Tuesday, May 2, 2017

H ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΣΤΗ ΜΟΝΗ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΛΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ


Η παρουσία Ηγουμένων και Αντιπροσώπων στην Ι. Μ. Βατοπαιδίου, θα έπρεπε να γίνει αρωγός για την ανασκευή της αιρετικής πλάνης περί της Θείας Χάριτος

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Δεν είναι αρκετή η θέρμη για στήριξη της Συνόδου της Κρήτης από τον Ηγούμενο Εφραίμ, τον έχοντα την ευθύνη για την προβολή της υψίστης ασέβειας  περί της Θείας Χάριτος, την οποία δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, για παραγραφή της πλάνης αυτής.

Δεν είναι αρκετή η θέρμη για στήριξη της Συνόδου της Κρήτης από τον Ηγούμενο Εφραίμ, για να παραγνωριστεί η προβολή τέτοιας κακοδοξίας. Η πρόσφατη παρουσία Ηγουμένων και Αντιπροσώπων στην Ι.Μ. Βατοπαιδίου, θα έπρεπε να γίνει αρωγός για την ανασκευή της αιρετικής πλάνης περί της Θείας Χάριτος που δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός. Toύτο έπρεπε να γίνει γιατί από τον καιρό του αιρετικού αντιησυχαστή και αντιπαλαμίτη Βαρλαάμ του Καλαβρού, τον οποίο ο «πνευματορρήτωρ θείος Γρηγόριος ο Παλαμάς, άφρονα και άνουν απέδειξε», παρουσιάστηκε στη Μονή αυτή της Παναγίας, αιρετική θέση περί της Θείας Χάριτος, την οποία δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός. ‘’Χείρον νοήσεως’’ θεωρούσαν οι Βαρλααμίτες την Θεία Χάρη, κατώτερη του νού, και τον νου του ανθρώπου «υπεράνω της Χάριτος» (άπαγε της βλασφημίας), δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός.  

Και την αιρετική αυτή ασέβεια δεν τη δίδαξε μόνο μία φορά. Η αναφορά του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, περί επαναλήψεως της αιρετικής αυτής πλάνης, με τα χαρακτηριστικά λόγια «Κι άλλοτε σας το είπα αυτό, αλλά σας το είπα συγχωνευμένα. Δεν είναι παράξενα τούτα», δεν αφήνει περιθώρια ιδιοτελών και ψευδών δικαιολογήσεων. Το έχει επαναλάβει αυτό, γιατί αυτή η αιρετική πλάνη αποτελεί θέση του. Κι όμως καμιά ανασκευή δεν έγινε. Και όχι μόνο δεν έγινε, αλλά τηρείται συνένοχη σιωπή από αρκετούς. Η πρόσφατη παρουσία Ηγουμένων και Αντιπροσώπων στην Ι.Μ. Βατοπαιδίου, θα έπρεπε να γίνει αρωγός για την ανασκευή της αιρετικής αυτής πλάνης.

Η αιρετική αυτή καινοτομία του κατοχυρώνεται ‘’θεολογικά’’, ότι δήθεν η αιτία της κατωτερότητας της Θείας Χάριτος, έγκειται στο γεγονός ότι η Θεία Χάρις είναι εργαλείο, ενώ ο νούς είναι πρόσωπο (άπαγε της βλασφημίας). Ο χαρακτηρισμός αυτών των λόγων από τον ίδιο ως «μυστήρια μυστηρίων», καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνη την αιρετική καινοτομία του ότι «ο νους του ανθρώπου που είναι πρόσωπον και το καθ’ εικόνα και ομοίωσιν, είναι υπεράνω της Χάριτος».  

«Η χάρη όμως και η αλήθεια στον Χριστιανισμό», κατά τον Άγιο Ιουστίνο Πόποβιτς, «δεν είναι αφηρημένες έννοιες, αλλά ζώντα μέλη της προσωπικότητας του Θεανθρώπου Χριστού». Αυτό έπρεπε να υποδείξουν οι Ηγούμενοι και οι Αντιπρόσωποι που παρευρέθηκαν πρόσφατα στην Ι. Μ. Βατοπαιδίου. 

«Έστιν ουν και ο Πατήρ και ο Υιός και το Πνεύμα το Άγιον ομού πηγή του ζώντος ύδατος, τουτέστιν της Θείας Χάριτος» λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Αυτό έπρεπε να υποδείξουν οι Ηγούμενοι και Αντιπρόσωποι που παρευρέθηκαν πρόσφατα στην Ι. Μ. Βατοπαιδίου. 

Αυτό είναι πρωτεύον θέμα. Οι Ηγούμενοι και οι Αντιπρόσωποι που παρευρέθηκαν πρόσφατα στην Ι. Μ. Βατοπαιδίου ευχής έργο θα ήταν αν υπεδείκνυαν την ανασκευή της αιρετικής αυτής πλάνης του π. Ιωσήφ Βατοπαιδινού, γιατί οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί που ακούουν την ομιλία αυτή, εκλαμβάνουν τη διδασκαλία του αυτή ως Ορθόδοξη, ενώ είναι μεγάλη κακοδοξία. Δεν παραγράφεται η ευθύνη για την προβολή της υψίστης ασέβειας περί της Θείας Χάριτος, την οποία δίδαξε ο π. Ιωσήφ Βατοπαιδινός, με τη θερμή στήριξη της Συνόδου της Κρήτης.

No comments:

Post a Comment