Tuesday, May 17, 2011

Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ ΑΛΛΑ Ο "ΛΑΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ" ΔΡΕΠΕΙ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΑΙΣΧΥΝΗΣ


Η ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ ΑΛΛΑ Ο “ΛΑΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ” ΔΡΕΠΕΙ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΑΙΣΧΥΝΗΣ

Του Παναγώτη Τελεβάντου
===========

Παραπομπή στις “Ελληνικές καλένδες” της μέλλουσας να συνέλθει Αγίας και Μεγάλης Συνόδου προβλέπουν όλοι οι αναλυτές. Το πιο σημαντικό όμως διαφεύγει από την προσοχή ορισμένων.

Η παραπομπή της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου στις “Ελληνικές καλένδες” σημαίνει στην πράξη ακύρωση των οικουμενιστικών σχεδιασμών του Φαναρίου.

ΟΙ ΠΑΠΙΚΟΙ ΔΕΝ ΠΑΖΑΡΕΥΟΥΝ ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ
____________

Μας προξενεί επομένως εντύπωση επειδή άνθρωποι της παιδείας και της πείρας του κ. Αριστείδη Πανώτη διερωτούνται τι θα συμβεί όταν η “πρεσβυτέρα Ρώμη” - όπως ο ίδιος ατυχέστατα αποκαλεί την Παπική αίρεση - και η Νέα Ρώμη τα βρουν μεταξύ τους.

Καταρχήν δεν βλέπουμε πώς μπορούν να τα βρουν αφού οι Παπικοί δεν αφίστανται κεραίας μίας ή ιώτα ενός από τις αποφάσεις της Β΄Βατικάνειας Συνόδου τους, η οποία όλα τα παζαρεύει εκτός από το αδιαφιλονίκητο “πρωτείο” εξουσίας του επισκόπου Ρώμης.

Ακόμη και τον όρο “Πατριάρχης της Δύσης” εξοστράκισε ο Πάπας Βενέδικτος από τον τίτλο του για να κόψει την όρεξη του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως από το να πιστέψει ότι ότι είναι πρόθυμος να τον αναγνωρίσει "Πατριάρχη της Ανατολής".

"ΛΟΓΑΡΙΑΖΕΤΕ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟ"
_____________

Αλλά και αν αυτό κάποτε γίνει - για την ώρα ούτε στο πιο μακρυνό σημείο του ορίζοντα δεν είναι δυνατόν να εντοπιστεί ούτε με διόπτρες - ακόμη και τότε “λογαριάζετε χωρίς τον ξενοδόχο” κ. Πανώτη.

Ξυνελών τ’ ειπείν: Καλά ξεμπερδέματα με τον φρεσκοξυρισμένο μουσικοσυνθέτη και Μητροπολίτη των ανά την υφήλιο αεροδρομίων, που θεωρεί τον Αγιο Ισαάκ τον Σύρο νεστοριανό και τον "έτερο Καππαδόκη", τον πράκτορα της KGB, που διαθέτει 27 μέγαρα και προσωπικό γραφείο στο Κρεμλίνο, δίπλα στο γραφείο του Προέδρου Μεντβέντεφ.

"ΟΙ ΕΘΝΟΦΥΛΕΤΙΣΤΕΣ" ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ
______________

Και ας μην ξεχνά ο κ. Πανώτης τους ομόλογους των Βολοκολάμσκ και Κυρίλλου του λεγόμενου “τέταρτου πόλου”, πρωτείου εξουσίας, οι οποίοι, ενώ πολεμούν τον “πανσλαβισμό” και τον “πανελληνισμό”, δεν φαίνεται να έχουν κανένα πρόβλημα να καλλιεργήσουν - σε βάρος της ενότητας της Εκκλησίας - τον Ρουμανικό εθνοφυλετισμό, και οι οποίοι δεν είναι λιγότερο επιρρεπείς από τους Φαναριώτες και από τους Ρώσους σε οικουμενιστικές ασχημίες.

Η ΡΩΣΙΑ ΖΗΤΑ ΤΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΛΕΟΝΤΟΣ
_____________

Οι διάλογοι δεν πάνε πουθενά χωρίς να πάρει τη “μερίδα του λέοντος” από τα πρωτεία η αυτοαποκαλούμενη “Τρίτη Ρώμη” ή “Αγία Ρωσία” (ο τελευταίος όρος είναι περισσότερον του συρμού, τελευταία, ως λιγότερο προκλητικός).

