Friday, September 14, 2018

ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ!


ΜΑΥΡΗ ΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ!

Σήμερα ετέθησαν οι βάσεις του υπό εκκόλαψη Πανορθόδοξου Σχίσματος

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Αυτό που φοβόμαστε, αυτό για το οποίο προσευχόμαστε και παρακαλούσαμε τον Θεό να το αποτρέψει, σήμερα -δυστυχώς- έγινε πραγματικότητα.

Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου της Ρωσσίας αποφάσισε να βγάλει από τα Δίπτυχα το όνομα του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου.

Εφεξής ο Πατριάρχης Κύριλλος στην Θεία Λειτουργία δεν θα μνημονεύει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Θεία Λειτουργία, όπως κάνει με τους άλλους Ορθόδοξους Προκαθημένους.

Παράλληλα η Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας αρνείται ακόμη κα να συναντήσει τους δύο Έξαρχους του Οικουμενικού Πατριαρχείου, επειδή δεν ζήτησαν την ευλογία της για να πάνε στην Ουκρανία.

Αυτό σημαίνει ότι αποκλείεται εξ υπαρχής ο διάλογος των δύο Σχισματικών ομάδων με την κανονική Αυτόνομη Εκκλησία της Ουκρανίας, υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο, που λειτουργεί μέσα στα πλαίσια του Πατριαρχείου Ρωσσίας, στην Σύνοδο του οποίου συμμετέχει -και μάλιστα ως πρώτος τη τάξει- ο Μητροπολίτης Ουκρανίας.

Βρισκόμαστε, λοιπόν, μπροστά στο φάσμα Σχίσματος μεταξύ των Πατριαρχείων Ρωσσίας και Κωνσταντινουπόλεως με το οποίο θα ευθυγραμμιστεί πλήρως η κανονική -υπό τον Μητροπολίτη Ονούφριο- Αυτόνομη Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Προς το παρόν η διακοπή εκκλησιαστικής κοινωνίας αφορά τον Πατριάρχη Κύριλλο που θα σταματήσει να μνημονεύει τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, αλλά επιτρέπει την εκκλησιαστική κοινωνία των κληρικών του Πατριαρχείου Ρωσσίας με τους κληρικούς του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Αν, όμως, το Οικουμενικό Πατριαρχείο χορηγήσει τελικά Αυτοκεφαλία στην Εκκλησία της Ουκρανίας, τότε το Σχίσμα μεταξύ των δύο Πατριαρχείων θα γίνει οριστικό.

Το πιο σημαντικό είναι ότι το Πατριαρχείο Ρωσσίας προειδοποιεί το Οικουμενικό Πατριαρχείο ότι, αν προχωρήσει σε Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας, τότε, όχι μόνον το Σχίσμα μεταξύ των δύο Πατριαρχείων θα γίνει οριστικό, αλλά και ότι θα διαμφισβητήσει ανοιχτά το πρωτείο του Κωνσταντινουπόλεως.

Αν συμβεί αυτό η Ορθοδοξία θα οδηγηθεί, με μαθηματική ακρίβεια, σε Πανορθόδοξο Σχίσμα.

1.) Για την ώρα το Πατριαρχείο Ρωσσίας προσπαθεί να δώσει την εντύπωση ότι διώκεται από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. 

Παράλληλα προσπαθεί να μεταδώσει το μήνυμα ότι είναι πύργος Ορθοδοξίας, σε αντίθεση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο που προδίδει την πίστη.

2.) Η Ρωσσική Ομοσπονδία προσπαθεί να περάσει το μήνυμα ότι δεν αναμιγνύεται στα εκκλησιαστικά θέματα.

3.) Τέλος το Οικουμενικό Πατριαρχείο ανέσυρε από το αρχείο απόφαση της Εκκλησίας της Ουκρανίας του 1991, που ζητά την χορήγηση Αυτοκεφαλίας, την οποία υπέγραψε ακόμη και ο νυν Προκαθήμενος της Αυτόνομης Εκκλησίας της Ουκρανίας Ονούφριος. 

Ανέσυρε, επίσης, επιστολή του Οικουμενικού Πατριάρχη Διονυσίου Δ΄, που ανέθεσε την χειροτονία του Κιέβου στον Μόσχας με την προυπόθεση ότι ο Κιέβου θα μνημονεύει τον Οικουμενικό Πατριάρχη.

Παράλληλα το Οικουμενικό Πατριαρχείο καθησυχάζει όλους ότι οι αντιδράσεις του Πατριαρχείου Ρωσσίας θα είναι υποτονικές και ότι δεν θα φτάσουν στα άκρα.

Προσπαθεί, επίσης, να αρνηθεί ότι υπάρχουν πολιτικές πιέσεις για να χορηγηθεί Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία.

Oι ισχυρισμοί του Οικουμενικού Πατριαρχείου, του Πατριαρχείου Ρωσσίας, της Ρωσσικής Ομοσπονδίας, αλλά και της Αυτόνομης κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας, δεν είναι πειστικοί -καθ' ολοκληρίαν ή τουλάχιστον σε ορισμένα σημεία- και το κυριώτερο και οι τέσσερις πρωταγωνιστές της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας οδηγούν την Ορθόδοξη Εκκλησία σε Πανορθόδοξο Σχίσμα.

Θα αρχίσουμε την ανάλυση -συν Θεώ- των ισχυρισμών των πρωταγωνιστών του ανεκδιήγητου δράματος της Εκκλησίας της Ουκρανίας και της Ορθοδόξου Εκκλησίας εν γένει την Τετάρτη, επειδή τις επόμενες τρεις μέρες είμαι υποχρεωμένος  να απουσιάσω για προσωπικούς λόγους.

1 comment:

  1. Οι φιλοοικουμενιστές Φαναρίου και Μόσχας στο τέλος θα τα βρούνε, σημειώστε αυτό που διαβάζετε. Η διαφορά τους δεν έχει καμμία σχέση με την Πίστη και η περιβόητη "εισπήδηση" του Φαναρίου στην Ουκρανία, καθώς και το είδος του Πρωτείου, που καλλιεργεί το Φανάρι έναντι των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών, είναι πολύ συζητήσημα, εάν πραγματικά παραβιάζουν το Δόγμα, αλλά και αυτούς τους Ιερούς Κανόνες, ώστε να δικαιολογήσουν μία νόμιμη Εκκλησιαστικά διακοπή της Κοινωνίας της Μόσχας στο Φανάρι. Η μόνη αποδεδειγμένη διαχρονική, τις τελευταίες δεκαετίες, παράβαση του Φαναρίου, έχει να κάνει με την φιλοοικουμενιστική του πορεία, που και αυτή εσχάτως επικαλούνται κάποιοι εκ των Ρώσων ως επιχείρημα εναντίον του Φαναρίου. Θα τολμήσει το Πατριαρχείο της Μόσχας, λόγω ανάγκης, να γίνει πόλος του Αντιοικουμενισμού και των Αντιοικουμενιστικών δυνάμεων, ώστε να δικαιολογήσει επαρκώς, με Δογματικά επιχειρήματα, την Ακοινωνησία με το Φανάρι; Εγώ προσωπικά δεν το πιστεύω. Οψόμεθα, σημασία δεν έχει μόνο η αρχή μίας Κρίσης, αλλά περισσότερο το τέλος της. Εύχομαι, ότι γίνει, να είναι για το συμφέρον της Παγκόσμιας Ορθοδοξίας

    ReplyDelete