολογικής Σχολής Αθηνών
===========
Διατομεακή επιστημονική ημερίδα με θέμα “Διάλογοι της Ορθοδοξίας – Ορθόδοξη Μαρτυρία” πραγματοποιήθηκε στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών τη Δευτέρα 9 Μαΐου 2011. Σην ημερίδα οργάνωσαν από κοινού οι Τομείς “Πατερικών Σπουδών, Ιστορίας Δογμάτων και Συμβολικής” και “Συστηματικής Θεολογίας” και την Επιστημονική Επιτροπή συγκροτούσαν οι καθηγητές του Σμήματος Θεολογίας Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος Σαββάτος, Αρχιμανδρίτης Νικόλαος Ιωαννίδης και Μάριος Μπέγζος.
Κατά την α΄ συνεδρίαση εισήγηση παρουσίασε ο καθηγητής και διευθυντής του Διορθοδόξου Κέντρου της Εκκλησίας της Ελλάδος κ. Μ. Μπέγζος. Μίλησε για την Ορθόδοξη Θεολογική Εκπαίδευση σε μια οικουμενική προοπτική, τονίζοντας τη σπουδαιότητα αυτής της προοπτικής ιδιαίτερα στη σημερινή πραγματικότητα.
Στην ίδια συνεδρίαση, ο Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος Σαββάτος, ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στον θεολογικό διάλογο με τους Ρωμαιοκαθολικούς, μίλησε για τον χαρακτήρα και την πορεία του διαλόγου αυτού. Ο ομιλητής αναφέρθηκε και στο πολυσυζητημένο κείμενο της Ραβέννας, αποσαφηνίζοντας και αναλύοντας κρίσιμα σημεία του.
Κατά τη β΄ συνεδρίαση της επιστημονικής ημερίδας την πρώτη εισήγηση παρουσίασε ο καθηγητής κ. Κ. Δεληκωσταντής ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στον διμερή θεολογικό διάλογο με τους Παλαιοκαθολικούς. Ο κ. Δεληκωσταντής μίλησε για το μέλλον των θεολογικών διαλόγων με ιδιαίτερη έμφαση στο παράδειγμα του διαλόγου με τους Παλαιοκαθολικούς και τόνισε τη θετική έκβασή του και την ανάγκη να συνεχιστεί.
Δεύτερος ομιλητής ήταν ο καθηγητής κ. Μ. Κωνσταντίνου ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας της Ελλάδος στον διμερή θεολογικό διάλογο με τους Αγγλικανούς. Ο κ. Μ. Κωνσταντίνου μίλησε για τα χαρακτηριστικά του διαλόγου αυτού κατά τον 21ο αιώνα και εξέφρασε κρίσεις, εκτιμήσεις και προτάσεις για την εξέλιξη του διαλόγου.
Σην τρίτη εισήγηση της συνεδρίασης παρουσίασε η κ. Β. Σταθοκώστα, λέκτωρ της Ορθοδόξου Θεολογίας και Οικουμενικής Κινήσεως του Σμ. Θεολογίας Αθηνών. Αναφέρθηκε στον θεολογικό διάλογο Ορθοδόξων και Αγγλικανών μέσα από τις θέσεις ελλήνων θεολόγων του 20ου αιώνα: αφορμή για προβληματισμό για το παρόν και το μέλλον των διμερών θεολογικών διαλόγων.
Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση κατά την οποία υποβλήθηκε πλήθος ερωτημάτων και πραγματοποιήθηκε γόνιμος διάλογος, που έδωσε την ευκαιρία στο πολυπληθές ακροατήριο (καθηγητές, μεταπτυχιακοί και προπτυχιακοί φοιτητές και εκπρόσωποι ετεροδόξων Εκκλησιών) να έχει μια υπεύθυνη και σφαιρική, όσο και αντικειμενική πληροφόρηση για την πορεία και το μέλλον των διμερών θεολογικών διαλόγων και τη μαρτυρία της Ορθοδοξίας σ’ αυτούς.
ΠΗΓΗ:
Πύλη Εκκλησιαστικών Ειδήσεων ΑΜΗΝ
*****
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
_________
To Tµήµα Κοινωνικής Θεολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστηµίου Αθηνών ενηµερώνει Πρόεδρο της Δηµοκρατίας, τον Πρωθυπουργό, τον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, τον Επιθεωρητή Δηµόσιας Διοίκησης, τους έλληνες Βουλευτές, τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και Πάσης Ελλάδος, τους Σεβασµιωτάτους Μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος και τον Ελληνικό Λαό, ότι για πρώτη φορά από τη σύσταση του Ελληνικού Κράτους το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων επιχειρεί την κατάργηση Πανεπιστηµιακού Τµήµατος µε τρόπους και µεθοδεύσεις που παραβιάζουν την αρχή της νοµιµότητας και πλήττουν τους δηµοκρατικούς θεσµούς.
