"ΝΕΩΚΟΡΙΚΗ" ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗ “ΡΟΜΦΑΙΑ”!
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
===========
Τι λόγοι σοφίας και συνέσεως πνευματικοί! Τι αγιοπνευματική πείρα ζωής! Τι βαθυστόχαστα νοήματα! Τι σεβασμός προς τη γυναίκα και το ρόλο της για τη σωτηρία του κόσμου! Πω! Πω! Σε συνθλίβει με την κατά Θεόν σοφία του ο ευλογημένος.
Οχι ακριβώς. Για τον “Νεωκόρο” μας! τον λεβέντη μας, τον καραπουσιουκλή μας:
Για δέστε και θαυμάστε τι έγραψε για τους δεσποτομανείς Αρχιμανδρίτες και τη λόξα που έχουν να φορέσουν μίτρα:
“Από τη στιγμή που θα γεννηθεί μία γυναίκα έχει έναν σκοπό. Να παντρευτεί. Μέχρι τα τριάντα, ο γάμος παραμένει στο πίσω μέρος του μυαλού.
Μόλις ζυγώσει όμως τα σαράντα, τη ζώνουν τα φίδια. Προς Θεού, η σκέψη του γάμου δεν είναι κακή. Η εμμονή είναι. Μα τον Θεό, θα το εξομολογηθώ, αλλά ας μείνει μεταξύ μας. Παρόμοιο «μικρόβιο», εμμονικό που κατατρώγει το μυαλό όσο περνούν τα χρόνια, έχουν και μερικοί αρχιμανδρίτες.

Αντί να στρωθούν στη δουλειά να κάνουν έργο και να έρθει από μόνη της η αρχιεροσύνη, σε ένδειξη σεβασμού και αναγνώρισης για την πολυετή προσπάθεια και πάντα αν είναι θέλημα Θεού, μερικοί επιδίδονται στο «λόμπιινγκ» που λέμε εμείς οι νεωκόροι. Δημόσιες σχέσεις, ντε, με μία δόση «αμοιβαίας συνεργασίας για την πραγμάτωση του επιθυμητού».

Ταυτόχρονα, προβάρουν στολές, προβάλλουν τα μειονεκτήματα των άλλων και, όταν κατέβουν και στην Αθήνα, περνούν και μια βόλτα από τα γραφεία της Συνόδου. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτοί οι αρχιμανδρίτες, δεν έχουν (αρχιερατικό) μέλλον.

Οι νύφες είναι πάνω από δέκα. Οι γαμπροί, θολωμένοι από την αστραφτερή οδοντοστοιχία της νύφης, δεν βλέπουν όμως το αυτονόητο. Τα κουσούρια της. Ούτε που έχουν ρωτήσει για την προίκα ή την κληρονομιά που κουβαλάνε. Όλοι τις θυμούνται από τις φωτογραφίες του παρελθόντος.

Στα βόρεια η μία νύφη έχει χρέη. Πολλά χρέη. Τα κρύβει επιμελώς. Εκατομμύρια ευρώ σε οφειλές. «Άστοχοι οι χειρισμοί του γηραιού πενθερού» λένε οι κυράδες στη γειτονιά της νύφης που τα λακάκια της είναι σα λίμνη.
Λίγο πιο νότια είναι η άλλη η λεγάμενη. Όμορφη, παραδοσιακή, ξέρει να μαγειρεύει. Χρέη πολλά δεν έχει, όμως οι «λοιποί συγγενείς» είναι ... βοήθα Παναγιά! Καμιά δεκαριά ξαδέρφια της νύφης εμπλέκονται μέχρι και σε πλαστογραφίες! Αλί στον δύσμοιρο γαμπρό!

Οι γαμπροί ούτε που νοιάζονται από τέτοια. Μόνο να παντρευτούν τους κόφτει. Δεν ξέρουν πως από τις δέκα, στις επτά η κληρονομιά είναι βαριά.

Όποιος νομίζει πως το «στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό» είναι παροιμία χωρίς ουσία, είναι βαθειά νυχτωμένος. Οι καιροί άλλαξαν και μαζί τους και οι νύφες.”
Νύμφες, γαμπροί, μίτρες, Μητροπόλεις, οικονομική κατάσταση όλα στο άρθρο ποταμός της σοφίας του Θεοφιλέστατου.
Και να σκεφτεί κανείς ότι αυτός που τα λέγει μόνον και μόνον επειδή “έχει μπάρμπα στην Κορώνη” που λέγει η παροιμία, δεν έφτασε να ξεπουπουλιάσει και τον χειροτόνησαν επίσκοπο και τώρα έβαλε πλώρη για Αρχιεπίσκοπος!
Τώρα τι του λές;

Αλλά φίλτατε "Νεωκόρε" μου! Ασε να χαρείς να το λέγει αυτό κανένας Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, κανένας Γερβάσιος Παρασκευόπουλος. Οχι η αφεντιά σου που πριν φτάσεις τα σαράντα θα είσαι Αρχιεπίσκοπος!
Πάντως για να εξομολογηθώ την αμαρτία μου. Δεν τον άφησα τον δύστυχο από τότε που χειροτονήθηκε επίσκοπος σε χλωρό κλαρί αν και η αλήθεια είναι ότι περιμένω πώς και πώς να γράψει τα “νεωκορικά” άρθρα του για να τον παραλάβω.

Αν τον ξαναδούμε όμως να πατήσει το πόδι του στο ΠΣΕ τα αστειάκια κομμένα.
No comments:
Post a Comment