Sunday, February 19, 2017

ΑΥΣΤΗΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ


ΑΥΣΤΗΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ “ΡΩΜΑΙΙΚΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ” ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΤΟΥ π. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΑΝΩΛΗ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Μέχρι τις δύο το πρωί ώρα Ελλάδας 20.2.2017 τα αντιοικουμενιστικά ιστολόγια παρουσιάστηκαν διχασμένα για την αποτείχιση του π. Νικόλαου Μανώλη: Είτε την επικρότησαν ζωηρά, είτε την απέρριψαν άρδην είτε τήρησαν αιδήμονα σιωπή.

Συγκεκριμένα το ιστολόγιο “Ακτίνες” και το ιστολόγιο “Θρησκευτικά”, που βρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή του αντιοικουμενιστικού αγώνα τα τελευταία 8 χρόνια, δεν έκαναν απολύτως καμία αναφορά στο θέμα. Ίσως επειδή δεν συνευδοκούν με την απόφαση του π. Νικόλαου ή ίσως επειδή δεν βιάζονται να σχολιάσουν και να προβάλουν το γεγονός, επειδή αναμένουν να δουν πως θα εξελιχθεί στη συνέχεια.

Τα σχισματικά ιστολόγια “Πατερική Παράδοση” και “Ομολογία” (πρώην “Αποτείχιση”) δέχτηκαν με διθύραμβους την απόφαση του π. Νικόλαου. Το ίδιο έκανε το ιστολόγιο “Παιδαγωγός” και ο κ. Χειλαδάκης, που κινούνται στο ίδιο κλίμα, με σχόλια τους στην "Κατάνυξη”

Στο ιστολόγιο “Κατάνυξις”, που πρώτο ανήγγειλε το γεγονός και οι διαχειριστές του οποίου είναι πνευματικά τέκνα του π. Νικόλαου Μανώλη, καταχωρήθηκαν ήδη δύο σχετικές αναρτήσεις που συγκέντρωσαν δύο σχεδόν εκατοντάδες σχολίων που στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι άκρως επαινετικά για τη στάση του π. Νικόλαου.

Μεγάλη έκπληξη προκαλεί σχετικό σχόλιο του ιστολογίου “Ρωμαίικο οδοιπορικό”. Ως γνωστόν το εν λόγω ιστολόγιο τήρησε πολύ αρνητική στάση για το ενδεχόμενο της αποτείχισης από την αρχή. Εκφράσαμε -και επαναλαμβάνουμε και πάλιν- την πλήρη συμφωνία μας με τη θέση του ιστολογίου ότι η αποτείχιση είναι παγίδα των Οικουμενιστών που επιδιώκουν να εξουδετερώσουν τους ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα. 

Αυτό που εκπλήσσει, όμως, τώρα είναι ο αυστηρός τόνος της φωνής του "Ρωμαίικου οδοιπορικού", επειδή τα άρθρα του διακρίνονται για τον ήπιο τόνο και τη μετριοπαθή γλώσσα τους. Σ’ αυτή, όμως, την περίπτωση το ιστολόγιο ξεσπάθωσε πολύ αυστηρά με προσωπικούς δηκτικούς χαρακτηρισμούς.

Παραθέτουμε το σχόλιο για να αντιληφθεί ο αναγνώστης πώς το ιστολόγιο αντιμετωπίζει την αναγγελία της αποτείχισης του π. Νικόλαου Μανώλη: 

“Τὸ σύνδρομο τοῦ «παλαιοημερολογιτισμοῦ» εἶναι αὐτὸ ποὺ μᾶς ἀπασχολεῖ τὸν τελευταῖο καιρό. Δηλαδή, ἡ στάση ὁρισμένων ἀντι-οικουμενιστῶν, οἱ ὁποῖοι ἐπειδὴ διακατέχονται ἀπὸ «ζῆλο οὐ κατ΄ ἐπίγνωση» εἶναι ἱκανοὶ νὰ διαλύσουν καὶ νὰ στιγματίσουν τὸν ἁγνὸ ἀγώνα.

Ἀρχικῶς, θὰ ἦταν καλὸ νὰ σημειώσουμε ὅτι ὑπάρχουν ὁρισμένοι οἱ ὁποῖοι ἔχουν τὴν λεγομένη «τρέλα» τῆς ἀποτειχίσεως καὶ ἀγνοοῦν ὅτι δωρίζουν στοὺς Οἰκουμενιστὲς τὸ δικαίωμα νὰ δυσφημοῦν τὸν γνήσιο ἀντιαιρετικὸ ἀγώνα. Διότι τὰ «καπετανάτα», καθὼς καὶ οἱ προσωπικὲς φιλοδοξίες ὅσων θέλουν νὰ ἱεραρχήσουν τὶς δικές τους προτεραιότητες πάνω ἀπὸ τὸν ἀγώνα ἐναντίον τοῦ οἰκουμενισμοῦ, εἶναι ἕνα λυπηρὸ ὀφθαλμοφανὲς γεγονός.

Ὁρισμένοι ἀλλάζουν τὴν ρότα τοῦ καραβιοῦ, χωρὶς νὰ ἔχουν οὔτε τὴν ἄδεια τοῦ κυβερνήτου, οὔτε τὴν συγκατάθεση τῶν ὑπολοίπων ἀδελφῶν. Καὶ φυσικὰ σὲ καμμία περίπτωση δὲν μποροῦν νὰ... τὴν ἀποκτήσουν ποτὲ αὐτὴν τὴν συγκατάθεση, ἐπειδὴ δὲν ξεσηκώθηκε ὁ κόσμος γιὰ νὰ ὑπηρετήσει τὶς ἐμμονές τους, οὔτε γιὰ νὰ προβάλει τὰ συμφέροντα καὶ τὶς μωροφιλοδοξίες ἄλλων. Καλούμαστε λοιπὸν σὲ σάλπισμα γιὰ νὰ διατηρήσουμε τὴν ἑνότητα τῆς γρηγορούσας Ἐκκλησιαστικῆς Ὀρθοδόξου κοινότητος σχετικὰ μὲ τὸν κίνδυνο τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ παντὸς εἴδους νεωτερισμοῦ πάντοτε «ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ». Κάθε ἄλλη μεμονομένη ἀδιάκριτη ἐγωιστικὴ στρατηγικὴ ἐπιδίωξη, ἡ ὁποία ἂν καὶ μπορεῖ νὰ εἶναι σὲ ὁρισμένες περιπτώσεις θεμιτή, μὲ κανένα τρόπο δὲν μπορεῖ νὰ ἱεραρχηθεῖ πάνω ἀπὸ τὸν ὀρθὸ ἀντι-οικουμενιστικὸ ἀγώνα!”

Όπως διαπιστώνει ο αναγνώστης το σχόλιο του ιστολογίου έχει λίαν επιθετικό χαρακτήρα και χρησιμοποιεί πολύ σκληρή γλώσσα χωρίς να φείδεται προσωπικών χαρακτηρισμών.

Γιατί, άραγε, οι διαχειριστές του ιστολογίου κινήθηκαν σ’ αυτό το πνεύμα; Προφανώς επειδή διακατέχονται από πολύ έντονα συναισθήματα για το θέμα αλλά ίσως και επειδή γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις που υπόλοιποι -ή τουλάχιστον εμείς- αγνοούμε.

Μήπως θα ήταν σκόπιμο να επανέλθουν και να εξηγήσουν πιο αναλυτικά τι τους οδήγησε να μιλήσουν τόσο αυστηρά;

No comments:

Post a Comment