Wednesday, March 22, 2017

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: “ΟΣΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ Γ.Ο.Χ.”



ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: “ΟΣΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ Γ.Ο.Χ.”

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Διαβάσαμε στο ιστόλογιο “Πατερική Παράδοσις”:

“Εἶναι τόσο ἐξωφρενικὴ καὶ προκλητικὴ ἡ διγλωσσία Ἐπισκόπων (ὅπως ὁ Πειραιῶς Σεραφείμ) ποὺ διερωτᾶται κανείς, μήπως εἶναι σκόπιμη, καθὼς μάλιστα κι ὁ ἀρχηγέτης τῆς Παναιρέσεως πατριάρχης Βαρθολομαῖος φέρεται νὰ εἶπε: Ὅλοι αὐτοὶ ποὺ ἀντιδροῦν, σὲ λίγο θὰ γίνουν Γ.Ο.Χ.!

ΣΧΟΛΙΟ:
     Kyriakos Varveris 21 Μαρτίου 2017 - 11:16 π.μ.

Ευχαριστώ τον Θεό που με αξίωσε τέτοιων χαρακτηρισμών από το πνευματικό τέκνο του Επιφανίου Θεοδωρόπουλου. Μεγάλη μου τιμή και σας ευχαριστώ πολύ κύριε Τελεβάντε.

Για την ιστορία λοιπόν ακούστε πως έγινα "σχισματικός": Εγώ υπαγόμουν στην Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς υπό τον Σεραφείμ μέχρι και τον Νοέμβριο του 2016.

Αναμέναμε ότι στη Σύνοδο που θα γινόταν τον Οκτώβριο 2016 (η οποία ασχολήθηκε τελικά με τα θρησκευτικά) ο Ιερώνυμος θα ήταν υπόδικος σε δίκη καθώς δεν εφάρμοσε τις Αποφάσεις της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος στην Σύνοδο που έγινε στο Κολυμπάρι.
   
Περιμέναμε λοιπόν τις αποφάσεις του Οκτωβρίου αλλά πέρασε ο μήνας όπως γνωρίζετε με το θέμα των θρησκευτικών. Περιμέναμε και τον επόμενο μήνα Νοέμβριο/2016 όπου όπως γνωρίζετε η επίσημη Εκκλησία της Ελλάδος ΚΑΤΑΠΙΕ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ.

Κατόπιν των ανωτέρω και μετά από πολύ σκέψη αντιληφθήκαμε, με την κοινή λογική που χαρίζει σε όλους ο Κύριος, ότι μας εμπαίζουν (κάτι που αποδείχθηκε περίτρανα όταν βγήκε η φυλλάδα ΠΡΟΣ ΤΟ ΛΑΟ πολύ αργότερα) και γι' αυτό φύγαμε από την Κρατική και Επίσημη "Εκκλησί" της Ελλάδος και ενσωματωθήκαμε ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΚΩΣ ΣΤΟΥΣ ΓΟΧ υπό τον Καλλίνικο.

Γι' αυτό μην βιάζεστε να χαρακτηρίσετε κάποιον τόσο εύκολα ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟ!!!” 

Πέντε παρατηρήσεις:

1.) Ο Σεβ. Πειραιώς δεν έδειξε καμία διγλωσσία στο θέμα της Συνόδου της Κρήτης. Την καταδίκασε σαφώς και απεριφράστως κατ’ επανάληψη και ο ίδιος και το Γραφείο επί των αιρέσεων της Μητροπόλεως Πειραιώς. Το ίδιο έκαναν πολλοί κληρικοί της Μητροπόλεως του.

2.) Επομένως ο κ. Βαρβέρης ουδόλως νομιμοποιείται να θέλει να αποκοπεί από την Μητρόπολη Πειραιώς και τον Σεβ. κ. Σεραφείμ.

3.) Αλλά και αν κάποιος ήθελε -αδικαιολόγητα πάντως- να αποτειχιστεί από τον Σεβ. Πειραιώς κανένα απολύτως δικαίωμα δεν έχει να προσχωρήσει σε σχισματικές ομάδες. Απλά θα μπορούσε να διακόψει το μνημόσυνο του οικείου Ιεράρχη αλλά να μείνει σε κοινωνία με την Εκκλησία.

4.) Το γεγονός ότι ο κ. Βαρβέρης ομολογεί απροκάλυπτα ότι προσχώρησε στους σχισματικούς και ταυτόχρονα διαμαρτύρεται επειδή τον χαρακτήρισα σχισματικό δείχνει το βαθμό της αδυναμίας του να αντιληφθεί τα στοιχειώδη. Γι’ αυτό ας μη ολιγωρήσει να επανέλθει εις την Εκκλησία επειδή ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας δεν υπάρχει σωτηρία. Αυτό πρέπει να το αντιληφθούν: 
α.) Οι Οικουμενιστές που κατοχύρωσαν συνοδικά τον όρο “ετερόδοξες Εκκλησίες”, αλλά πρέπει να το αντιληφθούν και 
β.) Όσοι προσχωρούν σε σχισματικές ομάδες, και 
γ.) Όσοι, όχι μόνον διέκοψαν το μνημόσυνο του οικείου ιεράρχη, αλλά και προχώρησαν σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα.

5.) Πάνω από όλα πρέπει να προσέξουμε να μην επαληθευθεί η εκτίμηση του Πατριάρχη Βαρθολομαίου ότι όσοι αντιδρούν στον Οικουμενισμό και στη Σύνοδο της Κρήτης σε λίγο θα γίνουν Γ.Ο.Χ. και με αυτό προφανώς δεν εννοεί ότι κατ’ ανάγκην θα γίνουν Γ.Ο.Χ. αλλά ότι θα προχωρήσουν σε ακοινωνησία με όλη την Εκκλησία, δηλαδή σε σχίσμα. Αν ο μη γένοιτο αυτό γίνει πραγματικότητα οι Οικουμενιστές θα έχουν καταγάγει αποφασιστική νίκη καθοριστική για την πορεία του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Αλίμονον αν η κατάληξη του αγώνα μας εναντίον του Οικουμενισμού θα είναι να καταλήξουμε σχισματικοί.

Η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗΣ “ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ IONA” ΣΤΗ ΣΚΩΤΙΑ


Η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗΣ “ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ IONA” ΣΤΗ ΣΚΩΤΙΑ

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Είναι η γνωστή υπερβάλλουσα επιμονή των οικουμενιστών για την ειρήνη του κόσμου τούτου. Ο Χριστός μας λέγει «Ειρήνην αφίημι υμίν, ειρήνην την εμήν δίδωμι υμίν˙ου καθώς ο κόσμος δίδωσιν, εγώ δίδωμι υμίν» Ιω. 14,27. Δυστυχώς αυτήν την ειρήνη επιδιώκουν στις οικουμενιστικές κοινότητες, όπου δεν πρυτανεύει η αγάπη εν αληθεία.

Η Κοινότητα Iona είναι μια κοινότητα διασπαρμένη σε όλο τον κόσμο και με επακόλουθες οικουμενιστικές δραστηριότητες. Αποτελεί μεικτή ‘’κοινότητα’’, από άνδρες και γυναίκες. Είναι μια κοινότητα με ισχυρή ‘’οικουμενιστική δέσμευση’’ σε θέματα ειρήνης και δικαιοσύνης, όπως ισχυρίζονται. Προς τούτο έχουν συντάξει σύντομες προσευχές για τη ‘’δικαιοσύνη’’ και την ‘’ειρήνη’’.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η οικουμενιστική ‘’Κοινότητα Iona’’, εδρεύει στη Γλασκώβη της Σκωτίας και αποτελείται από μέλη διαφόρων δογμάτων (Πρεσβυτεριανών, Αγγλικανών, Λουθηρανών, Κουάκερων, Παπικών και ανθρώπων που δεν ανήκουν σε κάποιο δόγμα), με ότι αυτό συνεπάγεται, από πλευράς οικουμενιστικών ατοπημάτων. Έχουν αναπαλαιώσει ή μάλλον έχουν ξανακτίσει σχεδόν το ερειπωμένο μεσαιωνικό μοναστήρι «Iona Abbey» (παλαιότερα Βενεδικτίνων μοναχών). Η ‘’Κοινότητα Iona’’ αρχικά υπαγόταν στην ‘’Εκκλησία’’ της Σκωτίας, αλλά αργότερα η σχέση τούτη είχε χαλαρώσει αρκετά για να δοθεί η δυνατότητα των οικουμενιστικών εκτροπών.

