Tuesday, September 25, 2018

ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙ, ΑΡΑΓΕ, Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ ΟΤΙ ΑΝΕΠΙΓΝΩΣΤΩΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ “ΤΡΙΤΗΣ ΡΩΜΗΣ”;


ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΕΙ, ΑΡΑΓΕ, Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ ΟΤΙ ΑΝΕΠΙΓΝΩΣΤΩΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ “ΤΡΙΤΗΣ ΡΩΜΗΣ”;

Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====

Πολλά γράφτηκαν και θα γραφτούν για την εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία.

Με το σημερινό άρθρο θέλω να εστιάσω την προσοχή μας στο γεγονός ότι -χωρίς φυσικά να το επιδιώκει- ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος προωθεί τον στόχο της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης”.

Και εξηγούμαι.

Ο ΗΓΕΜΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΠΡΩΤΕΙΑ ΤΩΝ ΡΩΣΣΩΝ
__________

Η Εκκλησία της Ρωσσίας προσπαθεί, για αιώνες τώρα, να γίνει η πρώτη τη τάξει Εκκλησία της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Ποτέ δεν εγκατέλειψε το όραμα αυτό. 

Ούτε ακόμη τις δεκαετίες που υφίστατο τα πάνδεινα από το άθεο κομμουνιστικό καθεστώς.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, όταν ο Πατριάρχης Δημήτριος πραγματοποιούσε ειρηνική επίσκεψη στην Ρωσσία, ο Ρώσσος Πατριάρχης δεν πήγε στο αεροδρόμιο να τον υποδεχτεί. Ούτε και τον υποδέχθηκε στην είσοδο της κατοικίας του Ρώσσου Πατριάρχη, αλλά οδήγησαν τον κυρό Δημήτριο και την συνοδεία του στην αίθουσα του θρόνου του Πατριαρχείου, όπου και έγινε η συνάντηση των δύο Προκαθημένων.

Το πιο αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κομμουνιστικό καθεστώς ήθελε -για λόγους προπαγάνδας- να διοργανώσει ιδιαίτερες τιμές για τον Πατριάρχη Δημήτριο, αλλά το Ρωσσικό Πατριαρχείο απέτρεψε το καθεστώς.

Αν, λοιπόν, ούτε τα μαύρα χρόνια των διωγμών η Εκκλησία της Ρωσσίας δεν εγκατέλειψε το όραμα της ηγεμονίας των Ορθοδόξων Εκκλησιών, θα ήταν ασυγχώρητη αφέλεια να πιστέψουμε ότι θα το εγκαταλείψει τώρα, που ζει μέρες δόξας και μεγαλείου και έχει την πλήρη υποστήριξη του πανίσχυρου Ρωσσικού κράτους. 

Η ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΣΦΟΔΡΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
________

Γι’ αυτό η απόφαση του Οικουμενικού Πατριαρχείου να εκχωρήσει Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία συνάντησε και θα συναντήσει στο μέλλον σφοδρότατη πολυεπίπεδη αντίδραση, τόσον από το Πατριαρχείο, όσον και από την πολιτική ηγεσία της Ρωσσίας, που προωθεί, εν αγαστή συμπνοία και συνεργασία με το Ρωσσικό Πατριαρχείο, τον μεγαλοιδεατισμό της Ρωσσίας στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και επέκεινα.

Η ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΙΑΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΛΕΓΟΜΕΝΗΣ “ΤΡΙΤΗΣ ΡΩΜΗΣ”
_________

Υπό κανονικές συνθήκες ο σφετερισμός της πρωτοκαθεδρίας της Ορθοδόξου Εκκλησίας, από το Πατριαρχείο Ρωσσίας, δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση, επειδή προσκρούει στην παράδοση αιώνων.

Τώρα, όμως, με την προτιθέμενη εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία, το Ρωσσικό Πατριαρχείο θα βρει την ουρανόπεμπτη ευκαιρία να προωθήσει τον στόχο του. 

Είναι πλέον ή βέβαιο ότι ορισμένες Ορθόδοξες Εκκλησίες θα ακολουθήσουν το Πατριαρχείο Ρωσσίας στην διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, αν τελικά εκχωρηθεί Αυτοκεφαλία στην Ουκρανία. 

