Monday, June 30, 2014

ΜΕΓΑΛΟ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ, ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ



ΜΕΓΑΛΟ ΔΩΡΟ ΣΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ, ΣΗΜΕΡΑ  ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΤΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ

Του θεολόγου Β. Χαραλάμπους
==========

Σήμερα 1η Ιουλίου, που είναι το μνημόσυνο (όχι εόρτιος μνήμη), του μακαριστού γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού, όσοι εν Χριστώ τον αγαπούν και έχουν αναρτήσει τα βίντεο με τα δογματικά και άλλα λάθη του, ας τα αποσύρουν από το διαδίκτυο.  Αντιλαμβάνομαι ότι είναι δύσκολο να αποσυρθούν, διότι τούτο θα  σήμαινε παραδοχή δογματικών λαθών για ένα μοναχό που αρκετοί «ημέτεροι», πέραν του «προφητικού» χαρίσματος, του καταλογίζουν και ένα είδος «αλαθήτου».  

Γιατί τόσος κόσμος να ακούει την «περί ενοχής διδασκαλία», τη ξεκάθαρη διδασκαλία των Λατίνων, που την αρχή έλκει στην θεωρία του Ανσέλμου Καντερβουρίας;   Να υπενθυμίσομε ότι το βίντεο είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ 3ος Παγκόσμιος Πόλεμος είναι κοντά», που μεταξύ άλλων αναφέρει «…λέει εις την τελευταία  του προσευχή πριν ανεβεί στον Γολγοθά, στο παγκόσμιο λογιστήριο, να πληρώσει την πανανθρώπινο ενοχή…».  Επί πλέον βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, (που προβλήθηκε στην εκπομπή Αρχονταρίκι του Καναλιού  4Ε) και τιτλοφορείται Ιωσήφ Βατοπαιδινός-Χριστός Σωτήρας 1, αναφέρει «αυτήν την πεπτωκυίαν φύσιν την ανθρωπίνην, που την κατάστρεψε ο ίδιος ο άνθρωπος, έρχεται ο ίδιος ιδιοχείρως (ο Χριστός) γίνεται άνθρωπος και έτσι να πληρώσει το τίμημα της ενοχής και να διδάξει τον τρόπο της επιστροφής…μυστήρια μυστηρίων…».   Επίσης βίντεο αναρτημένο στο διαδίκτυο, με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, το οποίο τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός  μέρος 1ο», αναφέρει μεταξύ άλλων «…γιατί εκατέβηκε ο Θεός ίδιος εδώ και επλήρωσε με το αίμα του τη δική μας ενοχή και μας υπέδειξε τον τρόπο της επιστροφής…».  Τα τρία τούτα βίντεο παραπέμπουν στην δυτική σωτηριολογία, στην ανσέλμεια σωτηριολογική θεώρηση, περί αναγκαιότητας εξόφλησης της ενοχής. όπου κυριαρχεί η δικαιική έννοια της σωτηρίας.

Βίντεο, το οποίο  τιτλοφορείται «Γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός -  Η γέννηση του Χριστού» ή «Ιησούς Χριστός Σωτήρας μέρος 1ο Ιωσήφ Βατοπαιδινός» περιγράφει με θέση ανοίκεια στη γλώσσα των Πατέρων της Εκκλησίας μας, λέγοντας πως «εκεί που καθόταν η Παναγία στο σπήλαιον, βρέθηκε ο Χριστός στην αγκαλιά της».  Να σημειωθεί ότι η βιντεογράφηση έγινε   στα πλαίσια της Εκπομπής «Επίσκεψη στο Αρχονταρίκι του Άθω», του Καναλιού 4Ε.   Η ομιλία αυτή έγινε και πάλι στο Συνοδικό της Μονής όπου αναφέρονται επακριβώς τα εξής:
«… Τότε βρήκαν μια μικρή σπηλιά κάπου εκεί δίπλα, που ήταν για τα ζώα μέσα και μπήκαν σ’ αυτήν μέσα κι όταν εκυείτο στο σπήλαιον καθήμενη εκεί, ήρθεν η ώρα του τοκετού, χωρίς να αισθανθεί, χωρίς να καταλάβει τίποτε, αυτομάτως όπως εκαθόταν βλέπει …στην αγκαλιά της το βρέφος χωρίς να αισθανθεί τους τρόπους του τοκετού, διότι το αειπάρθενον δεν θα ήταν ύστερα.  Όπως εκάθητο εκεί μέσα, αυτομάτως βρίσκεται στην αγκαλιά της το βρέφος και επειδή ήξερε αυτή, το περίμενε, είχε μαζί μερικά κουρελάκια, τα σπάργανα και το τύλιξε…». 