Οι οικουμενιστικές συνάξεις στην οικουμενιστική ‘’Κοινότητα Iona’’ έχουν καθοριστικό ρόλο, στο ξεπεραστούν οι σκόπελοι στα επικοινωνιακά παίγνια των οικουμενιστικών των συνάξεων. Δυστυχώς είναι αρκετοί εκείνοι που θεωρούν σημαντικές τούτες τις οικουμενιστικές κοινότητες. Καθίστανται λοιπόν οι κοινότητες αυτές, σύγχρονες Βαβέλ με ποίκιλες ‘’ομολογιακές’’ στρεβλώσεις.

Πλήθος οικουμενιστικών ολισθημάτων προβάλλονται ως ιδανικός τρόπος της εν Χριστώ ζωής. Έχουν ‘’αναπτύξει’’ τη λεγόμενη «πειραματική λατρεία». Η οικουμενιστική αυτή «πειραματική λατρεία» αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Wild Goose Worship Group που εδρεύει στη Γλασκώβη. Επικεφαλής του Ομίλου είναι ο Gail Ullrich μαζί με μια μικρή διοικητική ομάδα. Ο Όμιλος αυτός έχει τη διοικητική αρμοδιότητα, μετά το θάνατο του MacLeod το έτος 1991 και σκοπό έχει  τη διαμόρφωση και δημιουργία «νέων λειτουργικών μορφών» καθώς και να ‘’εξοπλίζει’’ (όπως ισχυρίζονται) ναούς και ‘’κληρικούς’’ στη λεγόμενη "συμμετοχική λατρεία" ακόμη και πέραν της Σκωτίας.  

Οι οικουμενιστικες συγκεντρώσεις στην ‘’Κοινότητα Iona’’ υπερπροβάλλονται. Ποια η σκοπιμότητά τους; Ο καθηγητής Θεολογικών Σπουδών Belden C. Lane στο Saint Louis University,  αναφέρει στο κείμενό του που τιτλοφορείται (The Whole World Singing: A Journey to Iona and Taizé) ότι τα μέλη της κοινότητας αυτής κατηγορούνται ως «κρυπτο-Ρωμαιοκαθολικοί με Πρεσβυτεριανό πρόσχημα». Θα επαναλάβουμε το ερώτημα: ‘’Ποια η σκοπιμότητα τέτοιων οικουμενιστικών των συνάξεων’’;

ΠΗΓΗ:


Κατάνυξις

ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ 34


ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

34

Ανθολογία κειμένων κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Κανένας δεν θα μπορέσει να εισέλθει στην Βασιλεία των Ουρανών αν είναι απείραστος. Διότι, λέγει, αφαίρεσε τους πειρασμούς και κανείς δεν σώζεται.

Αγίου Αντωνίου

*****

Μην προσεύχεσαι νὰ γίνουν αὐτὰ ποὺ θέλεις. Γιατὶ δὲν συμφωνοῦν ὁπωσδήποτε μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. Καλύτερα νὰ προσεύχεσαι ὅπως σὲ δίδαξαν μὲ τὰ λόγια “γενηθήτω τὸ θέλημά σου ἐν ἐμοί”. Καὶ σ᾽ ὅλες τὶς περιπτώσεις αὐτὸ νὰ παρακαλεῖς τὸν Θεό, νὰ γίνει τὸ δικό Του θέλημα· γιατὶ  Ἐκεῖνος θέλει τὸ καλό σου κι αὐτὸ ποὺ συμφέρει τὴν ψυχή σου ἐνῶ ἐσὺ δὲν ζητᾶς πάντα αὐτὸ ποὺ σὲ συμφέρει. 

Οσίου Νείλου του Ασκητού

*****

Με τις αρετές μαθαίνουμε τοὺς λόγους τῶν διαφόρων κτισμάτων κι ἔτσι πλησιάζουμε στὸν λόγο τοῦ δημιουργοῦ Θεοῦ. Αὐτὸς ὅμως ἀποκαλύπτεται συνήθως στὴν κατάσταση τῆς προσευχῆς

Οσίου Νείλου του Ασκητού

*****

Για την προσευχή καὶ τὴν ψαλμωδία, ὅπως καὶ γιὰ πολλὰ ἄλλα, κάθε στιγμὴ εἶναι ἡ κατάλληλη, ὥστε νὰ ὑμνοῦμε τὸν Θεὸ καὶ ὅταν ἐργαζόμαστε καθὼς κινοῦμε τὰ χέρια, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴ γλώσσα ὅποτε μποροῦμε, κι αὐτὸ εἶναι ἀκόμη πιὸ ἱκανὸ νὰ δυναμώσει τὴν πίστη μας. Ἂν ὅμως δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ προσευχόμαστε δυνατά, τότε ἂς δοξάζουμε τὸν Θεὸ μέσα στὴ καρδιά μας, μὲ ψαλμοὺς καὶ ὕμνους καὶ ὠδὲς πνευματικές, ὅπως λέει ἡ Γραφή, ἂς κάνουμε τὴν προσευχή μας τὴν ὥρα ποὺ ἐργαζόμαστε· μποροῦμε δηλαδὴ νὰ εὐχαριστοῦμε αὐτὸν ποὺ μᾶς ἔδωσε τὴ δύναμη τῶν χεριῶν μας στὴν ἐργασία, καὶ τὴν ἱκανότητα τοῦ νοῦ στὴν ἐπιστήμη, αὐτὸν ποὺ μᾶς χάρισε τὸ ὑλικὸ ἀπ᾽ τὸ ὁποῖο φτιάχνουμε τὰ ἐργαλεῖα μας καὶ τὸ ὑλικὸ ποὺ δουλεύουμε στὶς τέχνες μας, ὅποιες κι ἂν εἶναι αὐτές· καὶ νὰ προσευχόμαστε τὰ ἔργα τῶν χεριῶν μας νὰ μὴν ἔχουν ἄλλο σκοπὸ παρὰ μόνο νὰ εὐχαριστηθεῖ ὁ Θεός.


Μεγάλου Βασιλείου

ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ Ε΄


ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
Ε΄
=====

6. ῾Ο Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος σὲ παλαιότερον δημοσίευμά του εἰς τὸ Ρωμαιοκαθολικὸν περιοδικὸν «The National Catholic Reporter» (in the January 21, 1977) ἔγραψε τὰ ἑξῆς ἀποκαλυπτικὰ τῶν προθέσεών του διὰ τὴν μέλλουσαν νὰ συνέλθῃ Πανορθόδοξον Σύνοδον: «Οἱ δικοί μας στόχοι εἶναι ἴδιοι μὲ αὐτοὺς τοῦ πάπα Ἰωάννου 23ου νὰ ἐκσυγχρονίσωμεν τὴν Ἐκκλησίαν καὶ νὰ προωθήσωμεν τὴν ἑνότητα τῶν Χριστιανῶν. Ἐπίσης, ἡ Σύνοδος θὰ σημάνῃ τὸ ἄνοιγμα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησί́ας εἰς τὰς μὴ Χριστιανικὰ́ς θρησκείας καὶ εἰς ὁλό́κληρον τὴν ἀνθρωπό́τητα. Αὐτὸ́ σημαί́νει μί́αν νέ́αν στάσιν ἔ́ναντι τοῦ Ἰσλά́μ, τοῦ Βουδισμοῦ́, τοῦ σύγχρόνου πολιτισμοῦ́ καὶ ὅ́σον ἀφορᾷ́ τὰς ἐπιδιώ́ξεις διὰ ἀδελφό́τητα χωρὶ́ς ρατσιστικὰ́ς διακρί́σεις ... μὲ ἄ́λλα λό́για θὰ σημά́νῃ τὸ τέ́λος δώ́δεκα αἰώ́νων ἀπομονώσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησί́ας». Συνεπῶς «ὅπερ ἔδει δεῖξαι»!

Tὸ Ἀγγλικὸ κείμενο ἔχει ὡς ἑξῆς· "In an article dating back from when Ecumenical Patriarch Bartholomew was still a Metropolitan, in the journal The National Catholic Reporter, the Patriarch said the following, revealing his intentions for the Pan-Orthodox Council: “Our aims are the same an John's (Pope John XXIII): to update the Church and promote Christian unity... The Council will also signify the opening of the Orthodox Church to non-Christian religions, to humanity as a whole. This means a new attitude toward Islam, toward Buddhism, toward contemporary culture, toward aspirations for brotherhood free from racial discrimination...in other words, it will mark the end of twelve centuries of isolation of the Orthodox Church.”[4]
[4] “Council Coming for Orthodox", interview by Desmond O'Grady, The National Catholic Reporter, in the January 21, 1977 edition. See also:http://orthodoxinfo.com/ecumenism/towards.aspx.

