Wednesday, October 3, 2012

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. Σ. ΤΖΟΥΜΑ ΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΑ





Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. Σ. ΤΖΟΥΜΑ ΜΕ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΑ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=======

Δημοσιεύουμε την ακόλουθη επιστολή του κ. Σωτήρη Τζούμα την οποία και σχολιάζουμε κυνηγώντας την κατά πόδας.

Ετσι ο αναγνώστης θα διαβάζει τα μεν λόγια της επιστολής του κ. Τζούμα με συνήθη πλάγια στοιχεία σε εισαγωγικά και τη δική μας απάντηση με έντονα όρθια στοιχεία.

Μας έγραψε λοιπόν ο κ. Τζούμας: 

“Σας ευχαριστώ που ασχολείστε με την ασημαντότητά μου αλλά αυτά που μου αποδίδετε είναι απολύτως ανακριβή."

Ασήμαντο χαρακτηρίζετε τον εαυτό σας από ταπείνωση κ. Τζούμα. Δεν είναι δική μου μόνον, αλλά γενική πεποίθηση, ότι έχετε γερή πένα και πρόσβαση στις πηγές των πληροφοριών. 

“Κατ’ αρχήν να σας ενημερώσω ότι δεν είμαι ο συντάκτης του κειμένου που αναδημοσιεύσατε από το "Παρόν".” Έχω σταματήσει να γράφω στη συγκεκριμένη εφημερίδα από το 2008."

Είμαι υποχρεωμένος να δεχτώ την διαβεβαίωσή σας ότι δεν είστε ο συντάκτης για τα εκκλησιαστικά θέματα της εφημερίδας “Το Παρόν”. 

Μήπως γνωρίζετε ποιος είναι ο διάδοχός σας μετά το 2008; 

Σας διαβεβαιώ ότι δεν είμαι ο μόνος που νομίζει ότι είναι δικά σας τα σχόλια και τα άρθρα της εφημερίδας “Το Παρόν”. 


Σε κάθε περίπτωση όποιος και αν είναι ο συντάκτης των άρθρων
1.) Ξέρει να γράψει,
2.) Εχει άμεση ενημέρωση από τις πηγές των πληροφοριών, και
3.) Είναι στρατευμένος στην προώθηση της υποψηφιότητας του Θεοφιλέστατου Επισκόπου Διαυλείας κ. Γαβριήλ (Παπανικολάου) στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο.

Αν τυχόν γνωρίζετε ή πληροφορηθείτε στο μέλλον ποιος είναι ο συντάκτης για τα εκκλησιαστικά θέματα της εφημερίδας σας θα με υποχρεώσετε αν μας ενημερώσετε. Ολοι θα εκτιμήσουν δεόντως την αποκάλυψη του ονόματος του εν λόγω συντάκτη. Θα μας βοηθήσει να βγάλουμε τα ανάλογα συμπεράσματα για το πού το πηγαίνει.

“Ο μόνος χώρος στον οποίο διοχετεύω τις ανησυχίες μου και τους προβληματισμούς μου σε ό,τι αφορά την Εκκλησία μας, είναι η ιστοσελίδα την οποία διατηρώ εδώ και ένα χρόνο υπό τον τίτλο "ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΛΟΓΟΣ".”

“We take your word for it”, όπως λένε οι Αμερικανοί.

“Παρακαλώ πολύ την επομένη φορά που θα ασχοληθείτε με μένα, να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις παραπάνω πληροφορίες!”

Σας διαβεβαιώ, κ. Τζούμα, ότι όχι μόνον θα το λάβω υπόψη, αλλά θα υπενθυμίζω κάθε φορά στους αναγνώστες του ιστολογίου ότι εσείς δεν είστε ο συντάκτης του άρθρου όπως είναι διάχυτη η εντύπωση ακόμη και μεταξύ των ιεραρχών της Εκκλησίας μας. 


Θα δείτε στην πράξη τι εννοώ την επόμενη φορά που τυχόν, συν Θεώ, θα κάνω αναφορά στα σχόλια και στις ειδήσεις της εφημερίδας “Το Παρόν”.

