Thursday, September 2, 2010

Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ




Η ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΣΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ

Του κ. Ιωάννη Τάτση
===============

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος αποφάσισε σήμερα με συνοπτικές διαδικασίες και χωρίς την έγκριση της Ιεραρχίας να αποστείλει στη Βιέννη, στο Διάλογο με τους Παπικούς, εκπρόσωπο το Μητροπολίτη Μεσσηνίας Χρυσόστομο. Είχε προηγηθεί η Επιστολή του Μητροπολίτη Κυθήρων προς τη Σύνοδο με την οποία ζητούνταν έλεγχος των εκκλησιολογικών θέσεων του Μητροπολίτη Μεσσηνίας αλλά ούτε η έκτακτη Σύνοδος της Ιεραρχίας το Μάιο ούτε η σημερινή Διαρκής Ιερά Σύνοδος ασχολήθηκε με τις σοβαρές επισημάνσεις του Μητροπολίτη Κυθήρων. Αλλά και σχετικά κείμενα του καθηγητή Δ. Τσελεγγίδη και άλλων θεολόγων και κληρικών δεν έτυχαν της δέουσας προσοχής από τους συνοδικούς Ιεράρχες.

Τα χρονικά περιθώρια είναι τόσο μικρά πλέον ώστε να φαίνεται πως το ζήτημα της εκπροσώπησης της Εκκλησίας της Ελλάδος έχει κλείσει. Η επόμενη τακτική σύγκληση της Ιεραρχίας είναι ορισμένη για τον μήνα Οκτώβριο, οπότε θα έχουν λήξει οι εργασίες της Μικτής Επιτροπής Διαλόγου στη Βιέννη. Ο Διάλογος συνεχίζεται στη Βιέννη από 19-27 Σεπτεμβρίου με θέμα το παπικό πρωτείο κατά την πρώτη χιλιετία. Η σημερινή απόφαση της Εκκλησίας της Ελλάδος για αποστολή σε αυτόν το Διάλογο του Μητροπολίτη Μεσσηνίας ουδόλως ταράζει τους οικουμενιστικούς φαναριώτικους σχεδιασμούς αφού ως γνωστόν υπάρχει πλήρης σύμπλευση του συγκεκριμένου Μητροπολίτη με τον συμπρόεδρο (από την πλευρά των Ορθοδόξων) της Μικτής Επιτροπής Θεολογικού Διαλόγου Μητροπολίτη Περγάμου Ιωάννη Ζηζιούλα.

Υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις ο Διάλογος από ορθοδόξου απόψεως καθίσταται εξαρχής προβληματικός, όχι μόνο γιατί το συζητούμενο θέμα έπρεπε να ακολουθήσει μετά τη συζήτηση άλλων θεμάτων που άπτονται άμεσα της Πίστεως, όπως το Filioque και η «κτιστή χάρις» αλλά και γιατί τα εκπροσωπούντα την Ορθόδοξη Εκκλησία πρόσωπα δεν τυγχάνουν της αποδοχής του μεγαλύτερου μέρους του πιστού ορθόδοξου κλήρου και λαού. Όποια απόφαση και αν ληφθεί, όποιο κείμενο και αν υπογραφεί, ως προϊόν του Διαλόγου αυτού, δεν μπορεί να έχει καμία δεσμευτική ισχύ, ούτε κύρος για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Είναι πάντως λυπηρό ότι ο Αρχιεπίσκοπος, αφήνοντας το ζήτημα του Διαλόγου με τους Παπικούς για την τελευταία στιγμή, μεθοδικά θέτει στο περιθώριο τις Ορθόδοξες φωνές που ανησυχούν για όσα ακούγονται στο Διάλογο αυτό και συνεχίζει την τακτική της παραχώρησης όλων των σχετικών με τους Παπικούς ζητημάτων στην φαναριώτικη πρωτοβουλία.


ΠΗΓΗ:

Θρησκευτικά

No comments:

Post a Comment