Και από ότι φαίνεται και η Ρουμανία θα αποδειχθεί σκληρό καρύδι στο μοίρασμα εξουσίας.

ΣΤΟ ΠΡΩΤΕΙΟ ΣΚΑΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
___________

Το ότι, λοιπόν, οι Οικουμενιστικοί σχεδιασμοί του Φαναρίου έχουν ακυρωθεί είναι αυταπόδεικτον.

Αυτό δεν μας φοβίζει καθόλου. Οι μεγάλες δυνάμεις δεν κάνουν βραχυπρόθεσμους σχεδιασμούς. Και η ηγεσία του Πατριαρχείου Ρωσίας δεν είναι παρά ο εκτελεστικός βραχίονας του ρωσικού ιμπεριαλισμού στην Εκκλησία.

Το Πατριαρχείο Ρωσίας είναι τόσο οικουμενιστικό όσο και το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Αλλού σκαλώνει το θέμα. Στο πρωτείο. Στο “ουχ ούτως δε έσται εν υμίν.” Και αυτό δεν ξεπερνιέται με ευχολόγια.

Ο “ΛΑΙΚΟΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ”
__________

Αλλο μας προβληματίζει, κ. Πανώτη.

Ο λεγόμενος “λαικός Οικουμενισμός”, ο οποίος οσημέρα γίνεται και θρασύτερος από τις προσκλήσεις στον Πάπα να επισκεφθεί Ορθόδοξες Εκκλησίες, μέχρι το μοίρασμα των “ιερών κορανίων”, το άναμμα των μανόρων και τις συνεχείς συμπροσευχές που έχουν καταντήσει καθημερινή αιτία σκανδαλισμού των πιστών και μόνιμη πηγή άμβλυνσης του ορθόδοξου αισθητηρίου των εκκοσμικευμένων ανθρώπων.

Παραθέτουμε στη συνέχεια το κείμενο που μας έδωσε την αφορμή για τη σύνταξη του πιο πάνω σχολίου.

*****

AD CALENDAS GRAECAS Η ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ...