“Πάντως να ξέρετε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος είτε έχει εμένα στο πλευρό του είτε όχι, το σύστημα της Εκκλησίας μας είναι μορφοποιημένο με τέτοιο τρόπο ώστε ο εκάστοτε αρχιεπίσκοπος - και όχι μόνον ο νυν κ. Ιερώνυμος - να εκλέγει πάντα τους εκλεκτούς του!"

Είναι το σύστημα άραγε που φταίει, αγαπητέ κ. Τζούμα, ή μήπως είναι η έλλειψη εκκλησιαστικού φρονήματος;


Θα μου επιτρέψετε να σας υπενθυμίσω τι γράψατε για την εκλογή διαβεβλημένων - κατά τη δική σας διαβεβαίωση - επισκόπων από τον αείμνηστο Χριστόδουλο.

Γράψατε λοιπόν στον ΣΩΤΗΡΙΟ ΛΟΓΟ που - κατά τη δική σας πάντοτε διαβεβαίωση - είναι ο μόνος χώρος που διοχετεύετε τις ανησυχίες σας για τα εκκλησιαστικά θέματα:

«Κάποιοι, εὐεργετηθέντες ἀχάριστοι Ἀρχιερεῖς, ὅταν τούς ζητοῦσε (ὁ Χριστόδουλος) νά τόν ψηφίσουν (τόν εὐνοούμενό του) τοῦ ἔλεγαν... ναί, μέν ἀλλά, θά δοῦμε, δέν ξέρουμε κι ὅτι... λόγοι συνειδήσεως δέν τούς ἐπιτρέπουν... Γιά νά εἰσπράξουν ἀπό τό Χριστόδουλο τό ἐκπληκτικό: "Ξέρεις πόσα λερωμένα ράσα ἀναγκάσθηκα νά φιλήσω ἐγώ, γιά νά καλμάρω ἐκείνους πού ἀντιδροῦσαν στήν ἐκλογή σου;;; Κι ἔχεις τό... θράσος νά μοῦ μιλᾶς ἐσύ γιά συνείδηση;;;"» Sotirioslogos.gr, στίς 28-3-2012).

Λοιπόν κ. Τζούμα; 

Εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι είναι το σύστημα και όχι το ήθος των εκκλησιαστικών προσώπων το πρόβλημα;  

"Οι απόψεις σας για τον τεθνεώτα μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, υποτιμούν την νοημοσύνη μας και αδικούν έναν Αρχιεπίσκοπο ο οποίος είχε μεγάλο όραμα για την Εκκλησία που υπηρέτησε από παιδί και υπήρξε σπουδαίος Πρωθιεράρχης!” 

Δεν ξέρω αν προσβάλλουν τη νοημοσύνη σας οι απόψεις μου για τον αείμνηστο Χριστόδουλο κ. Τζούμα. 

Σας διαβεβαιώ όμως ότι προσβάλλετε βάναυσα τη δική μου νοημοσύνη όταν ισχυρίζεστε ότι ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ήταν μεγάλος πρωθιεράρχης αν και - κατά τη δική σας διαβεβαίωση από το κανάλι “Contra” - είχε ως προσφιλή του έκφραση το “Αισιχτίρ ρε!” και προωθούσε στο ύπατο της ιερωσύνης αξίωμα και ως στενούς του συνεργάτες διαβεβλημένα πρόσωπα - κατά τη δική σας πάντοτε διαβεβαίωση - στον ΣΩΤΗΡΙΟ ΛΟΓΟ.

Το όραμα του αείμνηστου Χριστόδουλου για την Εκκλησία, κ. Τζούμα, ήταν ανάλογο με το σπιθαμιαίο δικό του πνευματικό ανάστημα. 

Ενας εκκοσμικευμένος Ιεράρχης, ένα δημοσιοσχεσίτης, ένας Οικουμενιστής και ένας Νεοβαρλααμίτης, που διακρινόταν για τη ρηχότητα της θεολογικής του σκέψης ήταν ο αείμνηστος Χριστόδουλος. 

Ο Θεός να φυλάει την Εκκλησία Του από το να έχει στο μέλλον Αρχιεπισκόπους όπως τον αείμνηστο Χριστόδουλο.


Συμφωνώ όμως μαζί σας ότι υπάρχουν πολλοί που αναπολούν με πάθος τον αείμνηστο Χριστόδουλο. 