Μακαριώτατε, Ἅγιοι Συνοδικοί.
Ἐκ τῶν παρατεθέντων ἀνωτέρω σταχυολογημάτων ἀποδεικνύεται, ὅτι ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος εἶχε τὴν ἀτυχῆ ἔμπνευσιν νὰ διατυπώσῃ ἑτεροδιδασκαλίας καὶ νὰ ὑποπέσῃ οὕτως εἰς σωρείαν ἱεροκανονικῶν παραβάσεων, αἱ ὁποῖαι καταδικάζονται ὑπὸ τῶν κατωτέρω παρατιθεμένων ἱερῶν Κανόνων.
στ΄ Κανὼν τῆς Β΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου: «Αἱρετικοὺς δὲ λέγομεν, τούς τε πάλαι τῆς Ἐκκλησίας ἀποκηρυχθέντας, καὶ τοὺς μετὰ ταῦτα ὑφ᾽ ἡμῶν ἀναθεματισθέντας· πρὸς δὲ τούτοις, καὶ τοὺς τὴν πίστιν μὲν τὴν ὑγιῆ προσποιουμένους ὁμολογεῖν, ἀποσχίσαντας δὲ καὶ ἀντισυνάγοντας τοῖς κανονικοῖς ἡμῶν ἐπισκόποις».
ι΄ Ἀποστολικός· «Συμπροσευχὴ μεθ᾽ αἱρετικοῦ ἢ ἀφωρισμένου δι᾽ ἀφορισμοῦ τιμωρεῖται».
με΄ Ἀποστολικός· «Συμπροσευχὴ μεθ᾽ αἱρετικῶν συνεπάγεται ἀφορισμὸν διὰ κληρικούς, ἀλλ᾽ οὗτοι ἐπὶ πλέον καθαιροῦνται ἐὰν δεχθῶσι τοὺς αἱρετικοὺς ὡς κληρικούς».
ξδ΄ Ἀποστόλων· «Συμπροσευχὴ μεθ᾽ αἱρετικῶν συνεπάγεται ἀφορισμὸν οἴκοι. Ἐὰν γίνῃ εἰς συναγωγὴν Ἑβραίων ἢ αἱρετικῶν, συνεπάγεται καθαίρεσιν διὰ κληρικὸν καὶ ἀφορισμὸν διὰ λαϊκόν».
στ΄ Λαοδικείας· «Αἱρετικοὶ μὴ ἀπαρνούμενοι τὴς αἵρεσιν ἑαυτῶν ἐμποδίζονται εἰσελθεῖν εἰς Ναὸν Ὀρθόδοξον».
ξη΄ Ἀποστόλων· «Χειροτονία, βάπτισμα κ.λπ. μυστήρια αἱρετικῶν ἄκυρά εἰσι».
ιδ΄ Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου· «Γάμος μεθ᾽ αἱρετικῶν ἢ ἀλλοθρήσκων ἀπαγορεύεται».
ρλα΄, ρλβ΄, ρλγ΄ τῆς ἐν Καρθαγένῃ Τοπικῆς Συνόδου (418 ἤ 419 μ.Χ.)· κανόνες οἱ ὁποῖοι ὑπενθυμίζουν τὸ ἱερὸν χρέος τῶν Ἐπισκόπων τῆς ἐπαναφορᾶς τῶν αἱρετικῶν (τῶν πεπλανημένων) εἰς τοὺς κόλπους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
ζ΄ Ἀποστόλων· «Εἴτις Ἐπίσκοπος ἢ Πρεσβύτερος ἢ Διάκονος τὴν ἁγίαν τοῦ Πάσχα ἡμέραν πρὸ τῆς ἐαρινῆς ἰσημερίας μετὰ Ἰουδαίων ἐπιτελέσῃ, καθαιρείσθω».

Ἐπειδὴ πιστεύομεν ὅτι τὸ Πανάγιον Πνεῦμα δὲν συνηγορεῖ εἰς τὴν καταπάτησιν τῶν ἱερῶν Κανόνων, οἱ ὁποῖοι ὑπὸ τὴν ἐπίπνοιάν Του διετυπώθησαν ἀπὸ τοὺς ἁγίους καὶ θεοφόρους Πατέρας, οἱ ὁποῖοι οὐδέποτε ὑπῆρξαν θύματα τοῦ ἀρχεκάκου ὄφεως.

Ἐπειδὴ πιστεύομεν ὅτι οἱ Κανόνες τῶν Ἱερῶν Σύνόδων εἶναι Ἁγιοπνευματικοὶ καὶ διατυπώθηκαν ἀπὸ τοὺς ἁγίους Πατέρας μὲ φιλανθρωπίαν, ἀγάπην καὶ ρεαλισμόν, αἰσθανόμεθα δὲ τὴν ζωογόνον δρόσον καὶ τὴν διαχρονικότητά των ὅταν καλούμεθα νὰ τοὺς ἐφαρμόσωμεν, χωρὶς νὰ χρειάζωνται ἀναζωογόνησι ἀπὸ τὴν παναίρεσιν τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

Ἐπειδὴ φρονοῦμεν ὅτι διὰ τῶν ἀνωτέρω ἑτεροδιδασκαλιῶν καὶ τῶν ἱεροκανονικῶν παραπτωμάτων τοῦ Παναγιωτάτου ἐπέρχεται μεγάλος σκανδαλισμὸς τῶν πιστῶν, Κληρικῶν καὶ λαϊκῶν, μὲ ὁρατὸν πλέον τὸν κίνδυνον σχίσματος εἰς τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος.

Ἐπειδὴ πιστεύομεν ὅτι, ἀκολουθοῦν καὶ μερικοὶ ἄλλοι κληρικοὶ τὸν Παναγιώτατον εἰς τὰς ἱεροκανονικὰς του παραβάσεις καὶ ὑπάρχῃ κίνδυνος αὐτὸ νὰ γενικευθῇ καὶ νὰ γίνῃ θεσμὸς εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν.

Ἐπειδὴ διὰ τῆς συγκλήσεως τῆς ΑκΜΣ, τῆς ὑπὸ ἐξωεκκλησιαστικῶν παραγόντων –ὅπως ἀπεδείχθη– ἐπιβληθείσης, ἔγινε προσπάθεια νὰ περιβληθοῦν μὲ Συνοδικὸν κῦρος ὅλα τὰ μέχρι σήμερα ἀντικανονικῶς λεχθέντα καὶ πραχθέντα ὑπὸ τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, διὰ νὰ μένουν ἀναντίρρητα εἰς διηνεκές.


(Συνεχίζεται)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΔΙΩΚΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η΄


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑ ΔΙΩΚΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η΄

Του Πρωτοπρεσβυτέρου Θεόδωρου Ζήση
=====

7. Ἡ ψευδοσύνοδος τῆς Κρήτης θεσμοθετεῖ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ κηρύσσει «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» τὴν αἵρεση

Πάντως ἐγώ, οἰκονομώντας τὰ πράγματα, δὲν διέκοψα τὸ μνημόσυνό σας, ἐπειδὴ ὁ ἴδιος δὲν κηρύσσατε αἵρεση, ἔστω καὶ ἂν μνημονεύατε καὶ συμφωνούσατε κρυφὰ μὲ τὸν πατριάρχη Βαρθολομαῖο. Αὐτὸ ὅμως ἄλλαξε τελείως μὲ τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης, ἡ ὁποία κυριολεκτικὰ «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» καὶ «ἐπ᾽ ἐκκλησίας», στὸ ὑψηλότερο ἐπίπεδο ἐκκλησιαστικῆς αὐθεντίας, ὑπὸ τὰ ὄμματα καὶ εἰς τὰ ὦτα ὅλης τῆς οἰκουμένης, ὀνόμασε τὶς αἱρέσεις ἐκκλησίες, ἀποδέχθηκε ὅλα τὰ αἱρετικὰ κείμενα τῶν Θεολογικῶν Διαλόγων μὲ τοὺς ἑτεροδόξους, νομιμοποίησε τὴν συμμετοχή μας στὸ λεγόμενο «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν» καὶ εἰσήγαγε τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ δι᾽ αὐτῆς τὸν Ἀντίχριστο μέσα στὸν περίβολο τῆς Ἐκκλησίας, γιὰ νὰ ἀρχίσει νὰ ἐνεργεῖται τό «μυστήριο τῆς ἀνομίας», συνέπεια τοῦ ὁποίου θὰ εἶναι νὰ πλανηθοῦν πολλοί· «Καὶ διὰ τοῦτο πέμψει αὐτοῖς ὁ Θεὸς ἐνέργειαν πλάνης εἰς τὸ πιστεῦσαι αὐτοὺς τῷ ψεύδει, ἵνα κριθῶσι πάντες οἱ μὴ πιστεύσαντες τῇ ἀληθείᾳ, ἀλλ᾽ εὐδοκήσαντες ἐν τῇ ἀδικίᾳ»[12].