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου
=============
Στο ορατό μέλλον δεν φαίνεται να πραγματοποιείται η Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδος. Με τα σημερινά δεδομένα οι λατινομαθείς θα έλεγαν γλαφυρά ότι αυτή θα πραγματοποιηθεί "ad calendas graecas"… Και δεν καταλαβαίνει κανείς γιατί να γίνονται οι τόσες πολλές και πολυέξοδες προπαρασκευαστικές συνάξεις, στις οποίες είναι προδιαγεγραμμένη και βεβαία η αποτυχία στο αποτέλεσμα και χωρίς να υπάρχει κάποιο νέο δεδομένο που να επιτρέπει έστω μιαν αχτίδα ελπίδας για την προώθηση της διαδικασίας. Όπως είναι γνωστό στις Προσυνοδικές εργασίες συμμετέχουν οι 14 Ορθόδοξες Εκκλησίες, εννέα Πατριαρχεία ( Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων, Ρωσίας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας και Γεωργίας) και πέντε Αυτοκέφαλες Εκκλησίες (Κύπρου, Ελλάδος, Πολωνίας, Αλβανίας και Τσεχίας - Σλοβακίας).
Η διαδικασία τα τελευταία πενήντα χρόνια δεν προχωρεί λόγω της διαφωνίας μεταξύ του Φαναρίου και της Μόσχας, στο πώς εννοούν το Πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι υπόλοιπες Εκκλησίες ακολουθούν τη μία ή την άλλη άποψη. Το Φανάρι επιδιώκει να έχει τη θέση του Πρώτου μεταξύ των Εκκλησιών, με τα προνόμια που έχει ο Πρώτος (Πατριάρχης ή Αρχιεπίσκοπος) στην κάθε Εκκλησία, ενώ η Μόσχα αποδέχεται να έχει μόνο το πρωτείο τιμής, χωρίς κάποιο ουσιαστικό προνόμιο. Το Φανάρι εξηγεί τη θέση του, προβάλλοντας σταθερά ιστορικούς, εκκλησιολογικούς και κανονικούς λόγους. Η Μόσχα θεωρεί ότι πίσω από τους λόγους αυτούς κρύβεται η εκκοσμίκευση του Φαναρίου και ένα Πρωτείο "Παπικής εξουσίας" και επισημαίνει ότι τα προνόμια του ήσαν απόρροια του ότι η Κωνσταντινούπολη ήταν η πρωτεύουσα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Εκκοσμίκευση ιστορικά έχει και η Μόσχα, κάτι που γίνεται σαφές από τη θέση του Πατριάρχου της, όσο και από τις πανσλαυιστικές αντιλήψεις, όπως τις περιγράφει με σαφήνεια ο Ντοστογιέφσκι στο Ημερολόγιο του
Οι Ρώσοι επισημαίνουν ότι στους ίδιους Ιερούς Κανόνες που αναφέρει η Εκκλησία της Κωνσταντινούπολης για το Πρωτείο της στηρίζεται η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία για να δικαιολογήσει την εκκοσμίκευση, τον αυταρχισμό και την αλαζονεία του Πάπα…Από την πλευρά του το Φανάρι αναφέρει ότι αυτό ερμηνεύει διαφορετικά από τη Ρώμη τους Κανόνες περί του Πρωτείου.
Η διαφωνία στο Πρωτείο εκδηλώνεται μεταξύ Φαναρίου και Μόσχας στο πώς θα αποδίδεται η Αυτοκεφαλία σε μια νέα Εκκλησία, κάτι πάντως που ελάχιστοι μεταξύ των Ορθοδόξων αντιλαμβάνονται. Για να προχωρήσουν οι προσυνοδικές διασκέψεις που προετοιμάζουν την Πανορθόδοξη Σύνοδο, την πρώτη μετά το 787 (…), πρέπει να ξεπεραστεί το πώς εφαρμόζεται το Πρωτείο και έπονται όλα τα άλλα ζητήματα που απασχολούν τους Ορθοδόξους… Αλλά αυτό είναι κάτι που σήμερα φαίνεται αδύνατο. Επί δεκαετίες οι εκπρόσωποι των 14 Ορθοδόξων Εκκλησιών προσπαθούν να συμφωνήσουν στο πώς θα αποδίδεται η Αυτοκεφαλία σε μια Εκκλησία και ποιος θα υπογράφει τον σχετικό Τόμο. Αφού η απόφαση πρέπει να είναι ομόφωνη και υπάρχει τεράστια διαφορά στην άπόψη μεταξύ Κωνσταντινούπολης και Μόσχας δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει συμφωνία και να προχωρήσει η προσυνοδική διαδικασία. Το Φανάρι θέλει η ανακήρυξη της Αυτοκεφαλίας να γίνεται δια Τόμου που θα υπογράφεται μόνο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη "συμμαρτυρούντων σ' αυτόν των Μακαριοτάτων Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκλησιών, που θα προσκαλούνται προς τούτο από αυτόν". Κατά τη Μόσχα ο Κωνσταντινουπόλεως με τον τρόπο αυτό επιδιώκει να είναι ανώτερος των άλλων Προκαθημένων, ένας "Πάπας της Ορθόδοξης Εκκλησίας", κάτι στο οποίο διαφωνεί και αντιπροτείνει να ανακηρύσσουν από κοινού και να υπογράφουν τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας ή ο Κωνσταντινουπόλεως και ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας από την οποία αποσπάται η νέα, ή όλοι οι Προκαθήμενοι, με πρώτο τον Κωνσταντινουπόλεως.
Το δεύτερο θέμα που επίσης επί δεκαετίες συζητείται χωρίς αποτέλεσμα, ενδιαφέρει πάλι τις διοικούσες Εκκλησίες και όχι το λαό και αφορά τη σειρά στην τάξη των πρεσβείων τιμής μεταξύ των Πατριαρχείων και των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, που να είναι σεβαστή από όλους. Έως σήμερα αλλιώς αναφέρει την τάξη ο Κωνσταντινουπόλεως λ.χ. και αλλιώς ο Μόσχας.

ΠΗΓΗ:
Ακτίνες

No comments:

Post a Comment