Wednesday, February 26, 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΤΣΕΧΙΑΣ ΚΑΙ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ



ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΕΒ. ΒΟΛΟΚΟΛΑΜΣΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΤΣΕΧΙΑΣ ΚΑΙ ΣΛΟΒΑΚΙΑΣ 

Του Σεβ. Μητροπολίτη Ολόμουτς Συμεών
===========

Ως κανονικός Τοποτηρητής της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας, με λύπη πληροφορήθηκα τις δημόσιες δηλώσεις του Σεβασμιωτάτου Βολοκολάμσκ κ. Ιλαρίωνος στο πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr και στον αξιότιμο κ. Αιμίλιο Πολυγένη.

Η Εκκλησία της Τσεχίας και Σλοβακίας το τελευταίο διάστημα αντιμετωπίζει ένα σοβαρό εκκλησιολογικό πρόβλημα, το οποίο βέβαια για τον Σεβασμιώτατο κ. Ιλαρίωνα μπορεί να ομοιάζει με φανταστικό, αλλά είναι υπαρκτό και αποτελεί επιτακτική ανάγκη η άμεση θεραπεία του.

Τα σχίσματα και οι διαιρέσεις στην Εκκλησία πρέπει με κάθε τρόπο να αποφεύγονται και εργάζομαι προς αυτήν την κατεύθυνση, διότι αναλογίζομαι το χρέος και την αποστολή μου ως επισκόπου της Εκκλησίας και προ πάντων απέναντι του Θεού.

Ο Σεβασμιώτατος κ. Ιλαρίωνας στην συνέντευξή του αναφέρει πως δεν έγινε καμία παράβαση στις διαδικασίες της αντικατάστασής μου από την θέση του Τοποτηρητή, στην οποία είχα εκλεγεί από κανονική Σύνοδο, καθώς και στην διαδικασία ανάδειξης Προκαθημένου του Σεβασμιωτάτου Πρέσοβ κ. Ραστισλάβ.

Αυτό, αποτελεί προσωπική εκτίμηση του Σεβασμιωτάτου όμως, την οποία και υιοθετούν και οι υπόλοιποι Επίσκοποι κ. Ραστισλάβ, κ. Γεώργιος και κ. Ιωακείμ, τους οποίους με συντονισμένες ενέργειες καθοδηγεί.

Η αντικατάστασή μου από την θέση του Τοποτηρητή έγινε από αντικανονική Σύνοδο, αφού ως γνωστόν, σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες, δικαίωμα συγκλήσεως Συνόδου, έχει ο πρώτος, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ήμουν εγώ ως εκλεγμένος Τοποτηρητής.

Στις 9/12/2013 είχα συγκαλέσει την Αγία και Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας των χωρών Τσεχίας και Σλοβακίας.

Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών και την λήξη της συνεδρίας,τα υπόλοιπα μέλη της Συνόδου – από μόνα τους - συνέχισαν αντικανονικά και προέβησαν στην αντικατάσταση μου.   

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε είναι αντικανονική και αυτονόητο είναι πως και τα όσα ακολούθησαν αυτής είναι ως μη γενόμενα!

Παρά ταύτα, θα επισημάνω και τις υπόλοιπες αντικανονικότητες στις οποίες προέβησαν μετά την αντικατάστασή μου, γιατί ο Σεβασμιώτατος κ. Ιλαρίωνας θέλει να παρουσιάζει τα γεγονότα κατά το δοκούν δεδομένου ότι ίδιος ήταν ο καθοδηγητής τους.

Το νεαρό της ηλικίας τους (οι κ. Ραστισλάβ, Γεώργιος και Ιωακείμ είναι κάτω των 40 ετών), η έλλειψη θεολογικής παιδείας (ο κ. Ιωακείμ δεν έχει θεολογικές σπουδές) και οι κατευθυντήριες γραμμές που δόθηκαν από την πλευρά Του οδήγησαν στη διάσπαση της Εκκλησίας μας.

Τονίζω το γεγονός ότι δεν σεβάστηκαν τον Τόμο Αυτοκεφαλίας που μας χορηγήθηκε από την Μητέρα Εκκλησία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, το έτος 1998.

