Monday, February 6, 2017

ΔΙΑΛΟΓΟΙ, ΔΙΑΛΟΓΟΙ, ΔΙΑΛΟΓΟΙ!


ΔΙΑΛΟΓΟΙ, ΔΙΑΛΟΓΟΙ, ΔΙΑΛΟΓΟΙ!

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Μια από τις τάσεις που χαρακτηρίζουν την εποχή μας είναι το διαλέγεσθαι. Το διαλέγεσθαι μετά πάντων και πασών. Καταρχάς διάλογος είναι η σχέση δύο λόγων. Χρειάζεται ο διάλογος; Άνευ αντιλογίας η απάντηση είναι θετική. Με το διάλογο μαθαίνουμε, εν πρώτοις, τι φρονεί ο συνομιλητής μας. Όχι μέσω τρίτων, ούτε μέσω γραπτών κειμένων που χρήζουν ερμηνείας, αλλά αμέσως και απ’ απευθείας. 

Θα περίμενε ο κάθε εχέφρων άνθρωπος ότι στο Κολυμβάριο θα γινόταν αξιολόγηση των διαλόγων και αναλόγως της πορείας ενός εκάστου αυτών θα λαμβάνονταν κι οι ενδεδειγμένες αποφάσεις για το μέλλον ενός εκάστου ξεχωριστά. Αντ’ αυτού είδαμε mutatis mutandis την ειδωλοποίηση των διαλόγων, που έπαψαν πλέον να αποτελούν χρήσιμο εργαλείο κι αναγορεύθηκαν σε λάβαρο προωθήσεως του οικουμενιστικού ιδεώδους. 

Τι απέδωσε λ.χ. ο διάλογος με τους Παπικούς στο Μπαλαμάντ του Λιβάνου (1993); Την αναγνώριση από Ορθόδοξες Εκκλησίες ότι ο Παπισμός αποτελεί Εκκλησία, την «αδελφήν Εκκλησίαν της πρεσβυτέρας Ρώμης»!!! 

Ερωτώ τους ιθύνοντας: Ποιος εκ των διαλόγων έχει αποδώσει καρπούς; Είδατε, μετά από τόσα και τόσα χρόνια, να έχουν κάνει οι Αγγλικανοί, οι Λουθηρανοί και οι λοιποί Προτεστάντες κανένα βήμα προς την απόπτυση των πλανών τους και την προσέγγιση της Ορθοδοξίας; Αυτό που βλέπω είναι ότι απομακρύνονται περισσότερο με τις εξωχριστιανικές τους αποφάσεις περί «γυναικείας ιερωσύνης» κ.ο.κ. που τους κάνουν να θυμίζουν πλέον, όχι χριστιανικές αιρέσεις, άλλά εξωχριστιανικά μορφώματα. 

Τι να πει κανείς για τον πολυδιαφημισθέντα διάλογο με τους Μονοφυσίτες; Τι απέδωσε; Ο Κόπτης «πατριάρχης» Σενούντα ζητούσε τελευταίως ν’ αρνηθούμε την Δ΄ Οικουμενική Συνόδο για να τα «βρούμε»!!! Αν θέλουμε να πορευόμαστε κατά Θεόν στους διαλόγους ας ακούσουμε τη φωνή του Απ. Παύλου στην προς Τίτον Επιστολή του, ας παρακολουθήσουμε με προσοχή πώς διαλέγεται ο Κύριος με τη Σαμαρείτιδα στο κατά Ιωάννην άγιο Ευαγγέλιο, πως διαλέχθηκαν οι Άγιοι Πατέρες με τους πάσης φύσεως αιρετικούς. Αν τους γυρίσουμε την πλάτη «μάτην κοπιώμεν» και «εις πίθον αντλώμεν Δαναΐδων».

No comments:

Post a Comment