Τὰ αἱρετικὰ κείμενα τῆς ψευδοσυνόδου οὔτε ἀποσύρθηκαν οὔτε καταδικάσθηκαν, ὅπως πρέπει, ἀλλὰ παραμένουν ἐσαεὶ (scripta manent) κηρύσσοντα σταθερῶς καὶ συνεχῶς τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἐγκωμιαζόμενα καὶ προβαλλόμενα ἀπὸ στρατευμένους ἀποστόλους τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, κληρικοὺς καὶ λαϊκούς. Τῆς αἱρετικῆς αὐτῆς ψευδοσυνόδου κήρυκας καὶ ἐγκωμιαστής, φανερὸς πιὰ οἰκουμενιστής, καὶ ὄχι πλέον κρυπτοοικουμενιστής, εἶσθε καὶ σεῖς μητροπολίτα Θεσσαλονίκης κ. Ἄνθιμε. Ἐπαινέσατε τὴν ψευδοσύνοδο κατὰ τὴν σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας, τὸν Νοέμβριο τοῦ 2016, συνιστώντας στὸν ἀρχιεπίσκοπο νὰ γίνει δεκτὴ χωρὶς συζήτηση ἡ ἐπαινετικὴ τῆς ψευδοσυνόδου εἰσήγηση τοῦ μητροπολίτου Σερρῶν κ. Θεολόγου, καὶ διανείματε στοὺς ναοὺς τῆς Μητροπόλεως τὸ παραπλανητικὸ καὶ ψευδόμενο ὑπὲρ τῆς ψευδοσυνόδου κείμενο τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου «Πρὸς τὸν Λαό», μὲ ἐντολὴ νὰ τὸ ἀναγνώσουν οἱ ἱερεῖς στοὺς ναοὺς κατὰ τὴν διάρκεια τῆς Θείας Λειτουργίας, ἐνῶ πολλοὶ ἐπίσκοποι δὲν τὸ διένειμαν καὶ πολλοὶ ἱερεῖς δὲν τὸ ἀνέγνωσαν.

Πῶς λοιπὸν θὰ ἐξακολουθοῦσα νὰ σᾶς μνημονεύω παραβαίνοντας καὶ τὸν 15ο Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας καὶ τὸν 31ο Ἀποστολικό, ὁ ὁποῖος τιμωρεῖ βέβαια τὸν καταφρονοῦντα τὸν ἐπίσκοπο κληρικό, ἐκτὸς ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἔχει σφάλει σὲ θέματα δικαιοσύνης καὶ πίστεως· «μηδὲν κατεγνωκὼς τοῦ ἐπισκόπου ἐν εὐσεβείᾳ καὶ δικαιοσύνῃ»[13]. Ἂν σᾶς ἐμνημόνευα, θὰ ἐδήλωνα ὅτι εἶμαι καὶ ἐγὼ οἰκουμενιστής-αἱρετικός, διότι ἡ μνημόνευση τοῦ ὀνόματος τοῦ ἐπισκόπου, ὅπως σᾶς ἐξήγησα σὲ προηγούμενο κείμενό μου, σημαίνει ταυτότητα πίστεως μεταξὺ μνημονεύοντος καὶ μνημονευομένου. Δὲν σᾶς θεωρῶ λοιπὸν πλέον ὡς ὀρθόδοξο ἐπίσκοπο καὶ γι᾽ αὐτὸ διέκοψα τὴν μνημόνευση τοῦ ὀνόματός σας, μέχρι νὰ δηλώσετε δημοσίως ὅτι καταδικάζετε τὶς αἱρέσεις τοῦ Μονοφυσιτισμοῦ, τοῦ Παπισμοῦ, τοῦ Προτεσταντισμοῦ καὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ ἀπορρίπτετε τὴν ψευδοσύνοδο τῆς Κρήτης. Ἁπλᾶ πράγματα μὲ μαθηματικὴ ἀκρίβεια διατυπωμένα· ἕνα καὶ ἕνα κάνουν δύο· «ἁπλοῦς ὁ μῦθος τῆς ἀληθείας ἔφυ».


(Συνεχίζεται)

Ο κ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ, ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΠΕΡΙ ‘’TERMINUS TECHNICUS’’, ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΟ ‘’ΕΤΕΡΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ’’


Ο κ. ΛΑΡΕΝΤΖΑΚΗΣ, ΚΑΤΑΡΡΙΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΥΣ ΠΕΡΙ ‘’TERMINUS TECHNICUS’’, ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΟ ‘’ΕΤΕΡΟΔΟΞΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ’’

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
=====

Σε ομιλία του στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών ο καθηγητής κ. Γρηγόριος Λαρεντζάκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Graz, στις 16 Μαρτίου 2017, με θέμα «Οι αποφάσεις της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Μαρτυρία του Ορθοδόξου φρονήματος και προοπτικές για το μέλλον)" (amen.gr), ανέφερε μεταξύ άλλων και τα εξής: «Πάντως σοφά και ορθά έπραξεν η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος και διατήρησε τον όρο εκκλησία και για τους ετεροδόξους και είμαι βέβαιος ασφαλώς και με θεολογικό νόημα και όχι μόνον επιφανειακά και τύποις!»

O κ. Λαρεντζάκης σαφέστατα καταρρίπτει την ‘’ερμηνευτική’’ δικαιολόγηση του όρου ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’, ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’. Η τόση προσπάθεια απαντήσεων, προς όσους με Ορθόδοξη ακρίβεια τοποθετούνται στο σχετικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης, για αποδοχή  του όρου ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’ ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’, καταρρίπτεται εμφανώς από τον κ. Λαρεντζάκη. Δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισημίας η τοποθέτησή του.

«Πάντως σοφά και ορθά έπραξεν η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος και διατήρησε τον όρο εκκλησία και για τους ετεροδόξους», τονίζει με έμφαση ο κ. Λαρεντζάκης. Δεν αρκείται μόνο σ’ αυτό, αλλά προλαβαίνει οποιαδήποτε ασάφεια του όρου ως τύπου ‘’terminus technicus’’, σημειώνοντας τη βεβαιότητά του για το «θεολογικό νόημα» του όρου.   

Όσοι προβάλλουν λοιπόν τον ισχυρισμό για τη χρήση του όρου ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’, ως όρο τύπου ‘’terminus technicus’’, ας δώσουν μια απάντηση στον κ. Λαρεντζάκη. Θα αρκεσθούν δυστυχώς στην απαξίωση και την πολεμική αποκλειστικά προς όσους με Ορθόδοξη ακρίβεια τοποθετούνται στο σχετικό κείμενο της Συνόδου της Κρήτης. 

Ποιον να ακούσει ο λαός, τον κ. Λαρεντζάκη οποίος τονίζει ότι «σοφά και ορθά έπραξεν η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος και διατήρησε τον όρο εκκλησία και για τους ετεροδόξους και είμαι βέβαιος ασφαλώς και με θεολογικό νόημα και όχι μόνον επιφανειακά και τύποις!» ή εκείνους που επιμένουν στην ‘’ερμηνευτική’’ δικαιολόγηση του όρου ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’, ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’;

Μη λησμονούμε ότι ό όρος αρχικά ήταν ‘’εκκλησίες’’, με βάση τη δημοσιευθείσα απόφαση της Συνάξεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Σαμπεζύ Γενεύης  (21-28 Ιανουαρίου 2016). Παρόλες όμως τις διαφωνίες πολλών, δεν αποσύρθηκε όρος ‘’εκκλησίες’’, αλλά μετατράπηκε σε ‘’ετερόδοξες εκκλησίες’’. Μάλιστα έγινε προσπάθεια ‘’ερμηνευτικής’’ δικαιολόγησης του όρου αυτού, ως όρου τύπου ‘’terminus technicus’’. 

Δεν έπεισε όμως, η ‘’ερμηνευτική’’ δικαιολόγησης του όρου αυτού, και επιπλέον έχει προστεθεί η κατάρριψη της θέσης αυτής με την τοποθέτηση του κ. Λαρεντζάκη, ο οποίος δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, τονίζοντας ότι ο όρος είναι «με θεολογικό νόημα και όχι μόνον επιφανειακά και τύποις!»

ΑΠΤΟΗΤΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ


ΑΠΤΟΗΤΟΣ ΣΤΗ ΣΥΝΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====

Ο Καθηγητής του πανεπιστημίου του Γκράτς της Αυστρίας κ. Λαρεντζάκης, στις 16 τρέχοντος, έδωσε διάλεξη στη Θεολογική Σχολή του ΕΚΠΑ με θέμα την «Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον της Ορθοδόξου Εκκλησίας». 

Ένα από τα τα σημεία στα οποία επικεντρώθηκε ο Ελλογιμώτατος ήταν και η «Λειτουργική ζώη της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας». Όπως τόνισε εμφαντικά, κατά τη «Σύνοδο» υπήρχε τακτική και καθημερινή λειτουργική ζωή, όπως και καταληκτικό συλλείτουργο στην εκκλησία των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στα Χανιά. Όπως σημειώνει στη συνέχεια, «με πανορθόδοξη απόφαση εδόθη η δυνατότητα και Παρατηρητών από άλλες μη Ορθόδοξες Εκκλησίες στην εναρκτήρια και καταληκτήρια συνεδρίαση της Συνόδου, χωρίς λόγο και ψήφο και στην καταληκτήρια Θεία Λειτουργία στα Χανιά». Πολύ «προχωρημένος» ο κύριος Καθηγητής. Είναι πασιφανές ότι ευρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά από το Κολυμβάριο. «Ετερόδοξες Εκκλησίες και Ομολογίες» απεφάνθησαν οι εκεί συμμετασχόντες , «μη Ορθόδοξες Εκκλησίες» αποφαίνεται με στόμφο ο Ελλογιμώτατος. 

Από πότε Σύνοδοι της Εκκλησίας δέχονται καταδεδικασμένους κακοδόξους ανάμεσα στα μέλη τους; Ως γνωστόν, οι ανωτέρω αιρετικοί αξιωματούχοι πήγαν εκεί ως επίσημοι προσκεκλημένοι, όχι για να ζητήσουν συγγνώμη για τις πολλαπλές αιρέσεις των οποίων είναι φορείς, αλλά απλώς για να ακούσουν τι θα λεχθεί. Μάλιστα ταγός τις είχε την άποψη ότι έπρεπε να τους δοθεί και το δικαίωμα του λόγου!!!

Εκείνο που είναι, τη αληθεία, άνω ποταμών και το παρουσιάζει ο Ελλογιμώτατος χωρίς καν να κομπιάσει, είναι η παρουσία των αιρετικών Παρατηρητών στη Θεία Λειτουργία στην εκκλησία των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Απλώς του θυμίζουμε τι αναφέρει επί λέξει ο ς΄ Κανόνας της εν Λαοδικεία Συνόδου του 364: «Περί του μη συγχωρείν τοις αιρετικοίς εισιέναι εις τον οίκον του Θεού, επιμένοντας τη αιρέσει». Κι ο με΄ Κανόνας των Αγίων Αποστόλων φωτίζει επακριβώς το θέμα μας: «Επίσκοπος ή διάκονος αιρετικοίς συνευξάμενος, μόνον αφοριζέσθω, ει δε επέτρεψεν αυτοίς ως κληρικοίς ενεργήσαι τι καθαιρείσθω». Αυτά, Ελλογιμώτατε κύριε Λαρεντζάκη, ονομάζονται, χωρίς περιστροφές, εκπτώσεις από την «άπαξ παραδοθείσαν τοις αγίοις πίστιν» στο όνομα του κακόφημου οικουμενισμού.

Tuesday, March 21, 2017

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ


ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΟΥ



Του Παναγιώτη Τελεβάντου

======

Με μεγάλη χαρά και ανακούφιση οι απανταχού της γης πιστοί πληροφορήθηκαν την αθώωση του Αρχιμανδρίτη Εφραίμ, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Βατοπαιδίου, και όλων όσων εμπλέκονταν στο υποτιθέμενο σκάνδαλο Βατοπαιδίου. 

Ουδέποτε πιστέψαμε, όπως γράψαμε σε δεκάδες άρθρα που δημοσιεύσαμε κατά καιρούς, ότι η Μονή ήταν ένοχη για ύποπτες ανταλλαγές με το Δημόσιο. 

Τώρα η αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου δίνει τη δυνατότητα στον Γέροντα Εφραίμ και στη Μονή Βατοπαιδίου να συνεχίσουν απερίσπαστοι από τις δικαστικές περιπέτειες την πορεία τους απαλλαγμένοι οριστικά από το βάρος των ασύστατων κατηγοριών που διατυπώθηκαν εναντίον τους. Ένας απίστευτος διασυρμός της Εκκλησίας και του μοναχισμού τώρα βρήκε το άδοξο τέλος του.

Η ιστορία φαινόταν από την αρχή ότι ήταν μια πολιτική σκευωρία για να πέσει η κυβέρνηση Καραμανλή. Η αντιπολίτευση αλλά και η εσωκομματική αντιπολίτευση ή για να είμαστε πιο δίκαιοι ένα τμήμα αυτής, βρήκαν την ευκαιρία με το υποτιθέμενο σκάνδαλο Βατοπαιδίου να πλήξουν την μέχρι εκείνη τη στιγμή ισχυρή κυβέρνηση Καραμανλή. Και πέτυχαν τον στόχο τους. Τα σπασμένα, όμως, δεν τα πλήρωσε μόνον η τότε κυβέρνηση. Ο Γέροντας Εφραίμ, η Μονή Βατοπαιδίου, το Άγιον Όρος, ο Μοναχισμός και η Εκκλησία γενικά πλήρωσαν μεγάλο τίμημα.

Δόξα σοι ο Θεός που η ιστορία τελεσιδίκηκε με την αθώωση της Μονής αλλά και όσων κατηγορήθηκαν άδικα και υπέστησαν τόσο μεγάλο διασυρμό για δέκα ολόκληρα χρόνια.

Ελεύθερη, λοιπόν, επιτέλους η Μονή από τα παντοειδή δεσμά της δικαστικής της περιπέτειας. Γι’ αυτό ελπίζουμε διακαώς ότι θα επανεύρει το ομολογιακό της φρόνημα. Είναι επιτακτικό ο Αρχιμανδρίτης Εφραίμ να αποσύρει τις οικουμενιστικές του δηλώσεις ότι δήθεν κατ’ οικονομίαν επιτρέπεται η συμπροσευχή όχι μόνον με αιρετικούς αλλά και με αλλόθρησκους. Αλλά αυτό ασφαλώς δεν φτάνει. Αναμένουμε η Μονή Βατοπαιδίου να τεθεί επικεφαλής των Μονών του Αγίου Όρους για να ακυρωθεί η οικουμενιστική Σύνοδος της Κρήτης και για να καταπολεμηθεί η παναίρεση του Οικουμενισμού που διαβρώνει τη συνείδηση των ποιμένων και των μελών της Εκκλησίας τα τελευταία εκατό χρόνια.

Σήμερα χειροκροτήσαμε την αθώωση της μονής από τα δικαστήρια. Μακάρι ο Θεός σύντομα να μας αξιώσει να χειροκροτήσουμε τον Γέροντα Εφραίμ και τη Μονή Βατοπαιδίου επειδή επανεύραν το ομολογιακό τους φρόνημα.

ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΠΡΑΤΣΕΚ ΛΟΓΓΙΝΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ (ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΩΣΙΑΣ)



ΤΟ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΜΠΡΑΤΣΕΚ ΛΟΓΓΙΝΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ (ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΩΣΙΑΣ)


Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Το βίντεο της ανάρτησης δείχνει το θαυμαστό έργο που επιτελείται στο μοναστήρι του επισκόπου Μπράτσεκ της Ουκρανίας με τα ορφανά παιδιά πολλά από τα οποία έχουν κάποια σοβαρή αναπηρία.

Είναι συγκλονιστική η εν Χριστώ αγάπη που προσφέρουν οι μοναχοί και οι μοναχές στα ορφανά αυτά παιδάκια.

Ο επίσκοπος Μπράτσεκ Λογγίνος, όμως, δεν επιτελεί ΜΟΝΟΝ αξιοθαύμαστο φιλανθρωπικό έργο. Είναι ταυτόχρονα παραδοσιακός επίσκοπος, ο οποίος μάλιστα διέκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχη Κύριλλου για τα οικουμενιστικά ανοίγματα που κάνει.

