Monday, October 8, 2012

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ κ. ΝΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΕΚΝΟΓΟΝΙΑΣ














ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ κ. ΝΟΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΤΕΚΝΟΓΟΝΙΑΣ

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=============

Στο ιστολόγιο “Λάζαρος” διαβάζουμε κάτι ωραίο για την πολυτεκνία: 

“Όταν οι σύζυγοι
Δεν αφήνουν τον Θεό να αποφασίζει
Για τον αριθμό των παιδιών
Αλλά εφαρμόζουν διάφορα αμαρτωλά εφευρήματα
Για να αποφεύγουν τα παιδιά
Η πείρα διδάσκει
Ότι υπάρχουν δυσάρεστες επιπτώσεις
Και στην παρούσα ζωή.
Όταν οι γονείς μένουν σκόπιμα στο ένα παιδί
Και όχι γιατί ο Θεός έτσι το θέλησε
Αυτό συνήθως γίνεται ιδιαίτερα εγωϊστικό και απαιτητικό
Γιατί οι γονείς του του κάνουν όλα τα θελήματα και καταντούν σκλάβοι του.
Στην περίπτωση δε, που οι γονείς μένουν σκόπιμα στα δύο παιδιά
Τότε συνήθως τα παιδιά ζηλεύουν αφάνταστα το ένα το άλλο.
Στα τρία παιδιά αρχίζει να καλλιεργείται μεταξύ τους
Η αγάπη και η αλληλοβοήθεια.
Κι όσο το ανδρόγυνο αφήνει τον Θεό να αποφασίζει
Για τον αριθμό των παιδιών
Τόσο περισσότερο αυξάνεται και η ευλογία Του στο σπίτι εκείνο!”

Θα ήθελα - με ευκαιρία την ανάγνωση του ευσύνοπτου, αλλά ουσιαστικού αυτού κειμένου - να ξαναπιάσω το νήμα της συζήτησης από εκεί που το άφησα πριν καιρό με τον αγαπητό συνάδελφο κ. Κώστα Νούση, για το θέμα των σχέσεων του ανδρογύνου και την αποφυγή της πολυτεκνίας.

Αγαπητέ κ. Νούση. Μπορούμε να συζητήσουμε το θέμα νηφάλια και θεολογικά, χωρίς προσωπικές αντεγκλήσεις, που θα αδικήσουν και θα αποπροσανατολίσουν το διάλογο.

Αν θέλετε, ας αρχίσουμε από την ανάπτυξη του θέματος, όπως την καταγράφει με μοναδική δύναμη σκέψεως, νηφαλιότητα και ατράνταχτη επιχειρηματολογία ο Αρχιμανδρίτης Νικόδημος Αεράκης, ένας ενάρετος και παραδοσιακός κληρικός, σε εισήγησή του στο Ιερατικό Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως Υδρας, Σπετσών και Αιγίνης το 1983.

Αν δεν έχετε υπόψη σας το μικρό αυτό τεύχος αξίζει πραγματικά τον κόπο να το διαβάσετε. Επιγράφεται “Το θέλημα του Θεού στο θέμα της τεκνογονίας”. Είναι 28 μόλις σελίδες, αλλά συμπυκνώνει όλη την επιχειρηματολογία της Αγίας Γραφής, των Αγίων Πατέρων, των Ιερών Κανόνων, της Υμνολογίας και  της Εκκλησιαστικής παράδοσης και εμπειρίας.

Προσπάθησα χωρίς επιτυχία να το βρω σε ηλεκτρονική μορφή για να το αναδημοσιεύσω σε συνέχειες.

Αν το εντοπίσω κάπου στο μέλλον θα το αναδημοσιεύσω. 

Στο μεταξύ εσείς μπορεί να το έχετε ήδη υπόψη σας, αλλά ακόμη και αν δεν το έχετε είμαι βέβαιος ότι μπορείτε να το βρείτε εύκολα και να το μελετήσετε.

Αν αρχίσουμε το διάλογο από τη συγκεκριμένη εισήγηση του Πανοσιολογιότατου, θα διαπιστώσετε ότι απαντά όσα ερωτήματα θέσατε στα σχετικά άρθρα και σχόλια που αναρτήσατε στον ιστοχώρο, για την αναφορά του Αποστόλου Παύλου στο θέμα της τεκνογονίας και την ερμηνεία του Αγίων Πατέρων στο συγκεκριμένο χωρίο.

Νομίζω ότι η ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στο θέμα θα σας ανοίξει λεωφόρους κατανόησης και θα σας βοηθήσει να επαναπροσεγγίσετε το θέμα από άλλη σκοπιά.

Την ίδια παράκληση απευθύνω στους καλούς αναγνώστες. Να διαβάσουν το μικρό αυτό τεύχος, για να παρακολουθούν τη συζήτηση με μεγαλύτερη ευχέρεια, αλλά και για να πληροφορηθούν από ένα αξιόλογο κληρικό που έσκυψε στο θέμα με υπευθυνότητα και φόβο Θεού και μας έδωσε ευσύνοπτα τη θέση της Εκκλησίας.

Ας μην παρασυρόμαστε, αδελφέ μου, από τις πλάνες του κ. Γιανναρά και των άλλων Νεορθόδοξων και Νεονικολαιτών Φιλόθεου Φάρου, Ευδοκίμωφ, Μέγιεντορφ, κτλ. ή του Γέροντος Ιωσήφ του Βατοπαιδινού και των πνευματικών του τέκνων.

Ας μη βάζουμε την ψυχή μας και την ψυχή των συνανθρώπων σε θανάσιμο κίνδυνο με ετεροδιδασκαλίες που δεν εκφράζουν το θέλημα του Θεού και τη διδασκαλία της Εκκλησίας.

1 comment:

  1. επιμενεις να μιλας για απαντηση, ενω ουσιαστικα θυμασαι μεσες ακρες ενα κειμενο που δεν παραθετεις και το οποιο εκ των προτερων και προκαταβολικα αναγεις στη σφαιρα του μυθου ως δογματικου εγχειριδιου. αλλα για να δεις οτι δεν ειμαι εμπαθης και πλεον ηρεμησα, περιμενω κατι πιο απτο και οχι μια ακομη επαναληψη της αοριστολογικης υπεσχημενης μελλουσας απαντησης σου.

    ReplyDelete