Αλλά αυτό τι δείχνει εκτός από την έκταση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε; 

“Εβραγχίασεν ο λάρυγξ μου”, κ. Τζούμα, να επαναλαμβάνω - σε όλους τους τόνους - ότι ΔΕΝ είναι οι ΗΓΕΤΕΣ μας και οι “σκοτεινές δυνάμεις” που φταίνε, αλλά εμείς οι ίδιοι. 

Γι’ αυτό έχουμε και στην Εκκλησία και στην Πολιτεία τους ηγέτες που μας αξίζουν και στην Ελλάδα και στην Κύπρο.

Γι' αυτό ουδόλως εκπλήττομαι επειδή υπάρχουν τόσοι πολλοί που αναπολούν με νοσταλγία τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο.

Μήπως είναι λίγοι αυτοί που αναπολούν νοσταλγικά τον Ανδρέα Παπανδρέου τον προσφυώς αποκληθέντα "Ηρόστρατο";

“Ακόμη και οι εχθροί του ομολογούν σήμερα πώς αν ζούσε σήμερα η πορεία όχι μόνον της Εκκλησίας μας αλλά και της χώρας μας θα ήταν διαφορετική!”

Μήπως τα παραλέτε, κ. Τζούμα; 

Δηλαδή τι θα έκανε για να βοηθήσει την κατάσταση της χώρας; 

Κανένα ινκόγνιτο ταξιδάκι με την ανάλογη παρέα για διακοπές στο “Four Seasons”, κανένα μακροβούτι από τη θαλαμηγό κάποιου εφοπλιστή ή μήπως καμιά λαοσύναξη για να βάλει στην πράξη τη “θεολογία της πλατείας”; Επιτρέψτε μου αυτό το τελευταίο να το αναλύσω εν εκτάσει - συν Θεώ -  στο μέλλον.

“Οι φραστικοί χαρακτηρισμοί σας για συνεργάτες του νυν Αρχιεπισκόπου οι οποίοι κατέχουν νευραλγικές θέσεις στην Εκκλησία μας, αδικούν τα πρόσωπα που χαρακτηρίζετε, σχεδόν υβρίζετε, δεδομένου ότι οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται από τον Αρχιεπίσκοπο και υλοποιούνται από τους συνεργάτες του, οι οποίοι όπως είναι φυσικό ζούν με την προοπτική της προαγωγής όπως θα έκανε κάθε υγειώς σκεφτόμενος άνθρωπος!”

Wow! κ. Τζούμα. Ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων!

Εγραψα σε πρόσφατο άρθρο μου που επιγράφω “Δεν είναι οι συνεργάτες του αλλά ο ίδιος ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος που έφταιγε”: 

“ΠΟΤΕ και για ΚΑΝΕΝΑ ηγέτη δεν είναι ορθό να λέμε “ΔΕΝ είναι αυτός που φταίει αλλά οι ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ του”, επειδή τους συνεργάτες του ο ίδιος τους επιλέγει. 

Αν ο ίδιος ήταν άνθρωπος προκοπής θα μάζευε κοντά του τους σωστούς ανθρώπους να τον βοηθήσουν στο έργο του. 

Ακριβώς επειδή ο ίδιος δεν ήταν σωστός άνθρωπος γι' αυτό χειροτόνησε επισκόπους και είχε για καμαρίλα τους γνωστούς ανθρώπους που προκάλεσαν τόσα προβλήματα στην Εκκλησία.”


Αναφέρετε επίσης ότι αδικώ τους συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου. 

Δηλαδή ποιον συγκεκριμένα αδικώ; 

Τον π. Αδαμάντιο Αυγουστίδη που αποκαλώ Νεορθόδοξο και Νεονικολαίτη; 

Τον Θεοφιλέστατο Διαυλείας κ. Γαβριήλ Παπανικολάου που αποκαλώ δημοσιοσχεσίτη και Παγκοσμιοσυμβουλίτη;

Τον κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου που αποκαλώ "κακό δαίμονα" του ορθόδοξου χαρακτήρα του μαθήματος των θρησκευτικών; 

Ας μην έγραφε αυτά που γράφει ο π. Αδαμάντιος, κ. Τζούμα, για να μην του σέρνω τα ανάλογα. 