Με το κείμενο που παραθέτουμε πιο κάτω ο αναγνώστης θα διαπιστώσει την ομολογιακή παρρησία του Σεβ. κ. Λογγίνου και την αφοσίωσή του στην καταπολέμηση όλων των παλαιών και συγχρόνων αιρέσεων.

Μακάρι να υπήρχαν πολλοί επίσκοποι που να επιτελούσαν τόσο αξιοθαύμαστο πολυσχιδές έργο που καλύπτει με τόση επάρκεια όλους τους τομείς της ποιμαντικής διακονίας ενός επισκόπου.


*****

Ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΜΠΡΑΤΣΕΚ ΛΟΓΓΙΝΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ (ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΡΩΣΙΑΣ) ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
=====

1) - Τοῖς ἐπαγγελλομένοις τά τῶν Ἑλλήνων, ἤτοι εἰδωλολατρῶν, δυσσεβῆ δόγματα καί ἀναβιοῦσι τά μυθικά αὐτῶν πλάσματα ἀρχαιολάτραις καί νεοπαγανισταῖς, ἀνάθεμα (γ΄).
2) - Ἀρείῳ τῷ πρώτῳ θεομάχῳ καί ἀρχηγῷ τῶν αἱρέσεων, ἀνάθεμα (γ΄).
3) - Μακεδονίῳ τῷ δυσσεβεῖ καί Νεστορίῳ τῷ θεηλάτῳ, τῷ παθητήν λέγοντι τήν Ἁγίαν Τριάδα, καί Οὐαλεντίνῳ δυσσεβεῖ τῷ παράφρονι, ἀνάθεμα (γ΄).
4) - Πέτρῳ τῷ Κναφεῖ καί παράφρονι, τῷ λέγοντι «Ἅγιος Ἀθάνατος, ὁ σταυρωθείς δι’ ἡμᾶς», ἀνάθεμα (γ΄).
5) - Παύλῳ τῷ Σαμοσατεῖ καί Θεοδοτίωνι τῷ τούτου συμμύστη καί ὁμόφρονι, σύν ἄλλῳ Νεστορίῳ παράφρονι, ἀνάθεμα (γ΄).
6) - Πέτρῳ Δειλαίῳ τῷ αἱρετικῷ, τῷ καί Λυκοπέτρῳ ἐπονομαζομένῳ, Εὐτυχίῳ τε καί Σαββελλίῳ τοῖς κακόφροσιν, ἀνάθεμα (γ΄).
7) - Ἰακώβῳ Ἀρμενίῳ τῷ Ζανζάλῳ, Διοσκόρῳ «πατριάρχῃ» Ἀλεξανδρείας καί Σεβήρῳ τῷ δυσσεβεῖ, ἅμα Σεργίῳ, Παύλῳ καί Πύρρῳ τοῖς ὀμόφροσι, σύν Σεργίῳ, μαθητῇ τοῦ Λυκοπέτρου, ἀνάθεμα (γ΄).
8) - Τοῖς Ὠριγενισταῖς καί τοῖς ὀπαδοῖς καί διαδόχοις αὐτῶν, ἀνάθεμα (γ΄).
9) - Ὅλοις τοῖς Εὐτυχιανισταῖς καί Μονοθελήταις καί Ἰακωβίτες καί Ἀρτζιβουρίταις καί ἁπλῶς πᾶσιν αἱρετικοῖς, ἀνάθεμα (γ΄). 
10) - Τοῖς ἐκπεσοῦσι αἱρεσιάρχαις καί ἀρνουμένοις τήν Ἁγίαν Δ΄ Οἰκουμενικήν Σύνοδον, Καρεκίν Β΄ Ἀρμενίας, Θεοδώρῳ Β΄ Αἰγύπτου, Παύλῳ Αἰθιοπίας, Ἰγνατίῳ-Ἐφραίμ Β΄ Συροϊακωβιτῶν, Βασιλείῳ-Θωμᾷ Α΄ Μαλαμπαριανῶν-Ἰνδιάνων, τοῖς κακῶς ὀνομάζουσιν ἑαυτούς Ὀρθοδόξους καί τοῖς αὐτοῖς κοινωνοῦσι, ἀνάθεμα (γ΄).  
11) - Τοῖς ἀρνουμένοις τάς Ἁγίας Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ καί Ζ΄ Οἰκουμενικάς Συνόδους Μονοφυσίταις, Μονοθελήταις καί Μονοενεργήταις, ἀνάθεμα (γ΄).
12) - Τῷ φρυαξαμένῳ συνεδρίῳ κατά τῶν σεπτῶν Εἰκόνων, ἀνάθεμα (γ΄).
13) - Εἴ τις οὐ προσκυνεῖ τόν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν ἐν Εἰκόνι περιγραπτόν κατά τό ἀνθρώπινον, ἤτω  ἀνάθεμα (γ΄).
14) - Βαρλαάμ Καλαβρῷ, Γρηγορίῳ Ἀκινδύνῳ, Προχώρῳ Κυδώνι, Νικηφόρῳ Γρηγορᾷ, Γεωργίῳ Λαπίθῃ καί τοῖς ὀπαδοῖς καί διαδόχοις αὐτῶν, ἀνάθεμα (γ΄).
15) - Τοῖς κηρύσσουσι καί διδάσκουσι τήν αἵρεσιν τοῦ νεοβαρλααμισμοῦ, ἀνάθεμα (γ΄).
16) - Τῷ κανονικῶς ἀνυποστάτῳ καί ἐκπεσόντι αἱρεσιάρχῃ Πάπᾳ Παλαιᾶς Ρώμης Φραγκίσκῳ τῷ Α΄ καί τοῖς αὐτῷ κοινωνοῦσι, ἀνάθεμα (γ΄). 
17) - Τοῖς Μαρτίνῳ Λουθήρῳ, Ἰωάννῃ Καλβίνῳ, Οὐρλίχῳ Σβιγλίῳ καί Ἐρρίκῳ τῳ 8ῳ δυσσεβεῖ βασιλεῖ καί τοῖς σύν αὐτοῖς συγκροτήσασι τάς αἱρετικάς παραφυάδας τῆς Διαμαρτυρήσεως, ἀνάθεμα (γ΄).
18) - Τῷ αἱρεσιάρχῃ τῆς θρησκευτικῆς παρασυναγωγῆς τοῦ Ἀγγλικανισμοῦ Ἰουστίνῳ Γουέλμπι καί τοῖς αὐτῷ κοινωνοῦσι, ἀνάθεμα (γ΄). 
19) - Τοῖς ἀρνουμένοις καί καθυβρίζουσι τήν Παναγίαν, Ὁμοούσιον, Ἀδιαίρετον καί Ζωοποιόν Τριάδαν Ραββίνοις τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ, Ἰσλαμισταῖς καί μέλεσι τῆς ἀνωνύμου φυλλαδικῆς Ἑταιρίας Σκοπιά τοῦ Πύργου τῶν «Μαρτύρων» τοῦ Ἱεχωβᾶ, ἀνάθεμα (γ΄).
20) - Τοῖς δυσφημοῦσι τά ἱερά Μυστήρια τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας Βαπτισταῖς, Ἀντβεντισταῖς καί Πεντηκοστιανισταῖς, ἀνάθεμα (γ΄). 
21) - Τοῖς κηρύσσουσι καί διδάσκουσι τήν παναίρεσιν τοῦ διαχριστιανικοῦ καί διαθρησκειακοῦ συγκρητιστικοῦ οἰκουμενισμοῦ, ἀνάθεμα (γ΄).
22) - Τοῖς κηρύσσουσι καί διδάσκουσι τήν μεταπατερικήν, νεοπατερικήν, συναφειακήν καί μετακανονικήν αἵρεσιν, ἀνάθεμα (γ΄).
23) - Τοῖς ἀρνουμένοις τάς Ἁγίας Η΄ καί Θ΄ Οἰκουμενικάς Συνόδους, τάς συγκληθείσας ἐπί Μεγάλου Φωτίου καί Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ, παποφιλιοκβισταῖς, ἀνάθεμα (γ΄).
24) - Τῷ προτεσταντικῷ λεγομένῳ «Παγκοσμίῳ Συμβουλίῳ Ἐκκλησιῶν»-Αἱρέσεων, ἐν ᾧ διδάσκεται ὅτι ἅπασαι αἱ αἱρέσεις κλάδοι εἰσί τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, καί τοῖς Ὀρθοδόξοις, τοῖς συμμετέχουσι ἐν ταῖς ἀντικανονικαῖς συμπροσευχαῖς μεθ’ αἱρετικῶν κατά τήν λεγομένην «ἑβδομάδα προσευχῆς ὑπέρ τῆς ἑνότητος τῶν χριστιανῶν», ἀνάθεμα (γ΄).
- Τοῖς ἀντορθοδόξοις κειμένοις τοῦ Τορόντο
(1950), Μπαλαμάντ (1993), Σαμπεζύ (1994), Πόρτο Ἀλέγκρε (1997) καί Πουσάν (2013), ἀνάθεμα (γ΄).
26) - Τοῖς διδάσκουσι ὅτι αἱ αἱρέσεις, αἵτινες ἀπεκόπησαν ἐκ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, συμπεριλαμβάνονται ἐντός αὐτῆς, τάς ὁποῖας καί ὀνομάζουσι «ἀτελεῖς ἐκκλησίας» καί ὅτι ἔστι σωτήριος Χάρις, ἔγκυρον βάπτισμα καί ἐνεργοῦσα Χάρις τῆς ἱερωσύνης ἐκτός τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἀνάθεμα (γ΄). 
27) - Τοῖς κηρύσσουσι καί διδάσκουσι τήν αἵρεσιν ὅτι ὁ ἐκάστοτε Οἰκουμενικός Πατριάρχης πρῶτος ἐστί ἄνευ ἴσου, ἀνάθεμα (γ΄).
28) - Των αιρετικών κειμένων της ληστρικής, αιρετικής και οικουμενιστικής ψευδοσυνόδου της Κρήτης του Ιουνίου 2016, τη λεγομένῃ «Αγίᾳ και Μεγάλη Συνόδῳ της Ορθοδόξου Εκκλησίας», και αυτών που τα δέχονται και τα εφαρμόζουν 
εν πραξη, κείμενα που: 
- θεσμοθετούν τον διάλογο σε προτεσταντικές πλατφόρμες και όχι με το Ορθόδοξο κριτήριο της ομολογίας (Τίτος κεφ. 3 παραγ 10) 
-Θεσμοθετούν την λεγομένη "αποκατάσταση  ενότητας των Χριστιανών" και την ιστορική ονομασία του όρου των "εκκλησιών" για τους Αιρετικούς.
-Θεσμοθετούν το Σύνταγμα του λεγομένου «Παγκόσμιου Συμβούλιου Εκκλησιών» ως βάση του  διαλόγου με αιρετικούς τον δογματικό μινιμαλισμό! 
-Θεσμοθετούν την Δήλωση του Τορόντο που δηλώνει οτι υπάρχουν μέλη της Εκκλησίας και εκτός των τειχών Της, ότι υπάρχει Εκκλησία εκτός Ορθόδοξης Εκκλησίας και ότι η Εκκλησία του Χριστού είναι περισσότερο από κάθε μέλος -ομολογία- του λεγομένου «Παγκόσμιο Συμβούλιου Εκκλησιών.»   
-Θεσμοθετούν τους μεικτούς γάμους με μια ψεύτικη οικονομία 
-Θεσμοθετούν την θεωρία του Ιωάννη  Ζηζιούλα για το "ανθρώπινο πρόσωπο" τοῖς κακοδόξοις αὐτῆς κειμένοις καί τοῖς ἀποδεχομένοις καί ἐφαρμόζουσι τάς αἱρετικάς αὐτῆς ἀποφάσεις, ἀνάθεμα (γ΄). 
29) - Τῇ Μασονίᾳ καί τῷ διεθνῇ φρικώδῃ Σιωνισμῷ, ἀνάθεμα (γ΄).
- Ὅλοις τοῖς αἱρετικοῖς, ἀνάθεμα (γ΄).

