ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΣΙΑ
____________
Αρχιμ. Δανιήλ Γ. Αεράκη, Σημεία Θεοφανείας, Δεσποτικές γιορτές, Έκδοσις δευτέρα κατά πολύ αλλαγμένη, Αθήνα 2006, σσ. 366.
Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Τα πατερικά κείμενα, τα οποία παρατίθενται και σε μετάφραση, περιλαμβάνουν επίσης κείμενα των Αγίων Πατέρων Βασιλείου του Μεγάλου, Ιερού Χρυσοστόμου, Αθανασίου του Μεγάλου, Γρηγορίου του Παλαμά και Κοσμά του Αιτωλού.

Δαψιλής χρήση της Υμνολογίας παρατηρείται στο σχολιασμό όλων των εορτών του Δωδεκαόρτου, πράγμα φυσικά και επαινετό και πρέπον για ένα όρθόδοξο κήρυγμα. Το Μέγα Ευχολόγιο αλλά και οι Ακολουθίες της Εκκλησίας είναι πηγές από τις οποίες αντλεί ο συγγραφέας για να κατοχυρώσει τις απόψεις του, ενώ κάνει χρήση του Γεροντικού.
Θα ήταν παράλειψη να μην τονίσω ότι την πρώτη και σημαίνουσα θέση στην όλη επιχειρηματολογία του π. Δανιήλ αποτελούν τα χωρία της Αγίας Γραφής, Παλαιάς τε και Καινής. Η δαψιλής και συνεχής τους χρήση σε κάθε σελίδα του μετά χείρας πονήματος δείχνει λιπαρή γνώση της Βίβλου κι όχι απλώς επάρκεια.
Δεν μπορούμε παρά να επαινέσουμε χωρίς κρατούμενα την ξεκάθαρη και σαφή θέση του συγγραφέα, που είναι και η διαχρονική θέση στης Εκκλησίας του Χριστού, κατά των εκτρώσεων, όπως λ.χ. όταν ασχολείται με τη γιορτή της Υπαπαντής. Περαίνοντας το λόγο βλέπουμε σύντομο και λιτό τον λόγο του π. Δανιήλ, σαφή και κατανοητό. Το βιβλίο κοσμείται με τις γνωστές βυζαντινές φορητές εικόνες του Θεοφάνους του Κρητός της Μονής Σταυρονικήτα.
No comments:
Post a Comment