ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΑ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα το Πατριαρχείο Αντιοχείας εξέδωσε επεξηγηματική Ανακοίνωση με την οποία αποπειράται να πείσει ότι η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας με το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων εδράζεται σε αρχές και στην αθέτηση των συμφωνηθέντων με το εν λόγω Πατριαρχείο.
Καταρχήν θέλουμε να καταστήσουμε σαφές ότι:
1.) Δεν τρέφουμε καμία συμπάθεια προς τον Πατριάρχη Θεόφιλο. Όχι για τις γελοίες αιτιάσεις του προκατόχου του -καθηρημένου Πατριάρχη Ειρηναίου-, ο οποίος αυτοεγκλωβίστηκε στο Πατριαρχείο και παριστάνει τον μάρτυρα, αλλά επειδή είναι οικουμενιστής. Δωρίζει “ιερά κοράνια”, επανέφερε την Εκκλησία των Ιεροσολύμων στο ΠΣΕ και συμμετέχει ασμένως στις οικουμενιστικές ασχημίες του Παναγιότατου με τον Πάπα Φραγκίσκο.
2.) Δεν θεωρούμε καθόλου σημαντικό θέμα σε ποιου Πατριαρχείου τη δικαιοδοσία ανήκει το Κατάρ. Στο Κατάρ υπάρχει μόνον μία ενορία η οποία υπολειτουργεί από συγκατάβαση του φανατικού μουσουλμανικού καθεστώτος της χώρας και η οποία δεν έπρεπε να ανυψωθεί σε επισκοπή.
Σε τελευταία, όμως, ανάλυση, δεν έχει σημασία αν ανήκει στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ή του Πατριαρχείου Αντιοχείας. Δεν πιστεύουμε ότι ένα τόσο ασήμαντο θέμα είναι επιτρεπτό να οδηγήσει στη διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας μεταξύ δύο εμπερίστατων Πατριαρχείων.
Σε τελευταία, όμως, ανάλυση, δεν έχει σημασία αν ανήκει στη δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων ή του Πατριαρχείου Αντιοχείας. Δεν πιστεύουμε ότι ένα τόσο ασήμαντο θέμα είναι επιτρεπτό να οδηγήσει στη διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας μεταξύ δύο εμπερίστατων Πατριαρχείων.
Ιδού τώρα τα έξι ερωτήματά μας προς το Πατριαρχείο Αντιοχείας:
1.) Κόπτεσθε για τη δικαιοδοσία του Κατάρ επειδή αντιβαίνει -κατά την αντίληψή σας τουλάχιστον- στους Κανόνες της Εκκλησίας. Πώς αυτοί οι Ιεροί Κανόνες που επικαλείσθε δεν σας οδηγούν να σταματήσετε να συμπροσεύχεστε με τους μονοφυσίτες και να έχετε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους και να κάνετε με τους Ουνίτες εγκαίνια ναών;
2.) Διαμαρτύρεστε για την εισπήδηση -όπως την χαρακτηρίζετε- της Εκκλησίας των Ιεροσολύμων στην Αραβία επειδή ο τίτλος του Πατριάρχη Αντιοχείας περιλαμβάνει την Αραβία. Ας πούμε ότι τα πράγματα είναι έτσι. Τότε γιατί εσείς εισπηδάτε σε έδαφος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ευρώπη και στην Αμερική; Γιατί δημιουργήσατε Μητρόπολη Μ. Βρεττανίας και Ιρλανδίας, ενώ υπάρχει η ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Θυατείρων και Μ. Βρεττανίας υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο; Αν οι ποιμαντικές ανάγκες επιβάλλουν την παρουσία Άραβα ιεράρχη στις Βρεττανικές νήσους γιατί δεν απευθυνθήκατε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και να προτείνετε το όνομα κάποιου Άραβα για να εκλεγεί επίσκοπος υπό τον Αρχιεπίσκοπο Μ. Βρεττανίας και υπό το Οικουμενικό Πατριαρχείο;
3.) Για ποιο λόγο δημιουργήσατε πρόσφατα κι άλλες Μητροπόλεις στην Ευρώπη; Από πού και ως πού ο Πατριάρχης Αντιοχείας θεωρεί το έδαφος της Ευρώπης -και της Αμερικής- δικό του κανονικό έδαφος;
4.) Ακόμη, όμως, και αν θεωρείτε ότι έχετε δικαίωμα να δημιουργείτε Μητροπόλεις εκτός των ορίων του Πατριαρχείου Αντιοχείας ποιος είναι ο λόγος που δημιουργείτε αυτή τη χρονική στιγμή μείζον πρόβλημα γι’ αυτό; Ζείτε εν τω μέσω της δίνης ενός εμφυλίου πολέμου και εν τω μέσω έξωθεν επεμβάσεων που μπορεί να σημαίνουν το ιστορικό τέλος του Πατριαρχείου σας και το πρόβλημά σας είναι η δικαιοδοσία του Κατάρ; Πώς ανεχτήκατε αδιαμαρτύρητα το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων για τόσα χρόνια να έχει δικαιοδοσία επί του Κατάρ και όταν βρεθήκατε στη δίνη ενός εξοντωτικού πολέμου ανακινήσατε το θέμα και μάλιστα με διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας;
5.) Για ποιο λόγο δημιουργείτε Μητροπόλεις στην Ευρώπη και κάνετε τις χειροτονίες των Μητροπολιτών τους με την παρουσία πολλών αρχιερέων και με τόση λαμπρότητα και τόσο θόρυβο; Αντί να αντιμετωπίσετε τη βαθύτατη κρίση εξαιτίας των νεωτερισμών, της εκκοσμίκευσης και του Οικουμενισμού που κατατρώγουν τα σπλάχνα του Πατριαρχείου Αντιοχείας -και στο κανονικό του έδαφος και στη Διασπορά-, το μυαλό σας είναι να επεκτείνετε το imperium της δικαιοδοσίας σας!
6.) Last but not least! Αυτές τις αξιώσεις για τις δικαιοδοσίες τις εγείρετε αυτοβούλως ή καθ’ υποβολήν; Αν η απάντησή σας είναι αυτοβούλως το δικό μας σχόλιο είναι whoever believes that can believe anything.
No comments:
Post a Comment