Saturday, September 4, 2010

ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010







ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2010


Του Παναγιώτη Τελεβάντου

=================



Αυτοεκτίμηση και οριοθέτηση των παιδιών

_________________


Θα ήθελα να εστιάσω την προσοχή μας στον όρο αυτοεκτίμηση.


Χρειάζεται τεράστια προσοχή από την εισαγωγή όρων που είναι καθαρά δάνεια από την Αμερικανική "ψυχοθεραπεία" και εκφράζουν τις πραγματικότητες της Αμερικανικής προτεσταντικής κουλτούρας.


Μπορούμε και πρέπει να συζητούμε το κεφαλαιώδες θέμα της αγωγής των παιδιών μας με τους όρους της Ορθόδοξης πίστης και παράδοσης.


Οπως έλεγε ο π. Παίσιος “τα παιδιά να τα χτυπάτε με το φιλότιμο. Οχι με τη βέργα! Οχι με το νόμο αλλά με το νόημα του νόμου που είναι το φιλότιμο”.


Να τα εμπνέουμε για το καλύτερο προβάλλοντάς τους το παράδειγμα των Αγίων και βοηθώντας τα να αντιληφθούν ότι ο Χριστός τα προόρισε όχι απλά για τα μεγάλα αλλά για τη θέωση.


Παράλληλα θα πρέπει να τα βοηθήσουμε να αντιληφθούν ότι η αγιότητα είναι μεν αποτέλεσμα της κίνησης της κεντρικής δύναμης της ψυχής που είναι η θέληση του ανθρώπου αλλά η ενεργοποίηση της προσπάθειας και η καρποφορία της είναι δώρο της χάρης του Χριστού.


Και κάτι τελευταίο που είναι και το πιο σημαντικό: Αν θέλουμε αυτά μηνύματα να περάσουν στα παιδιά μας πρέπει να τα ζούμε εμείς οι ίδιοι, επειδή τα παιδιά, όπως άλλωστε όλοι μας, επηρεαζόμαστε όχι από το τι μας λένε οι άλλοι αλλά από το πόσο μας εμπνέει το παράδειγμά τους.


Γι’ αυτό ούτε αυτοπεποίθηση, ούτε αυτοεκτίμηση, ούτε εγωισμός, ούτε απελπισία, αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός.


Mεταξύ του εγωισμού και της απελπισίας (που είναι άλλη μορφή εγωισμού) υπάρχει η μέση βασιλική οδός, η οδός της ταπείνωσης και της εμπιστοσύνης (πίστης) στην αγάπη του Χριστού.


(Από το ιστολόγιο “Ιερός ναός Αγίας Βαρβάρας Πατρών”)



*****


Λονδίνο: Λεωφορεία με σύνθημα: “Πάπα χειροτόνησε γυναίκες τώρα!”

________________________


Και να μην ξεχνάμε το κυριότερο.


Ασφαλώς και είναι εκτός θέματος η χειροτονία γυναικών.


Αν ο Κύριος ήθελε γυναίκες στην ιερωσύνη θα διάλεγε γυναίκες μεταξύ των Αγίων Αποστόλων.


Η Εκκλησία καθογηγείται από το θέλημα του Κυρίου. Οχι από τα τερτίπια της κάθε φεμινίστριας.


Αλλα το πιο βασικό που έπρεπε να απασχολεί αυτές τις κυρίες (και ο Θεός να τις κάνει κυρίες!) είναι ότι "ουκ αν λάβης παρά του μη έχοντος"!


Πού τη βρήκε την αρχιερωσύνη ο Πάπας για να τη μεταδώσει σε άντρες ή σε γυναίκες;


Ο τελευταίος Πάπας που είχε έγκυρη αρχιερωσύνη έζησε πριν μια χιλιετία.


Η αποστολική διαδοχή των επισκόπων της Ρώμης ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ πριν χίλια ολόκληρα χρόνια.


Οσο για την αλήθεια της πίστεως που πρέπει να

συνοδεύει την αποστολική διαδοχή καλύτερα να μη μιλάμε.


Δεκάδες Σύνοδοι της Εκκλησίας καταδίκασαν τον Παπισμό ως αίρεση ενώ ο κύριος όγκος της Πατερικής Γραμματείας την τελευταία χιλιετία πολεμά τις παπικές κακοδοξίες.


Αυτό πρέπει να απασχολήσει τις κυρίες φεμινίστριες και την ιερωσύνη των γυναικών ας την αναζητήσουν εκεί που βρίσκεται: Στα αζήτητα της Εκκλησίας.


(Από το ιστολόγιο “Ακτίνες”)


*****


Ζήλεια

_______


Πολύ ωραίο ποίημα αλλά και πολύ εποικοδομητικές οι πνευματικές σκέψεις που παρέθεσαν οι σχολιογράφοι.


Μήπως όμως, αγαπητέ Στάχυ, κάποιοι άνθρωποι έχουν αυτό το γελαστό βλέμμα εκ φύσεως και όχι ως καρπό αρετής;


Για να αναφερθώ σε ένα παρόμοιο θέμα "άλλο ησύχιος και άλλο ταπεινός", όπως λέγει ο Αγιος Ισαάκ ο Σύρος.


Αλλο το αθώο βλέμμα μιας απονήρευτης ψυχής - όπως λ.χ. του π. Ενώχ του Αγιορείτη, του π. Φιλόθεου Ζερβάκου, του αείμνηστου Λαρίσσης Θεολόγου ή του μακαριστού Πάφου Γενναδίου - και άλλο η λαμπερή και απαστράπτουσα φυσική ομορφιά των γελαστών οφθαλμών.


Καμιά διαφωνία ότι είναι ένα φυσικό χάρισμα που προκαλεί θαυμασμό, όπως κάθε τι ωραίο!


Απλά ήθελα να καταθέσω τον προβληματισμό μου για το τι ανήκει στην αρετή και τι στη φύση και στις κληρονομικές καταβολές.


(Από το ιστολόγιο “Αναστάσιος”)



===============

* Στη στήλη “Σχόλια της ημέρας” κοινοποιούμε ορισμένα σχόλια που στείλαμε για δημοσίευση σε διάφορα ιστολόγια ασχέτως του αν οι ιδιοκτήτες τους απεφάσισαν να τα δημοσιεύσουν ή όχι.

Τα σχόλια δημοσιεύονται όχι μόνον αυτούσια αλλά και συνεπτυγμένα ή ανεπτυγμένα ή με τις κατάλληλες προσθήκες για να αντιληφθεί ο αναγνώστης σε τι αναφέρονται.


No comments:

Post a Comment