Η κ. ΕΛΕΝΗ ΛΩΡΙΤΟΥ ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΘΕΝΙΑΣ
=====
Δύο έγγαμοι θεολόγοι ασχολήθηκαν με την παρθενία: Ο Γρηγόριος Νύσσης και ο Θεόδωρος Ζήσης!
Η σωτηρία του ανθρώπου είναι ένα μυστήριο. Μόνο η Πατερική διδασκαλία έχει την διεισδυτικότητα να εισέλθει στα έγκατα του ανθρώπου και να διαλεχθεί με την πτώση, το προπατορικό αμάρτημα και τις συνέπειές του, τα ενοχικά του σύνδρομα.
Οι θολολόγοι, ορισμένες φορές από καλή πρόθεση για να βοηθήσουν τον άνθρωπο, ακόμα πιο πολύ τον συγχύζουν, γιατί αρνούνται τον ΑγιοΠνευματικό λόγο. Και τότε ο άνθρωπος δεν έχει πώς να διαχειριστεί τα πράγματα και πώς να ισορροπήσει πάνω στην δοξολογική χρήση των πραγμάτων του κόσμου τούτου.
Δυστυχώς η συνείδηση του ανθρώπου δεν ξεγελιέται τόσο εύκολα, ώστε κανείς να την καθησυχάσει με ψέματα. Απαιτεί την ειλικρίνεια, να πει κανείς τα πράγματα με το όνομά τους και αυτό μόνο ο Πατερικός λόγος μπορεί να το κάνει.
Ας θυμηθούμε το ψυχογραφικό μυθιστόρημα του Ντοστογιέφσκυ "Έγκλημα και τιμωρία”.
Ας δούμε και τα πόσα ψέματα είπε ο Πάπας προκειμένου να χρυσώσει το χάπι και να επιτρέψει τον γάμο των κληρικών, ενώ τα πράγματα δεν ζητούν καμμία ωραιοποίηση παρά μόνον την γυμνή αλήθεια.
Ας δούμε και την αποτομία του Αποστόλου Παύλου, ο οποίος δεν καταλαβαίνει από ευγένειες: "Δια τας πορνείας έκαστος την εαυτού εχέτω γυναίκα". Πάνω σε αυτό τον ακρογωνιαίο λίθο της Ευαγγελικής και Πατερικής διδασκαλίας πρέπει να ισορροπήσει το ζήτημα του "γάμου -αγαμίας". Μήπως είναι κανείς πιό άγιος από τον Απόστολο Παύλο; Μήπως είμαστε βασιλικότεροι του βασιλέως;
No comments:
Post a Comment