Η εκλογή του Αρχιεπισκόπου Πράγας πραγματοποιείται από την κληρικολαϊκή συνέλευση της επαρχίας της Πράγας. Στην συνέχεια, Προκαθήμενος της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας εκλέγεται ή ο Πράγας ή ο Πρέσοβ, ύστερα από ψηφοφορία.

Η Γενική Κληρικολαική Συνέλευση της Εκκλησίας ουδεμία αρμοδιότητα έχει για την Επαρχία της Πράγας. Η μόνη αρχή που νομιμοποιείται εκεί είναι η Κληρικολαική Συνέλευση της Επαρχίας της Πράγας.

Οι κ. Ραστισλάβ, κ. Γεώργιος και κ. Ιωακείμ συγκάλεσαν αντικανονικά Σύνοδο στο Πρέσοβ κατά την οποία διόρισαν τον κ. Ιωακείμ Αρχιεπίσκοπο Πράγας και ακολούθως η Γενική Κληρικολαική Συνέλευση  «εξέλεξε» τον κ. Ραστισλάβ Αρχιεπίσκοπο της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας.

Την εκλογή του κ. Ραστισλάβ έσπευσε αμέσως να χαιρετήσει το Πατριαρχείο Μόσχας, πράγμα που φανερώνει ξεκάθαρα πως οι κινήσεις των υπολοίπων επισκόπων της Εκκλησίας μας που με αντικατέστησαν υπαγορεύονταν από την Εκκλησία της Ρωσίας.

Αναρωτιέμαι, αν αυτές οι πράξεις κ. Ιλαρίωνα δεν αποτελούν παραβίαση των όσων ορίζουν την λειτουργία της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας;

Δεν είναι αντικανονική η αντικατάστασή μου από Τοποτηρητής της Εκκλησίας; Δεν αποτελεί παράβαση ο διορισμός αρχιεπισκόπου Πράγας από αντικανονική Σύνοδο και η μη εκλογή του από την κληρικολαική συνέλευση της Αρχιεπισκοπής Πράγας;

Σαφώς και όλα τα ανωτέρω είναι αντικανονικές πράξεις και αποτελούν παραβιάσεις, Σεβασμιώτατε Άγιε Βολοκολάμσκ, όσο και αν με τις δηλώσεις σας επιθυμείτε να υποβαθμίσετε το υπαρκτό εκκλησιολογικό πρόβλημα και να παρουσιάσατε τον κ. Ραστισλάβ ως τον κανονικό Προκαθήμενο, τον οποίο μάλιστα οφείλουν, όπως υποστηρίζετε, να αποδεχθούν τα Πατριαρχεία και οι Εκκλησίες που τηρούν ακόμη στάση αναμονής.

Το ενδιαφέρον Σας θεωρώ θα έπρεπε να είναι η διασφάλιση της κανονικότητας και της ειρήνης στην Εκκλησία της Τσεχίας και Σλοβακίας και όχι η προσδοκία και η αναμονή αναγνώρισης του κ. Ραστισλάβ, του οποίου τα βήματα και τις ενέργειες καθοδηγείτε και επιδιώκετε την εδραίωσή του, ενώ γνωρίζετε αρκετά καλά τις αντικανονικότητες που έχουν συντελεστεί.

Στις όποιες ενέργειες θα διασφαλίσουν και θα επαναφέρουν την κανονικότητα και την ειρήνη στην Εκκλησία της Τσεχίας και Σλοβακίας είμαι διατεθειμένος να προβώ το επόμενο διάστημα.

Παρακαλώ λοιπόν, αντί για δηλώσεις που παρουσιάζουν μια λανθασμένη εικόνα του προβλήματος, να αναμείνετε και εσείς τις όποιες αποφάσεις ακολουθήσει η πλειοψηφία των Προκαθημένων των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Πατριαρχείων και Εκκλησιών και προ πάντων το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως που είναι η Μητέρα Εκκλησία μας και αυτές να σεβαστείτε, αν πραγματικά Σας ενδιαφέρει το καλό και η ειρήνη της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας.


+ Ο Αρχιεπίσκοπος Ολόμουτς και Μπρνό Συμεών
Τοποτηρητής της Εκκλησίας Τσεχίας και Σλοβακίας

ΠΗΓΗ:

Romfea.gr

No comments:

Post a Comment