Monday, September 27, 2010

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΙΩΑΝΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
















ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΙΩΑΝΝΟΥΠΟΛΕΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

===============


Σε ανοιχτή επιστολή του προς τον κ. Αιμίλιο Πολυγένη ιδιοκτήτη του Εκκλησιαστικού πρακτορείου ειδήσεων “Ρομφαία” ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως κ. Σεραφείμ αναφέρεται στο θέμα της χειροτονίας των γυναικών για το οποίο έχει κατηγορηθεί από πολλούς ότι την υποστηρίζει και οπωσδήποτε από τον γράφοντα.


Οι διευκρινήσεις που παρέχει ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως κ. Σεραφείμ στην επιστολή του για το θέμα της χειροτονίας των γυναικών είναι ικανοποιητικές. Αναφέρει συγκεκριμένα ότι αν υπάρξει ανάγκη αναβίωσης του θεσμού των διακονισσών για ιεραποστολικούς και για άλλους σκοπούς η Εκκλησία μπορεί να επαναφέρει το θεσμό - όπως και το έκανε άλλωστε - στο παρελθόν.


Η δική μας αντίληψη είναι ότι στο παρελθόν ο Σεβασμιότατος αλλιώς είχε θέσει το θέμα εξ ου και προκάλεσε την άμεση και κατηγορηματική αντίδραση του Πατριάρχη Αλεξανδρείας. Αυτό όμως καμία απολύτως σημασία δεν έχει. Δεν αναζητούμε αφορμή για να αρχίσουμε έριδες αλλά προσπαθούμε - όση ημίν δύναμις - να τις αποφεύγουμε καλή τη πίστει. Αφού λοιπόν ο Σεβασμιότατος Ιωαννουπόλεως αυτή τη διάσταση (χειροτονία διακονισσών αν υπάρξει η ανάγκη) δίνει στο θέμα της χειροτονίας των γυναικών, στην ανοιχτή επιστολή του προς τον κ. Πολυγένη, δεχόμεθα ανεπιφύλακτα τις εξηγήσεις του και υπόσχομαι ότι ουδέποτε θα κάνω αναφορά περί του αντιθέτου στο μέλλον για το θέμα, εφ’ όσον ο Σεβασμιότατος δεν διαφοροποιήσει τις θέσεις του.

Ο ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ ΚΑΙ ΒΩΜΟΛΟΧΟΣ ΚΛΗΡΙΚΟΣ

____________


Δράττομαι της ευκαιρίας να εξηγήσω στο Σεβασμιότατο κάτι σημαντικό. Υπήρξαν εκ μέρους συγκεκριμένου αχαρακτήριστου κληρικού αντιχριστιανικοί, βαρύτατοι χαρακτηρισμοί, τόσο για τους συνέδρους της Βιέννης, όσο και για άλλους κληρικούς ή λαικούς.


Οι χαρακτηρισμοί αυτοί, Σεβασμιότατε Ιωαννουπόλεως, όχι μόνον δεν μας βρίσκουν σύμφωνους αλλά μας προκαλούν αποτροπιασμό. Οπως ίσως γνωρίζετε - ή αν δεν γνωρίζετε είναι εύκολο να διαπιστώσετε αν ανατρέξετε στον ιστοχώρο - οι χαρακτηρισμοί αυτοί πλήττουν τουλάχιστον με την ίδια μανία και απρέπεια τους παραδοσιακούς πιστούς με την οποία πλήττουν τους Οικουμενιστές και τους νεωτεριστές.


Ο εν λόγω κληρικός μεταξύ άλλων αναφέρεται - υπό τη ανέντιμη σκέπη της ανωνυμίας - για τον Οικουμενικό Πατριάρχη, το Μητροπολίτη Περγάμου και πολλούς άλλους με χαρακτηρισμούς που ακούει κάποιος ΜΟΝΟΝ από τους χειρότερους ανθρώπους του πεζοδρομίου. Πρέπει όμως να έχετε υπόψη σας ότι αποδίδει παρόμοιους ή για να ακριβολογούμε ακόμη πιο απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς σε ανθρώπους όπως οι π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός, Μητροπολίτης Πειραιώς, και άλλοι αγωνιστές Μητροπολίτες, ο ευλαβής Αρχιμανδρίτης Σαράντης Σαράντος κτλ. που κάθε άλλο παρά Οικουμενιστές ή νεωτεριστές είναι.