Χωρίς καμιά προηγούμενη Πατερική βάση έγινε η αναφορά ότι  «εκεί που καθόταν η Παναγία βρέθηκε ο Χριστός αυτομάτως στην αγκαλιά της.  Θεωρώ ότι είναι φρόνιμο το βίντεο αυτό να αποσυρθεί από το διαδίκτυο, καθότι ακούονται πράματα ξένα προς την Πατερική μας Παράδοση».  Ας αρκεσθούμε στον πλούτο τόσο των Πατερικών  Λόγων, όσο και της Υμνολογίας της Εκκλησίας μας. («Μυστήριον ξένον ορώ και παράδοξον», «Σήμερον ο ων τίκτεται», «Η Παρθένος σήμερον, τον προαιώνιον Λόγον, εν σπηλαίω έρχεται αποτεκείν απορρήτως», «ότι ετέχθη ημίν σήμερον Σωτήρ»). 

Θεωρώ ότι είναι φρόνιμον να αποσυρθεί το βίντεο τούτο.  Κι αν η παράκλησις τούτη, προσκρούει σε αντίθετη γνώμη για λόγους ευνοήτους, ας συμβουλευτεί εγκρίτους Δογματολόγους και είμαι σίγουρος, ότι η απάντηση θα είναι, ότι πρέπει να αποφεύγονται περιγραφές, χωρίς καμιά Πατερική βάση. 

Ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός ισχυρίστηκε σε άλλο βίντεο,  ότι «η συζυγία συνεχίζεται στην αιωνιότητα»  Ποία έννοια μπορεί να έχει η συνέχεια της συζυγίας στην αιωνιότητα;   Σε ποία πατερική βάση στηρίζεται τούτο;  Το μέγα του γάμου μυστήριο εις σωτηρία οδηγεί.  Ο γέροντας Ιωσήφ Βατοπαιδινός όχι μόνο «μετήρεν όρια», όχι μόνο «υπερέβη την θείαν παράδοσιν», αλλά και «ετεροδιδασκαλία εισήγαγεν».

Το κείμενο τούτο, του γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού, από το οποίο είναι παρμένη η απαράδεκτη θέση, τιτλοφορείται «Γάμος και οικογένεια» και  μπορεί να τo δει κανείς στο διαδύκτιο στις ιστοσελίδες και στα ιστολόγια,  fdathanasiou.gr, agiazoni.gr, ksipnistere.blogspot, zkortas.com κ.ά.  Επίσης την απαράδεκτη αυτή θέση τη βρίσκομε και σε αναδημοσίευση από το περιοδικό «Πεμπτουσία», στο ιστολόγιο pigizois.net, σε συνέντευξη με τον γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, σε άλλο φυσικά κείμενο, που τιτλοφορείται «ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟ».   Στη συνέντευξη τούτη αναφέρεται και πάλι ξεκάθαρα ότι «η συζυγία δεν διαλύεται εδώ αλλά θα συνεχιστεί στην αιωνιότητα». 

Γιατί να είναι αναρτημένο το κείμενο στο διαδίκτυο και μάλιστα από ενοριακά ιστολόγια;  Χιλιάδες άνθρωποι βλέπουν αυτό το κείμενο, που είναι αναρτημένο στο διαδύκτιο. 

Βίντεο  που τιτλοφορείται  «Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΟΝΤΑ - ΙΩΣΗΦ ΒΑΤΟΠΑΙΔΙΝΟΣ» (από εκπομπή του Τηλεοπτικού Σταθμού ο Λόγος, της Εκκλησίας της Κύπρου, κατά το έτος 1998, στο Πρόγραμμα  –  Ορθοδοξία και Ορθοπραξία, με τον θεολόγο κ. Νικολαΐδη ), αναφέρεται μεταξύ άλλων  «…τώρα όμως θα πω και τούτο, να έχει θάρρος ο λαός μας, διότι θα δεχθούμε πληγή από τους Τούρκους λυσσαλέα (εννοεί την Κύπρο).  Μην τρομάξουμε, είναι μέσα στα Θεία σχέδια, θα γίνει κι αυτό…
Ερώτηση – Θα είναι όμως σύντομα αυτό;
Γέροντας  Ιωσήφ Βατοπαιδινός  -  Σύντομα, σύντομα πολύ σύντομα… »

Θα κρατήσω τούτο το οξύμωρο σχήμα, που είναι όμως αληθινό, το εμφαντικό «μην τρομάξουμε» για την αναμενόμενη λυσσαλέα πληγή από τους Τούρκους, που πλήθος απλών ανθρώπων κατατρόμαξε, στο πολυβασανισμένο τούτο νησί της Κύπρου.

