Saturday, May 27, 2017

ΘΕΡΜΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ



ΘΕΡΜΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΙΕΡΩΝΥΜΟ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστόλογιο “Κατάνυξις”:

“Σχετικά με την Αγία και Μεγάλη Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε πέρυσι στο Κολυμπάρι Χανίων ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος την χαρακτήρισε μεγάλο γεγονός για την Εκκλησία, αφού, εξάλλου προετοιμαζόταν πολλά χρόνια με πολλά προβλήματα. Αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίσθηκαν και ευχήθηκε να επικρατήσει η αγάπη του Χριστού, όσο μπορεί περισσότερο, πέρα από μικρότητες και εγωισμούς. «Ένα μήνυμα, κατά την άποψή μου, είναι ότι έγινε με δυσκολίες, αλλά πρέπει να συνεχιστεί».

Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η Σύνοδος της Κρήτης είναι μεγάλο γεγονός. Γιατί, όμως, δεν διευκρίνησε ο Μακαριώτατος ότι ήταν μεγάλο, με την αρνητική έννοια, γεγονός;

Το μόνο ευχάριστο είναι ότι ο Μακαριώτατος θεωρεί ότι δεν ολοκληρώθηκε η Σύνοδος της Κρήτης.

Παρόμοιες θέσεις εξέφρασε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος που εισηγήθηκε η Σύνοδος της Κρήτης να θεωρηθεί ως πρώτη φάση των πανορθόδοξων διεργασιών που πρέπει να ολοκληρωθούν με την αναθεώρηση των αρνητικών αποφάσεων που έλαβε η Σύνοδος της Κρήτης.

Στο μεταξύ, και μέχρι να συνέλθει νέα Σύνοδος με τη συμμετοχή όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών για να αναθεωρήσει τα κακόδοξα κείμενα που εξέδωσε η Σύνοδος της Κρήτης, ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις.

Είναι χρέος του απέναντι στον Κύριο να εργαστεί για τη σύγκληση μιας τέτοιας Συνόδου όσο γίνεται πιο σύντομα.

Είναι προπαντός χρέος του να αποσοβήσει τις όποιες σχισματικές τάσεις βρίσκονται υπό εξέλιξη.

Προσευχόμαστε θερμά στο Χριστό, ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος να μη προχωρήσει σε καθαίρεση του π. Θεόδωρου Ζήση, του π. Νικόλαου Μανώλη και άλλων αποτειχισθέντων κληρικών επειδή αν -ο μη γένοιτο- συμβεί αυτό μόνον ένα μεγάλο θαύμα μπορεί να αποτρέψει τον κίνδυνο πανορθόδοξου σχίσματος.

Μήπως κάνουμε εικασίες; Μήπως καταγράφουμε υπερβολές;

Ορισμένες φορές γράφω άρθρα που βασίζονται σε εικασίες και το αναφέρω άλλωστε ρητά, που μπορεί στην πράξη να αποδειχθούν ορθές ή όχι, όπως λ.χ. για τη συναλλαγή του π. Εφραίμ της Μονής Βατοπαιδίου με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, μιλώ με στοιχεία επειδή περιήλθαν σε γνώση μου απολύτως αξιόπιστες πληροφορίες ότι βρίσκεται στα σκαριά προεργασία δημιουργίας σχίσματος που θα περιλαμβάνει αποτειχισθέντες από τις Εκκλησίες της Ελλάδος, της Σερβίας, της Ουκρανίας, της Μολδαβίας και της Ρουμανίας. Τούτο άλλωστε φαίνεται σαφώς από όσα ειπώθηκαν στη σχισματική Ημερίδα στο Ωραιόκαστρο.

Γι’ αυτό, αν παρ’ ελπίδα καθαιρέσουν τους αποτειχισθέντες -και μάλιστα τον π. Θεόδωρο Ζήση, τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη του αντιοικουμενιστικού αγώνα-, θα πυροδοτηθεί έκρηξη μεγάλης ισχύος με απρόβλεπτες συνέπειες.

Για ποιο λόγο ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ή ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος θα ήθελαν ποτέ να εξωθήσουν τους αποτειχισθέντες σε σχίσμα; Ποιος, εκτός από το διάβολο, έχει να κερδίσει από τη δημιουργία σχίσματος;

No comments:

Post a Comment