Wednesday, May 5, 2010

ΝΕΑ ΑΤΥΧΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ


















ΝΕΑ ΑΤΥΧΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΥ


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

================


Μια άλλη ατυχή παρέμβαση για τη Νεοβαρλααμική κακοδοξία έκανε ο γνωστός Οικουμενιστής, Νεοβαρλααμίτης και νεωτεριστής Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος. Σε ερώτηση δημοσιογράφου αναφορικά με την καταδίκη του Νεοβαρλααμισμού από την Ιερά Συνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος έδωσε μια ατυχέστατη απάντηση που δείχνει, για μια ακόμη φορά, το μέγεθος της αλλοτρίωσης της ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας του.


Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ - Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ

__________________


“Τι γλώσσα θα μιλούσε ο Χριστός αν ερχόταν σήμερα;” ρωτήθηκε ο Σεβασμιότατος. Και απάντησε: “Τη γλώσσα των νέων”. Καταρχήν γιατί δεν έβαλε το δημοσιογράφο στη θέση τους. Τι σημαίνει η ερώτηση αν ερχόταν σήμερα ο Χριστός; Αυτό είναι ένα εξ ορισμού ανόητο υποθετικό ερώτημα. Ο Χριστός ήρθε επί Καίσαρος Αυγούστου - έστω και αν κάποιοι Καθηγητές της Θεολογίας με τους οποίους συναγελάζεται ο Σεβασμιότατος αρνούνται την ιστορική παρουσία του - και μίλησε στη γλώσσα που τον καταλάβαιναν οι άνθρωποι της εποχής του. Μήπως υπάρχουν ιεροκήρυκες ή επίσκοποι που κάνουν κάτι διαφορετικό; Στη γλώσσα του λαού όλοι μιλούν. Και τι θα πει η απάντηση του Σεβασμιότατου “στη γλώσσα των νέων”; Μήπως οι νέοι μιλούν άλλη γλώσσα από αυτή που μιλούν οι ενήλικες;


ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΜΕΤΑΓΛΩΤΤΙΣΗ;

____________________


Επιπλέον ο Αγιος Δημητριάδος προσέθεσε ότι δήθεν “είναι από όλους κατανοητή σήμερα η ανάγκη να εξεταστεί η γλώσσα της λατρείας και να βρεθεί η σωστή μετάφρασή της”. Δυστυχώς ο Σεβασμιότατος διαστρέφει τα γεγονότα κατάφωρα. Ποια είναι η αλήθεια; Οτι οι Μεσσηνίας Χρυσόστομος, Δημητριάδος Ιγνάτιος, Πρεβέζης Μελέτιος και ελάχιστοι άλλοι επιζητούν να επιβάλουν ετσιθελικά και αντίθετα από τη θέληση του λαού του Θεού μεταγλώττιση της Θείας Λειτουργίας και άλλους νεωτερισμούς. Οι υπόλοιποι επίσκοποι της Ελλάδας σχεδόν στο σύνολό τους αποδοκιμάζουν τη μεταγλώττιση και είναι μάλιστα λαλίστατοι επί του θέματος (Ναυπάκτου Ιερόθεος, Ηλείας Γερμανός, Θεσσαλονίκης Ανθιμος, Πειραιώς Σεραφείμ κτλ.).


ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΤΟΥ ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΥ

____________________


Πάνω από όλα ο Σεβασμιότατος Δημητριάδος αποσιωπά την καταδίκη του Νεοβαρλααμισμού από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος η οποία μάλιστα ελήφθη με τη δική του συμμετοχή. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι η Σύνοδος όχι απλά καταδίκασε κάθε γλωσσική μεταφορά της Θείας Λειτουργίας αλλά έκανε κάτι πολύ πιο ουσιαστικό. Καταδίκασε την όλη προσπάθεια των λειτουργικών νεωτερισμών ως Νεοβαρλααμισμό.


Οι π. Θεόδωρος Ζήσης και π. Σαράντης Σαράντος είχαν επισημάνει ήδη με το συνέδριο που είχε διοργανωθεί το 2001 ότι η όλη κίνηση αποσκοπούσε στην επιβολή νοησιαρχίας στην Εκκλησία. O π. Θεόδωρος Ζήσης μάλιστα χαρακτήρισε ευθέως την όλη προσπάθεια ως ένα είδος Νεοβαρλααμισμού.


Το θεολογικό πλαίσιο αυτής της κακοδοξίας καταδίκασε η Ιερά Σύνοδος με τη συνδρομή ενός αξιόλογου ιεράρχη με μεγάλη δύναμη θεολογικής σκέψεως του Μητροπολίτη Ναυπάκτου Ιερόθεου Βλάχου.


