Friday, December 16, 2016

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ π. ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΝΩΛΗ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟΝ π. ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΑΝΩΛΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Χθες είπαμε λίγα πράγματα για την επιστολή του Σεβ. Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμου προς τον π. Θεόδωρο Ζήση. Εξηγήσαμε ότι ο π. Θεόδωρος Ζήσης ούτε αποτεχίστηκε, ούτε και παρακινεί κάποιο για αποτείχιση. Απλά διερευνά θεωρητικά αυτό το ενδεχόμενο ώστε όταν και εφόσον υπάρξει αδήριτη ανάγκη να γίνει, να γίνει με τον σωστό τρόπο δηλαδή συντεταγμένα και από “στρατηγούς”, δηλαδή επισκόπους, ηγουμένους Μονών κτλ.

Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι αδίκως ο Σεβ. Θεσσαλονίκης και επειδή παρενόησε τις προθέσεις του π. Θεόδωρου οδηγήθηκε στην αποστολή της επιστολής του.

Δική μας εκτίμηση είναι ότι υπό το κράτος της ίδιας παρανόησης ο Σεβ. Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος έστειλε και την επιστολή προς τον π. Νικόλαο Μανώλη.

Ο π. Νικόλαος Μανώλης -όπως ακριβώς και ο π. Θεόδωρος Ζήσης- δεν έχει αποτειχιστεί, ούτε και παροτρύνει οποιονδήποτε να προχωρήσει σε μη συντεταγμένη και άκαιρη αποτείχιση. Απλά συζητά το ενδεχόμενο ως τελευταία καταφυγή και εφόσον εξαντληθούν όλα τα άλλα μέσα. Εξαρτά μάλιστα μια τέτοια απόφαση από τη στάση που θα τηρήσει ο Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας ο οποίος -όπως όλα δείχνουν- κάθε άλλο παρά είναι πρόθυμος να προχωρήσει σε μια τέτοια ενέργεια.

Άρα αδίκως ανησυχεί ο Σεβ. Θεσσαλονίκης. Ούτε ο π. Θεόδωρος Ζήσης, ούτε ο π. Νικόλαος Μανώλης πρόκειται να προχωρήσουν σε άκαιρη και μη συντεταγμένη αποτείχιση.

Το μόνο που κάνουν -και που επιβάλλεται να κάνουν- είναι να αξιολογούν θεολογικά τον οικουμενισμό και τη Σύνοδο της Κρήτης και να κατηχούν το λαό του Θεού ανάλογα.

Επομένως πώς και γιατί σφάλλουν;

No comments:

Post a Comment