ΠΗΓΗ:


Κατάνυξις

ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ 33




ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΑΠΟΦΘΕΓΜΑΤΑ

33



Ανθολογία κειμένων κ. Ραφαήλ Χαραλάμπους
=====

Ακόμη κι αν θέλει ο Θεός να σου συγχωρήσει τις αμαρτίες, δεν Του το επιτρέπεις εσύ.

Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου

*****

Το κακόν είναι η στέρησις του αγαθού.

Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού

*****

Αν ζούμε ενωμένοι, θα είμαστε μακάριοι, θα ζούμε στον Παράδεισο. Ο κάθε διπλανός μας, ο κάθε πλησίον μας είναι «σάρξ εκ της σαρκός μας».

Αγίου Πορφυρίου

*****

Γνώρισμα της πραγματικής και σταθερής αγάπης είναι να θέλουμε όχι μόνο εμείς να σωθούμε, αλλά και όλοι οι αδελφοί μας.

Αγίου Πολυκάρπου Σμύρνης

*****

Όταν είσαι ταραγμένος και απελπισμένος από την κακία των ανθρώπων, να θυμάσαι πόσο απέραντα σε αγαπά ο παντοδύναμος και πάνσοφος Θεός, που ανέχεται το κακό «έως καιρού» και μετά το τιμωρεί με δικαιοκρισία.

Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης

*****

Θανάσιμη αμαρτία είναι εκείνη για την οποίαν ο άνθρωπος μένει αμετανόητος. Κανένας δεν είναι τόσο αγαθός και σπλαχνικός όσον ο Θεός. Τον αμετανόητο όμως ούτε ο Θεός τον συγχωρεί.

Αββά Μάρκου

*****

Μή δέχεσαι τον σπόρον της αμαρτίας γιατί θα σου διαλύσει
τήν πιστην.

Αγίου Κυρίλλου Ιεροσολύμων

*****

Ἡ αἰωνιότητα εἶναι φρικιαστικὴ δίχως Θεάνθρωπο, γιατὶ καὶ ὁ ἄνθρωπος εἶναι φοβερὸς δίχως τὸν Θεάνθρωπο. Καθετὶ τὸ ἀνθρώπινο, μονάχα στὸν Θεάνθρωπο ἔχει τὴν τελικὴ καὶ λογικὴ του ἑρμηνεία. Δίχως τὸν θαυμαστὸ Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ὅλα τὰ ἀνθρώπινα μεταβάλλονται ἀναπόφευκτα σὲ χάος, σὲ φρίκη, σὲ θάνατο, σὲ κόλαση: ἡ φρόνηση σὲ ἀφροσύνη, ἡ αἴσθηση σὲ ἀπόγνωση, ἡ ἐπιθυμία σὲ αὐτοδιάσπαση μέσα ἀπὸ τὴν αὐτοθέωση ἤ τὴν αὐτοεξουθένωση.

Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς

ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ Δ΄



ΕΓΓΡΑΦΟ ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
Δ΄
=====

β΄) Ὁμιλῶν ὁ Παναγιώτατος τὴν 20-12-2001 εἰς τὴν Α΄ Διαθρησκειακὴν Συνάντησιν τῶν Βρυξελλῶν καὶ ἀπευθυνόμενος σὲ ἐκπροσώπους τῶν τριῶν μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν χρησιμοποίησε ὁμοειδῆ Θεολογία καὶ διὰ τοὺς ἀλλοθρήσκους (Ἰουδαϊσμοῦ, Μουσουλμανισμοῦ, Χριστιανισμοῦ) καὶ εἶπε· «Παρακαλοῦμεν θερμῶς ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους νὰ δώσωμεν εἰς τοὺς πιστούς μας καὶ τὸν κόσμον ὅλον ἀνόθευτον τὸ εἰρηνοποιὸν μήνυμα τοῦ ἑνὸς καί μόνου ἀληθινοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος μᾶς συνεκέντρωσεν ἐν τῇ ἀγάπῃ Του ἐνταῦθα. …Ἡμεῖς οἱ πιστεύοντες εἰς ἕνα προσωπικὸν Θεὸν ἔχομεν τὴν ἐμπειρίαν τῆς ἀγάπης Αὐτοῦ καὶ τῆς εἰρήνης, ἡ ὁποία ἐγκαθίσταται εἰς τὴν ψυχήν μας καὶ πληροῖ καὶ ἀναπαύει αὐτήν, ὅταν ἀποκαθίσταται ἡ κοινωνία τῶν προσωπικῶν ὑπάρξεων τοῦ ταπεινοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ μεγάλου Θεοῦ… Ἐὰν σταθῶμεν μὲ τὸ προσῆκον δέος ἀπέναντι τῶν προσωπικῶν ἀναζητήσεων ἑκάστης ψυχῆς, ἡ ὁποία, γεννηθεῖσα εἰς ὡρισμένην θρησκευτικὴν παράδοσιν, ἀνοίγει τὰς πτέρυγάς της διὰ νὰ πετάξῃ εἰς ἀναζήτησιν τοῦ Ἠγαπημένου, ἀντιλαμβανόμεθα ὅτι ἔχομεν ἀνθρώπινον χρέος νὰ σεβασθῶμεν ἀπολύτως τὴν προσωπικὴν πορείαν ἑκάστου πρὸς τὴν ὑπερτάτην ἀγάπην. Τότε ἐναγκαλιζόμεθα ἐν εἰρήνῃ τὴν ψυχὴν αὐτὴν καὶ παρακολουθοῦμεν ἐν ἄκρᾳ σιωπῇ καὶ προσευχῇ τὴν πορείαν της, εἴτε συμβαδίζει μὲ ἡμᾶς (τοὺς Χριστιανοὺς) εἴτε ἀκολουθεῖ ἄλλον δρόμον (λ.χ. τὸν Ἰουδαϊσμὸν ἢ τὸ Ἰσλάμ), διότι ὁ Ἠγαπημένος Θεός, ὁ Κύριός της, τὴν ἀναμένει καὶ θὰ τῆς δείξῃ τὸν δρόμον. Δὲν χρειάζεται ἀπὸ μέρους ἡμῶν οὐδεμία βία, οὐδεμία πίεσις, μόνον στοργὴ καὶ εἰρήνη» (περιοδικὸν «Ἐπίσκεψις» τ. 603/31-12-2001).