Ας μη γύριζε από πολυαρχιερατικό φεστιβάλ σε πολυαρχιερατικό φεστιβάλ ο Αγιος Διαυλείας για να μην τον χαρακτηρίζω δημοσιοσχεσίτη. 

Για δέστε στο βιογραφικό του σε πόσες συνεδρίες του ΠΣΕ παρεβρέθηκε! Ο Θεός γνωρίζει πόσες συμπροσευχές έκανε με αιρετικούς και αλλόθρησκους.

Επομένως πώς τον αδικώ όταν τον χαρακτηρίζω "Παγκοσμιοσυμβουλίτη";

Ας μην εξοβέλιζε τον Χριστό και την Παναγία από τα νέα "προγράμματα σπουδών" για τα θρησκευτικά ο κ. Γιαγκάζογλου και οι ΚΑΙΡΟΣκόποι του για να μην τους σέρνω αυτά που πρέπει να ακούνε.

Αντί να ανησυχείτε επειδή τα παιδιά μας δεν θα μαθαίνουν την πίστη των πατέρων τους, ανησυχείτε επειδή τα σέρνουμε στον κ. Σταύρο Γιαγκάζογλου και στον "διά τας αμαρτίας ημών" Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, που στηρίζει "με νύχια και με δόντια" την απο-ορθοδοξοποίηση του μαθήματος των θρησκευτικών! 

Επομένως ποιον από τους συνεργάτες του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου αδικώ; 

Οι ίδιοι αδικούν τον εαυτό τους για τις ετεροδιδασκαλίες που διατυπώνουν και για τις απαράδεκτες πρακτικές που μετέρχονται. 

Αυτό δα έλειπε! 

Να πλέκουμε τα εγκώμια των Οικουμενιστών, των Νεορθόδοξων, των Νεονικολαιτών, των Νεοβαρλααμιτών και των δημοσιοσχεσιτών!

“Άλλωστε ο Γεροντικός λόγος - "Επισκοπής τις ορέγεται; Ωραίου έργου επιθυμεί ", ειπώθηκε και γράφτηκε για τέτοιες ακριβώς περιπτώσεις!"


Να μου επιτρέψετε δύο διορθώσεις εδώ κ. Τζούμα. Το χωρίο που αναφέρετε είναι “Ευαγγελικό” και όχι “Γεροντικό”. Ανήκει στον Απόστολο Παύλο (Α΄προς Τιμόθεο γ΄, 1 επιστολή του) και όχι στο “Γεροντικό” ή έστω σε κάποιο Γέροντα, όπως ισχυρίζεστε. 

Οσο για το αν ο “επισκοπής ορεγόμενος καλού ή κακού πράγματος επιθυμεί” σας παραπέμπω στην επιστολή του Αγίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτη προς τον Διάκονον Παλλάδιον που τιτλοφορείται “Ει τις επισκοπής ορέγεται καλώς ή κακώς ποιεί;” (Ε. Π. Migne 78, 893 901). 

Εκεί θα διαπιστώσετε ότι ο Αγιος Πατήρ ερμηνεύει με τον ακριβώς αντίθετο τρόπο από ότι εσείς το χωρίο του Αποστόλου Παύλου. 

Αλλωστε, κ. Τζούμα, είναι θέμα κοινής λογικής. 

Τι σχέση έχει το χριστιανικό ήθος με την εκζήτηση πρωτείων; 

Γνωρίζετε έστω και ένα Αγιο της Εκλησίας που επεδίωξε ποτέ να προαχθεί; Συρόμενοι και θρηνούντες ανέβαιναν κατόπιν αφόρητων πολλές φορές πιέσεων στον επισκοπικό θρόνο οι Αγιοι της Εκκλησίας.

“Ευχαριστώ για τη φιλοξενία! Καλή δύναμη στο έργο σας!”

Δική μας η χαρά για τη φιλοξενία και η ευχαριστία για τις ευγενείς ευχές σας κ. Τζούμα.

"Διατελώ
Μετά τιμής
Σωτήρης Μ. Τζούμας"

Διατελώ 
Μετά εξαιρέτου τιμής
Παναγιώτης Μ. Τελεβάντος

No comments:

Post a Comment