Του θεολόγου κ. Β. Χαραλάμπους
====
Όταν ο Ιησούς ήλθεν «εις τα μέρη Καισαρείας της Φιλίππου» και «ηρώτα τους μαθητάς αυτού λέγων· τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι τον υιόν του ανθρώπου;» (Ματθ. 16,13) απάντησε και ο Απόστολος Πέτρος και είπε «συ ει ο Χριστός ο υιός του Θεού του ζώντος» (Ματθ. 16,16). Μετά από αυτή την ομολογία του Αποστόλου Πέτρου ο Ιησούς «μακάριος ει, Σίμων Βαριωνά, ότι σαρξ και αίμα ουκ απεκάλυψέ σοι, αλλ’ ο πατήρ μου ο εν τοις ουρανοίς. καγώ δε σοι λέγω ότι συ ει Πέτρος, και επί ταύτη τη πέτρα οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν, και πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν αυτής» (Ματθ. 16,17-18).

Αν τον Απόστολο Πέτρο εννοούσε ο Χριστός, θα αναφερόταν απευθείας σ’ αυτόν λέγοντάς του «επί σε οικοδομήσω μου την Εκκλησίαν».

Στην 5η ομιλία του της Πεντηκοστής λέει ο Άγιος Αυγουστίνος «Πάνω σε αυτήν την Πέτρα θα οικοδομήσω την Εκκλησία μου· όχι πάνω στον Πέτρο, ο οποίος είσαι εσύ, αλλά στην Πέτρα , την οποίαν ομολόγησες» Αγίου Αυγουστίνου, Ομιλία CCLXX, 2).
Στον 124ο Tractatus για τον Ευαγγελιστή Ιωάννη ο Άγιος Αυγουστίνος αναφέρει «Πάνω σε αυτήν την Πέτραν την οποίαν ομολόγησες θα οικοδομήσω την Εκκλησία μου· επειδή ο ίδιος ο Χριστός ήταν η Πέτρα» (Αγίου Αυγουστίνου, Tractatus CXXIV In Ioann.).

Πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζονται οι Παπικοί ότι η Εκκλησία του Χριστού θα στηριζόταν σε ένα άνθρωπο; Εφ’ όσον τοιουτοτρόπως ισχυρίζονται, η Εκκλησία θα έπρεπε να δεχόταν αδιαμφισβήτητα τις απόψεις του Αποστόλου Πέτρου. Τούτο όμως δεν συνέβη στην περίπτωση της Αποστολικής Συνόδου, όπου η Εκκλησία αποδέχθηκε τη θέση του Αποστόλου Παύλου. Θα έπρεπε σύμφωνα με τους Παπικούς ισχυρισμούς να προεδρεύσει ο Απόστολος Πέτρος της Αποστολικής Συνόδου και όχι ο Απόστολος Ιάκωβος. Το «έδοξε γαρ τω Αγίω Πνεύματι και ημίν» Πραξ. 15,28, υποδεικνύει το πρωτοχριστιανικό συνοδικό κάλλος το οποίο η Μία Αγία Εκκλησία ακολουθεί έως σήμερα και όχι την πλάνη του Παπικού εξουσιαστικού πρωτείου.
No comments:
Post a Comment