Ολα αυτά ο Σεβασμιότατος Δημητριάδος τα αποσιωπά!!! Γιατί; Δεν είναι ηθελημένη διαστροφή της αλήθειας η στάση του; Αγνοεί μήπως ότι ο Μακαριότατος αποδοκίμασε την περιφρονητική στάση του Πρεβέζης έναντι των αποφάσεων της Ιεράς Συνόδου; Διέλαθε της προσοχής του ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Β΄ επεσήμανε την ανάγκη να μη συνεχιστούν αυθαίρετα οι αδόκιμες, κακόγουστες και γεμάτες δογματικά λάθη μεταγλωττίσεις;


ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ Ή ΝΟΗΣΙΑΡΧΙΑ

_______________________


Επιπλέον! Είναι δυνατόν να μην υπέπεσε στην αντίληψή του ότι διοργανώθηκε Ημερίδα με κορυφαίους ομιλητές αναφορικά με τη λεγόμενη “λειτουργική αναγέννηση” στην οποία αναλύθηκαν όλες οι πλευρές του κακόδοξου κινήματος; Αγνοεί ότι ο Μακαριότατος τίμησε με την παρουσία του τις εργασίες της Ημερίδας; Είναι απορίας άξιον το ότι ο Σεβασμιότατος θεωρεί σκόπιμον να παραπλανεί το ποίμνιο της Εκκλησίας αποκρύπτοντας στοιχεία που βοηθούν το λαό του Θεού να αντιληφθεί το βάθος του κακόδοξου φρονήματος των νεωτεριστών αλλά και την ορθή στάση της συντριπτικής πλειοψηφίας της Ιεραρχίας για το θέμα.


Η ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ

______________


Παράλληλα οι πιστοί έχουν φρικτά παράπονα με το Σεβασμιότατο Δημητριάδος επειδή η Θεολογική Ακαδημία του Βόλου υπό τη διεύθυνση του κ. Καλαιντζίδη έχει καταστεί κυριολεκτικά σφηκοφωλιά των νεωτεριστών, των Νεοβαρλααμιτών και των Οικουμενιστών με την ευλογία και την ενίσχυση του Σεβασμιότατου Δημητριάδος.



ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

___________


Και ως τα ανωτέρω να μην ήσαν αρκετά οι “ευρωθεολόγοι” που θέλουν να αποχρωματίσουν το μάθημα των θρησκευτικών και να το αποπροσανατολίσουν από τον ομολογιακό του χαρακτήρα και να το εκτρέψουν σε κοινωνιολογικό, θρησκειολογικό και πολιτισμικό έχουν βρεί στο πρόσωπο του Αγίου Δημητριάδος ένα ειλικρινή σύμμαχο. Είναι πραγματικά λυπηρόν επειδή ο Σεβασμιότατος υποστηρίζει όσους προωθούν ένα άχρουν, άοσμον και άγευστον εξ απόψεως Ορθοδόξου μάθημα. Οι ΚΑΙΡΟΣκόποι έχουν εξασφαλίσει όχι απλά την ανοχή αλλά την ολόθυμη υποστήριξη του Σεβασμιότατου στην προσπάθειά τους να υποβοηθήσουν τους άθεους κρατούντες να αποχρωματίσουν την ελληνορθόδοξη ιδιοπροσωπία τη πατρίδας μας. Είναι πασίδηλον ότι έγινε γέφυρα των νεωτερισμών και στο χώρο της παιδείας. Οχι μόνον του Οικουμενισμού και του Νεοβαρλααμισμού.


ΠΩΣ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟΥ;

