Sunday, February 12, 2017

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ


ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΩΝ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο Ελλογιμώτατος επίκουρος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ κ. Δημ. Μόσχος, δυσαρεστήθηκε τα μέγιστα από την Επιστολή του Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ προς τον Κόπτη «Πατριάρχη» Ταουάτρος Β΄. Αυτό βγαίνει αβίαστα από την μελέτη του άρθρου του «Ο Πειραιώς Σεραφείμ και οι Κόπτες Χριστιανοί» («Αμήν»). Και σπεύδει ως εκ τούτου να υπερασπισθεί τους Μονοφυσίτες (Αρχαίες Ανατολικές Εκκλησίες, κατ’ αυτόν). 

Όσοι τόλμησαν να τονίσουν ότι οι Κόπτες, ως Μονοφυσίτες είναι αιρετικοί και ως εκ τούτου εκτός Εκκλησίας, προεκάλεσαν τη μήνιν του κ. Μόσχου. Όχι μόνο ο Σεβ. Πειραιώς αλλά και η Ιερά Μονή Γρηγορίου του Αγίου Όρους, που «ξετίναξε» την αιρετική χριστολογία του Σεβήρου. Όλα του τα επιχειρήματα αγνοούν, κατ’ ουσίαν, τις αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων και ιδίως της Δ΄ και στηρίζονται σε  απόψεις οικουμενιστών, όπως του Καθ. Βλάσιου Φειδά, του Καθ.  Γ. Μαρτσέλου κ.ο.κ. Τρέμει με τη σκέψη ότι η επιστολή του Σεβ. Πειραιώς θα βλάψει το «καλό κλίμα» του Διαλόγου με τους Μονοφυσίτες. Κάνει πως δεν καταλαβαίνει τι έγινε στη ληστρική Σύνοδο της Εφέσου του 449, όπου με τον Διόσκορο επικεφαλής, οι Μονοφυσίτες επέβαλαν με τη βία το Μονοφυσιτισμό. Τι άλλαξε από το 449 ως το 451 στη σκέψη του Διόσκορου; Ουδέποτε υποστήριξε ορθόδοξες θέσεις και δεν πήγε στην Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο διότι ήξερε τι τον πέριμενε. Τον περίμενε η βέβαιη καταδίκη για τις αιρετικές του θέσεις. Ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Το θαύμα της Αγίας Ευφημίας δεν λέει τίποτε στον κύριο Καθηγητή; Το ότι οι Κόπτες στα λατρευτικά τους κείμενά δοξολογούν ως σήμερα το Διόσκορο σαν «ομολογητή» δεν του λέει τίποτε; 

Κάνει εντύπωση ότι στο κείμενο του κ. Μόσχου η λέξη αίρεση χρησιμοποιήται μόνο μια φορά κι αυτή ειρωνικά, εν σχέσει με το Γραφείο Αιρέσεων της Ι. Μ. Πειραιώς. Είναι φανερό πως γι’ αυτόν οι Κόπτες ΔΕΝ είναι αιρετικοί.

Λίαν τεταραγμένος επιχειρεί να ρίξει όση λάσπη μπορεί. Βλέπει ότι όσοι δίνουν προσοχή στα λόγια του Μητροπολίτου Πειραιώς είναι «φοβισμένο και ζαλισμένο ακροατήριο» κι άλλοτε «ορθοδοξομανές (sic) ακροατήριο»!!! Βλέπει επίσης μεγάλη πρόοδο στο διάλογο με τους Μονοφυσίτες. Όμως ο μ. Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Γρηγοριάτης, στο διάλογο του με τον Κόπτη «μητροπολίτη» Δαμιέτης κ. Μπισόυ τέτοια πρόοδο ΔΕΝ διεπίστωσε. Ο κ. Μπισόυ αρνιέται πεισματικά την ύπαρξη της ανθρωπίνης φύσεως του Χριστού μετά την ένωση των δύο φύσεων, όπως ακριβώς ο Διόσκορος. Κλείνω με την πρόταση του κ. Καθηγητού για την αναγνώριση, δηλ. την αγιοποίηση από την Ορθόδοξη Εκκλησία, των Κοπτών που σφαγιάστηκαν προσφάτως στη Λιβύη από τους Τζιχαντιστές! Τέλος λόγου. Ας κοιτάξει απλώς και μόνο τι αναφέρει ο Ιερός Χρυσόστομος για τους Μάρτυρες.

No comments:

Post a Comment