Thursday, February 2, 2017

ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ;


ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Με ουχί τυχούσα έκπληξη παρακολουθώ ορισμένους να αναφέρονται στην αποτείχιση ως μονόδρομο αντίδρασης στις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.

Δεν μου προξενεί καμία εντύπωση όταν ακούω αυτή την άποψη από όσους πιστεύουν ότι ο 15ος Κανόνας της ΑΒ΄ Συνόδου είναι υποχρεωτικός και όχι δυνητικός. Όσοι ερμηνεύουν λανθασμένα τον κανόνα ως υποχρεωτικό και όχι ως δυνητικό είναι λογικό ακόλουθο να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι είναι μονόδρομος.

Η έκπληξη που δοκιμάζω αφορά όσους ερμηνεύουν ορθά τον 15ον Κανόνα της ΑΒ΄ Συνόδου. Τον θεωρούν δηλαδή δυνητικό. Αφού -πολύ ορθά- τον θεωρούν δυνητικό είναι λογικά ανακόλουθο να τον θεωρούν μονόδρομο.

Θα κατανοούσα πλήρως τη στάση κάποιου που λέγει: “Αποφάσισα να προχωρήσω σε διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη (προσοχή διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη και όχι ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία), επειδή οι Ιεροί Κανόνες μου δίνουν αυτό το δικαίωμα”. 

Θα διαφωνούσα ίσως μαζί του αν ήταν ποιμαντικά χρήσιμο και ωφέλιμο να το κάνει αλλά δεν θα μπορούσα να αρνηθώ ότι οι Ιεροί Κανόνες του δίνουν αυτή τη δυνατότητα.

Αλλά είναι σαφώς ανακόλουθη η θέση αυτού που λέγει: “Προχωρώ σε διακοπή του μνημοσύνου επειδή είναι μονόδρομος αντίδρασης στις αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης."

Παρόμοια πλανεμένη θέση εκφράζει σε πρόσφατη έκδοσή του ο “Ορθόδοξος Τύπος”: Δυστυχώς παρατηρώ ότι όσοι διαφωνούν με αυτήν την άποψιν εκκινούν από την πεποίθησιν ότι αυτό που έγινεν εις το Κολυμβάρι ήτο Σύνοδος! Αν είναι Σύνοδος και απεφάσισεν οικουμενιστικά, τότε αυτοί που το πιστεύουν και συνεχίζουν να μνημονεύουν τους Επισκόπους της «Συνόδου» είναι και οι ίδιοι οικουμενισταί!”

Τι λέγει αυτό το απόσπασμα; Ότι είναι υποχρεωτική η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχη αν κάποιος θεωρεί τα εν Κολυμβαρίω διαδαματισθέντα ως Σύνοδο!

Ας εξειδικεύσουμε το ερώτημα στον π. Βασίλειο Βολουδάκη.

Η Εκκλησία της Ελλάδος στο “Μήνυμά της προς το λαό” αναγνωρίζει τα εν Κολυμβαρίω διαδραματισθέντα και ως Σύνοδο και ως Αγία και ως Μεγάλη.

Γεννιέται το ερώτημα λοιπόν: Ο σεβαστός π. Βασίλειος Βολουδάκης θα διαβάσει ή θα διανείμει το Mήνυμα της Συνόδου στην ενορία του και θα προσυπογράψει έτσι, όχι μόνον το υποστατό της Συνόδου της Κρήτης, αλλά και την αγιότητα των αποφάσεων της, όπως εντέλλεται η Ιερά Σύνοδος ή θα αγνοήσει την εντολή της Ιεράς Συνόδου; 

Σας παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά σεβαστέ μας Γέροντα και ελπίζουμε ότι δεν θα μας απογοητεύσετε.

No comments:

Post a Comment