Να σας αποκαλύψω το ακόμη χειρότερο. Το εν λόγω εντελώς ακατάλληλο για την ιερωσύνη πρόσωπο δεν διστάζει να γράψει - υπό την ανέντιμη πρακτική της ανωνυμίας πάντοτε - απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς ακόμη και για Αγίους της Εκκλησίας όπως ο Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς και μιλά με μεγάλη ασέβεια για αγίες μορφές όπως ο π. Παίσιος, ο π. Πορφύριος και άλλοι Γέροντες εγνωσμένης και πανταχόθεν μαρτυρημένης αγιότητας.


Θα προσέξατε ίσως ότι το ίδιο αδίστακτο πρόσωπο δεν διστάζει να λοιδορήσει κληρικούς για την όποια φυσική τους αναπηρία και να σπιλώσει την ηθική υπόληψη ανθρώπων υπεράνω υποψίας κειμένων μετερχόμενος αδίστακτα συκοφαντίες. Πρόκειται με άλλα λόγια για άνθρωπο συκοφάντη, βωμολόχο και αδίστακτο και σας παρακαλώ να διαχωρίσετε ΑΠΟΛΥΤΩΣ αυτά που λέγει και γράφει από τη νηφάλια ή έστω αυστηρή κριτική που ασκούν οι παραδοσιακοί πιστοί για το Οικουμενισμό. Αλλο κριτική ή έστω αυστηρή κριτική και άλλο βωμολοχίες, συκοφαντίες και χυδαία συμπεριφορά.


Το εν λόγω κληρικό, Σεβασμιότατε, με προσωπικές και ανοιχτές επιστολές και σχόλια παρακάλεσα κατ’ επανάληψη να κρεμάσει το πετραχήλι και να απέλθει εις τα ίδια. Οσα εντελώς απρεπή και μη κόσμια γράφει ο εν λόγω κληρικός, όπως σας εξήγησα, μας προκαλούν πολύ χειρότερα προβλήματα και δυσφορία από την πικρία και τη δικαιολογημένη αγανάκτηση που προκαλούν σε σας και σε άλλους εν Χριστώ πατέρες και αδελφούς.


ΕΙΣΤΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗΣ;

___________


Σε πρόσφατη συνέντευξή σας, Σεβασμιότατε, διαμαρτυρηθήκατε έντονα επειδή πολλοί - ο γράφων οπωσδήποτε - σας χαρακτηρίσαμε Οικουμενιστή. Θα χαρώ ιδιαίτερα όχι μόνον να σας αποκαταστήσω στη συνείδηση των αναγνωστών των άρθρων μου ως ιεράρχη με παραδοσιακό φρόνημα αλλά και να σας προβάλω και ως πρότυπο αρχιερέα προς τους πιστούς αν εσείς είστε διατεθειμένος να δώσετε Ορθόδοξη ομολογία πίστεως.


Εμείς Σεβασμιότατε δεν μπορούμε να σας παρουσιάζουμε ως πιο ορθόδοξο από ότι εσείς ο ίδιος είστε διατεθειμένος να παρουσιάζετε τον εαυτό σας.


Σας υποβάλω λοιπόν υικά τα ακόλουθα ερωτήματα για να καθησυχάσετε τη συνείδησή μας.


1.) Πιστεύετε ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη, όπως ο Μητροπολίτης Μεσσηνίας Χρυσόστομος δήλωσε στη Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και εμηνύθη γι’ αυτό από πιστούς, από το Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ και από τον Καθηγητή της Δογματικής του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Τσελεγγίδη;


2.) Αποδέχθεστε ή απορρίπτετε τη συμφωνία του Μπαλαμάντ που θεωρεί τον Παπισμό "αδελφή Εκκλησία" με έγκυρα Μυστήρια;


3.) Αποδέχεστε τη “βαπτισματική θεολογία” του Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα η οποία ανατρέπει την πατερική διδασκαλία ότι η Εκκλησία “εν τοις μυστηρίοις σημαίνεται” και εκθεμελιώνει τους όρους της ορθόδοξης εκκλησιολογίας;


