Saturday, May 13, 2017

ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΟΜΟΛΟΓΙΑ”



ΑΝΑΚΡΙΒΕΣ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΟΜΟΛΟΓΙΑ”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Ομολογία”, το ακόλουθο ανακριβές σχόλιο που καταχωρήθηκε σε άρθρο του Πανοσ. Αρχιμανδρίτη Παίσιου Παπαδόπουλου που επιγράφεται Τι πρέπει να κάνουμε τώρα, ενάντια στην αίρεση του επαφρίζοντος οικουμενισμού;” 

“Όσο για τον Τελεβάντο και τα όσα κατά καιρούς γράφει εναντίον Σας από τα γραφόμενά του φανερώνεται ένας ακόμη παραπέρα φόβος του, μήπως μελλοντικά οι Αποτειχισμένοι και οι Ορθόδοξοι του Πατρίου, αφού ωριμάσουν στον παράλληλο αλλά ουσιαστικά κοινό αγώνα τους, βρούν τον δρόμο της μεταξύ τους Ενότητος, γεγονός που πιστεύω ότι εάν κάποτε γίνει, θα εξυπηρετήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία και τους αληθινούς Ορθόδοξους Χριστιανούς, βάζοντας για πάντα στο Ιστορικό και Εκκλησιαστικό περιθώριο τις θεωρίες που πίστεψαν και υπηρέτησαν κάποιοι "Αντιοικουμενιστές" για μία ζωή. Εύχομαι Θεού θέλοντος και Ευλογούντος να συναντηθούμε μία ημέρα όλοι οι αληθινοί Ορθόδοξοι στο μετερίζι του κοινού μας αγώνα.”

Το σχόλιο ανακριβώς αναφέρει ότι φοβούμαι ότι υπάρχει κίνδυνος οι ασύντακτες αποτειχίσεις να καταλήξουν σε σχίσμα. Η αλήθεια είναι ότι δεν φοβούμαι μόνον αλλά τρέμω σύγκορμος ότι οι ασύντακτες αποτειχίσεις θα καταλήξουν σε σχίσμα. 

Ο κίνδυνος αυτός απορρέει καταρχήν από τη λανθασμένη ερμηνεία του ΙΕ΄ Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου που κάνουν ορισμένοι -τονίζω και υπογραμμίζω το ορισμένοι- από τους αποτειχισθέντες. Ο κανόνας αυτός προνοεί σαφώς δυνητική και όχι υποχρεωτική διακοπή του μνημοσύνου του αιρετίζοντος επισκόπου πριν συνοδική διαγνώμη. 

Όσοι παρερμηνεύουν τον κανόνα και θεωρούν πλανεμένα ότι επιβάλλει και όχι απλά επιτρέπει τη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη όταν κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή αίρεση, θα οδηγηθούν με μαθηματική ακρίβεια -αργά ή γρήγορα- σε διακοπή κοινωνίας με όλη την Εκκλησία, δηλαδή θα γίνουν σχισματικοί. Στη συνέχεια είναι πολύ πιθανόν να επιζητήσουν να έχουν κοινωνία με άλλους σχισματικούς (π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, πρώην Ράσκας Αρτέμιο κτλ.) και στη συνέχεια δεν είναι καθόλου απίθανο να προχωρήσουν πάρα πέρα και να ενωθούν με τους Παλαιοημερολογίτες σχισματικούς.

Ασφαλώς και υπάρχει αυτός ο κίνδυνος για δύο λόγους:
1.) Καταρχήν επειδή πλείστοι όσοι -ασφαλώς όχι όλοι- από τους αποτειχισθέντες, δεν ξέρουν κανονικό δίκαιο και συγχύζουν το σχίσμα (τη διακοπή κοινωνίας με όλη την Εκκλησία) με την αποτείχιση (τη διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη που κηρύσσει γυμνή τη κεφαλή αίρεση).

2.) Οι Οικουμενιστές έχουν βάλει στα σκαριά πρόγραμμα να καθαιρέσουν τους αποτειχισθέντες για να τους βγάλουν από τα πόδια τους. Αν τελικά συμβεί αυτό πόσο δύσκολο θα είναι για το διάβολο να τους ξεσηκώσει να ενωθούν με άλλους Νεοημερολογίτες σχισματικούς και στη συνέχεια με τους Παλαιοημερολογίτες σχισματικούς;

Γι’ αυτό, σε αντίθεση με όσα αναφέρει ο σχολιογράφος του ιστολογίου “Ομολογία”, δεν φοβούμαι μόνον αλλά τρέμω σύγκορμος επειδή οι ασύντακτες αποτειχίσεις πιθανότατα θα καταλήξουν σε σχίσμα, αν ανοίξει το κουτί της Πανδώρας με την καθαίρεση και τον αναθεματισμό των αποτειχισθέντων.

Γι' αυτό παρακαλώ γονατιστός τον Χριστό να φωτίσει τον Πατριάρχη μας να μη προχωρήσει σε καθαιρέσεις και αναθεματισμό των αποτειχισθέντων επειδή οι συνέπειες μιας τόσο ασύνετης πράξης θα είναι κυριολεκτικά τραγικές για την ενότητα της Εκκλησίας.

No comments:

Post a Comment