Τον τελευταίο καιρό, το τόσο σοβαρό θέμα του προφητικού χαρίσματος, έγινε «παίγνιο» διαδικτυακό, με αδιάκριτες και απαράδεκτες υπερβολές.  Θλίψη αισθάνεται κανείς, από τέτοιες εκτροπές «ακατάσχετου» ενθουσιασμού, που είναι  τόσο ξένες στο Ορθόδοξο ήθος και παραπλανούν τον απλό λαό.  Τα ενθουσιαστικά παραληρήματα στο διαδίκτυο, που τιτλοφορούνται «απίστευτη απαλήθευση προφητείας του γέροντος Ιωσήφ» κλπ, φαίνονται σαν εμβατηριακά σαλπίσματα επί ερειπίων, για όσους γνώρισαν τον Γέροντα Ιωσήφ πριν το 1981. Οι «ακοές πολέμων» (1981, 1993) που ποτέ δεν πραγματοποιήθηκαν, ακόμα προκαλούν λύπη. 

Θεωρώ σκόπιμο να προσθέσω ότι το «προφητικό χάρισμα» του Κυπρίου αυτού μοναχού, το αντιλήφθηκαν κυρίως κάποιοι που τον γνώρισαν πολύ μεταγενέστερα, νεώτεροι και αρκετοί εις αριθμόν.  Είναι μεγάλη η ευθύνη, να αφήνεται πλήθος κυρίως νέων, να τον θεωρούν ως προφήτη.

Η φοιτητική μας νεότητα τότε, για αρκετούς από εμάς, σημαδεύτηκε από φόβο μεγάλο, εξ αιτίας των «αθεόφοβων απειλών».  Θα προσθέσω τι είπε ένας Αγιορείτης Ηγούμενος τότε σε κάποιο νεαρό Κύπριο, όταν του ανέφερε ότι είχε σκοπό να επισκεφθεί τον Κύπριο αυτό μοναχό «Μην πας παιδί μου σ’ αυτόν, αυτός όλο λέει πως θα γίνουν και τίποτα δεν γίνεται». 

Παρενθετικά να πούμε  και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Γέροντα Παΐσιο, που μας προφύλαξε από τις διάφορες «φοβοσυμβουλές», παρηγορώντας μας με λόγια ελπίδας.  Τα παρήγορα λόγια του Γέροντος Παϊσίου, του  Γέροντος των πονεμένων, καθώς και η σωτήριος προτροπή του, να μη ακούμε τα περί καταστροφικού πολέμου στην Κύπρο, ήταν καθοριστικά της μετέπειτα πορείας μας. 

Επί του παρόντος κάποιοι βολεύονται από την υπερβολική «αίγλη» του γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού.  «Αίγλη» φυσικά με αρνητικές συνέπειες, καθότι πλήθος κυρίως νέων ανθρώπων, εκλαμβάνουν καθ’ ολοκληρίαν ως ορθούς τους λόγους του γέροντος αυτού, με «προεξάρχουσα» την πλάνη για το μη εφάμαρτο της έκτρωσης πριν τον τρίτο μήνα της κύησης. 

Είτε γραφεί κάτι, είτε δεν γραφεί, από πολλούς ομολογείται η «παραεκκλησιαστική» ιδιοτέλεια και προσωποληψία που παρεισέφρησε, ως μη ώφειλε, σε εκκλησιαστικούς κύκλους και καθιστά την πειθώ δύσκολη.   Η ιδιοτέλεια και η προσωποληψία τούτη, είναι ξένη προς το Ορθόδοξο εκκλησιαστικό ήθος και σύντομα θα λάβει τέλος.  Έχω βέβαιη την πεποίθηση ότι, δεν θα μακρύνει ο χρόνος της αποκατάστασης της αληθείας

Ποία χρεία υπάρχει να είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο, εκτός από το να συντηρούνται απαράδεκτα παραεκκλησιαστικά ενθουσιαστικά παραληρήματα;  Η ένοχη σιωπή, η Μεγίστη ευθύνη κατά τη γνώμη μου, συνένοχος γίνεται και στα τόσα απαράδεκτα που καταγράφονται στο διαδίκτυο, όπως «ο μεγαλύτερος Άγιος των τελευταίων 500 χρόνων», «μεγαλύτερος και από τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη», «ισάξιος με τον Προφήτη Ιεζεκιήλ», "ο Μέγιστος Γέροντας" και άλλα τόσα φαιδρά.  Έχω βέβαιη την πεποίθηση ότι αυτά τα απαράδεκτα, μια μέρα θα λάβουν τέλος.   

Θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην υπερπροβολή του «χαμογέλου από την αιωνιότητα», όπως το καλούν.  Κατάντησε πλέον «φωτογραφικό λογότυπο» για κάποια ιστολόγια. Μήπως πρέπει να ξανασκεφτούν κάποιοι ότι η προβολή είναι υπερβολική;  Μήπως πρέπει να σκεφτούν ότι έστω «άθελά» τους, διασύρουν τον μακαριστό γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό;

Δυστυχώς παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα themuslimissue.wordpress κείμενο που τιτλοφορείται  «Al Queda’s recruitment campaign images of smiling dead terrorists», δηλαδή η Αλ Κάιντα προβαίνει σε εκστρατεία στρατολόγησης παρουσιάζοντας φωτογραφίες νεκρών τρομοκρατών που χαμογελούν.  Είναι γνωστή η προτροπή στο κοράνι για τους οπαδούς του Ισλάμ, να πεθάνουν στον πόλεμο για να πάνε στον παράδεισο, όσο απάνθρωπα και φρικιαστικά είναι αυτά που κάνουν στον πόλεμο και  όχι μόνο.  (Στη Συρία καθημερινά γίνονται φρικιαστικά εγκλήματα από μέρους των Ισλαμοσυρίων εις βάρος των Χριστιανών).  Για να καταδείξουν ότι ο νεκρός πήγε στον «παράδεισο», επιδεικνύουν κάποιες φωτογραφίες τρομοκρατών που χαμογελούν.  Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο να προβάλλονται τέτοιες φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter), καθώς και σε ιστοσελίδες και ιστολόγια της Τζιχάτ (Jiadi sides).

Κατά τον ισχυρισμό του Αμερικάνικου τύπου, οι προβολές φωτογραφιών νεκρών τρομοκρατών, χρηματοδοτούνται από εμίρηδες. (Να παρατηρήσομε ότι στις φωτογραφίες οι «χαμογελαστοί» νεκροί τρομοκράτες, φαίνονται ότι χαμογελούν).

Στην προαναφερθείσα ιστοσελίδα (themuslimissue.wordpress) το κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα λόγια που με έχουν λυπήσει «The smiling  corpse of Joseph of Vatopaidi (2009).  This is most likely where this new propaganda idea came from.  Terrorist only began smiling in 2013, so they got the idea recently», δηλαδή ισχυρίζεται η ιστοσελίδα αυτή, ότι την ιδέα πιθανώς να την πήραν από το «χαμόγελο»  του νεκρού γέροντος Ιωσήφ Βατοπαιδινού (2009).  Αναφέρει ότι άρχισαν να προβάλλουν μόλις το 2013, νεκρούς «χαμογελαστούς» τρομοκράτες, οπότε ισχυρίζεται η εν λόγω ιστοσελίδα, πήραν  πρόσφατα την ιδέα.

Δώρημα μέγα λοιπόν, στον μακαριστό γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινό, να αποσυρθούν τα βίντεο με τα δογματικά και άλλα λάθη, καθότι του προσθέτουν μεγαλύτερο κρίμα.  Σήμερα που τελούμε το μνημόσυνό του και όχι εόρτιο μνήμη του, ας αποσυρθούν αυτά τα βίντεο από το διαδίκτυο. 

1 comment:

  1. Ο Μητσάρας ο Ανάργυρος μου εγραψε ντροπή μου τίποτε άλλο.

    Μητσάρα δεν πρόσεξες ότι δεν είμαι εγώ ο συντάκτης του άρθρου;

    Αλλά επί της ουσίας γιατί πρέπει να ντρέπεται κάποιος όταν λέγει ότι τα βίντεο με τον πλανεμένο Ιωσήφ τον Θεομπαίκτη πρέπει να κατεβούν από το διαδίχτυο;

    Ποιος ωφελείται από πλάνες και αιρέσεις που κηρύσσει;

    Παντω ςόχι η ψυ΄χη του.

    ReplyDelete