4.) Γνωρίζετε ότι οι Ιεροί Κανόνες αυστηρώς και επί ποινή καθαιρέσεως απαγορεύουν στους κληρικούς και τους λαικούς - πολλώ μάλλον στους επισκόπους - να συμπροσεύχονται με αιρετικούς και αλλόθρησκους; Επικροτείτε ή και μετέρχεστε αυτή την αντικανονική πρακτική (παρά τους όρκους που δώσατε κατά τη χειροτονία σας ως αρχιερεύς ότι θα τηρείτε απαρεγκλίτως τις διατάξεις των ιερών κανόνων); Ή μήπως όχι;


Αν, όπως ανέφερα, Σεβασμιότατε, είστε έτοιμος να μας διαβεβαιώσετε ότι πιστεύετε αυτά που πιστεύει η Εκκλησία εμείς θα χαρούμε χαρά μεγάλη και θα αποκαταστήσουμε ΑΜΕΣΩΣ την αλήθεια. Επιπλέον θα σας προβάλουμε στους πιστούς ως πρότυπο ιεράρχη που διαλέγεσθε με τους αιρετικούς σύμφωνα με το δογματικό και κανονικό πλαίσιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας.


Αν όμως δεν είστε διατεθειμένος να δώσετε ορθόδοξη ομολογία πίστεως τότε δεν είναι ορθόν εκ μέρους σας να δυσφορείτε αν κάποιοι - εγώ οπωσδήποτε - σας χαρακτηρίζουμε ως Οικουμενιστή. Οπως σας εξήγησα - και ελπίζω ότι συμφωνείτε μαζί μου σε αυτό - δεν είναι δυνατόν να δίνουμε διαβεβαιώσεις για την ορθοδοξία κάποιου περισσότερο από ότι ο ίδιος είναι διατεθειμένος να δίνει για τον εαυτό του.


ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ;

______________


Και κάτι τελευταίο. Πολλοί - εξ όσων φαίνεται και η υμετέρα Σεβασμιότης - νομίζουν ότι οι παραδοσιακοί πιστοί είναι εναντίον του διαλόγου με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους.


Σεβασμιότατε σας διαβεβαιώ, με κάθε ειλικρινεία, ότι αυτή η διάδοση είναι εντελώς συκοφαντική. Οχι μόνον δεν αντιτιθέμεθα στους διαλόγους αλλά τους θεωρούμε επεβεβλημένο χρέος μας έναντι των εν τω σκότει των άλλων θρησκειών και των εν τη σκιά των αιρέσεων καθημένων συνανθρώπων μας.


Με μια προυπόθεση. Οταν πηγαίνουν οι Ορθόδοξοι αντιπρόσωποι να μιλήσουν με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους να μην παραβιάζουν τους Ιερούς Κανόνες που απαγορεύουν τις συμπροσευχές. Προπαντός να διδάσκουν Χριστόν Σταυρωθένα και Αναστάντα. Να μη μοιράζουν “Ιερά Κοράνια” ή να προωθούν τη “βαπτισματική θεολογία”, τη θεολογία των “αδελφών εκκλησιών” και τις υπόλοιπες οικουμενιστικές αιρέσεις.


Μην ξεχνάτε ότι οι σημερινοί ηγέτες του αντιοικουμενιστικού κινήματος ήταν για δεκαετίες αντιπρόσωποι των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Πώς επομένως αντιτίθενται στη διεξαγωγή των διαλόγων; Οχι απλά επιτρεπτοί είναι οι διάλογοι αλλά επιβεβλημένοι, Σεβασμιότατε, εφ’ όσον διεξάγονται με σεβασμό προς την πίστη και τους κανόνες της Ορθοδόξου Εκκλησίας.


Ελπίζω οι εξηγήσεις μου να ικανοποίησαν την υμετέραν προσφιλή Σεβασμιότητα και ότι θα μας δώσετε τη χαρά εφεξής μόνον να σας επαινούμε για την ορθόδοξη ομολογία πίστεως που καταθέτετε ως ορθόδοξος ιεράρχης.



Με τον προσήκοντα σεβασμό,


Παναγιώτης Τελεβάντος

1 comment:

  1. Να υπογράψει και την Ομολογία Πίστεως...εάν απαντήσει στα ερωτήματα φυσικά αλλιώς έχει ο Θεός...

    ReplyDelete