Ο ΑΡΧΙΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΨΑΝΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΩΝ ΤΕΛΕΤΩΝ ΤΗΣ ΑΣΣΙΖΗΣ
Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====
«Εις την σχετικοποίησιν της Πίστεως οδηγούν αι συμπροσευχαί Ορθοδόξων μετά ετεροδόξων και ετεροθρήσκων. Εις την προσευχήν δια την ειρήνην, που τελείται κατ’ έτος εις Ασσίζην, συμμετέχουν και οπαδοί άλλων θρησκειών και μάλιστα ειδωλολατρικών. Ως εκ τούτου πολλοί Ορθόδοξοι ανησυχούν σοβαρότατα, ότι όπισθεν τοιούτων εκδηλώσεων κρύπτεται το κίνημα της Νέας Εποχής, η οποία αποβλέπει εις τον εξοβελισμόν της Χριστιανικής Πίστεως και μάλιστα με την είσοδον της τρίτης χιλιετίας, της χαρακτηριζομένης ως εποχής του Υδροχόου»*, ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης.

Αλλοτρόπως την ειρήνη επιδιώκουν με τέτοιες διαθρησκειακές τελετές. Ο Χριστός μας λέγει «Ειρήνην αφίημι υμίν, ειρήνην την εμήν δίδωμι υμίν˙ου καθώς ο κόσμος δίδωσιν, εγώ δίδωμι υμίν» Ιω. 14,27. Προς τι η υπερβάλλουσα επιμονή για την ειρήνη του κόσμου τούτου, με αντικανονικές μάλιστα προσπάθειες; Από τους πικρούς καρπούς θα γίνει γνωστό το μάταιο και πρόσκαιρο της επιδιωκόμενης με αντικανονικές μάλιστα προσπάθειες της ειρήνης του κόσμου τούτου. Ας δανειστούμε τα λόγια του Προφήτη Ιερεμία, ο οποίος λέγει «και ώρυξαν εαυτοίς λάκκους συντετριμμένους οι ου δυνήσονται ύδωρ συνέχειν» (Ιερ.2,13), για να καταδείξομε το άκαρπο τελικά της προσπάθειας των διαθρησκειακών αυτών τελετών.
«Η σχετικοποίησις της Αληθείας οδηγεί όχι μόνον εις τον διαχριστιανικόν συγκρητισμόν, αλλά και εις τον διαθρησκειακόν συγκρητισμόν»*, σημειώνει ο Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης.

Ο Κανών ΛΓ΄ της εν Λαοδικεία Συνόδου λέγει «Ου δει αιρετικούς ή σχισματικούς συνεύχεσθαι». Παρατηρείται πράγματι σχετικοποίηση των Ιερών Κανόνων. Ο Ιωσήφ Βρυέννιος αναφέρει ότι «ει τι των δοκούντων τοις θεοφόροις Πατράσι σαλεύει τις, τούτο ουκέτι οικονομίαν κλητέον, αλλά παράβασιν και προδοσίαν πίστεως και περί το θείον ασέβειαν». Προς τι λοιπόν η συμμετοχή στις διαθρησκειακές αυτές τελετές στην Ασσίζη;
Προς τι λοιπόν η συμμετοχή στις διαθρησκειακές τελετές αυτές στην Ασσίζη, με τους εκπροσώπους της Ισλαμικής πλάνης; Το ισλαμικό σκότος αποτελεί ένα συνοθύλευμα αιρέσεων και άλλων πλανών. Η θρησκεία αυτή είναι Χριστομάχος και πρόδρομος του αντιχρίστου, σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό.

Αντί επιλόγου ας παραθέσουμε τον λόγο του Αποστόλου Παύλου: «Μη γίνεσθε ετεροζυγούντες απίστοις· τις γαρ μετοχή δικαιοσύνη και ανομία, ή τις κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστού προς Βελίαρ, ή τις μερίς πιστώ μετά απίστου; τις δε συγκατάθεσις ναώ Θεού μετά ειδώλων; ημείς γαρ ναός Θεού εσμέν ζώντος» (Β΄Κορ. στ΄ 14-16).
*Περιοδικό ‘’Όσιος Γρηγόριος’’- ετήσια έκδοσις Της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους- αρ. 38. (Σκέψεις περί της συμμετοχής των Ορθοδόξων εις την Οικουμενικήν Κίνησιν και το Π.Σ.Ε. - Αρχιμ. Γεωργίου Καθηγουμένου Ι. Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους).
No comments:
Post a Comment