___________________


Ορισμένοι φρονούν ότι ο Σεβασμιότατος ενεργεί με τον απαράδεκτο αυτό τρόπο απλά και μόνον επειδή ως δελφίνος του Αρχιεπισκοπικού θρόνου προσπαθεί να τα έχει καλά με τους άθεους κρατούντες για να τον υποστηρίξουν όταν τεθεί θέμα διαδοχής. Η δική μου αντίληψη είναι διαφορετική. Πριν δεκαετίες ο Σεβασμιότατος επισκέφθηκε ως Αρχιμανδρίτης την Κύπρο και μίλησε σε συνέδριο στη Λάρνακα κατά το οποίο απεκάλυψε χωρίς περιστροφές τις νεωτεριστικές θέσεις του. Μίλησε τόσο νεωτεριστικά ώστε έκανε τον παριστάμενο στο συνέδριο τότε διάκονο Νεόφυτο Μανσούρα (νυν Μητροπολίτη Μόρφου) να αγανακτήσει και να εκφράσει με έντονο τρόπο αλλά ουσιαστική επιχειρηματολογία την αντίθεσή του στα λεχθέντα. Είναι επομένως φανερόν ότι ο Αγιος Δημητριάδος ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΟΔΟ του αείμνηστου Χριστόδουλου στον Αρχιεπισκοπικό θρόνο και πολύ πριν αρχίσουν οι Νεοβαρλααμικές καινοτομίες ο ίδιος πίστευε ειλικρινά ότι η υιοθέτηση των νεωτερισμών ήταν ενδεδειγμένη. Φυσικά αυτό δεν αποκλείει ότι ίσως τώρα επιδιώκει τη συμμαχία των άθεων κρατούντων αφού τρέφει Αρχιεπισκοπικές φιλοδοξίες. Απλά θέλω να υπογραμμίσω ότι το πρόβλημα είναι βαθύτερο από απλός καιροσκοπισμός.


7 comments:

  1. Όταν είμουνα μικρός και τον έβλεπα στο Αρχονταρίκη τον θαύμαζα,τώρα που μεγάλωσα λιγάκι κατάλαβα τη κουμάς είναι.Εν το μεταξύ γιατί δεν τον αλάζουνε και να βάλουνε τον Πειρεώς ή τον Αγιο Ναυπάκτου.Κατάντησε κουραστικό το ίδιο πρόσωπο κάθε κυριακή.Την έρτ την πληρώνουμε να κάνει ότι θέλει.

    ReplyDelete
  2. Είναι πολύ ανιαρός και δεν λέγει ποτέ κάτι ουσιαστικό.

    ReplyDelete
  3. Βλέπω πως γράφετε ότι η Σύνοδος καταδίκασε τις μεταφράσεις.
    Αυτό καταλάβατε εσείς?
    Και γω το ίδιο κατάλαβα!
    Ομως, αξιωματούχος του Δημητριάδος λέει πως αυτό δεν είναι παρά ένα δελτίο Τύπου και όχι απόφαση κατά των μεταφράσεων!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. Οχι μόνο είναι απόφαση κατά των μεταφράσεων αλλά είναι κάτι πολύ πιο ουσιαστικό.

    Είναι καταδίκη του νεωτεριστικού και κακόδοξου φρονήματος που τις χαρακτηρίζει και τις εμπνέει.

    Αυτή ήταν η δήλωση της Συνόδου, του Αρχιεπισκόπου και αυτή είναι η θέση που διατύπωσε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος ο οποίος υιοθέτησε τη θεολογική ανάλυση του π. Θεόδωρου Ζήση.

    Ο π. Θεόδωρος Ζήσης, όπως και ο π. Σαράντης Σαράντος, χαρακτήρισαν την όλη προσπάθεια ως Νεοβαρλααμισμό δηλαδή ως προσπάθεια να αποκτήσει η λατρεία της Εκκλησίας νοησιαρχικό και όχι μυσταγωγικό χαρακτήρα.

    Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι αντί να πηγαίνουμε στην εκκλησία και να κατανυσσόμαστε και να νιώθουμε την αμαρτωλότητά μας και να ζητούμε το έλεος του Θεού θα πηγαίνουμε όπως πάμε σε μια θεατρική παράσταση για να σκεφτόμαστε με το νου τις θεολογικές έννοιες.

    Το τελευταίο δεν αποκλείεται από το μυσταγωγικό χαρακτήρα της Εκκλησίας. Απλά δεν απολυτοποιείται.

    Γι' αυτό υπάρχουν αντιρρήσεις και όχι διότι η μεταγλώττιση αυτή καθ' εαυτήν είναι κάτι που αποκλείεται να συμβεί κάποτε αν ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΟΙ λόγοι την επιβάλουν.

    Οι άνθρωποι που σήμερα ζητούν μεταγλώττιση δεν εμπνέουν το παράπαν εμπιστοσύνη ότι έχουν ορθόδοξο φρόνημα. Οχι μόνον στο συγκεκριμένο θέμα αλλά σε πλείστα άλλα εκφράζουν συστηματικά αντιπαραδοσιακές θέσεις.

    Ως εκ τούτου εάν και εφόσον υπάρξουν κάποτε οι ποιναντικές ανάγκες η Εκκλησία μέσω ανθρώπων που σέβονται την παράδοση θα αποτολμήσει το εγχείρημα που θα είναι έργο ομάδας ειδικών ανθρώπων.