Ἔχουν λοιπὸν καὶ οἱ Ἑβραῖοι καὶ οἱ Μουσουλμᾶνοι τὴν ἐμπειρίαν τοῦ ἑνὸς προσωπικοῦ Θεοῦ, τοῦ πλήρους ἀγάπης ἀληθινοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ; Ἔτσι κατανοεῖ ὁ Παναγιώτατος τὸ «Τζιχάντ» τῶν μουσουλμάνων ἢ τὰς ἐκκαθαριστικὰς ἐπιχειρήσεις τῶν Ἰσραηλιτῶν; Ἡ θεολογία τοῦ Παναγιωτάτου δὲν εἶναι Ὀρθόδοξος. Εἶναι ἐπηρεασμένη ἀπὸ τὴν βλάσφημον θεωρίαν τῶν Ἀβρααμικῶν θρησκειῶν, τὴν ὁποίαν διετύπωσεν ὁ Γάλλος Ἰσλαμολόγος Louis Massignon (1883-1962), δι᾽ αὐτὸ καὶ ἡ θεολογία του παρεκκλίνει ἀπὸ τὴν Ὀρθόδοξον τοιαύτην. Δὲν εἶναι αὐτὸ ἑτεροδιδασκαλία;

5. α΄) Συνεπὴς πρὸς τὴν καινοφανῆ ἐκκλησιολογίαν του, ὁ Παναγιώτατος ἔχει παραιτηθῆ ἀπὸ τὴν θεόθεν καθωρισμένην ἀποστολὴν τῆς Ἐκκλησίας «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτούς…» (Ματθ. 28,19). Δὲν ἐπιδιώκει νὰ ὁδηγήσῃ ἑ­τεροδόξους καὶ ἑτεροθρήσκους εἰς τὴν ἀλήθειαν τοῦ Εὐαγγελίου. Τὸ διεκήρυξε «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ» εἰς τὸ Durban τῆς Ν. Ἀφρικῆς τὴν 17-3-2001 σὲ μήνυμά του μὲ τὴν εὐκαιρίαν Παγκοσμίου Διασκέψεως λέγοντας· «Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία δὲν ἐπιδιώκει νὰ πείσῃ τοὺς ἄλλους περὶ συγκεκριμένης τινὸς ἀντιλήψεως τῆς ἀληθείας ἢ τῆς ἀποκαλύψεως, οὔτε ἐπιδιώκει νὰ τοὺς μεταστρέψῃ εἰς συγκεκριμένον τινὰ τρόπον σκέψεως» (ἱστοσελίδα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Ἐσθονίας· www.orthodoxa.org/GB/patriarchate/speech/­statement.htm). Εἰς τὴν θείαν ὅμως λειτουργίαν τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, εἰς τὴν εὐχὴν ποὺ ἀκολουθεῖ ἀμέσως μετὰ τὸν καθαγιασμόν, παρακαλοῦμεν τὸν Κύριον λέγοντες· «τοὺς ἐσκοτισμένους ἐπισυνάγαγε· τοὺς πεπλανημένους ἐπανάγαγε καὶ σύναψον τῇ ἁγίᾳ σου καθολικὴ καὶ ἀποστολική Ἐκκλησία». Πῶς θὰ γίνῃ αὐτό; διὰ τῆς σιωπῆς καὶ ὄχι διὰ τῆς μαθητείας καὶ τοῦ κηρύγματος; Διὰ τῆς σιωπῆς θὰ γίνῃ ἡ εἰσδοχὴ τῶν ἑτεροδόξων καὶ τῶν ἑτεροθρήσκων εἰς τὴν Ἐκκλησίαν Του; Ἀσφαλῶς ὄχι. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος γράφει «ἡ πίστις ἐξ ἀκοῆς, ἡ δὲ ἀκοὴ διὰ ρήματος Θεοῦ» (Ρωμ. 10, 17). Εἰς τὴν Κόρινθον ὁ ἴδιος Ἀπόστολος λαμβάνει συγκλονιστικὸν μήνυμα ἀπὸ τὸν Κύριον· «... μὴ φοβοῦ, ἀλλὰ λάλει καὶ μὴ σιωπήσῃς» (Πραξ. 18, 9). Δὲν εἶναι ἡ θέσις αὐτὴ τοῦ Παναγιωτάτου καταστρατήγησις Κυριακῆς ἐντολῆς; Δὲν εἶναι αὐτὸ ἑτεροδιδασκαλία;

β΄) Ὁ Παναγιώτατος προσφέρει ὡς δῶρον τὸ Κοράνιον καὶ τὸ ὀνομάζει ἱερὸν καὶ ἅγιον. Τὴν 29-10-2009 μετέβη εἰς τὴν Ἀτλάντα τῶν Η.Π.Α., ἐπισκέφθηκε τὸν πρόεδρον τῆς Coca-Cola κ. Muhtar Kent καὶ τοῦ προσέφερεν ἕνα Κοράνιον λέγοντας· «Ἔχω ἕνα μικρὸ ἀναμνηστικό. Μικρὸ καὶ σπουδαῖο. Ἀναμνηστικὸ (γιὰ) τὸν Muhtar. Αὐτὸ εἶναι τὸ Ἅγιο Κοράνιο, τὸ ἱερὸ βιβλίο τῶν μουσουλμάνων ἀδελφῶν μας» (www.youtube.com/watch?v=­5p7DqpeTJM8). Δυστυχῶς τὴν χειρονομίαν αὐτὴν τὴν ἐμιμήθησαν καὶ ἄλλοι Ἀρχιερεῖς ἐπὶ μεγάλῳ σκανδαλισμῷ τῶν ὀρθοδόξων πιστῶν.

γ΄) Τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον προωθεῖ τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν τοῦ Πάσχα μεταξὺ Ὀρθοδόξων καὶ Παπικῶν. Τὸν κοινὸν ἑορτασμὸν προωθοῦσε ἀρχικὰ τὸ Βατικανὸν ἀπὸ τὸ 1960, τὸν στόχον του ὅμως αὐτὸν τὸν ἐπισημοποίησε κατὰ τὴν Β´ Βατικανὴν Σύνοδον (1965) καὶ τὸν ἀπεδέ­χθη ὁ μακαριστὸς πατριάρχης Ἀθηναγόρας, ὁ ὁποῖος ἔγινεν ἔνθερμος ὑποστηρικτὴς τῆς ἰδέας αὐτῆς. Τὸ Οἰκουμενικὸν Πατριαρχεῖον μὲ τὴν ὑπ᾽ ἀριθμ. 150 πρωτ. 420/26-5-1995 ἐγκύκλιόν του ἔκανε λόγον διὰ «τὸν καθορισμὸν κοινῆς ἡμερομηνίας ἑορτασμοῦ ὑφ᾽ ἁπάντων τῶν χριστιανῶν τῆς Μεγάλης ἑορτῆς τοῦ Ἁγίου Πάσχα». Ἀγνοεῖ ὁ Παναγιώτατος ἢ περιφρονεῖ τὰ περὶ τούτου διακελευόμενα ὑπὸ τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ τῶν Ἱερῶν Κανόνων;

(Συνεχίζεται)