Το Τµήµα υφίσταται µια πρωτοφανή στα χρονικά δίωξη από την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Με το πρόσχηµα της καταπολέµησης του φαινοµένου της οικογενειοκρατίας (σήµερα δεν υπάρχει κανείς συγγενής) το Τµήµα έχει τεθεί από το Νοέµβριο του 2010 σε απαγόρευση κάθε πράξης διοικητικής µεταβολής. Τούτο προβλέπεται ως προσωρινό µέτρο της Διοίκησης που µε βάση τον νόµο και τις αρχές της χρηστής διοίκησης δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει το δίµηνο. Παρά την οµόφωνη απόφαση της Συγκλήτου, ότι δεν συντρέχει κάποιος λόγος κατάργησης του Τµήµατος, το Υπουργείο, ευρισκόµενο σε νοµοθετικό αδιέξοδο και αντιλαµβανόµενο ότι δεν είναι δυνατή η κατάργηση του Τµήµατος δια της νοµίµου οδού, διατήρησε και διατηρεί επί σειρά µηνών το Τµήµα σε διοικητική αδρανοποίηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσµα, να µην είναι δυνατή η ανανέωση του προσωπικού του µε τις εν εξελίξει ευρισκόµενες διαδικασίες εκλογών µελών ΔΕΠ, ενώ ακύρωσε µε διάφορες αιτιολογίες εκλογές και εξελίξεις οκτώ µελών ΔΕΠ, εξαντλώντας σηµαντικό µέρος της ακυρωτικής του δραστηριότητας στο δικό µας Τµήµα.
Ως επιστέγασµα των συγκεκριµένων ενεργειών του Υπουργείου ήλθε να προστεθεί η εξαίρεση µόνο του Τµήµατος Κοινωνικής Θεολογίας από το µηχανογραφικό, µόλις δύο ηµέρες πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις, µε το επιχείρηµα ότι εξετάζεται ακόµη αν θα συνεχιστεί ή όχι η λειτουργία του. Σηµειωτέον ότι τα τελευταία δέκα έτη προτιµούν το Τµήµα µας άνω των 300 υποψήφιοι φοιτητές ετησίως, ότι το Τµήµα περάτωσε την εσωτερική αξιολόγηση και ότι βρίσκεται σε διαδικασία εξωτερικής αξιολόγησης και ότι έχει οργανωµένα µεταπτυχιακά που έλκουν φοιτητές όχι µόνο από το εσωτερικό, αλλά και από το εξωτερικό
Τέτοιες πρακτικές, όπως η εξαίρεση του Τµήµατος από το µηχανογραφικό, που ακυρώνουν τον προγραµµατισµό ζωής των υποψηφίων φοιτητών µας, οι οποίοι προετοιµάστηκαν επί µακρό χρόνο για την εισαγωγή τους στο Τµήµα µας, είναι πρωτοφανείς και δεν απαντώνται σε καµία άλλη ευνοµούµενη χώρα. Είναι προφανές ότι το Υπουργείο επιδιώκει την de facto σταδιακή κατάργηση του Τµήµατος, παρακάµπτοντας τη νόµιµη διαδικασία που απαιτεί α) επιστηµονικό λόγο κατάργησης, ο οποίος διαπιστώνεται και διατυπώνεται αποκλειστικά από τη Σύγκλητο του Πανεπιστηµίου, β) υπογραφή από δύο Υπουργεία µετά από γνώµη του Συµβουλίου της Επικρατείας και του ΕΣΥΠ, και γ) έκδοση Προεδρικού Διατάγµατος.
Καλούµε όλους τους Παραλήπτες αυτού του Κειµένου να προστατεύσουν το Τµήµα από τις αυθαιρεσίες του Υπουργείου, λαµβάνοντας σοβαρά υπόψη ότι όλοι όσοι υπηρετούν στο Τµήµα Κοινωνικής Θεολογίας υπηρετούν µε αυταπάρνηση τόσο το Πανεπιστήµιο όσο και την ελληνική κοινωνία.
ΠΗΓΗ:
Θρησκευτικά
"Το εκκλησιολογικό κείμενο της Ραβέννας δεν είναι περισσότερο ορθόδοξο από ότι είναι η “Θάλεια” του Αρειου."Τουλάχιστον ο Άρειος είχε το θράσος και το θάρος να υποστηρίξει τις επιλογές του και τις αιρέσεις του...ενώ μερικοί αλλοτρειοεπίσκοποι "τζάμπα μάγκες"...Ακόμα δημόσια συγνώμη για το θέμα αγίου Κυθήρων με κ.Τσελεγγίδη,δεν τόλμησε να πεί ο άγιος Μεσσηνίας...όταν έλεγα να πάνε οι πιστοί της Καλαμάτας και να τον βγάλουν έξω απο την Μητρόπολη είμουν γραφικός...!!!
ReplyDelete