    Προπαντός ο καρπός της προσπάθειάς τους πρέπει να τύχει της έγκρισης, αν όχι πανορθοδόξου συνόδου, τουλάχιστον συνόδου όλων των Ελληνοφώνων Εκκλησιών για να υπάρχει ομοιογένεια, να αποφευχθούν τα λάθη και να εκδηλώνεται η ενότητα της Εκκλησίας Ορθόδοξα.

    Δηλαδή όχι ως ενότητα διοικητική, όπως στο Βατικανό, όχι ως ενότητα ατομικής πίστεως στο Χριστό και μελέτης της Αγίας Γραφής, όπως στον Προτεσταντισμό, αλλά ως ενότητα στην πίστη, ενότητα στη λατρεία και ενότητα στο ήθος όπως στην Ορθοδοξία.

    ReplyDelete
  5. Στο ταπεινό μου ιστολόγιο αναφέρομαι στο γεγονός που σας λέω.
    Ο Θεός να μας φυλάει όλους!

    ReplyDelete
  6. Τώωωρα πια π,Ιγνάτιε; Αυτό που αναγγείλατε στην εκπομπή σας "Αρχονταρίκι" σήμερα για το "ΑΜΗΝ" στο "Σε υμνούμεν...'' που λέει ο Ιερεύς: "...και ποίησον τον μεν άρτον τούτον,τίμιον Σώμα του Χριστού σου, Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ:Αμήν Ο ΙΕΡΕΥΣ : "Το δε εν τω ποτηρίω τούτω,τίμιον Αίμα του Χριστού σου" Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ:ΑΜΗΝ Ο ΙΕΡΕΥΣ: "Μεταβαλών τω Πνεύματί σου τω Αγίω" Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ : Αμήν(τρις)
    Δηλαδή η πιο μυσταγωγική ιερή στιγμή της μετουσίωσης των τιμίων Δώρων και μας επαναλαμβάνει σήμερα σαν παπαγαλάκι τελευταίος και καταϊδρωμένος των νεοβαρλααμιτών (μήπως του έβγαλαν κίτρινη κάρτα οι νεοτέτοιοι;)Κυριακάτικα και έχωντας μεταλάβει αγαλλομένω ποδί να επιστρέφουμε στην οικία μας για να χαρούμε το γεγονώς και να σου τα νεοτερίστικα που μας ξεφούρνισε ¨...Ο λαός όλοι μαζί τα ΑΜΗΝ του διακόνου μας που είναι ο άγρυπνος φύλακας έναντι του λαού για το εύτακτον εντός των Ναών.Παρόντες και μη αντιδρώντες:Θεμιστοκλής Μουρτζάνος πρωτοπρεσβύτερος και Σταύρος Ζουμπουλάκης διευθυντής περιοδικού "ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ".

    ReplyDelete
  7. Τώωωρα πια π,Ιγνάτιε; Αυτό που αναγγείλατε στην εκπομπή σας "Αρχονταρίκι" σήμερα για το "ΑΜΗΝ" στο "Σε υμνούμεν...'' που λέει ο Ιερεύς: "...και ποίησον τον μεν άρτον τούτον,τίμιον Σώμα του Χριστού σου, Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ:Αμήν Ο ΙΕΡΕΥΣ : "Το δε εν τω ποτηρίω τούτω,τίμιον Αίμα του Χριστού σου" Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ:ΑΜΗΝ Ο ΙΕΡΕΥΣ: "Μεταβαλών τω Πνεύματί σου τω Αγίω" Ο ΔΙΑΚΟΝΟΣ : Αμήν(τρις)
    Δηλαδή η πιο μυσταγωγική ιερή στιγμή της μετουσίωσης των τιμίων Δώρων και μας επαναλαμβάνει σήμερα σαν παπαγαλάκι τελευταίος και καταϊδρωμένος των νεοβαρλααμιτών (μήπως του έβγαλαν κίτρινη κάρτα οι νεοτέτοιοι;)Κυριακάτικα και έχωντας μεταλάβει αγαλλομένω ποδί να επιστρέφουμε στην οικία μας για να χαρούμε το γεγονώς και να σου τα νεοτερίστικα που μας ξεφούρνισε ¨...Ο λαός όλοι μαζί τα ΑΜΗΝ του διακόνου μας που είναι ο άγρυπνος φύλακας έναντι του λαού για το εύτακτον εντός των Ναών.Παρόντες και μη αντιδρώντες:Θεμιστοκλής Μουρτζάνος πρωτοπρεσβύτερος και Σταύρος Ζουμπουλάκης διευθυντής περιοδικού "ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ".

    ReplyDelete