Sunday, December 11, 2016

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
=====

Διαβάσαμε το ακόλουθο κείμενο του κ. Ιωάννη Λότσιου:

“Η πρόσφατη συνεδρία της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Ρουμανίας (31/10/2016) αποτελεί μια θετική πρόταση για το πρόβλημα της σύγκλησης, συγκρότησης και αποδοχής των κειμένων της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου, από τις Ορθόδοξες Εκκλησίες που δεν συμμετείχαν τελικά σ’ αυτήν.

Η απόφαση αναφέρεται πρωτίστως στην συμμετοχή και την ουσιαστική συμβολή του Πατριάρχη Ρουμανίας και των μελών τις Αντιπροσωπείας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ρουμανίας. Ας μην ξεχνούμε ότι το ίδιο Πατριαρχείο ζήτησε η επόμενη Αγία και Μεγάλη Σύνοδος, όποτε αποφασιστεί, να γίνει στην Ρουμανία. Διευκρινίζει το Πατριαρχείο Ρουμανίας, ότι δεν διαπιστώνει είσοδο νέων δογμάτων, ή κανονική ή λειτουργική αλλαγή, αλλά βλέπει ως διάχυτη κεντρική εικόνα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου την αυτοσυνειδησία της Ορθόδοξης Εκκλησίας: ''«Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν διατύπωσε νέα δόγματα, νέους κανόνες ή λειτουργικές αλλαγές, αλλά φανέρωσε ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία του Χριστού». 

Η Ανακοίνωση αυτή του Πατριαρχείου Ρουμανίας πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη, όπως ασφαλώς πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη η Ανακοίνωση της Εκκλησίας της Βουλγαρίας η οποία, σε αντίθεση με την Aνακοίνωση της Εκκλησίας της Ρουμανίας, θεωρεί πολλά κείμενα της Συνόδου της Κρήτης απαράδεκτα και κακόδοξα.

Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η Σύνοδος της Κρήτης δεν τυγχάνει πανορθόδοξης αποδοχής.

Οι αντιρρήσεις του Πατριαρχείου Αντιοχείας έχουν πολύ περιορισμένης αξίας σημασία επειδή απέρριψε τη Σύνοδο της Κρήτης όχι για λόγους ουσίας, επειδή είναι μία οικουμενιστική Σύνοδος, αλλά για λόγους ομοφωνίας και διαδικασίας. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι, αν οι απαιτήσεις της Εκκλησίας της Αντιοχείας για το Κατάρ ικανοποιηθούν, μπορεί κάλλιστα να αναθεωρήσει την απόφασή της και να επικυρώσει τη Σύνοδο της Κρήτης.

Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με την Εκκλησία της Ρωσίας. Αν λ.χ. ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεσμευτεί ότι ποτέ δεν θα δώσει αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας, η Εκκλησία της Ρωσίας καθόλου δεν αποκλείεται να δεχτεί να επικυρώσει τις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, επειδή τουλάχιστον για την ώρα δεν την έχει απορρίψει για λόγους ουσίας, επειδή είναι μια οικουμενιστική Σύνοδος, αλλά για λόγους ομοφωνίας και διαδικασίας.

Γι’ αυτό ακριβώς είναι τεράστιας σημασίας η απόφαση της Εκκλησίας της Βουλγαρίας, επειδή  βάζει ουσιαστικό φραγμό στην πορεία της Συνόδου της Κρήτης να αναγνωριστεί σαν Πανορθόδοξη Σύνοδος. 

1 comment:

  1. Το παρόν σχόλιο δεν το στέλνω για δημοσίευση, αλλά για ενημέρωση δική σας. Για ψάξτε καλύτερα στην απόφαση της Συνόδου της Βουλγαρίας στα συμπεράσματα προς το τέλος και ειδικά στο 3ο συμπέρασμα και βρείτε όχι την Αγγλική μετάφραση, που εμφανίσθηκε στο διαδύκτιο, αλλά την ακριβή Ελληνική μετάφραση από το Βουλγαρικό κείμενο του Πατριαρχείου, μάλιστα με πληροφόρησαν ότι έχει σταλεί και επίσημη μετάφραση στο Φανάρι, εκεί μας περιμένει μία πάρα πολύ μεγάλη έκπληξη που αναφέρεται στα έγγραφα της Συνόδου της Κρήτης που κοινοποιήθηκαν στο Πατριαρχείο Βουλγαρίας . Οι Βούλγαροι έκαναν οξεία κριτική στην Απόφασή τους σε πολλά σημεία των αποφάσεων της Κρήτης, αλλά δεν έθεσαν τελικά θέμα Πίστεως, δεν θεώρησαν Αιρετική την Σύνοδο αυτή και δια της συνεχιζόμενης Συγκοινωνίας συμπλέουν ουσιαστικά με τους Οικουμενιστές

    ReplyDelete