Αυτό -φυσικά- θα δημιουργήσει Πανορθόδοξο Σχίσμα, οπότε το Πατριαρχείο Ρωσσίας θα εγείρει, μεταξύ των Εκκλησιών που θα διακόψουν την εκκλησιαστική κοινωνία με το Φανάρι, το αίτημα της αναδιάρθωσης των Διπτύχων ώστε να καταστεί η πρωτόθρονος Εκκλησία μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών που θα το ακολουθήσουν.

ΟΠΟΤΕ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΕ;
_______

Οπότε Παναγιώτατε;

Μήπως, χωρίς να το επιδιώκετε, φυσικά, υποβοηθείτε το όραμα της λεγόμενης “Τρίτης Ρώμης”, με όσα προτίθεστε να κάνετε για την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας;

Σας παρακαλούμε θερμά και υικά να κάνετε δεύτερες σοφώτερες σκέψεις για το ύψιστο καλό της ενότητας της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερο αμάρτημα από την δημιουργία Σχίσματος, μας διαβεβαιώνει ο Ιερός Χρυσόστομος.

Έστω και αν πρόθεσή σας, φυσικά, δεν είναι να δημιουργήσετε Σχίσμα, όλα δείχνουν ότι η μονομερής εκχώρηση Αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία θα οδηγήσει την Ορθόδοξη Εκκλησία σε Πανορθόδοξο Σχίσμα.

1 comment:

  1. Ως φαίνεται τα γεγονότα γύρω από το θέμα της αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία τρέχουν σε καθημερινή βάση και ακούγονται και γράφονται πληροφορίες, ότι τον προσεχή μήνα Οκτώβριο το ζήτημα θα έχει ολοκληρωθεί. Περιμένουμε με αγωνία να δούμε την συνέχεια. Σε μία τέτοια εξέλιξη η διακοπή Κοινωνίας Μόσχας- Φαναρίου, από την Ρωσική Εκκλησία, θεωρείται αναμενόμενο αντίμετρο, αλλά περιμένουμε να δούμε εάν ή όχι υλοποιηθεί και η προειδοποίηση, που ακούστηκε, ότι η Ρωσική Εκκλησία θα κηρύξει το Φανάρι Σχισματικό, εάν προχωρήσει στην Αυτοκεφαλία των Σχισματικών σήμερα Ουκρανών. Ένα τέτοιο γεγονός και μία πιθανή αντίστοιχη απάντηση από το Φανάρι, εάν βέβαια συμβεί, θα δημιουργήσει προβλήματα πολύ περισσότερα από την διακοπή κοινωνίας Μόσχας-Φαναρίου. Η Ρωσική Εκκλησία θα πρέπει τότε να αποφασίσει εάν θα συνεχίσει την Κοινωνία όχι μόνο με το Φανάρι, αλλά και με όσες τοπικές Εκκλησίες θα εξακολουθήσουν να Κοινωνούν και με την ίδια και με το Φανάρι. Εάν συνεχίσει να κοινωνεί με τους κοινωνικούς του Φαναρίου, τότε το πιθανότερο είναι να έχουμε επανάληψη του " Εσθονικού " προηγούμενου, ίσως με μεγαλύτερη χρονική διάρκεια. Η πιθανή μελλοντική δημιουργία δύο Εκκλησιαστικών πόλων, που θα ακολουθούνται ο κάθε πόλος από ένα μεγαλύτερο ή μικρότερο αριθμό τοπικών Εκκλησιών, δεν θα μπορεί να δικαιολογηθεί από το Κανονικό πρόβλημα της Ουκρανίας και αργά ή γρήγορα η Ρωσία θα εξαναγκαστεί να επιστρατεύσει, έστω και καθυστερημένα, δογματικά επιχειρήματα εναντίον του Φαναρίου και τέτοια είναι μόνο όσα έχουν σχέση με τον Οικουμενισμό. Εάν τελικά η Μόσχα, εξ ανάγκης, εξελιχθεί σε Αντιοικουμενιστικό Εκκλησιαστικό πόλο, τότε το Φανάρι και οι Σύμμαχοί του θα συνεχίσουν με μεγαλύτερη ταχύτητα τον δρόμο τους, ενώ η Μόσχα de facto θα εξελιχθεί, έστω και σε μικρότερη Παγκόσμια κλίμακα, Τρίτη Ρώμη, αφού θα έχει πλέον τα Πρωτεία των Ορθοδόξων.

    ReplyDelete